Scudo Sports

Bakalım kimin bisikleti kaç kg :)

Geçen sene bisiklete başlamadan önce ve bu kış şeker diyeti uyguladım. 21-21-40 gün şeklinde. Onun dışında yeme içmeme çok dikkat etmedim ama abartmadım da tabi ki, baya kilo verdim. Bisiklet sürmeye başlayınca şekersiz olmaz ama:)
Açıkçası bisiklet sürmeye başladığımdan beri gram kilo vermedim fakat kilomu korudum. Kilo verememe sebebim istediğimi kafama göre yememdi. Sonuçta istediğimiz sporu yapalım kötü diyet yaptığımız sürece kilo veremeyiz. Ben kiloyu verirken haftada 100km yol yürüyordum ve sıkı diyet uyguluyordum.

Ben de tatlı düşünüyüm maalesef.
 
Scudo
Yasal UCI sınırı bile 6.8kg kaldıki birçok pro takımın bisikletleri 7 ile 7.8 kg arasında hatta bazıları 8 üzerinede çıkıyor. Kısacası 6.8kg yapmak için ödenecek binlerce lira yerine 7-8,5 kg bandından bir bisiklet ile kilo verip daha iyi performans sergilenebilir.

Sonradan gördüm @PuncherZ nokta atışı ile gayet açık ve net bir şekilde belirtmiş..
Açıkçası bisiklet sürmeye başladığımdan beri gram kilo vermedim fakat kilomu korudum. Kilo verememe sebebim istediğimi kafama göre yememdi. Sonuçta istediğimiz sporu yapalım kötü diyet yaptığımız sürece kilo veremeyiz. Ben kiloyu verirken haftada 100km yol yürüyordum ve sıkı diyet uyguluyordum.

Ben de tatlı düşünüyüm maalesef.
Yüksek eforlu intervallarda eklersen evde otururken bile vucüdun yakma modunda olmaya devam eder. Haa dediğin gibi kafana göre yemek yemeğe devam edersen kio vermek zor..

Mesela ben her yaz Türkiye'ye geldiğimde 3 haftada 10kg alıp geri dönüyorum. Senin dediğin gibi kafama göre yiyorum, nasılsa birdaha 1 sene sonra yeme fırsatım oluyor :koptum: :koptum:
 
7.9 kg 2019 model Giant TCR
 
Çırıl çıplak hali 9kg Bisan rx9400 sora
 
Şimdi bir çıkıntılık yapayım kızsınlar biraz forumda bana 😅

Bisiklet hafifliğine o kadar paralar dokeceklerine bir elektrik kiti alsalar aynı hesaba gelecek. Hem hafiflik; sağlamlıktan ve uzun ömürden çalıyor. Hem çok hafif hem çok sağlam ve uzun ömürlü derseniz bisiklet mantığından çıkıyor araba parasına geliyor😅

Şimdi olayı derinlemesine açalım; Bisiklet neden hafifletilir? Elbette daha hızlı yol almak ve/veya daha az yorulmak ve/veya daha uzun süre bisiklete binebilmek için.

Elektrik kitide bunları size sağlar. Abuk subuk kit taktırıp motosiklet gibi gaz vererek gitmekte gerekmiyor, ihtiyaciniz kadar destek alirsiniz kitten. Basacaginiz pedal kuvvetini ayarlarsiniz sanki hafif bisikletle yol aliyormuscasina bir deger yakalarsiniz devam edersiniz.

Hem paraniz cebinizde kalir, hem daha saglam ve uzun ömürlü bir bisikletiniz olur. Çelik kadrolu, sağlam jantlı, kalın tekerlekli guven ile yol alirsiniz. hemde Kaza yapar ve calinirsada fazla uzulmezsiniz.

Kimse sizlere pedal cevirmeyin demiyor, 20 kg bisikleti öyle bir destek ayari yaparsiniz sanki 8-9 kg bisiklet suruyormuscasina pedal cevirirsiniz 😅
 
  • Beğen
Tepkiler: By chow ve Sinyor
Kendimden bir değer örneği vereyim. En formda olduğum zaman 69 kg idim. En iyi 20 dakikalık güç değerim 358 watt idi. Yani (358*0,95)/69 = 4.93 w/k. Şimdilerde o değer 305 watt ve 73 kg'yum. Yani 3,97 w/k. Eski gücüme ulaşsam bile 4,66 w/k olur ki sırf kilodan kaynaklı ciddi bir fark oluşuyor. Şu anki durumumu alalım ve işin içine bisikletin ağırlığını da katalım 8.2 kg, düz 9kg diyelim. (305*0,95)/(73+9) = 3.53 w/k Bisikleti 1 kg hafifletirsem (305*0,95)/(73+8) = 3.58 w/k. Bisikletimi 1 kg hafifletmek bana yaklaşık 50 bine mal olur ki 0.05 w/k kazanç sağlar. Ama biraz ter ve göz yaşıyla eski formuma ve kiloma ulaşırsam bedavadan 0.96 w/k kazanabilirim :koptum:
Ek olarak kişi uzun boylu iri kemikli biriyse kilosuna oranla bisikletin ağırlığı daha az olacaktır. Yani minyon birisinin bisikletini hafifletmesiyle iri birisinin bisikletini hafifletmesi aynı değil diyebiliriz.

