Scudo Sports

Aşınmış göbek ve mil

tolga inan

Üye
Kayıt
24 Haziran 2011
Mesaj
3
Tepki
0
Şehir
KAYSERİ
quando göbeğin mil üzerindeki yatakları aşınmış ve değiştirilmesi şart...bu parçayı bulamadım.mili de tek satan yer bulamadım tamamen göbeği satıyorlar. bu parçayı(ön ve arka için) nerden bulabileceğim hakkında bilgisi olan varsa;paylaşırsa sevinirim.
 
Scudo
Aynı sorun benim mtb bisikletimde de var. Göbeği dağıttığımda aynı metal kısımda aşınma gördüm temizledim toparladım ama titreşimi geçiremedim sanırım yeni göbek almak en iyisi. benim bir bilyeminde yüzeyi aşınmıştı yeni bilyeler aldım taktım ama metalde aşınma olunca göbek çok titreşim yaratıyor.
 
işte kartuşlu bilyeleri (rulman) bu yüzden seviyorum. bilyeye bişey oldumu değiştir, at çöpe gitsin. göbek haznesine bişey olmuyor. dolayısı ile yeni göbek alıp jantı tekrar dizmek zorunda kalmıyorsunuz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Semih_ÇELİK
KARDESİM internetten sanalpazar.com ile gittigidiyor.com a bi bak istersen. ben oraya üyeyim orda görmüstüm.
benzer sekilde benim bisikletin e arka göbegi dagıldı. shimano göbekli cift yanaklı jant takımı düzdürme derdinde gezinirken tesadüfen görmüstüm. oraya bi bak.
bu dedigim siteler güvenlidir. devamlı oralardan alısveris yapıyorum elektronige kadar hicbir sıkıntı cıkmadı simdiye kadar.
 
bendede vardı aynı sorun sirkeci efor bisikletteki genç halletti yada mahalle bikletçisindede vardı al numuneyi git göster yardımcı olurlar. sadece aşınan parçayı bulabilirsin
 
İyi gunler arkadaslar. Bisikletim karbon kadro. 1 2 ay once arka tekerde bi terslik hissettim. Arka jant sola dogru kayma yapiyordu.

Screenshot_2017-09-11-11-24-05.png

Goturdum bisikletciye ilk basta gobek milinden dedik olmadi gobegi degistik. Yine olmadi. En sonunda kadroda sikinti oldugu kanaatindeydik. Mil yuvasi acilma yapmis nasil biseyse ilk defa duydum. Sizce garantiye sokarlarmi. Bisiklet mosso. Son foto icin kusura bakmayin.

20170707_185058.jpg
 
Bence komple değiştir sonuçta bir uyum yakalarsın ve performans iyileşir tek almaya göre.
 
Garanti varsa ver gitsin baktın yapamadılar yeni bisiklet talep et.
 
@alperenakal

problemi hemen tespit edemeyip onu bunu değişip duran bisikletçiler deli ediyor beni. mil yuvasından kastın göbeğin içi olması lazım. çünkü mil oradan geçer. eğer kastettiği kadronun mile oturduğu kısımsa (son fotoda kadro kulağının olduğu yer) o zaman hangi tarafta aşınma varsa diğer tarafı zımparayla aynı ölçüde aşındırarak düzeltebilirsin. tekere baktığımda sağ taraf aşınmış görünüyor yani kulakçığın olduğu taraf. sol tarafı zımparalayarak eşitleyebilirsin. ama bunu yapmadan önce sağ çatalın mille birleştiği kısma ince birşey koy katlanmış kağıt vs olabilir ve arka tekeri monte et. problem düzelirse sorunun budur ve kalıcı çözüm için diğer tarafı zımparalayabilirsin.
 
Yorumunuz icin tsk denicegim
 
Arkadaşlar merhaba, bir kaç gündür uygun ekipmanları temin edip bisikletin göbek bakımlarını yapmak telaşı içindeydim. Bugün arka göbeği söküp temizliğini yaptığım sırada göbek mili üzerinde bulunan bilye kapağında aşınma olduğunu fark ettim. Göbek üzerinde bulunan bilye çanaklarını kontrol ettiğimde ise her hangi bir aşınma gözüme çarpmadı. Shimano R-500 jant ve göbek markası bildiğim kadarı ile Shimano R-500, internetten araştırdığımda (link) göbek mili uyumlu gibi. Sizce değiştirmem mutlaka gerekirmi? Bu şekilde kullanmaya devam edip bilye çanağını da bozma ihtimali var mıdır? Ürünü internetten sipariş etsem bir kaç gün bisikletsiz kalırım. Bunu da hiç istemiyorum.
P01030-183634.jpgP01030-184158.jpgP01030-183646.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Atasoy
@ordi birkaç gün böyle sürmen sıkıntı çıkarmaz ama uzun sürede zarar verir. İnternetten sipariş verip bir kaç günün mevcut olanı kullanabilirsin gelince değiştirirsin sorun olmaz.
 
