Scudo Sports

Bir bisikletçi neden arka göbekte boşluk bırakır?

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
459
Tepki
308
Merhabalar 1 ay önce arka göbek bitmiş teker dönmüyordu resmen degiştittirdim arka göbegi 20 tlye..
Yol bisikleti.
Arka göbek işi bittikten sonra bisikleti teslim aldım. Ve arka göbekte 2 3 mm oynama vardı neden var diye sordugumda bilerek bıraktım dedi.. Bende dedim herhalde faydası için bırakmıştır vardır bir bildigi..
Ondan sonra yaklaşık 1500 - 2000 Km yaptım Ve halada boşluklu. Aslında göbek vidalarını sıkarım ancak böyle kalmasımı dogru yoksa sıkmalımıyım size sormak istedim ve sizce neden arka göbekte boşluk bırakmıştır bisikletçi arkadaş?
 
Scudo
Bilyalı göbek ise ben de çok hafif bir boşluk bırakırım, 1 mm kadar.
Çok sıkılıp dönmesine engel olmasın diye.
Bir zararı yok.ama 3 mm de fazla. Biraz sıkın bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Jantı yerine takıp somunlarını sıktığınızda göbekte hiç boşluk olmaması gerekir fakat rulmana da baskı yapmaması gerekir olması gereken bu.
 
İki sebebi olabilir.

1. Usta usta değil.

2. Eğer ucuz bir jant takımı/göbek kombosu ise bu, bazen o oynamayı yok etmek için çok fazla sıkmanız gerekiyor somunları. Bu sefer de teker rahat dönmüyor. Gevşettiğiniz zaman da hop oynama başlıyor. Bu ikisinin arasında oynamanın ve sürtmenin az olduğu (ama bi türlü yok edilemediği) bi tatlı nokta buluyorsunuz, ve o şekilde idare ediyorsunuz.

Eğer 1. seçenek ise, ustayı değiştir. İkinci seçenek ise jant göbeğini, ya da jantı komple değiştir.

Ek olarak, quick release sistemlerde göbek hiç bir zaman tam olarak sıkılmaz. Her zaman ufak bi boşluk bırakılır. Çünkü siz tekeri kadroya takıp quick releaseyi sıktığınız zaman o göbeğe az da olsa ekstra bir yük biner, o sayede o boşluk da gider. En azından teoride bu böyle.
 
peki bu boşluk bisikletin kontrolüne negatif etki yaratırmı, özelliklede 100 + kiloda?yok denecek kadar azbir boşluk var. aslında derdim özellikle pedal basmıyorken 35 üzeri hızlardakontrolün zor olması. şehir bisikletinden yol a geçeli yaklaşık1 ay ve 200 km oldu. ağırlığı öne vererek kontrolün bu kadar zor olacağını tahmin etmiyordum. şehir bisikletinde 67 km hız gördüğüm inişte artık 60 a gelmeden frenliyorum korkudan. sanki kendi kendine sağ sol yapıyor gibi geliyor.
 
Benım arka gobek sıkı mesela. Fabrıkadan öyle geldı carraro 224 var oda oyle ıdı onu gevsettım bıraz fırsat bulunca merıda yıda gevsetecegım on tekere gore cok barız az dönüyor
 
20 liraya arka göbeği değiştirdiniz. Yani, "usta" arka jantın bütün jant tellerini söktü, 20 liralık "sağlam" göbek taktı, sonra telleri tekrar dizip tekeri ördü ve bitince de akordunu yaptıktan sonra bisikleti size teslim etti. Bunların hepsi 20 lira içinde mi oldu????

Sizin için Özceylan Bisikletin sitesine baktım, en ucuz göbek Quando marka ve 55 TL, Shimano'lar modeline göre çok daha pahalı ve 400 küsur liralara kadar gidiyor.

O bisikletçiden 20 TL ile kurtulduğunuza şükredin ve hemen size gerçekten göbek değişimini yapacak ve hurda olmayan yeni bir göbek takacak bir bisikletçi bulun, bu arada da bütçenizi 100 TL dolayında olacak şekilde önceden ayarlayın.

Sağlam bir tekerde hiç ama hiç boşluk olmaz ve jant son derece rahat döner. Rulmanlı veya bilyeli hiç farketmez.
İyi şanslar...
 
@Haluk Eke hocam yol bisikletini yeni aldım, 2017 2.el giant tcr, hiç bir yerinde, göbeklerde, gidonda boşluk yok, akordu tam, lastikler slick tipte schwalbe.200 ye yakın yaptım daha önceki bisikletim carraro sp.227 idi sıfır almıştım. ondaki stabiliteyi bunda bulamıyorum, özellikle 45 km sonrası hızlarda. örneğin inişlerde ne kadar ağırlığımı kısmen pedala verip gidonu rahatlatsamda (arkayada kayarak) çok tepkisel şekilde sağa sola kaçabiliyor bisiklet. bu yol bisikletlerinin genel karakteristiğimidir zamanla alışılan, yoksa başka ne olabilir?
kilom 105.
 
