Scudo Sports

Bike fit yaptırmak

Önemli evet, yukarıda arkadaşın attığı videodaki gibi. İlk baş tepedeki vidalarla maşadaki boşluk alınmalı. Çok sıkmayın sadece. Tatlı bi miktarı var.


Bu video biraz daha kısa bunu da izleyebilirsiniz. Tork anahtarınız yoktur diye tahmin ediyorum, ondan sadece fazla zorlamayın. Çok fazla sıkarsanız paslanmış gibi çok sert döner gidonunuz.
Önce alttaki vidaları sıktım, söküp tekrar yapayım mı gerek var mı? Suan bı oynama yok
 
Scudo
Önce alttaki vidaları sıktım, söküp tekrar yapayım mı gerek var mı? Suan bı oynama yok
Oynama yoksa bi şekilde doğru yapmışsınızdır diye düşünüyorum. Yine gidonun sertlik ve yumuşaklık ayarını değiştirmek isterseniz üstteki vidayla ayarlayabilirsiniz. Gereğinden fazla hassas veya sert olabiliyor. Sürünce anlarsınız. Yine arada bi bu boşluğu kontrol edip vidaları sıkmakta fayda var. Zamanla kendi kendine tekrar oluşabiliyor.

Bir de önerim fazla uzanıyorsanız, gidon boğazlarının iki açısı vardır. Gidon boğazını ters de takabilirsiniz. Bi kaç milim daha kadroya yaklaşır böylece gidonunuz. Bu açıyı da bir değerlendirin. Seleyi öne çekme vs. gibi ayarları yapmışsınızdır diye tahmin ediyorum.
 
Bence üste aldığınız bilezikler (spacer) gidonu daha aşağıya indirdi. Bu sebeple siz de daha aşağı eğilmek zorunda kalacaksınız. Bence kollarınıza binen yük artacağından daha da zorlanacak. Uzanma mesafenizi yumuşatmak için tam tersine bilezikleri eski haline getirin. Mümkün olduğunca gidonu yükseltin. Artı olarak arkadaşların da anlattığı gibi ilk önce gidon boğazını ters çevirin. Böylece tuttuğunuz gidon, gidon boğazının açısının değişmesi sebebiyle bir tık daha yukarı kalkıyor. Artı olarak selenizi yarım santim öne çekebilirsiniz. Bu da sizin uzanma mesafenizi gidona yaklaştıracaktır. Ancak selenizi yarım santimden daha fazla kaydırmayın. Aksi halde bu sefer de pedal basma gücünüz etkilenecek ve dizlerinize binen yük artacak. Bunları zaten daha önce denediyseniz ve yetmediyse, gidon boğazının daha kısasını alıp takmalısınız. Atıyorum 100 mm ise, 90 mm deneyin. Direkt 80 almayın. Kısa olan gidon boğazını takarken bence spacerları ve seleyi eski haline getirin. Hala uzanma mesafesinde sorun var gibiyse, ilk seleyi birkaç mm öne alın. Böyle böyle rahat bir pozisyona ulaşabilirsiniz gibi geliyor bana.
 
Bence üste aldığınız bilezikler (spacer) gidonu daha aşağıya indirdi. Bu sebeple siz de daha aşağı eğilmek zorunda kalacaksınız. Bence kollarınıza binen yük artacağından daha da zorlanacak. Uzanma mesafenizi yumuşatmak için tam tersine bilezikleri eski haline getirin. Mümkün olduğunca gidonu yükseltin. Artı olarak arkadaşların da anlattığı gibi ilk önce gidon boğazını ters çevirin. Böylece tuttuğunuz gidon, gidon boğazının açısının değişmesi sebebiyle bir tık daha yukarı kalkıyor. Artı olarak selenizi yarım santim öne çekebilirsiniz. Bu da sizin uzanma mesafenizi gidona yaklaştıracaktır. Ancak selenizi yarım santimden daha fazla kaydırmayın. Aksi halde bu sefer de pedal basma gücünüz etkilenecek ve dizlerinize binen yük artacak. Bunları zaten daha önce denediyseniz ve yetmediyse, gidon boğazının daha kısasını alıp takmalısınız. Atıyorum 100 mm ise, 90 mm deneyin. Direkt 80 almayın. Kısa olan gidon boğazını takarken bence spacerları ve seleyi eski haline getirin. Hala uzanma mesafesinde sorun var gibiyse, ilk seleyi birkaç mm öne alın. Böyle böyle rahat bir pozisyona ulaşabilirsiniz gibi geliyor bana.
Gidon boğazı şart.