Arkadaşlar merhaba, bir kaç gündür uygun ekipmanları temin edip bisikletin göbek bakımlarını yapmak telaşı içindeydim. Bugün arka göbeği söküp temizliğini yaptığım sırada göbek mili üzerinde bulunan bilye kapağında aşınma olduğunu fark ettim. Göbek üzerinde bulunan bilye çanaklarını kontrol ettiğimde ise her hangi bir aşınma gözüme çarpmadı. Shimano R-500 jant ve göbek markası bildiğim kadarı ile Shimano R-500, internetten araştırdığımda (link) göbek mili uyumlu gibi. Sizce değiştirmem mutlaka gerekirmi? Bu şekilde kullanmaya devam edip bilye çanağını da bozma ihtimali var mıdır? Ürünü internetten sipariş etsem bir kaç gün bisikletsiz kalırım. Bunu da hiç istemiyorum.
245663 dosyayı görüntüle245664 dosyayı görüntüle245665 dosyayı görüntüle
Ben ayni dertden muzdarip idim gobek mili degistirdim, bilyeleri değiştirdim bir sure sonra aynı sıkıntı tekrarladı.
28 delikli centerlook gobek uretmeyen shimano yuzunden. Zar zor 28 delikli vidalı bir gobek buldum kurtuldum. Tavsiyem direkt gobegi değiştirin.
 
  • Beğen
Tepkiler: ordi
Arkadaşlar merhaba, ön ve arka göbek millerinin bilye kapakları üzerinde bulunan aşınmaları bir matkap ve ince zımpara ile tornadan geçirdim, yüzeysel olarak neredeyse kusursuz oldular. Bilye kapağının geometrisine zararım olup olmadığını bilmiyorum, çok etkilenmediğini düşünüyorum, kullandıkça belli olacaktır. Arkadaşlar sormayı unutmuşum, ön göbekten çıkan bilyelerin yarısı kararmış durumda (göbeğin sadece tek bir tarafındaki bilye kapağı aşınmış durumdaydı, bununla ilgili diye düşünüyorum). Sizce bu bilyeler iş görürmü ? Yoksa değiştirmeli miyim?
 
@ordi bilyeler üzerinde aşınma yoksa kullanılabilir. Zımpara işi temiz olmuş, merak ettiğim bir nokta var. Zımpara sonucu milimetrik bile olsa bir aşınma oldu, bu bilyelere ek hareket alanı sağlayıp sıkıntı çıkarır mı? Göbeği taktığınızda oynama oluyor mu?
 
@Anonim bende milimetrik dahi olsa etkisi yük altında kendini gösterebilir diye endişe etmiştim. Öte taraftan bilye kapağını mil üzerinde çevirerek uygun sıkışma noktasında ulaştığında bırakıyoruz, böylece bahse konu milimetrik fark tolere ediliyor da olabilir. İşlemi, zımparayı tornavida demirinin üzerine yerleştirmek sureti ile yaptım. Tornavida demirinin eni bilye kapağının ilgili alanı ile örtüştüğü için işlem temiz oldu. Sonunda bolca gres ile göbekleri toparladım. Akıcılık muazzam. Deneme sürüşü olarak 34 km yol yaptım, hız ortalamam 25.5 km/h oldu. Tamirat öncesi antremanlarım ile aynı oldu, göbekler rakamlara yansımadı yani :):):acpsnr:
 
@ordi kazasız belasız sürüşler dilerim 😊 500km üzerinde tekrar bi kontrol etmenizi tavsiye ederim, aşınma olursa görmüş olursunuz göbeğe zarar gelmesini istemeyiz 😄
 
28 li göbek bende arıyorum. Bulmak mesele.
 
merhaba arka jant sallanıyor sürekli somunlar sıkılı göbekten oynuyor ve vites ayar tutmuyor göbek değişimimi gerekli
 
Geri