@Hakan1969 Eğer dediğiniz gibi göbek, akort ve lastikler (bombe vs yoksa) düzgünse ve kullandığınız düzgün bir bisiklet ise amatör sürüsü olmanıza rağmen yol bisikleti ile inişlerde 70 km'lere sorunsuz ulaşabilirsiniz. Ben o kadar yapmadım ama yapan ve aşan çok arkadaşım var.

Bisikletinizin kadrosunda herhangi bir çarpıklık yoktur umarım. Bu durum aynı otomobillerdeki rot bozukluğu gibi yüksek hızlarda gezinmeye yol açabilir. Hatta daha da kötüsü aynı motorsikletlerde olduğu gibi depo tokatlamaya (tank slap) neden olabilir. Bu tür gezinme ve bisikletin kontroldan çıkmasına neden olan tank slap olayı iki tekerleğin aynı izi kaybetmesi sonucu oluşur. Bunun nedeni de ya özellikle yandan vuran kuvvetli rüzgarlar veya yoldaki bir bozukluk olabilir. Kilonuzun yüksek olmasıyla da bu tür faktörlerden daha fazla etkilenebildiğinizi düşünüyorum. Böyle bir rezonansa, tank slap'a uğramak, bir kez yaşadığım için biliyorum, çok korkunç bir olay. Sakin olur ve şansınız da varsa o hızla düşmeden çıkabiliyorsunuz.

Bir de yol bisikletinin sürüş pozisyonuna daha alışamadığınız ve bu nedenle tedirgin olarak sürdüğünüzü düşünüyorum. Belki bir süre sonra bu psikolojik faktörü de (eğer varsa) yenebilirsiniz. Biliyorsunuz yol bisikleti frenleri (kumpas frenler) kolların pozisyonu nedeniyle diğer V frenlere göre daha geç tepki verir ve sizde güvensizlik yaratmış olabilir.

Dikkatli sürüşler dilerim.
 
@Haluk Eke büyük motorunuz var sanırım, bende motorcuyum yıllardır. dediğiniz tank slap wobbling midir yoksa daha dikey bir rezonans bozukluğumudur (balans ayarından olan). hani kafa sallama denilen olay sa (wobbling) eğer o tarz değil, arabalardaki hidrolik direksiyonun yüksek hızlarda kilitlenmemiş hali gibi his veren bir etki. bu arada ben tek kazamı wobling sonucu yaptım. siz iyi toparlamışsınız..
 
@Hakan1969 Ne yazık ki hiç mortorum olmadı. Ama bu rezonans olayı başıma gelince nedenlerini araştırırken bunun motorcular için önemli tehdit olduğunu okudum.
Ancak 150-200 m sonra düzeldi yalpalama. O sırada gidonu mümkün olduğu kadar geyşek tuttum ve başlarda hiç fren yapmadım. Şansım da varmış ki o hızda düşmedim.
 
  • Beğen
Tepkiler: CNC ve HakanAydn
Bisikletin tekeri el ile tuttuğunuz da sallanıyor arka göbekte boşluk olduğunu düşünürsek şu videodaki gibi işlem yapsak güvenliği fazla bozmayacak şekilde 1 ay civarı dayanır mı durum tuhaf ama Samsun Ayvacık ta resmi olarak bir bisikletçi olduğunu bilmiyorum belki ek iş olarak yapan olabilir ama güvenemem onun için lütfen tamire götürmeden de dayanır mı zarar verir mi lütfen belirtin

(Arka teker sol demire sürtüyor)
 
  • Beğen
Tepkiler: Aycetin
Hiç oynama bırakmayıp QR mandalını çok sıkarsanız, bilyaları haddinden fazla sıkıştırır ve akıcılığı engeller. Biraz boşluk varsa iyi sıkabilirsiniz, kalan boşluğu mandalın basıncı kapatır. Bazıları bunu bilerek yapar, mandalın sıkı durması ve herhangi bir temasta açılmaması için. Bu yüzden göbek boşluğunu mili oynatarak değil, QR'ı kapattıktan sonra lastikten test edin. Hafif bir oynama varsa mandalı biraz daha sıkın.

Akıcılıkta sıkıntı olup olmadığına gelirsek: Lastiği havaya kaldırın, sibopun olduğu yeri yana alın, yeterince akıcıysa eski tokmaklı saatler gibi sağa sola doğru oynar ve sibopun aşağıda olduğu durumda durur. Oynamıyorsa göbekte akıcılık sorunu var demektir.
 
