Scudo Sports

Bir fikrim var

Harun.

Yaşam boyu bisikletçi
Kayıt
8 Temmuz 2010
Mesaj
1.777
Tepki
900
Yaş
30
Şehir
Wonderland
Başlangıç
2003—04
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Disk frendeki rotorun alaşımıyla jant yanaklarını yapsak ve padlerin alaşımıyla da fren pabucu yapsak disk fren görevi görmez mi?
İlla jant frenindeki pabucun kauçuktan olması şart mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: Alper Yıldırım
Scudo
@M.Burak KARADAĞ

2 tane teşekkür eden çıktı kendimden şüphelenmeye başladım. :eek:
 
  • Beğen
Tepkiler: İbrahim Aslanhan
Harun'cum söylecek bişey kalmamış..Shimano , sram , campangnolo , microshift , token gibi firmaların mühendisleri ve düşünürleri eminim bu olayı çok düşünmüştür...Bence düzgün çalışan şeylerin şekillerini değiştirmek yerine işlevini arttıracak verimi coğaltacak şeyler düşün..Mesela diski daha çabukk nasıl soğuturum ?? gibisinden...Düşünmek her zaman iyidir.İyi forumlar bol pedallar.
 
Arkadaşın dediği durum,herkesinde söylediği gibi yanlıştır.

Normal düzeyde bir otomobilin kampanalarında ani fren esnasında oluşan sıcaklık anlık olarak;2000 derece-3000 derece arasındadır.Eğer ki balata aspest olmasa,dediğin gibi alimunyum alaşımlı demir olsa hem normal seyrek fren yapmada ,hemde ani frende aşırı ısınan kampana da aşırı şekilde aşıntı oluşur.
Bisiklette ise sonuçta;iki metal birbirlerine değdikleri için zamanla disk yamulup,kopmaya kadar gidebilir veya eğrilmeye başladığında frenlerde sorun yaşanır.
Bazı konulara bakıyorum ki arabada da,bisiklette de...Türk insanımızın mucitliği ortaya koyuyor.Tabii ki mucitlik olmalı,ama bilgi ,beceri ve teknik ne gerektiyorsa,öyle yapılmalı.Ayrıca parçalar kadrolara takılırken belirli bir mühendislik hesaplaması yapılarak,takıldığından o makinanın anatomisini bozmamakta fayda var.
 
  • Beğen
Tepkiler: Harun.
Teknik olarak şu an mantıklı olmasa bile böyle fikirlere ihtiyacımız var yine de:) düşünüyor olmak yeterli , birşeylere başlamak için.. Teşekkürler benden de:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Harun.
seramik yanaklı jant zaten aynı etkiyi veriyor bence :) yani diskli daha gelişmiş bişey düşünelim :)
 
@ugur T

Daha gelişmiş bişey düşünmek gerek dogru ama mühendisimiz kim ? :) Harun sen ne dersin? Bi öncülük yapar mısın :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Harun.
@psychologicalmaniac

Seramik rotorlar bisklete uyarlanırsa olur.
 
@Mansur KHASSANOV

Salcano'nun dandik Zoom mekanik diski.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mansur KHASSANOV
Disk fren tekeri kilitlemez V fren kilitler;V frende oluşan kuvvet en dış kenardan noktadan oluştuğu için v fren disk frene göre çok daha güçlüdür. XC bisikletlerinde single track gibi zorlu inişlerde tekeri kilitleme söz konusu olmasını kimse istemez.Ayrıca çamur ve suda daha verimli olduğu gibi soğutma desteğide oldukça önemlidir.Bu sebeble disk fren MTB bisikletler üzerinde kullanılmaktadır.Bu yüzden güçlü frenleme o frenin performanslı yada kullanıcı için verimli olduğu anlamına gelmez...
 
  • Beğen
Tepkiler: Harun.
@Harun Salcı

Pabuç ne tür malzemeden olsun kısmını biraz araştırmak lazım. Ancak bence jant yanakları sonradan ekleme şeklinde değil de, jantın ilk imalatı sırasında seramik kaplama olarak imal edilse sanırım janttaki ısınma, dolayısıyla da lastiğin ısınarak patlama ihtimali sıfıra yaklaştırılabilir. Isınma çok az olacağından fren performansı da uzun süreli olacaktır kanımca. Ama yağmur çamur durumunda seramik harika kayar diye düşünüyorum. Bunu da fren pabucu tasarımıyla gidermek mümkün olur mu bilmem...
 
Böyle şeyler düşünmek bence süper elbet bir tanesi prototip olmaktan çıkabilir diğer arkaadaşların dediği gibi ısı-ağırlık gibi etkenlerin dışında hissiyatta değişecektir disk freninin en önemli özelliği v-brake frenlere göre hissiyat farkıdır daha yaratıcı düşüncelerini bekliyorum ve takip ediyorum:)
 
Geri