Scudo Sports

Aynakolun performansa etkisi

-Skynet-

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Eylül 2017
Mesaj
1.804
Tepki
2.046
Şehir
Giresun
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
28x13lük 7li ruble 21 vitesli bir bisiklette, 42x34x24 ayna kol kullanıyorum. Bu ayna kolu, (link)
30x39x50lik ayna kolla değiştirse sistem düzgün çalışır mı? Performansta ciddi değişiklik olur mu?
 
Scudo
Performans artar ama nasıl artar? Bacaklar çok güçlüdür, 42 yetmiyordur, öyle artar. Ayrıca aktarıcıların dişli limit farkı gibi bir şeyi vardı. Ona bir bak. Ayrıca zincir de uzayacak, yani değişecek. Onun yerine rubleyi 11 28 gibi bir şey yap. Hem daha az masraflı, hem zahmetsiz
 
(link)

Şöyle bir şey de işini görür. Hem daha ucuza halletmiş olursun.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-
@Mustafa Zeybek
Dişli sayısının artması, bacaklara binen yükü artırıyor mu? Bana kalırsa tam tersi bir etki yapar. Aynı zamanda arka rubleye olan devir etkisini artırır. Rubledeki ufak çarkın sayısını 2 düşürmek pek kayda değmez bence dostum. Ama zincir için haklı olabilirsin, hg40 serisi zincir var,uzunluğu yetmeyebilir bak.zinciride yenilemek gerekebilir.:kötü: Aliden böyle bir ayna kol bulabilirsek yaza doğru değiştirmeyi düşünüyorum.(herşeye rağmen ali amca tek dostumuz gibi duruyor.:)) ikinci el alayım desek, çarklarda eğrilme var mı yokmu vs sıkıntıları olabilir...

@Heraklia
Olabilir ama bu biraz lüks tüketim olacağından tam verim almak adına 50Tlik ayna kol daha cazip gibi
 
@Raptor8
Tabi ki arttırır. Aynakolu ne kadar büyütürsen maksimum hız kapasiten o kadar artar. Aynı zamanda pedal çevirmek de zorlaşır. En büyük vitesinin daha da büyüdüğünü düşün.

Ben 14-28 den 12-32 ye geçmiştim. Bence kayda değer bir değişim olmuştu. Nasıl bir bisikletin, kondisyonun var bilmiyorum ama yol değilse 50t abartı.

Neye dayanarak söylüyorum, 14-28 22-32-42/ 12-32 22-32-42/ 11-32 22-32-44 oranlarını dağ bisikletinde kullanmış biri olarak söylüyorum.

Bu arada aynakol dişlin 22 den 30 a çıkacağı için eğimlerde zorlanabilirsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-
@Raptor8

önde dişli sayısı artarsa bacaklara binen yük artar. arkada artarsa bacaklara binen yük düşer. arka taraf tekere, ön taraf zincire bağlı olduğu için böyle ters bir etki var.

bacağa binen yük ve performans sorunu anlamadım. bacağa çok yük biniyorsa mesafeyi kısa sürede gidersin, az yük biniyorsa daha uzun süre pedal çevirirsin. toplamda verilen güç aynı olur.

eğer en ağır vites hafif geliyorsa ve hızı korumak için çok fazla kadans gerekiyorsa, ön dişlileri yükseltmek performansı arttırabilir. daha fazla güç uygularsın ama hamster gibi aşırı hızlı pedal çevirmene gerek kalmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-
Ön değiştiriceye de dikkat edin. 42 destekleyenler genelde 48/50'i desteklemez. Dağ bisikleti gibi kalın lastikli, ağır bisikletler 50'e uygun değil, oldukça zorlar. 50-53 gibi oranlar daha çok yol bisikletlerinde ve 2x10, 2x11 gibi sistemler için daha başarılı.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-
@Mustafa Zeybek
Ben olaya şöyle bakıyorum, fizikte büyük dişlinin diş sayısı artarsa, uygulanan kuvvet değişmemesine rağmen küçük dişli daha fazla tur atar. Büyük dişli 4r iken küçük dişli 2r olduğunda, büyük dişli tek turu tamamladığında küçük dişli 2 tur atmış olacak.Sen büyüğü 8r ye çıkarırsan, küçük 4 tur atacaktır. Bisiklette tam olarak böyle olmasa yakın bir mantık kurulabilir. Ben ayna kolu büyüttüğüm için aynı kuvvetle daha fazla yol alabiliyor olmam gerekir. Dezavantajı arka rublenin 1.vites dişlisine göre ayna kolun 1. vites dişlisi boyut olarak yaklaşacağı için tırmanışlarda daha fazla güç harcayacaktır. Kaldıki dağ bisikleti kullanmıyorumki,şehir bisikleti düz yol git gel olayı. Önceki mesajda demek istediğim noktada sanki ayna kolun dişlisi artıkça, bacağın uyguladığı kuvveti daha az kayıpla alabilir diye düşünmüştüm ama şimdi düşündümde momentum gerekiği yük kolu uzuyacağı için birazcık daha güç harcattır gibi. Ona uygun arka rublede gerekebilir belki.
Ayna kolu büyütme olayı,köklü değişiklik yapmadan nasıl daha iyi verim alınır onu düşünüyordum.
 