Aşağı alma sebebim aero pozisyona geçememem. Bı deneyeceğim böyle olmazsa gidonu geri alırım yukarı kolay iş zaten. Kısa boğaz öneriniz var mı uygun fiyatlı
 
Uzun uğraşlar sonucunda canımı yakmayan sürüş pozisyonuna kavuşabilmişken ben, şehir değiştirmek durumunda kaldım. O kadar hassas markalama yaparak toplasam da bisikletimi kurduğumdan beri yaklaşık bir aydır , eski ayarına kavuşamadım. Yokuş çıkarken, yüksek viteste ki bel ağrım geldi yine belime yer etti. Sağ dizimde oluştu ağrı, önce tam diz kapağımda iken sele ile oynaya oynaya diz kapağımın üstüne kaydırmayı başardım (böyle kaydıra kaydıra sıyırıp atacağım namussuzu)
Sorularım şunlar;

Bu süreçte 5kg verdim sizce bu ayarlarımı değiştirmiş midir?
Diz ağrısı üstte ise sele yüksekliği miydi / ileri geri miydi?
Gidon açısının etkisi ne idi?
Hayalarım da ara ara uyuşma oluyor, selenin ucunu indirsem mi kaldırsam mı?

Sürüş keyfim çok kaçtı, bugün uzuna çıktım ama ağrıdan 10 km sonra küfrederek geri geldim. Yardım lazım.
 
Uzun uğraşlar sonucunda canımı yakmayan sürüş pozisyonuna kavuşabilmişken ben, şehir değiştirmek durumunda kaldım. O kadar hassas markalama yaparak toplasam da bisikletimi kurduğumdan beri yaklaşık bir aydır , eski ayarına kavuşamadım. Yokuş çıkarken, yüksek viteste ki bel ağrım geldi yine belime yer etti. Sağ dizimde oluştu ağrı, önce tam diz kapağımda iken sele ile oynaya oynaya diz kapağımın üstüne kaydırmayı başardım (böyle kaydıra kaydıra sıyırıp atacağım namussuzu)
Sorularım şunlar;

Bu süreçte 5kg verdim sizce bu ayarlarımı değiştirmiş midir?
Diz ağrısı üstte ise sele yüksekliği miydi / ileri geri miydi?
Gidon açısının etkisi ne idi?
Hayalarım da ara ara uyuşma oluyor, selenin ucunu indirsem mi kaldırsam mı?

Sürüş keyfim çok kaçtı, bugün uzuna çıktım ama ağrıdan 10 km sonra küfrederek geri geldim. Yardım lazım.
geçenlerde sele değiştirdiğinde aynısı bana da oldu, sanki başka bir bisiklet gibi uyum sağlamakta zorluk çekiyorum. selenin yüksekliğini tam olarak hatırlamıyorum fakat bisiklet çok garip geliyor. aşağı yukarı 4 sene benzer ayarda sürdüm, bir anda bütün konfor gitti.
 
