Scudo Sports

Aranıza yeni katıldım, yardım istiyorum.

carter17

Üye
Kayıt
30 Ekim 2017
Mesaj
5
Tepki
8
Yaş
31
Şehir
Ankara
İsim
Ferhat Çoban
Bisiklet
Giant
Herkese Merhaba;

İsmim Ferhat, Odtü teknokentte şuanda stajer konumunda olan yeni mezun bir Yazılım Mühendisiyim, aranıza 2. el Giant marka fakat modelini bilemediğim Boulder SE diye tahmin ettiğim bir bisiklet ile katıldım. Aluxx 6000 kadro var sanırım, teknik detaylarını tam bilmiyorum açıkcası, yavaştan öğreneceğim her şeyi.

Bisikleti almadan önce forumdan biraz araştırma yaptım o yüzden kötü bir marka almak istemedim, umarım iyi bir şey almışımdır bütçeme göre(300TL).

Aldığım kişi sağolsun bana baya yardımcı oldu, buradan Harun ağabeyime tekrar teşekkür ediyorum. Bisiklet hakkında kısa bilgi vereyim, bisikleti aldığım kişi uzun süredir kullanmadığını 2 senedir depoda yattığını söyledi. Kadrosu hariç demir bölgelerinde hafif paslanmalar vardı. Ön amortisör kısmının sağ tarafında kapak yok. Bunun haricinde bisikletin freninde vites geçişlerinde vs. sorunu yok. Ufak tefek çizikler hariç kozmetik sorunu da yok. (Açıkcası kozmetiğe çok önem veren birisi değilim.)

Şimdi yardımınızı isteyeceğim konulara gelirsek;

- Ben motosiklet kullanıcısıyım aynı zamanda, bu yüzden hali hazırda dizliğim ve eldivenim var. Bunun haricinde kullanmadığım ama zevk için aldığım harley kaskı var. Bu kaskı kullansam çok mu komik gözükür?

- Bisikletime çamurluk almak istiyorum, önerebileceğiniz bir model var mı? İnternette Shimano Aim Çamurluk seti buldum yeterli midir?

- Motosiklet aydınlatmanızı nasıl yapıyorsunuz? Kardeşimin askerde kullandığı profesyonel bir el feneri var bunu bir tutucu ile ön tarafa takacağım, arka için ne tavsiye ediyorsunuz? Aliexpressten bir kaç model sipariş vermeyi düşünüyorum.

- Korna için öneriniz var mı? Zil kornalar yetersiz geliyor bana yüksek desibel kornalar nasıldır?

- Gidona monte edilen Aynalardan almak istiyorum, motosiklette alışık olduğum için ilk kullanmamda ayna olmadan çok zorlandım, gidona monte etmemin dezavantajı var mı? Nitekim bir çok kişi kaskına monte ediyor. (Alacağım ayna motosiklet ayna boyutunda olacak)

- Bisiklet uzun süredir kullanılmadığı için ilk olarak zincirini motosiklet zincir yağı ile yağladım, bir kaç paslı yerine ve vites yerlerine, fren kablolarına wd-40 sıktım, bakım tavsiyeleriniz nelerdir ilk adımda?

- Selem oldukça sert, bunun için önereceğiniz kılıflar var mı?

- Bunlar haricinde neler tavsiye edersiniz?

Aslında bu sorularımın cevapları oldukça fazla yerde var, fakat ben hem sizinle tanışıp hem de fikirlerinizi öğrenmek istedim, alışveriş sitelerinde sepete koyduğum ürünler var fakat 10 20 lira az verip kalitesiz ürün almak istemiyorum, analiz için tavsiyelerinize ihtiyacım var, şu an kask hariç ayıracağım bütçe maksimum 200TL.

Şimdiden teşekkürler.

