Bir fikrim var

Harun.

Yaşam boyu bisikletçi
Kayıt
8 Temmuz 2010
Mesaj
1.782
Tepki
935
Yaş
27
Şehir
Wonderland
Başlangıç
2003—04
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Disk frendeki rotorun alaşımıyla jant yanaklarını yapsak ve padlerin alaşımıyla da fren pabucu yapsak disk fren görevi görmez mi?
İlla jant frenindeki pabucun kauçuktan olması şart mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: Alper Yıldırım
Scudo

Harun.

Yaşam boyu bisikletçi
Kayıt
8 Temmuz 2010
Mesaj
1.782
Tepki
935
Yaş
27
Şehir
Wonderland
Başlangıç
2003—04
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@M.Burak KARADAĞ

2 tane teşekkür eden çıktı kendimden şüphelenmeye başladım. :eek:
 
  • Beğen
Tepkiler: İbrahim Aslanhan

sonEr´´

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Ağustos 2009
Mesaj
2.299
Tepki
1.433
Şehir
İstanbul/Esenler
Bisiklet
Salcano
Harun'cum söylecek bişey kalmamış..Shimano , sram , campangnolo , microshift , token gibi firmaların mühendisleri ve düşünürleri eminim bu olayı çok düşünmüştür...Bence düzgün çalışan şeylerin şekillerini değiştirmek yerine işlevini arttıracak verimi coğaltacak şeyler düşün..Mesela diski daha çabukk nasıl soğuturum ?? gibisinden...Düşünmek her zaman iyidir.İyi forumlar bol pedallar.
 

ilkcan çağdaş

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Şubat 2010
Mesaj
629
Tepki
264
Şehir
İstanbul
Arkadaşın dediği durum,herkesinde söylediği gibi yanlıştır.

Normal düzeyde bir otomobilin kampanalarında ani fren esnasında oluşan sıcaklık anlık olarak;2000 derece-3000 derece arasındadır.Eğer ki balata aspest olmasa,dediğin gibi alimunyum alaşımlı demir olsa hem normal seyrek fren yapmada ,hemde ani frende aşırı ısınan kampana da aşırı şekilde aşıntı oluşur.
Bisiklette ise sonuçta;iki metal birbirlerine değdikleri için zamanla disk yamulup,kopmaya kadar gidebilir veya eğrilmeye başladığında frenlerde sorun yaşanır.
Bazı konulara bakıyorum ki arabada da,bisiklette de...Türk insanımızın mucitliği ortaya koyuyor.Tabii ki mucitlik olmalı,ama bilgi ,beceri ve teknik ne gerektiyorsa,öyle yapılmalı.Ayrıca parçalar kadrolara takılırken belirli bir mühendislik hesaplaması yapılarak,takıldığından o makinanın anatomisini bozmamakta fayda var.
 
  • Beğen
Tepkiler: Harun.

oguzcigsar

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Şubat 2008
Mesaj
667
Tepki
87
Şehir
mersın
Teknik olarak şu an mantıklı olmasa bile böyle fikirlere ihtiyacımız var yine de:) düşünüyor olmak yeterli , birşeylere başlamak için.. Teşekkürler benden de:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Harun.

Bisikletgazetesi

Daimi Üye
Kayıt
26 Kasım 2010
Mesaj
353
Tepki
121
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2009—10
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Yol bisikleti
seramik yanaklı jant zaten aynı etkiyi veriyor bence :) yani diskli daha gelişmiş bişey düşünelim :)
 

İbrahim Aslanhan

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Temmuz 2008
Mesaj
2.020
Tepki
834
Şehir
Diyarbakır
Bisiklet
Scott
@ugur T

Daha gelişmiş bişey düşünmek gerek dogru ama mühendisimiz kim ? :) Harun sen ne dersin? Bi öncülük yapar mısın :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Harun.

Harun.

Yaşam boyu bisikletçi
Kayıt
8 Temmuz 2010
Mesaj
1.782
Tepki
935
Yaş
27
Şehir
Wonderland
Başlangıç
2003—04
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@psychologicalmaniac

Seramik rotorlar bisklete uyarlanırsa olur.
 

Harun.

Yaşam boyu bisikletçi
Kayıt
8 Temmuz 2010
Mesaj
1.782
Tepki
935
Yaş
27
Şehir
Wonderland
Başlangıç
2003—04
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@Mansur KHASSANOV

Salcano'nun dandik Zoom mekanik diski.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mansur KHASSANOV

atakibrahim

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Ocak 2008
Mesaj
808
Tepki
307
Şehir
Ankara Bisikle
Disk fren tekeri kilitlemez V fren kilitler;V frende oluşan kuvvet en dış kenardan noktadan oluştuğu için v fren disk frene göre çok daha güçlüdür. XC bisikletlerinde single track gibi zorlu inişlerde tekeri kilitleme söz konusu olmasını kimse istemez.Ayrıca çamur ve suda daha verimli olduğu gibi soğutma desteğide oldukça önemlidir.Bu sebeble disk fren MTB bisikletler üzerinde kullanılmaktadır.Bu yüzden güçlü frenleme o frenin performanslı yada kullanıcı için verimli olduğu anlamına gelmez...
 
  • Beğen
Tepkiler: Harun.

Kimseyi İlgilendirmez

Forum Demirbaşı
Kayıt
15 Temmuz 2011
Mesaj
577
Tepki
322
Şehir
Ankara/Batıkent
İsim
Murat Ç.
Bisiklet
Geotech
@Harun Salcı

Pabuç ne tür malzemeden olsun kısmını biraz araştırmak lazım. Ancak bence jant yanakları sonradan ekleme şeklinde değil de, jantın ilk imalatı sırasında seramik kaplama olarak imal edilse sanırım janttaki ısınma, dolayısıyla da lastiğin ısınarak patlama ihtimali sıfıra yaklaştırılabilir. Isınma çok az olacağından fren performansı da uzun süreli olacaktır kanımca. Ama yağmur çamur durumunda seramik harika kayar diye düşünüyorum. Bunu da fren pabucu tasarımıyla gidermek mümkün olur mu bilmem...
 

halil fatih akbaş

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Temmuz 2011
Mesaj
887
Tepki
276
Yaş
35
Şehir
Darıca/KOCAELİ
Bisiklet
Specialized
Böyle şeyler düşünmek bence süper elbet bir tanesi prototip olmaktan çıkabilir diğer arkaadaşların dediği gibi ısı-ağırlık gibi etkenlerin dışında hissiyatta değişecektir disk freninin en önemli özelliği v-brake frenlere göre hissiyat farkıdır daha yaratıcı düşüncelerini bekliyorum ve takip ediyorum:)
 
Yukarı Alt