Hayalarım da ara ara uyuşma oluyor, selenin ucunu indirsem mi kaldırsam mı?
selenin ucunu -4-5 derece eğmenin faydası olabilir bir dene ama daha iyisi perineye denk gelen ortası boş iyi bir sele
 
geçenlerde sele değiştirdiğinde aynısı bana da oldu, sanki başka bir bisiklet gibi uyum sağlamakta zorluk çekiyorum. selenin yüksekliğini tam olarak hatırlamıyorum fakat bisiklet çok garip geliyor. aşağı yukarı 4 sene benzer ayarda sürdüm, bir anda bütün konfor gitti.
Eziyet gibi bir durum 😔

selenin ucunu -4-5 derece eğmenin faydası olabilir bir dene ama daha iyisi perineye denk gelen ortası boş iyi bir sele
Bi deneyeyim , umarım en azından uyuşukluğu ortadan kaldırırım 😏
 
Uzun uğraşlar sonucunda canımı yakmayan sürüş pozisyonuna kavuşabilmişken ben, şehir değiştirmek durumunda kaldım. O kadar hassas markalama yaparak toplasam da bisikletimi kurduğumdan beri yaklaşık bir aydır , eski ayarına kavuşamadım. Yokuş çıkarken, yüksek viteste ki bel ağrım geldi yine belime yer etti. Sağ dizimde oluştu ağrı, önce tam diz kapağımda iken sele ile oynaya oynaya diz kapağımın üstüne kaydırmayı başardım (böyle kaydıra kaydıra sıyırıp atacağım namussuzu)
Sorularım şunlar;

Bu süreçte 5kg verdim sizce bu ayarlarımı değiştirmiş midir?
Diz ağrısı üstte ise sele yüksekliği miydi / ileri geri miydi?
Gidon açısının etkisi ne idi?
Hayalarım da ara ara uyuşma oluyor, selenin ucunu indirsem mi kaldırsam mı?

Sürüş keyfim çok kaçtı, bugün uzuna çıktım ama ağrıdan 10 km sonra küfrederek geri geldim. Yardım lazım.
kilitli pedal kullanıyorsanız diz ağrısına neden olan şey kal ayarıyla alakalı da olabilir. Açısı düzgün olmayan kaller ve 0 derece kallerde böyle ağrılar olabiliyor. Yüksek dereceli kal kullanabilirsiniz. Açıkça uzun süre 0 derece kullandıktan sonra keo'nun 4.5 larına geçtim ben de. 0 derecelerin pek bir avantajı yok. Prolar da artık dereceli kal kullanıyor.

Yine diz üstü ağrısı genelde alçak sele boyundan kaynaklanıyor. En azından ben ne zaman gereğinden alçak kullansam dizimin üstünde ağrı hissediyorum. Bunu bi kontrol edin. Belki pedallama stilinizde de sorun olabilir. Sırt ağrısı ise genelde tam tersi sele yüksekken veya üst boru fazla uzun olunca meydana geliyor. Kadro boyuyla alakalı bir sıkıntı olabilir.

Maalesef bisiklette bi çok şeyi deneye yanıla çözmek gerekiyor. Bu denemeler de öyle 15-20 dakikalık sürüşlerde pek anlaşılamıyor. İmkanınız varsa trainer'da alet edevatları alıp deneyerek çözmek en mantıklısı. Veya sürüş esnasında bi kaç alyan taşıyarak da ayarlamalar yapabilirsiniz.
 
kilitli pedal kullanıyorsanız diz ağrısına neden olan şey kal ayarıyla alakalı da olabilir. Açısı düzgün olmayan kaller ve 0 derece kallerde böyle ağrılar olabiliyor. Yüksek dereceli kal kullanabilirsiniz. Açıkça uzun süre 0 derece kullandıktan sonra keo'nun 4.5 larına geçtim ben de. 0 derecelerin pek bir avantajı yok. Prolar da artık dereceli kal kullanıyor.

Yine diz üstü ağrısı genelde alçak sele boyundan kaynaklanıyor. En azından ben ne zaman gereğinden alçak kullansam dizimin üstünde ağrı hissediyorum. Bunu bi kontrol edin. Belki pedallama stilinizde de sorun olabilir. Sırt ağrısı ise genelde tam tersi sele yüksekken veya üst boru fazla uzun olunca meydana geliyor. Kadro boyuyla alakalı bir sıkıntı olabilir.