Bisikletime ait fotoğraflar :

QpV9Vg.jpg


Madrd9.jpg


XEP5PD.jpg


qJGrGq.jpg


Konum hala oyalanmadığı için internette bulduğum sele kılıfını, aynayı, kornayı aldığım gibi iade ettim, nitekim oldukça kalitesizlerdi. El feneri tutucu ile shimano aim 60 adında çamurluklar şimdilik bende kaldı, decathlonda 20 liraya satılan reflektörlü yeleği de aldım. Ayrıca aliexpressten 100 lümen kırmızı arka lamba, 25lümen ve lazer özelliği de olan arka lamba, suluk kafesi, bisiklet bilgisayarı satın aldım. Aliexpressten aldığım yazlık korumalı motosiklet eldiveni ve yine aliexpressten aldığım scoyco dizliklerimle beraber, balaklava ve harley davidson kaskımla pedallamaya başladım.

İlk başta sele yüksekliğimi ayarlayamadığımdan(Ayağım yere değsin istediğim için) çok yoruldum. Diğer bisiklet kullanıcılarının selesinin yüksek olmasını farketmemle ideal sele yüksekliği videolarına bakarak selemi ayarladım ve daha keyifli, az yorulduğum pedallama yaşadım. Uzun süredir yürümediğim için kondisyonum oldukça zayıflamış bunun için ufak ufak kendimi zorlayacağım.
 
Scudo
@carter17 Bu kadar soruya bir anda cevap yazmak çok zor şimdi. :) Yavaş yavaş kendi zevkinize göre aksesuarlarınızı tamamlayın. Hepsini zevkle alırsanız öyle kullanırsınız uzun vadede tekrar aynı şeylerin daha iyisinden almak zorunda kalmazsınız.
 
İyi bir tamirciye verip tam bir bakım yaptırın. Gobekleri ve zinciri temizlemek ve yağlamak uzun süre beklediyse mutlaka gereklidir. Kask için güvenlik sertifikalarına sahip olan bir kask almakta fayda var. CE Tuv vs gibi şeylere bakın. Gerisi dert değil zaten bir çok kişi tarafından önemsenmeyen ama aslında çok önemli olan GÖRÜNÜRLÜK için yelek almışsınız.
Güle güle kullanın keyifle binin.
 
Maalesef iyi usta da zamanla bulunuyor, herkese güvenemiyor çok para verdiğinde de iyi hizmet alamıyoruz. Bulunca sevindigimiz bir durum... Göbek dışında kalan şeyleri gazyağı eski bir diş fırçası ve basit tamir takımı ile yapmak mümkün. Üstelik keyifli de oluyor@Afyon35 e katılıyorum
 
@carter17 merhaba naçizane tavsiyem bu kadar çok şeyi almayın. Yani hemen hepsini almayın. Ben 7 yıldır bisiklet kullanıyorum. Kornam yok mesela. Ya da hava karardıktan sonra hiç kullanmadığım için lambalarım da yoktu geçen seneye kadar. Bisikleti bakıma verin. Bir de güzel bir kask alın. Binmeye başladıktan sonra sürüş amacınıza göre eksikleri yavaş yavaş tamamlarsınız. Ben de çamurluk da yok mesela :)))))
 
@carter17 selam kardeşim.

- Ben motosiklet kullanıcısıyım aynı zamanda, bu yüzden hali hazırda dizliğim ve eldivenim var. Bunun haricinde kullanmadığım ama zevk için aldığım harley kaskı var. Bu kaskı kullansam çok mu komik gözükür?
dizlik gereksiz. ayrıca motor kaskı çok ağır ve kapalı olduğundan hem sürüş performansızı etkileyecek, hem de baş kısmınız hava alamayacak.

- Bisikletime çamurluk almak istiyorum, önerebileceğiniz bir model var mı? İnternette Shimano Aim Çamurluk seti buldum yeterli midir?
yeterlidir.