Hiç oynama bırakmayıp QR mandalını çok sıkarsanız, bilyaları haddinden fazla sıkıştırır ve akıcılığı engeller. Biraz boşluk varsa iyi sıkabilirsiniz, kalan boşluğu mandalın basıncı kapatır. Bazıları bunu bilerek yapar, mandalın sıkı durması ve herhangi bir temasta açılmaması için. Bu yüzden göbek boşluğunu mili oynatarak değil, QR'ı kapattıktan sonra lastikten test edin. Hafif bir oynama varsa mandalı biraz daha sıkın
Bunu nereden öğrendiniz...?Bilmediğiniz konularda yanlış yönlendirme yapmayın. Göbekte bırakılan boşluk bisiklet tamircisinin bu işi bilmediğini gösterir. Ayrıca Qr ın sıkılması da bilyalarda bırakılan boşluğu kesinlikle almaz. Sıkılma yönüyle bilyalardaki boşluğun yönü arasında alaka bile yok. Qr ın çok sıkılması bilyalara yanal baskı yapar ki bu zaten tekerleğin dönüşünü yavaşlatır. Göbek ayarlanırken işi bilen tamirci sıfıra sıfır ayarlayıp işi bitirir. İş bilmeyen tamircilerin abuk yorumlarından kaçının...
 
Vallahi kadroya sürtüyordu arka teker sürttüğü tarafın tersine doğru tekeri çekip diğer tarafı sıktık şimdi sürtmüyor hafif ama çok hafif ancak giderken belli olacak şekilde bir yalpa olduğunu hissediyorum en iyisi bir bisikletçi ye götürmek inşAllah bir şey olmaz o zamana kadar teşekkür ederim size de
 
Dönmesine yeterli olacak kadar bırakmak yeter, hassas bir ayar bu
 
Ayrıca Qr ın sıkılması da bilyalarda bırakılan boşluğu kesinlikle almaz. Sıkılma yönüyle bilyalardaki boşluğun yönü arasında alaka bile yok. Qr ın çok sıkılması bilyalara yanal baskı yapar ki bu zaten tekerleğin dönüşünü yavaşlatır. Göbek ayarlanırken işi bilen tamirci sıfıra sıfır ayarlayıp işi bitirir. İş bilmeyen tamircilerin abuk yorumlarından kaçının...

Konuştuğun konu hakkında bir halt bilmediğini bir yorumda kanıtladın. O yüzden saçma sapan konuşup asıl sen bilmediğin konularda yorum yapmazsan herkesin yararına olur.

service-shimano-hubs-630x350.jpg

Fotoğrafta görünen eldeki parçayı bilyalar üzerine fazla itersen, kayganlık azalır ve takılma yapar. Az itersen, boşluk oluşur ve sallanma yapar. Göbekteki boşluğun nasıl alındığı hakkında sanırım bir gram fikrin yok.

QR'ı sıkınca yapılan baskı, fotoğrafta eldeki parçayı bilyalar üzerine iter, ve o hafif boşluğu alır. Göbekler hakkında en ufak bilgisi olan biri bunu bilir.
 
@efeozata sen bu kadar saçma bilgiyi nerede biriktirdin ve yaşın kac, önce konuşmayı öğren. Hareketli yatakta bıraktığın boşluğu sıkıştırarak nasıl alırsın, dişler üzerinde hareket eden yatağın boşluğu sıkıştırarak alınmaz. Dişler bırakmaz. Sen biraz daha düşün ve palavralarina son ver...
Bir de biz halt la uğraşmayız bilgiyle ugrasiriz. Haltı senin gibiler yer...
 
@efeozata sen bu kadar saçma bilgiyi nerede biriktirdin ve yaşın kac, önce konuşmayı öğren. Hareketli yatakta bıraktığın boşluğu sıkıştırarak nasıl alırsın, dişler üzerinde hareket eden yatağın boşluğu sıkıştırarak alınmaz. Dişler bırakmaz. Sen biraz daha düşün ve palavralarina son ver...

Dikkat edersen bana yazdığın tonun aynısını cevap olarak aldın. Düzgün bir üslupla yazsaydın, aynı tonda cevap alabilirdin.

Somunlar diş üzerinde olsa da, QR'ın sıkılmasıyla oynar. QR kaldıraç mantığıyla çalışır, kaldıraç ile de koca bir araç kaldırılabilir. Orta derecede sıkı bir QR bile çok ciddi basınç yapar ve somunları bilyaların üzerine doğru iter. Zaten bu yüzden QR'ı fazla sıkınca olan takılmayı kendince "Sıkılma yönüyle bilyalardaki boşluğun yönü arasında alaka bile yok. Qr ın çok sıkılması bilyalara yanal baskı yapar ki bu zaten tekerleğin dönüşünü yavaşlatır." şeklinde açıklamaya çalışmışsın.
 
Geri