%110 doğru yaklaşım, mükemmel anlatım. Elinize sağlık.

Belli bir ağırlıktan sonra, yani uci limitine doğru yapılacak hafifletme işlemlerinin fark yaratabilmesi için, sezonda ancak 5-10w katabilecek ftpdeki ve form düzeyinde bir sporcu olmak gerekiyor. Zira o adamlar zaten yarışlarda tırmanış öncesi mataralarındaki suyu yere boşaltan adamlar. Biz ölümlüler için, jant-lastik üzerinde yapılacak hafifletmeler dışında yapılan gramaj azaltmaları tamamen keyfi olan upgradeler.

Yine de şunu belirtmeden geçmeyeyim, uzun bir tırmanışta örneğin kartepe, 73 kg sporcu ve 7 kg bisiklet, 71 kg sporcu ve 9 kg bisiklete göre avantajlıdır diye düşüyorum. Her iki sistem toplamı da 80 kg olsa da, hafif bisikletin ivmelenmesi, yokuş yukarı hızını daha kolay tutabilmesi açısından avantajlı görüyorum.
 
Argon 18 Nitrogen PRO Yol bisikletim ortalama 6,3Kg (6,27 Kg)

Intense Spider 29 All Mountain 140/160 mm Süspanisyona sahip Fully bisikletim Ortalama 10,7 kg (10,63Kg)

Rocky Mountain RSL 999 Hardtail MTB bisikletim ortalama 7,2 kg (7,16)

Specialized S-Works Fully 100mm süspansiyonlu bisikletim ortalama 8kg
 
Sedona.410 10.5. Kilo olmasi lazim
Alirken kilosuna boyuna posuna bayağı bakmıştım bisikletin.
Devamında klasik tam çevreleyen teneke çamurluk uydurdum yakıştı da. Yedek iç lastik, pompa , küçük alet çantası , bilgisayarı bağlantı aparatı , farı, güvenlik zinciri toplam 2.5 kilo ekliyordur heralde.
Avantajim 62 kiloyu hiç geçmedim hayatimda.
Ak sakallı abi olarak turlamaya devam.
 

Dosyalar

  • 20230503_134809.jpg
    20230503_134809.jpg
    90 KB · Okunma: 36
Şimdi bir çıkıntılık yapayım kızsınlar biraz forumda bana 😅

Bisiklet hafifliğine o kadar paralar dokeceklerine bir elektrik kiti alsalar aynı hesaba gelecek. Hem hafiflik; sağlamlıktan ve uzun ömürden çalıyor. Hem çok hafif hem çok sağlam ve uzun ömürlü derseniz bisiklet mantığından çıkıyor araba parasına geliyor😅

Şimdi olayı derinlemesine açalım; Bisiklet neden hafifletilir? Elbette daha hızlı yol almak ve/veya daha az yorulmak ve/veya daha uzun süre bisiklete binebilmek için.

Elektrik kitide bunları size sağlar. Abuk subuk kit taktırıp motosiklet gibi gaz vererek gitmekte gerekmiyor, ihtiyaciniz kadar destek alirsiniz kitten. Basacaginiz pedal kuvvetini ayarlarsiniz sanki hafif bisikletle yol aliyormuscasina bir deger yakalarsiniz devam edersiniz.

Hem paraniz cebinizde kalir, hem daha saglam ve uzun ömürlü bir bisikletiniz olur. Çelik kadrolu, sağlam jantlı, kalın tekerlekli guven ile yol alirsiniz. hemde Kaza yapar ve calinirsada fazla uzulmezsiniz.

Kimse sizlere pedal cevirmeyin demiyor, 20 kg bisikleti öyle bir destek ayari yaparsiniz sanki 8-9 kg bisiklet suruyormuscasina pedal cevirirsiniz 😅
Elektrikli bisikletin canını yiyeyim. Böyle zevkli bişey yok. Yol bisikleti kullananlara kahkaha atasım geliyor. Ama sonra gelip geçici sevda bu onlarda farkına varırlar bir gün diyorum. 😂😂
 
L
Elektrikli bisikletin canını yiyeyim. Böyle zevkli bişey yok. Yol bisikleti kullananlara kahkaha atasım geliyor. Ama sonra gelip geçici sevda bu onlarda farkına varırlar bir gün diyorum. 😂😂

Her ikisi farklı tür, kullanım amacını bilmedikçe kiyaslamak pek doğru olmaz bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri
Aynen aynen, haltercilerde de var aynı durum, adamlar fıtık olana kadar ağırlık kaldırma derdinde. Ne gerek var ağğbi al en kötüsünden de olsa bir caraskal bak keyfine.
 