Maalesef bisiklette bi çok şeyi deneye yanıla çözmek gerekiyor. Bu denemeler de öyle 15-20 dakikalık sürüşlerde pek anlaşılamıyor. İmkanınız varsa trainer'da alet edevatları alıp deneyerek çözmek en mantıklısı. Veya sürüş esnasında bi kaç alyan taşıyarak da ayarlamalar yapabilirsiniz.
Kalde dereceyi ilk defa duydum. Acaba dereceyle ilgili bi yazı var mı. Birde bu açı hangi yöne? Benimde bazen diz ağrılarım oluyor

Burda konuşulmuş. Benim kallerde açılı

Kilitli Pedallardaki Kal Açıları
 
Kalde dereceyi ilk defa duydum. Acaba dereceyle ilgili bi yazı var mı. Birde bu açı hangi yöne? Benimde bazen diz ağrılarım oluyor

Burda konuşulmuş. Benim kallerde açılı

Kilitli Pedallardaki Kal Açıları
Açı iki yöne de oluyor dereceli kallerde. Yani 0 derecede kal pedalda baya sabit kalırken 4.5 derecede sağa sola salınım yapar. 9 derecede ise baya salınım yapar. İdeali genelde orta dereceli olanlar Look'da 0, 4,5, 9 derece varken Shimano'da 0, 2 ve 6 derece var.

Yine ayakkabı tabanında kallerin hizalanması da dikkat edilmesi gereken bi konu. Bu konuda internette videolar var ama ayakkabının taban şekline göre değişiklik gösterebiliyor. Yine bu da ilk dakikalarda sıkıntısız gibi gelse de uzun sürüşlerde sıkıntı çıkabiliyor.

Yukarda paylaştığınız konuda da arkadaşlar yazmışlar zaten. Uzun sürüşlerde anlayabiliyorsunuz sıkıntı olup olmadığını.
 
  • Beğen
Tepkiler: osmancan71
kilitli pedal kullanıyorsanız diz ağrısına neden olan şey kal ayarıyla alakalı da olabilir. Açısı düzgün olmayan kaller ve 0 derece kallerde böyle ağrılar olabiliyor. Yüksek dereceli kal kullanabilirsiniz. Açıkça uzun süre 0 derece kullandıktan sonra keo'nun 4.5 larına geçtim ben de. 0 derecelerin pek bir avantajı yok. Prolar da artık dereceli kal kullanıyor.

Yine diz üstü ağrısı genelde alçak sele boyundan kaynaklanıyor. En azından ben ne zaman gereğinden alçak kullansam dizimin üstünde ağrı hissediyorum. Bunu bi kontrol edin. Belki pedallama stilinizde de sorun olabilir. Sırt ağrısı ise genelde tam tersi sele yüksekken veya üst boru fazla uzun olunca meydana geliyor. Kadro boyuyla alakalı bir sıkıntı olabilir.

Maalesef bisiklette bi çok şeyi deneye yanıla çözmek gerekiyor. Bu denemeler de öyle 15-20 dakikalık sürüşlerde pek anlaşılamıyor. İmkanınız varsa trainer'da alet edevatları alıp deneyerek çözmek en mantıklısı. Veya sürüş esnasında bi kaç alyan taşıyarak da ayarlamalar yapabilirsiniz.
Kal ayarımdan olduğunu düşünmüyorum çünkü aynı dereceli kaller ile aynı hizada kullanıyordum bir ay önce ve hiç sıkıntım yoktu. Ama sele yükseliği ve açısı ile son oynamaları yaptım bakalım yarın deneyeceğim. Trainera bağlamayı sevmiyorum lakin allenlerim hep yanımda, umarım yarın çözerim bu sorunu.
 
Geri