BF TEST: Geotech Life 28 Acera Tur ve Şehir Bisikleti

ulas

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Mayıs 2006
Mesaj
3.957
Tepki
9.754
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Geotech
Merhaba Arkadaşlar. İlk test yazımız sizlerin huzurunda. Geotech Life 28 Acera Tur ve Şehir Bisikleti sizler için ayrıntılı bir testten geçti ve geçmeye devam ediyor. Bu bisikleti bizim için en iyi şekilde test edeceğini düşündüğümüz kişi şuanda da Türkiye Turunda olan Gazeteci Fotoğrafçı Hasan Söylemez olacağını düşündük. Bisiklet için bir test yazısı rica ettik ve H.Söylemez bizi kırmayarak güzel bir yazı hazırladı. Şu anda da halen turda olan Söylemez'in bu yazısı eminiz ki bir çok kişiye ışık tutacaktır.

Öncelikle Geotech Life'ı Tanıyalım

KULLANICI TIPI : HOBİ KULLANICISI

KADRO : GEOTECH ALLOY ULTRA LITE

ÖN AMORTİSÖR : ZOOM ALLOY

ARKA AKTARICI : SHIMANO ACERA

ÖN AKTARICI : SHIMANO FDFZ30

VİTES KOLLARI : SHIMANO EF50

RUBLE : SHIMANO MF TZ 21 SPEED

ZİNCİR : KMC Z 30

AYNAKOL : ALLOY

ORTA GÖBEK : RULMANLI

FREN ÖN / ARKA : V FREN

FREN KOLLARI : SHIMANO ST EF 50R

ARKA GÖBEK : QUANDO

ÖN GÖBEK : QUANDO

PEDALLAR : ALLOY MTB

GİDON : ALLOY SPORT

BOYUN : ALLOY

FURÇ TAKIMI : CARTRIDGE SISTEM

SELE : GEOTECH JEL

SELE BORUSU : ALLOY

SELE KELEPÇESİ : ALLOY 27.2 MM MANDALLI

JANT : GEOTECH ALLOY ÇİFT KAT PRO RIMS

JANT TELLERİ : STEEL

LASTİK : 700X38C

RENK : BEYAZ, MAVİ

JANT EBATI : 28"

VİTES SAYISI : 21

MATERYAL : Alu

AĞIRLIK : 13,5 KG

DİGER : ÖN ARKA ÇAMULUK VE ALLOY BAGAJ ÖZEL JELLİ DESTEKLİ ELCİK

Piyasa Fiyatı: 699 TL

İthalatçısı-Üreticisi: Delta Bisiklet

Pedal basmak için bekliyorum...

Bisikletimi çok seviyorum.

Bisikletimin modeli: Geotech Life 28 Acera Tur ve Şehir Bisikleti. Bu bisiklete ilk 11 Temmuz 2010 tarihinde Türkiye turuna çıkmadan iki hafta önce antrenmanlar için bindim. Bu iki haftalık zaman diliminde bisikletimin şehir içindeki sürüş kolaylığı ve performansı çıkacağım uzun yolculuk için içimi rahatlatmaya yetmişti. Ancak asıl bisikletimle bütünleşmem ve onu daha iyi tanımam yola çıktıktan sonra başladı. Bisikletim; gidon'da 5 kg, arka teker üzerindeki bagajda 35 kg, kendim 75-80 arasında değişen kilolarımla toplam da 120 kg yük taşıyor. Büyük ve uzun km li turlar yapmak için çok da fazla para harcamanıza gerek yok. Bunların hepsine cevap verebilen Geotech Life modeli sizin turunuza cevap verilecek şekilde tasarlanmış.

Kadro yapısı rahat sürüş sağlıyor. MTB tipi kadro olması patika ve köy yollarında tıpkı MTB kullanıyoruz keyfi veriyor. Asfalt yolda ise Turun keyfini çıkara bilirsiniz. Gidon yapısının şekli dik kullanım sağlıyor. Böylece fazla eğilmek zorunda kalmıyorsunuz. Eğer aylarca bir tura gidecekseniz fren papuçlarınızı değiştirmenizi öneririm. Üzerindeki fren papuçları 5-6 ay sonra etkisini azaltıyor. Bu bisikleti çok az harcama ile çok daha kullanışlı hale getirebilirsiniz. Fren papuçları bunlardan biri.

İlk başlarda bisikletim bana çok ağır geliyordu ancak ilerleyen günlerde biraz daha alışınca yüklü hali yüksüz halinden daha rahat gelmeye başladı. Çünkü gidonu çok kolay kontrol edebiliyordum, girdiğim çukurlarda bisiklet ağır olduğu için bir anda dengemi kaybetip düşmüyordum. Arkamdaki yük düz yolda veya rampa aşağılarda bisikleti itiyor gibi süratımı arttırabiliyor. Rampa çıkarken en yumuşak viteste yine kolaylıkla pedal çevirebiliyorum. 21 olan vites sayısı daha da yükseltilebilir ama bu bile yeterli...

