RoninRider
Daimi Üye
- Kayıt
- 9 Mart 2018
- Mesaj
- 248
- Tepki
- 435
- Yaş
- 39
- Şehir
- Yalova
- İsim
- Metehan
- Başlangıç
- 1996—97
- Bisiklet
- Diğer
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Herkese merhabalar,
Değişim (replacement) olarak DHL ile gönderilen sensörüm, 14 EKİM 2023 günü istanbul havalimanı geçici depolama yerine gelmişti. Bu süreçte, FAVERO bedelsiz olarak ve yalnızca 43 küsür euro yazılı bir fatura ile ürünü göndermişti. DHL'in gümrük işlerini yapan firma DGF, bana "bu gönderinin gümrük muayene işlemlerine tabi tutulacağı, ürünün bedelinin emsallerinden 490 euro civarında tespit edildiği (2 sensör/pedal), 1 tane gelen bu ürünün ise 300 küsür euro bedel biçildiği (gümrük muayene memuru kast ediliyor) bu sebeple yeni fatura istemem gerektiği yoksa işlemlere devam edilemeyeceği" belirtildi.
Favero ile ben ayrı, DGF/DHL ayrı irtibat kurdu; o kadar ki maillerde bilgi/cc ekleyerek de yeni (ürünün gerçek bedelini belirten: ne demekse?!) fatura istendi. Tüm detaylarıyla birlikte, Türkiye'den aldığım e-arşiv faturalarını da sundum, eski olduğu için (2021 yılı) kabul edilmediği söylendi DGF (DHL'in gümrükçüsü) tarafından. Ayrıca, benden dolaylı temsil için bir matbu dilekçe ve ekinde bazı formlar doldurtturuldu ve imzalamam sonrasında gümrük işlemlerine başlanacağı da söylenmişti; tabi ki imzaladım ve gönderdim. Unutmadan, milyon kez mail ve telefonda bu söyledim "SİPARİŞ'E İSTİNADEN GELMİYOR, HERHANGİ BİR ÖDEME YOK, GARANTİ KAPSAMI....vs." (hatta FAVERO'nun faturasında da bu çerçevede bilgiler mevcut)
Bir kaç gün sonra otomatik mail geldi bana, ATR belgesi düzenlenmiş ve İstanbul'a ulaşmış. ATR?!
Velhasıl kelam, sensörün istanbula varışından 1 ay kadar sonra DGF tarafından arandım ve dolaylı temsil yetki dilekçesi vermeme rağmen NOTER VEKALETİ isteyip üzerine 7.500-TL ardiye ücretinin oluştuğu bildirildi. (NEDEN 1 AY SONRA?! hem noter vekaleti lazım olacaktıysa neden dolaylı temsilci matbu evraklarını imzalattırıp göndermemi istediler? Anlayabilmiş değilim.)
Favero ile yazışmalarımızın bir çoğunda, herhangi bir ücret ödememem gerektiği söylenmişti. Sonuçta DDP olarak gönderiliyordu. Ama bu DHL'in gümrük işlerine bakan DGF beni öyle ya da böyle oyaladı oyaladı oyaladı ve 7.500 TL ardiye ücreti oluştu; OLUŞUR TABİ bu kadar süre eşya sizden dolayı bekliyor.... "Ardiyeyi ödemeyeceğimi, konuyu halletmelerini istedim."
Son tahlilde ve özetle; bana bir daha dönüş yapılmaksızın sensörüm FAVERO'ya (göndericiye) ulaştırılmak üzere geri gönderildi. Şu an yolda.
Elimdeki pedal=ÇALIŞMIYOR. Gönderdikleri yeni sensör=GERİ GİTTİ!
İtiraf etmem gerekir ki FAVERO tüm bu süreçte yazışmalarla (gerek benimle gerek nakliyeciyle) hep irtibat halinde kaldı. Ama... Umarm FAVERO tekrar gönderir sensörü (çünkü bu sefer BEN gidip GÜMRÜK idaresiyle görüşeceğim!!!!!!)
Yaşadıklarım bunlar, konu nasıl çözülür bilemiyorum... Siz değerli forumdaşlarla üzüntü ve endişeyle paylaşmak istedim. Uzun yazdım, yaşadıklarımı yaşamayın, gümrükçüye güvenip beklemeyin diye; sürç-i lisan ettiysem affola.