- Motosiklet aydınlatmanızı nasıl yapıyorsunuz? Kardeşimin askerde kullandığı profesyonel bir el feneri var bunu bir tutucu ile ön tarafa takacağım, arka için ne tavsiye ediyorsunuz? Aliexpressten bir kaç model sipariş vermeyi düşünüyorum.
lümen değeri yüksek olsun, bence kesinlikle ucuza kaçılmaması gereken bir konu

- Korna için öneriniz var mı? Zil kornalar yetersiz geliyor bana yüksek desibel kornalar nasıldır?
basit bir bisiklet zili fazlasıyla işinizi görecektir. bisiklette kornaya gerek yok.

- Gidona monte edilen Aynalardan almak istiyorum, motosiklette alışık olduğum için ilk kullanmamda ayna olmadan çok zorlandım, gidona monte etmemin dezavantajı var mı? Nitekim bir çok kişi kaskına monte ediyor. (Alacağım ayna motosiklet ayna boyutunda olacak)
kask aynası daha kullanışlı. motosiklet aynası boyutundaki ayna fazlasıyla büyük ve ağır olacak.

- Bisiklet uzun süredir kullanılmadığı için ilk olarak zincirini motosiklet zincir yağı ile yağladım, bir kaç paslı yerine ve vites yerlerine, fren kablolarına wd-40 sıktım, bakım tavsiyeleriniz nelerdir ilk adımda?
siz yine de bisiklet için zincir yağı edinin. çünkü bisiklet zincir yağı motorsiklet yağına göre çok daha incedir. fren ve vites bakımı için de bir ustaya başvurun. özellikle vites çok hassas bir yapıya sahiptir.

- Selem oldukça sert, bunun için önereceğiniz kılıflar var mı?
aslında en mantıklısı tayt ama günlük kullanım olacağı için uygun olmaz. sele kılıfları da hem ağır, hem de çok emanet duruyor, estetiğine aykırı, bir sefer kullandım, beğenmedim. bu nedenle kaliteli bir sele kullanmak en mantıklısı.

- Bunlar haricinde neler tavsiye edersiniz?
bisikletle ilgili frendir,vitestir, o tarz ayarları öğrenmeye bakın. bunlara sürekli ihtiyacınız olacak. sökün, takın, merak etmeyin bozulmaz. mantığını kapmaya çalışın. yapamadığınız noktada en kötü götürür bir ustaya, ben bunu söktüm ama toplayamadım dersiniz, 20 liraya yaptırırsınız.
lastik değiştirmeyi öğrenin. yanınızda fazladan bir yedek iç lastik taşıyın. alyan anahtarınız ve pompanız da her daim yanınızda olsun. yine ustaya götürün ön orta ve arka göbek bakımlarını yaptırın. muhtemelen bisikletinizin bu bakımlara ihtiyacı var.

keyifli sürüşler dilerim. hayırlı olsun.
 
Çok kısa aralarla aynı şeyleri barındıran konular açmışız. Ben de motosiklet kullanıyorum , şehir içi bisikletle bir yere gideyim dedim Aynasız sollamaya falan çıkamadım çok garip rahatsız edici oluyor. Ben de almayı planlıyorum , 2. olarak Kasklar en az 1.5KG olduğundan içinde havasızlıktan ölürüz gibime geliyor, ondan takmamayı planlıyorum. Cross kaskı tarzı hafif bir şey Aliexpressden alıp takacağım
 
  • Beğen
Tepkiler: carter17
5-10 gün önce sanki bu bisikleti Kızılay guvenparkdan karşıya geçerken görmüştüm,
Özellikle dikkatimi çekmişti cunki sahibi motorsiklet kaskı takıyordu
 
  • Beğen
Tepkiler: carter17
2. fotoğrafta gözüken maşanın sağ bacağının durumundan anladığım kadarıyla, bacak içinde yer alan kilitleme mekanizması sökülmüş. Muhtemelen arıza yapmıştır ve maşayı hafifletmek için sökülmüştür. Maşa bu haliyle asfalt yolda sizi yoracaktır. Uygun fiyata düz bir maşa veya kilitlenebilir bir amortisörlü maşa bulabilirseniz, ilk fırsatta maşayı değiştirin bence.

