Arkadaşın dediği durum,herkesinde söylediği gibi yanlıştır.
Normal düzeyde bir otomobilin kampanalarında ani fren esnasında oluşan sıcaklık anlık olarak;2000 derece-3000 derece arasındadır.Eğer ki balata aspest olmasa,dediğin gibi alimunyum alaşımlı demir olsa hem normal seyrek fren yapmada ,hemde ani frende aşırı ısınan kampana da aşırı şekilde aşıntı oluşur.
Bisiklette ise sonuçta;iki metal birbirlerine değdikleri için zamanla disk yamulup,kopmaya kadar gidebilir veya eğrilmeye başladığında frenlerde sorun yaşanır.
Bazı konulara bakıyorum ki arabada da,bisiklette de...Türk insanımızın mucitliği ortaya koyuyor.Tabii ki mucitlik olmalı,ama bilgi ,beceri ve teknik ne gerektiyorsa,öyle yapılmalı.Ayrıca parçalar kadrolara takılırken belirli bir mühendislik hesaplaması yapılarak,takıldığından o makinanın anatomisini bozmamakta fayda var.