Frenlerin tutuşunu istediğim gibi ayarlayabiliyorum, vitesler de ilk 3 bin kilometre de hiç sorun çıkarmadı saat gibi çalışıyordu. Ta ki saatte 50 km hızla rampa aşağı inerken bir çukura sertçe girene kadar. Bu çukur arka tekerin gövdesini kırdı, bilyalar dağıldı ve jantlar yamuldu. Yedek parça bulma konusunda zorlandığım tek şey de bu oldu. Gittiğim bisiklet tamircisinde mandallı göbek olmadığı için yerine somonlu göbek takıldı...

Paslanmak bu bisiklete uzak bir kelime
İki hafta boyunca yağmurlu havada pedal çevirmeme rağmen hiç pas olayıyla karşılaşmadım. Bisikletimin ağır yüke alışacağı ilk haftalarda pedallar yerine yavaş yavaş oturduğu için gıcırtılar oluyordu ancak pedalı bir kere iyice sıktıktan sonra o gıcırtıları da hiç duymadım. Ön tekerim 5 bin kilometrede iki defa patlarken arka tekerimin kaç defa patladığının sayısını hatırlamıyorum. Bunun nedeni yükümün ağır olmasından kaynaklandığını düşünüyorum. Tabii arka teker için daha sağlam bir dış lastik kullanılınca patlak sayısı minimize edilebilir. İnsanlar bisikletimi uzaktan gördüklerinde motosiklete benzetiyorlar çünkü yüküm fazla ve bu da bisikletimi olduğundan büyük gösteriyor. Yollarda karşılaştığım yabancı bisikletlilerin bisikletime hayranlıkla baktıklarını gördüğümde böbürleniyor ve bisikletimi daha da çok seviyorum.

Bu bisikletle çok renklere şahit olduk
Bisikletimin selesi bugüne kadar hiç rahatsız etmedi, rampa çıkarken bile ayakta değil oturarak pedal çeviriyorum. Bisikletim hem şehir içindeki günlük kullanımlarda hem de şehirlerarası yollarda sürüş zevkini doya doya yaşatıyor. Bugüne kadar lanet olsun dediğim bir an olmadı. Ben onu o beni seviyor . Uzun yollarda hangi bisikleti kullanmalıyım diye soranlara hep Geotech Life dedim. Bir defa yol arkadaşı oldunuz mu asla sizi yolda bırakmaz...

Yaklaşık 700 TL verip bu bisikletle dünyayı dolaşabileceğinizden emin olabilirsiniz. Yeterki isteyin. Bu bisikletle gittiğim yerlerin tamamı için: (link)

Profesyonel Bakışla Bizim Gözümüze Çarpanlar:
Kuşkusuz fiyat performans aralığı bu model için iyi bir noktada diyebiliriz. Türk Patentli bir marka olan Geotech Bikes'in üretmiş olduğu Life modeli ülkemiz şartlarına son derece uyumlu bir şekilde tasarlanmıştır. Life modelinde öncelikle donanın iyi olmasına özen gösterilmiş. Bundan dolayı Shımano Acera serisi kullanılmış. Shımano Acera serisi yapmak istediğiniz bir çok kullanım şekline cevap verebilmektedir. Kadrosunun açıları ve kalitesi Life'ın upgrade edilebilir anlamına da geliyor. Dilerseniz bu bisikleti çok daha özel hale getirebilirsiniz.

Bir turda önemli noktalardan biri lastiktir. 700x38c lastikler sürüş sırasında güven ve kullanım rahatlığı verir. Diğer bir nokta ise sele ve elciklerdir, Selesi rahat ve son derece konforludur. Elcikler ise destekli olduğundan bilek ağrısını önlemektedir. Yine önemli noktalardan biri de amortisör sistemidir. Esnemenin önüne geçmek için düşük mm amortisör sistemi kullanılmış. Lock Out sistemi yani kilitlenebilir amortisör kullanılsaydı verim daha da artacaktı. Aslında Alternatif olarak amortisörsüz modelinin olması da iyi olurdu. Bu açık Geotech Alize modeli ile giderilmiş.

Testlerimizin sonunda not ve puan sistemi kullanacağız.
En kötü not: 1
En iyi not: 10

üzerinden yapılacaktır. Toplamda 10 Noktada 10 puan üzerinden notlama yapacağız. Kusursuz bir test sonucunda alınan en yüksek puan 100 Puan en düşük alınan puan ise 10 Puan olacaktır.