Yedek iç lastik, levye ve küçük bir el pompası, her zaman yanınızda taşımanız gereken ve lazım olduğunda yarı yolda kalmamanızı sağlayan olmazsa olmaz parçalar. 25-30 TL'lik bir masrafla bunları edinebilirsiniz. Dış lastik nasıl sökülür, iç lastik nasıl değiştirilir gibi konularla ilgili Youtube'da birçok rehber video mevcut. Bunları izleyip uygulama yaparak kötü sürprizlere hazırlık yapabilirsiniz.
 
Motorsiklet ekipmanlarini bisiklette kullanmak hem asiri komik durur hemde o eldiven dizlik kask vs agir oldugu icin manevra kabiliyetini azaltir. Bisikleti motorsiklet gibi dusunme bisiklette birazdaha fazla manevra ve vucudunu kullanmak gerek, bisiklet ayri vucudin ayti hareket etmeli hem mtb hemde yaris bisikletlerinde bu boyledir.
 
  • Beğen
Tepkiler: carter17
Aynı okuldan ve aynı meslek sahibiyiz, ama bir farkla ki, ben artık kendimi emekliye ayırdım :)
Bisikleti bir ulaşım aracı olmanın yanında bir spor olarak da severseniz size tavsiyem her şeyini kendiniz yapmanız. Bunun için gerekli düşünme yapısına sahipsiniz. Bisikleti kurcalayarak öğrenebilirsiniz. Çok ters bir zorlama vs. yapmadığınız ve analiz yeteneğinizi kullanmanız halinde bisikletin çok basit bir makina olduğunu göreceksiniz. Viteslerle oynayın. Bisikletiniz market bisikleti olmadığına göre çekiçle vurmadıkça kırılmaz, merak etmeyin. Videolardan ayar tekniğini falan zaten hemen anlarsınız. Akord ayarı bile biraz çalıştığınızda kolayca yapılabilecek bir şey. Hem de mahalle arası "usta"lardan çok daha hassas yapabilirsiniz.
Bugün internet sayesinde her bilgiye ulaşmak mümkün, özellikle de ingilizceyi kullandığınızda.
Bisikletiniz hayırlı olsun, keyifli sürüşler...
 
Herkese tek tek teşekkür ediyorum, konuyu açalı biraz olmuştu fakat onaylanması geç olunca bir kaç malzeme alıp iade etmiştim. Mesajlarınızı da geç gördüm.

Kask olayını sanırım bir çok kişi yanlış anlamız bendeki kask nazi kasklardan choppercıların taktığı. Fakat bisiklet kaskı da alacağım.

Kardeşim kullanırken jantın ufak bir yerinin kesildiğini söyledi, yeni jant almak istiyorum, tamir ile uğraşmadan yenilenme amacıyla değiştirmek istedim. Bu bisiklete yatırım yapmalı mıyım yoksa acemiliğimi atana kadar idare edip yükseltmeli miyim bilmiyorum.

Şu an yapmaya karar verdiklerim, kelebek gidon almak, jant seti almak, ön maşa almak.
 
@carter17 Jant kesildi derken? Pek acik degil foto koysan dsha iyi olurdu ayrica tur falan dusunmuyorsan kelebek gidona gerek yok ekstra agirlik demek duz gidon isini gorur, masa konusuna gelirsek suan kullandigin masa hangisi?
 
  • Beğen
Tepkiler: carter17
@aytacaltay

Şu an Ankara'da olmadığım için tam kesik nerede ben de bilmiyorum. Kardeşimin söylediğine göre sibop yerinin orası kesilmiş, belki de sibop yeri kesilmiştir bana öyle söyledi.