@Raptor8
Öyle olsa bütün bisikletler böyle olurdu images (1).jpg
Bilimsel konuşamam ama diş sayısı arttıkça pedal daha güç döner. Bacaklarınızda motor varsa iş değişir. 50t tam kapasite kullanmak için düz yoldan fazlası lazım(şehir bisikletiyle)

Not: diş sayısı dediğim aynakol dişi. Rublede tam tersi
 
  • Beğen
Tepkiler: Atasoy ve -Skynet-
@Mustafa Zeybek
Niye baksana çok güzel yakışmış, bisikletim olmasa bundan alırdım.:D Ya kardeşim bir fantazi kurduk kursağımızda bıraktın, tamam vazgeçtim almıyorum ayna kol falan.:komik:
Şaka bir yana, 50tlik ayna kol,aktarıcılar,rubleler uyumlu olduğu sürece yol bisikletiymiş tur bisikletiymiş çok farkketmez (tekerler ince olacak) bence. Yukardaki arkadaşın dediği gibi ön aktarıcı mevzusuda var. Bisiklet olayı aynen bilgisayar olayı gibi arkadaş ya, iyi bir ram almaya çıkıyorsun, tüm sistemin değişmesi gerekiyor...
 
@Raptor8
Bu bisikleti sürmek için birinin arkandan araba itercesine itmesi lazım yalnız :D

Yol bisikleti tur bisikelti öyle bir farkediyor ki. Turda ve dağda rüzgarı kıramadığın için öyle ahım şahım hızlanamıyorsun zaten.

Basabildiğim kadar bastım 46,4 ortalama. Ama yanımda yolcu arkadaş pedal çevirmeden geçti beni. Çünkü bisikletin rüzgarı yarma yeteneği var. Screenshot_20180219-213725.png
Eğim iyice arttığında bile hızım belli bir seviyeyi geçememiş. Çünkü rüzgarı delmek zor. Screenshot_20180219-213919.png
Yol bisikleti öyle mi
Screenshot_20180219-214302.png
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-
@Mustafa Zeybek
Tabi aero dinamiklikleri ve hafifliklerine söz yok, daima o özellikleriyle diğer türlerden öndedir. Lakin ekonomik çerçevenin geniş olması gerekiyor ya da günü birlik bisiklet süren birisi olmak gerekki verilen yüksek paralara değsin,yolcu ol. :) Bende olmadıktan sonra, gözüm yok parada, pulda, yolda.:))
 
Aynı kadans sayısında 48 aynakol ile 42 aynakol arasında hız farkı elbet olacaktır ( ikisinde de ayn arka dişli ile ). Fakat buradaki kritik nokta aynı kadansı tutturmak için harcanan güç. İşte bu farklı olacağı için daha büyük aynakol dişlisine alışmak zaman alır.

Aslında bu da pro bisikletçilerin ve triatloncuların kuvvetlenme çalışmasıdır.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-
Ben yol bisikleti kullanıyorum 11-28 ruble / 34 aynakol bana yetiyor 90-100 kadans da 35-40 civarı hızım oluyor ki ben bu hızı koruyamıyorum bile. Yokuşlarda ise trafik yüzünden frenleri sıkarak inmek zorunda kalıyorum. 50 aynakolu sadece can sıkıntısından veya arada interval için kullanıyorum.

Yokuşlarda hız yapamıyorsanız aynakolu büyütün tabi ki ama düz yolda ortalamanıza hiç bir katkısı olmayacak. Tabii 40 ortalama ile sürmüyorsanız

50 aynakola benim kalp dayanmıyor anlayacağınız bence kalbinizin sesini dinleyin...
 
Geri