Scudo Sports

Arka vites ayarı

Kaset dişliyi değiştirirken zincirinizi de değiştirdiniz mi? Değiştirmediyseniz zinciriniz uzamış olabilir, bu halde yeni kasete ve aynakola hasar vereceği gibi, boyu da yeni dişliye kısa gelecektir.

Bunun haricinde kaset dişliyi takarken spacer kullanıp kullanmadığınız sorusu aklıma geliyor ancak bu da kullandığınız göbeğe bağlı bir durum. Kaset dişli olması gereken konumdan ileride veya geride duruyorsa başlangıç dişlilerde sistemin kararsız kalması normal. Tel gerginliği ve limit ayarlarını zaten bildiğinizi varsayıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: firestone
Scudo
@Sadettin Z. Teşekkür ederim. Tecrübe konuştu diye buna denir:harika: Ben düz mantık 8/9 vites uyumlu göbeğe 7'lik kaseti spacer kullanarak taktım ama bu durum 7 vites kapasiteli aktarıcıya yabancı geldi. Bi tavsiyeniz varsa değerlendireyim.
 
@firestone

7'li kaset dişli 8/9 uyumlu freehub üzerinde kullanılabilir ancak 8'li kaset dişli daha geniş olduğu için uygun ebatta bir spacer kullanmak gerekiyor.

Aşağıdaki video durumu açıklama konusunda faydalı olacaktır.

 
  • Beğen
Tepkiler: firestone
Çok tecrübesiz olduğum bir konuda yardımınızı bekliyorum. Bisikletle giderken derin bir çukura girme sonucu teker patladı .arka vites bölümünü sökmeden diğer tarafını mandalini açarak lastik değişimini yaptım fakat 4 ve 5. vitesler kendi kendine atıyor. Aynakol sürtüyor ve arka fren ayarı da bozuldu. Bisikletciye gitme imkanım yok. Bu Konuda yardımcı olabilecek arkadaşlar varsa yazarlarsa sevinirim [emoji4]

Bu sekilde yaptım. Arka tekerin mandalı kısmını açıp iç lastiği çıkardım büyük ihtimalle o sırada oldu bu sorunlar

6e204be199157fe7b9cf9096b9c795a6.jpg
 
Büyük ihtimalle, jantı tamamen yerinden sokmeden lastiği çıkarmaya çalıştığınız için rubleye giden vites telini genişlemiş ve hatta bu yetmezmiş gibi arka aktarıcıyı bile bukmus olabilirsiniz. Önce bi problem tespiti yapın.
 
Büyük bir ihtimalle lastiği yerine oturtamamışsınız. QR mandalı gevşetip teker aksının çataldaki yuvalarına tam olarak oturduğundan emin olarak sıkın. Aşırı sıkı veya gevşek olmamasına da dikkat edin.

Tekeri çıkarmışken kadro kulağını da kontrol edebilirsiniz. Normalde lastik değişimiyle kulak eğilmez ama siz farketmeden bir darbe aldıysa bu tür sorunların ortaya çıkması normal.

Tekerinizin akoru bozulmuş mu ona bakın. Fren ayarınızda nasıl bir problem var fotoğraflardan anlaşılmıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Rocketman
Bükme olacak kadar zorlamadim çok rahat çıktı ve taktım . Büyük ihtimalle tel ayarı .nasıl yapılacağını bilmiyorum. Fren tutarken eskisi gibi sıkı olmuyor ve sürtme sesi geliyor mandalı iyi oturtamadim büyük ihtimalle. bir eğilme yoktu baktığımda. Şimdi okuldayım akşam eve döndüğümde tamir edip antrenmana çıkmam lazım bakalım. Mandalı çevirince sıkmıyor sadece boş dönüyordu (olması gereken o mu bilmiyorum) sadece kolunu kapattım teker oturdu devam ettim. gece saat 10 olduğu için ve orman olduğu için biraz aceleye geldi. Akşama bu videoya göre bişeyler yapmaya çalışacağım
 
Aradaki viteslerde sorun varsa ne yapmamız gerekiyor? Örneğin benim bisiklette 2. 3. Ve 4. Viteslerde sorun var


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Merhaba,
2*6 vites sachs huret aktarici sistemim var. On vites ne olursa olsun arka yuk altindayken 6'dan kuculmuyor. Vites kolunu 1'e yaklastirmama ragmen pedal cevirince vites 6'ya geciyor.
Bisiklet uzun zaman kullanilmamis. Acaba nerelerde problemler olabilir? Kucuk bir ayarla gecebilecek birsey midir yoksa daha buyuk dertlerin habercisi mi?
 
@T.T cok kotu derken kendim yapabilecegim bir sorun degil midir?

