Scudo Sports

Bir bisikletçi neden arka göbekte boşluk bırakır?

Yaldır yaldır bir boşluk elbette QR ile alınmaz ancak jantı elle oynattığınızda 1mm lik yalpayı QR fazla sıkmadan yada abanmadan ortadan kaldırabilirsiniz. Bu sıkışma hareketi içerideki 13cm lik milin içi boş tasarlanması, yivlere sahip olması ve karbon çelik kadar rijit olmaması sebebiyledir, yanal sıkışma sonucu şişerek esner ve boyu kısalır. Kontrayı zaten iyi sıkmak gerekiyor👍
Tesekkur ederim
 
Scudo
benim anlatmaya çalıştığımda zaten o mile o kadar stresi yükleyebilecek kadar qr mandalına abanıyorsanız bir sorun olduğu. quick release mili mandalı vs bunun için yapılmış bir sistem değil. kararında sıkar tekerinizi kadronuza ya da maşanıza sabitlersiniz durum bu. eğer o mandalı daha fazla sıkarak boşluk almaya kalkarsanız bu kullanım amacı için tasarlanmamış bir sisteme fazla yük bindirmenize dolayıslada farklı farklı sorunlara yol açmanızdan başka bir işe yaramaz.

ayrıca yüzey sertleştirilmesi uygulanmış bir malzemeye bunu yapmanız onun asla eski haline dönmesini sağlamaz. kullan at bir parçadan maksimum verim elde etmek istiyorsanız bakımlarını düzenli yapıp kullanım amacı dışında kullanmamak yeterli olacaktır. en dandiğinden silikonlu bir gres yağıyla zamanında bakım yapmak bile kullanım ömürünü ikiye katlamanızı sağlar. matematik basit metal metale yağsız çalışıyorsa daha yumuşak olan parça daha çabuk biter. tam olarak bu sebeple konik somun gibi kolay üretilebilecek parçalar daha ucuz metallerden yapılır ve yüzeysel bir sertleştirme uygulanır.
Anlatamadım sanırım abanmanıza asla gerek yok! Ön göbek bilyalı bunu size kolayca bir video ile ispatlarım ki hiç gerek yok aslında.
Yüzeyi sertleştirmesi ile alakayı çözemedim her metal doğru kum zımpara ve metal cila ile ayna gibi parlatılabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri
Yüzeyi sertleştirmesi ile alakayı çözemedim her metal doğru kum zımpara ve metal cila ile ayna gibi parlatılabilir.
Olay parlatmak değil. Üstünde bilyalar gezinen konik somun gibi parçalar, kor derecesinde ısıtılıp preste kafasına basılarak koniklik verilir sonrasında ise soğuk suya daldırılır. Böylece yüzeyi sertleştirilir, diğer deyişle çeliğe "su verilir". Zımpara ile yüzey düzgün hale getirilebilir ama bu işlem sonucunda içerideki görece yumuşak metale ulaşılır ve bilya yolları ilk haline göre hızlı oyulan bir somun olur.

@Fatih Kısa Makine mühendisi kokusu aldım sanki?
 
Makine mühendisi kokusu aldım sanki?
mühendis değilim. ünide imalat teknikleri malzeme bilimi vs bir kaç ders almıştım. mühendislikte bisiklet basit makinalara örnek olarak gösteriliyor. fikrimce çok komplike bir aletmiş gibi davranmaya da tam olarak bu sebepten gerek yok. giriş seviyesi teknik bilgiyle bile bir makine elemanını elinize alıp incelediğinizde kolaylıkla üretim adımlarına vakıf olabiliyorsunuz.
tabi şu da var arkadaş tamamen yanlış değil. geçici olarak yüzey düzeltme yapılarakta parça kısıtlı bir süre kullanılmaya devam edilebilir ama bu tip parçalar sarf malzemesi olarak geçer. nasıl fren balatasını zamanı geldiğinde değiştiriyorsanız bu tip elemanlarıda zamanı geldiğinde değiştirmeniz gerekir. bir şeyin metalden yapılmış olması sonsuza kadar kullanılabileceği anlamına gelmez.
 
  • Beğen
Tepkiler: hasanazmi
Olay parlatmak değil. Üstünde bilyalar gezinen konik somun gibi parçalar, kor derecesinde ısıtılıp preste kafasına basılarak koniklik verilir sonrasında ise soğuk suya daldırılır. Böylece yüzeyi sertleştirilir, diğer deyişle çeliğe "su verilir". Zımpara ile yüzey düzgün hale getirilebilir ama bu işlem sonucunda içerideki görece yumuşak metale ulaşılır ve bilya yolları ilk haline göre hızlı oyulan bir somun olur.

@Fatih Kısa Makine mühendisi kokusu aldım sanki?
İşlemi gayet iyi bilirim görece soğuk dediğiniz katman parçanın boyutları göze alınırsa 1 yada 2 mm lik kesit bahsettiğim grit zımpara işlemiyle en fazla 30-40 hadi bilemedin 50 mikron traşlanır ki buda malzemenin yüzey sertliğini kesinlikle etkilemez.
 
  • Beğen
Tepkiler: Peregrine
Geri