Aynen aynen, haltercilerde de var aynı durum, adamlar fıtık olana kadar ağırlık kaldırma derdinde. Ne gerek var ağğbi al en kötüsünden de olsa bir caraskal bak keyfine.

Samet üstadım, Halter ile Calaskar ilişkisi bisiklet ile elektrik motoru iliskisinin tam zıttı bir konu.

Nedenine gelirsek, Halterciler daha ağır kaldırmak için ağırlık ekliyorlar, bisikletliler yukarıda yazdigim gibi, daha hızlı gitmek, daha rahat gitmek, daha az yorulmak, daha uzun sürmek için agirlik azaltiyorlar. Konu kendini zorlamak sınırlarına ulaşmak olsaydı 20kg lık, celik bir hizmet bisikleti ile çok daha fazla zorlarlardı kendilerini eminim.

Konu totalde rahat ve uzun gitmek. O yuzden elektrik motoru takmanın mantığı ile bisikleti hafifletip daha aerodinamik yapmanın mantığı arasında zerre fark yok.

Aynı hedefe sadece farklı yollardan gitmek demek bu. Ben bisikletten beklentimi arttirip boyle bir olaya kalkisacak olsam en mantıklısını yaparım. Ucuz, kolay ve saglam olan yolu, yani elektrik motorunu tercih ederim.

Tabiki zevk işidir durumu musaittir, zamani vardir yapar. Herkesin kendi dusuncesine saygim var. Sadece elektrik motoru kullananlar elestiriliyor forumda. Acemi yada tukaka gozuyle bakiliyor elektrik motorlarina genelde. Motoru elestirip bisikleti hafifletenlerde aynı şeyi yapiyor sonucta.
 
Bu mantığı daha da ilerletip motorsiklet aldım. Hiç gerek yokmuş yokuş çıkarken dil dışarda inim inim inlemeye. Bas gaza aşkım bas gaza.
 
Yav yapmayın, etmeyin, düşmeyin yine şu motorlu ve motorsuz taşıt kıyaslama tuzağına yine, demeyin, eylemeyin..
 
Aynen kullanım amacı ve mantalitesi önemli olmalı kıyaslama ya da tercih noktasında. Amaç ulaşım için bisiklet kullanmaksa eğer elektrik takviyeli makine seçmek mantıklı olabilir. Ama sportif kullanan kişilerin uzun mesafe bike packing yapanlarda dahil amaç, kendi vücut güçleri ile en yüksek hız, en kısa zaman, vb. amaçlanarak yapılıyor, kişinin biraz da kendini geliştirmesi ve yarışması vardır. Bence de isteyen istediğini alsın ama bu varken bunu tercih edenleri anlamıyorum gibi sözler anlamlı olmuyor.
@Samet M. calaskal örneği o kadar mantıklı ve cuk oturdu ki inan istemsizce kahkaha attım, bravo.:koptum:
Selamlar herkese
 
Kendimden bir değer örneği vereyim. En formda olduğum zaman 69 kg idim. En iyi 20 dakikalık güç değerim 358 watt idi. Yani (358*0,95)/69 = 4.93 w/k. Şimdilerde o değer 305 watt ve 73 kg'yum. Yani 3,97 w/k. Eski gücüme ulaşsam bile 4,66 w/k olur ki sırf kilodan kaynaklı ciddi bir fark oluşuyor. Şu anki durumumu alalım ve işin içine bisikletin ağırlığını da katalım 8.2 kg, düz 9kg diyelim. (305*0,95)/(73+9) = 3.53 w/k Bisikleti 1 kg hafifletirsem (305*0,95)/(73+8) = 3.58 w/k. Bisikletimi 1 kg hafifletmek bana yaklaşık 50 bine mal olur ki 0.05 w/k kazanç sağlar. Ama biraz ter ve göz yaşıyla eski formuma ve kiloma ulaşırsam bedavadan 0.96 w/k kazanabilirim :koptum:
Ek olarak kişi uzun boylu iri kemikli biriyse kilosuna oranla bisikletin ağırlığı daha az olacaktır. Yani minyon birisinin bisikletini hafifletmesiyle iri birisinin bisikletini hafifletmesi aynı değil diyebiliriz.
Tam olarak bunu anlatmak istemiştim😀
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Geri