Değişim (replacement) olarak DHL ile gönderilen sensörüm, 14 EKİM 2023 günü istanbul havalimanı geçici depolama yerine gelmişti. Bu süreçte, FAVERO bedelsiz olarak ve yalnızca 43 küsür euro yazılı bir fatura ile ürünü göndermişti. DHL'in gümrük işlerini yapan firma DGF, bana "bu gönderinin gümrük muayene işlemlerine tabi tutulacağı, ürünün bedelinin emsallerinden 490 euro civarında tespit edildiği (2 sensör/pedal), 1 tane gelen bu ürünün ise 300 küsür euro bedel biçildiği (gümrük muayene memuru kast ediliyor) bu sebeple yeni fatura istemem gerektiği yoksa işlemlere devam edilemeyeceği" belirtildi.
Favero ile ben ayrı, DGF/DHL ayrı irtibat kurdu; o kadar ki maillerde bilgi/cc ekleyerek de yeni (ürünün gerçek bedelini belirten: ne demekse?!) fatura istendi. Tüm detaylarıyla birlikte, Türkiye'den aldığım e-arşiv faturalarını da sundum, eski olduğu için (2021 yılı) kabul edilmediği söylendi DGF (DHL'in gümrükçüsü) tarafından. Ayrıca, benden dolaylı temsil için bir matbu dilekçe ve ekinde bazı formlar doldurtturuldu ve imzalamam sonrasında gümrük işlemlerine başlanacağı da söylenmişti; tabi ki imzaladım ve gönderdim. Unutmadan, milyon kez mail ve telefonda bu söyledim "SİPARİŞ'E İSTİNADEN GELMİYOR, HERHANGİ BİR ÖDEME YOK, GARANTİ KAPSAMI....vs." (hatta FAVERO'nun faturasında da bu çerçevede bilgiler mevcut)
Bir kaç gün sonra otomatik mail geldi bana, ATR belgesi düzenlenmiş ve İstanbul'a ulaşmış. ATR?!
Velhasıl kelam, sensörün istanbula varışından 1 ay kadar sonra DGF tarafından arandım ve dolaylı temsil yetki dilekçesi vermeme rağmen NOTER VEKALETİ isteyip üzerine 7.500-TL ardiye ücretinin oluştuğu bildirildi. (NEDEN 1 AY SONRA?! hem noter vekaleti lazım olacaktıysa neden dolaylı temsilci matbu evraklarını imzalattırıp göndermemi istediler? Anlayabilmiş değilim.)
Favero ile yazışmalarımızın bir çoğunda, herhangi bir ücret ödememem gerektiği söylenmişti. Sonuçta DDP olarak gönderiliyordu. Ama bu DHL'in gümrük işlerine bakan DGF beni öyle ya da böyle oyaladı oyaladı oyaladı ve 7.500 TL ardiye ücreti oluştu; OLUŞUR TABİ bu kadar süre eşya sizden dolayı bekliyor.... "Ardiyeyi ödemeyeceğimi, konuyu halletmelerini istedim."
Son tahlilde ve özetle; bana bir daha dönüş yapılmaksızın sensörüm FAVERO'ya (göndericiye) ulaştırılmak üzere geri gönderildi. Şu an yolda.
Elimdeki pedal=ÇALIŞMIYOR. Gönderdikleri yeni sensör=GERİ GİTTİ!
İtiraf etmem gerekir ki FAVERO tüm bu süreçte yazışmalarla (gerek benimle gerek nakliyeciyle) hep irtibat halinde kaldı. Ama... Umarm FAVERO tekrar gönderir sensörü (çünkü bu sefer BEN gidip GÜMRÜK idaresiyle görüşeceğim!!!!!!)
Yaşadıklarım bunlar, konu nasıl çözülür bilemiyorum... Siz değerli forumdaşlarla üzüntü ve endişeyle paylaşmak istedim. Uzun yazdım, yaşadıklarımı yaşamayın, gümrükçüye güvenip beklemeyin diye; sürç-i lisan ettiysem affola.