Model: Geotech Life

10 Puan Üzerinden Değerlendirme

Amaca Yönelik Uygunluk Notu: 9 Puan

Konforlu Kullanım Notu: 9 Puan

Kalite/Fiyat Oranı Notu: 9 Puan

Kadro Performans Notu: 9 Puan

Amortisör Performans Notu: 6 Puan

Donanım Performans Notu: 7 Puan

Garanti / Yedek Parça / Servis Notu: 9 Puan

İşçilik Kalitesi Notu: 9 Puan

2.El Değeri Notu: 8 Puan

Ağırlık Notu: 8 Puan

Geotech Life Acera, 100 puan üzerinden 83 Puan almıştır.

Kusursuz olmasa da amaca yönelik bir sürüş keyfi veriyor. Bu yüzden 1 puan kırıyoruz. Aslında hem testlerde hem de kullananların yorumlarıyla konforunun çok iyi olduğu söyleniyor. Puanları bol keseden atmamak için 1 puan da oradan kırıyoruz. Fiyat performans oranı uygulanan gümrük vergilerinden dolayı etkileniyor bu vergilerin yüksek olması fiyatı olduğunun üzerinde gösteriyor 1 puan da bu noktada kırıyoruz. Kadro yapısı ve açılarından dolayı bizden iyi not alıyor kusursuz değil 1 puan da buradan kırıyoruz. Amortisör her nekadar da düşük mm olsa da esnemenin önüne geçilememiş lock out olmaması 4 puan kırmamıza sebep oluyor. Donanımda bazı eksiklerin olması ve yetersiz kalması 3 puan kırmamıza sebep oluyor. Örneğin aynakol, ön arka göbekler shımano kullanılabilirdi.

Garanti ve yedek parça sorunuyla ilgili hiç bir sıkıntının yaşanmaması bizden tam not anlamına geliyor. Türkiye'nin her yerinde bisiklet servisi olmasına rağmen Geotech olarak bütün illerde olmaması 1 puan kırmamıza sebep oluyor. İşçilik kalitesi oldukça iyi. Montajlama yapılırken biraz daha özen gösterilebilirdi bundan dolayı 1 puan kılıyoruz. Satılmak istendiği zaman kolaylıkla ve çok değer kaybettirmeden satılabiliyor. 2.el satışları takip ettiğimiz kadar iyi olsa da 2 puan da buradan kırıyoruz. Ağırlık oldukça iyi. Amortisörün biraz ağır olması ağırlık unsurunu etkilediğinden 2 puan not kırmamıza sebep oluyor.

Genel olarak baktığımız zaman 83 Puan iyi bir derece anlamına geliyor. Bu daha da iyi olabilirdi. Ufak ayrıntılar giderilerek bu puan daha da yükseltilebilir. Bu derecelemeyi yaparken çok hassas ve tamamen tarafsız bir şekilde davrandık. Artısı eksisi tamamen gözönüne alınarak değerlendirildi.
 
Scudo

M.Burak KARADAĞ

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Eylül 2010
Mesaj
2.643
Tepki
1.894
Yaş
30
Şehir
İstanbul, tatil dönemlerinde Ankara
Bisiklet
Carraro
Tam anlamıyla muhteşem bir test olmuş.Teşekkürler gerçekten.
 
  • Beğen
Tepkiler: observer

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Bu test umuyorumki bu bölümü akıcı bir hale getirecektir.
Zaten Hasan'ın yaptığı yolları gözönüne aldığımızda her açıdan fikir verebilecek bir kullanıcı.

Forum içerisinde Şehir - Tur bisikletleri anlamında soru soran , tercih yapmakta zorlanan bir çok üyeyede yol gösterecek bir test olduğunu düşünüyorum.

Yeni Testleri bekliyoruz efenim...
 

sadana

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Ağustos 2006
Mesaj
2.243
Tepki
2.319
Şehir
Adana
Çok güzel ve anlamlı bir paylaşım. Öncelikle şehirler arasında tur hazırlıklarında ve daha sonraki aylarda program düşüncesinde olanlar mutlaka faydalanmalıdırlar. Herkesin ortak sorunu zaten uzun yol ve şehir içinde hangi marka ve model kullanmalıyız sorusuna açık ve gerçekçi bir yanıt.

Geriye kalan puanda eminim ki pedallardır. Bu kadar yük ve yolu o pedallar aşırı baskıdan dolayı sanırım kaldırmaz. :) Çünkü şehir içinde dahi 2 adet kullandım, bilyaları dağıldı. :)

Genel olarak güzel. Herkesin faydalanması dileğiyle.
 