Bugun ayar icin biraz bakmak istedim. On viteste bir problem yok fakat arka vitesler 6. vitesten yavas yavas 1'e geciriyorum, pedal basmamla takir tukur tekrar 6'ya dusuyor. Eger elimi degistiricide tutarsam kaliyor. Ayni zamanda 5. vitesteyken tuttugumda zincir atlama yapiyor, rahatsiz donuyor.
Konuyla alakali yardim bekliyorum.

Ayrica 6. vites haric diger viteslerdeyken pedali geri cevirdigimde zincir toplanma egilimi gosteriyor.
 
@babajanovic
Gözünüzde büyütmeyin, yaklaşık 1-2 saatlik uğraşla bu ayarı yaparsınız. Her ne kadar onlarca video da olsa ben size püf noktalarını anlatayım.

Sorunun 2 temel bileşeni var. 1.Alt ve üst sınır vidaları yani çapraz şekilde duran ve aralarında yaklaşık 1.5 cm mesafe olan vidalar( onun hemen 2 cm üzerinde ve çaprazında bir vida daha var, sakın o ayarla şu an oynamayın) 2.Tel gerginliği, yani alt ve üst sınır vidalarının işe yaramadığı durumlarda sorun %90 gerginliktedir.

Şimdi, dişili tarafına geçin bir tabure alın oturun. Elinize bir yıldız tornavida. Eğer yukarıdan aşağıya inmiyorsa zincir, alt vida ile, ama eğer aşağıdan yukarıdan çıkmıyorsa üst vida ile müdahale edeceksiniz. Bunu yaparken pedalı hafifçe çevirin (Ben hızlı çevirip zinciri kendi ivmesi ile hareket ettiriyor, pedaldan elimi çekiyorum) bunu yaparken alt ve üst tetiklere(hangisi ise ona karar verin) basın ve bırakın. Zincir hareket halinde iken hangi hareket de zorlanıyor veya çıkmıyorsa yukarıdaki vidalardan birini HAFİFCE çevirin. Sakın bir kerede tam DEVİR yapmayın. Çünkü ayarlar hassastır. Zaten inmeyen veya çıkmayan zincir bu vida hareketi ile yolunu bulacaktır. Bunu zincir alt dişliye ininciye kadar veya en üst dişliye oturuncaya kadar devam ettirin.(Yani vida hareketini). Sonra bırakın. Ama baktınız ki olmadı, bu durumda sorun gerginliktedir. Gerginlik ayarını tavsiyem o ki, tetik altından yapmayın çünkü kısa sürede tekrar esner. Çeki borusunun hemen altından geçen vites telini elinizle kendinize çekin. Hareket mesafesi maksimum 1 cm olmalı. Daha fazla ise, çok gevşek demektir. Bu durumda aktarıcıya saplanan gergi ayarı ile oynamanız gerekir. Sola sıktığınızda esner, sağa sıktığınızda gerer. Bir kerede birden fazla tam DEVİR sakın yapmayın. Çeyrek devirler halinde hareket ettirin. Başarırsınız. (Tabii bütün bunları yaparken arka tekeri askıya aldığınızı varsayıyorum)
 
  • Beğen
Tepkiler: ekranci
@Boran06 tamamdir cok aciklayici anlatmissiniz. Ilk is deneyecegim ve cozumu bildirecegim. Eger takildigim yer olursa yine size danisirim. Cok tesekkurler.
 
arka aktarıcıdaki 2 tane ayar vidasında sorun vardır. tel gerginliği iyi ise tek sorun vida ayarlarındadır.Eğer öylede düzelmez ise kadro kulağı eğridir.
 
Öncelikle herkese meraba benim sorunum şu ben arka gergimi kırdım yeni, sorunum şu ki shimano acera serisi alıcam ama çeşit var sanki birisi yol için gibi diğeri dağ için gibi duruyo benim bildiğim kadarıyla acera serisi mtbler için yapıldı diye biliyorum aralarındaki fark nedir hangisini almalıyım bu arada bisikletim mtb ama genel olarak asfaltta kullanıyorum tekerlekleri incelttim bi yardımcı olsanız.
 
@Aykut_16 seriler ve büyük ihtimalle vites sayıları farklı. Bende üsttekinin 8lisi var. 60 liraya aldım, tavsiye ederim.

Ayrıca yol serileri ile dağ serileri farklı.şu konuya göz atın:Shimano vitesleri sıralaması
 
@gnysugur
Fazla yamulmuş. Düzelse bile sağlamlığı bir defa gitmiş olacağı için görüntüden ibaret olacak. Yeni kulak alın.
 
  • Beğen
Tepkiler: gnysugur
@gnysugur

Bike and outdoor da bunu düzeltmek için alet var çoğu bisikletçide bu alet bulunmuyor yakın değilse diğer bisikletçilere sorabilirsin veya 20-30 liraya yenisini alabilirsin
 
Geri