Delta

Forum Demirbaşı
Kayıt
12 Mayıs 2010
Mesaj
463
Tepki
611
Şehir
İstanbul
İsim
Delta
Bisiklet
Geotech
Çok güzel bir çalışma. Bisiklet Forum Test Bölümü bir çok arkadaşımızı bilgilendirecektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato

Cahit Türk

Daimi Üye
Kayıt
10 Ekim 2010
Mesaj
248
Tepki
128
Şehir
İZMİR
Bisiklet
Salcano
Emeğinize sağlık oldukça faydalı olacağına inanıyorum.
 

sonEr´´

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Ağustos 2009
Mesaj
2.299
Tepki
1.421
Şehir
İstanbul/Esenler
Bisiklet
Salcano
700 liraya 21 vitesli çok performanslı bir bisiklet delta bisiklete teşekkürler
 

behcetatinc

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Eylül 2004
Mesaj
1.359
Tepki
1.267
Şehir
İstanbul
@Halil Uygun

Elektrikli olan bir modeli test etmek için gönüllüyüm :). Bir pazar bana yeter
 
  • Beğen
Tepkiler: otec

hakan sancaktar

Daimi Üye
Kayıt
12 Temmuz 2009
Mesaj
292
Tepki
170
Şehir
ankara
geometri olarak başarılı ama bence turdan önce pabuçlar yerine maşasının değişmesi lazım. bundaki kilitlemeli model mi bilemiyorum ama kilitlemeli olsa bile fazladan ağırlık. düz maşayla çok daha başarılı bir tur bisikleti olacağı kanısındayım.
 

tuturuk

Üye
Kayıt
18 Ağustos 2008
Mesaj
81
Tepki
91
Şehir
ankara
tonlarca para harcayıp, yok üst grup olsun, kendimizi tatmin edelim maksadının dışında, üst grup bisikletlerden sadece küsartlada geride kalmış bir bisiklet ama bu demek değil ki bisiklet köttüüü; kesinlikle bisiklet fiyatına bakınca fiyat perfonmas bisikletiii ayrıca buna benzer bir no name bisiklet bende de var ve 2 senede 6000 km devirdim ve eger bir daha bisiklet alırsam yine bu tarz bir bisiklet almayı düşnüyorum bence bisiklet gayet iyi parasının değerini bilenbir bisikletten ne beklediğini bilen kullanıcılar için bence cuk oturmuş bir bisiklet hakkını veriyor başarılı bir bisiklet
 

tuturuk

Üye
Kayıt
18 Ağustos 2008
Mesaj
81
Tepki
91
Şehir
ankara
bir şey eklemek istiyorum bisikletin vites sayısı o bisikletin kaliteli kılmaz 21 18 yada 10 hiç fark etmez önemli olan rubledeki min ve max dişli sayısı.
 

hüseyin özbay

Aktif Üye
Kayıt
8 Aralık 2010
Mesaj
173
Tepki
58
Şehir
İZMİR
Bisiklet
Marin
öncelikle hepinize merhabalar bende şehiriçi carraro shako 28 bisikleti aldım 21 vites gayet güzel ve memnunum.fiyatı 540 tl ve ayrıca donanımı fiyata göre gayet uygun.selamlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato

murat ırmak

Forum Demirbaşı
Kayıt
26 Şubat 2010
Mesaj
475
Tepki
214
Şehir
kütahya
Ne yalan söyliyeyim bu konuyu okumadan önce geotech bisikletlere bir türlü ısınamamıştım artık hiç bir olumsuz düşüncem kalmadı ...
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato

Ali AKTAŞ

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Mayıs 2007
Mesaj
825
Tepki
993
Şehir
Denizli
Fiyat performans harika ! Kadrosu için bile alınabilecek bir bisiklet. Her türlü değişime uygun.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Öncelikle faydalı bir konu olduğu için elinize sağlık diyorum.
Fotoğraflarda dikkatimi çeken ve yanlış bir uygulama olduğunu düşündüğüm "bisikletin basınçlı suyla yıkanması" hususuna değinmek istiyorum. Bu uygulama sonucunda, ön,arka,orta göbek ve furş yatağına su sızıp zarar vermektedir.
 

emre karakoç

Daimi Üye
Kayıt
2 Kasım 2010
Mesaj
348
Tepki
212
Şehir
adana
Bilgiler için teşekkürler. 2. bisikletimin kadrosu belli oldu böylece. Sadece kadroyu alma imkanı vardır umarım. MTB mi upgrade etmeyi bitirdiğimde ona başlamayı düşünüyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato

Berk_D

Daimi Üye
Kayıt
16 Ekim 2010
Mesaj
217
Tepki
131
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Geotech
Emeğinize sağlık arkadaşlar. :)