Şu an kullandığım maşa fotoğrafta ki maşa sağ tarafının ayar yeri kırılmış ben tornavidayla orayı ayarlayabiliyorum yani dönüyor içi fakat ne kadar sağlıklı bilmiyorum. Maşanın adı xmc v2 100.

Kelebek gidon yok çıkarken beni rahatlatır diye düşündüm, kullanılan yer çok yokuşlu, başka nasıl bir çözüm olabilir? Spd pedallar için şu an erken benim için yavaş yavaş maddi olarak toparlamam lazım.
 
@carter17 Masada sertlik ayarini kilona ve rahatina gore ayarladiktan sonra birak. Fazla kurcalanacak bir yer degil orasi... Masan saglamsa degistirip masraf yapmana gerek yok o kadroya o masa misali... Oturdugun yer yokussa azmin ve kararliligin zayif biriysen o yokuslardan bikip bisikleti birakabilecegini goz onunde bulundurarak masraf yapip yapmayacagina karar vermelisin. Once bisikletle 5-6 ay vakit gecir onu seversen, yokuslara katlanirsan yatirip yapip yapmayacagina karar verebilirsin, visiklet birazda duygusal istir bisikletine duygusal anlamda baglanirsan ona yatirim yapabilirsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: carter17
@aytacaltay

Yardımınız için teşekkürler, maşa çalışıyor sanırım Mehmet Altuğ maşa değiştir diye değiştireyim dedim. Bisikleti kardeşim işe gidip gelirken kullanıyor yaklaşık 4km ve 2.5km si dik yokuşlu, ben de akşam spor maksatlı sürüyorum. Yani yokuş olayı biraz kardeşim için, şu an en çok o kullandığı için onun rahat edeceği şekilde dizayn etmeye çalışıyorum. Zaten kilomuz boyumuz kardeşimle aynı aramızda 1 yaş var, o yaklaşık 7 8 sene kick box ile uğraştığı için daha sportif bir yapıya sahip çok zorlanmıyor fakat kıyamıyorum işte :)

Bahara kadar kondisyon yapıp haftasonu turlarına katılma isteğim var. Fakat dediğiniz gibi bisikletimle biraz daha vakit geçirmem gerekiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: aytacaltay
Hocalarım, bisiklet alalı yaklaşık 1,5 ay oldu. Kron TX 150 Trekking V 46 kadro modelinden aldım. Bu süre zarfında hiç bir aksesuar almadım. Biraz boş verdim fakat aklımdaydı. Sadece evde dambıl yaparken kullandığım delta dfg 1990 eldiveni, o da gidon tutamağı belli süreden sonra ağrı yaptığı için kullanıyorum. Bu eldiven sizce yeterli mi? Kask ve uygun kıyafet satın alıp başlamak istiyorum devamına. 50-150 arası kask önerisi yapar mısınız? Moon MV29, Zozo MV29 iyi midir başlangıç için. Koltuğa ped mi alayım, yoksa içinde ped olan alt şort tarzı mı alayım? Yoksa ikisini de mi alayım? Kıyafet için önerileriniz nedir? Çok fazla terliyorum sürerken. Teri atıp ferah tutacak, bahar sezonuna uygun bir kıyafet mi alayım? Tavsiyeleriniz nedir? Tayt yerine şort tarzı daha hoşuma gidiyor açıkçası. Tayt bizi bozar =)), hem de bu bisiklete gerek yok sanırım? Bir de bisiklette suluk kafasei için 2 vida yeri var fakat üstünde vidalar yok. burayı kapatayım mı? Yağmur vs. girince çıkmama yapar mı? Sırt çantası ile geziyorum genelde. Su filan çantaya koyuyorum. Şimdilik fazla uzağa gitmemekle birlikte bayağı yol yapmışımdır. Trafiğe çıkıp bayağı açıldığım dönemlerde oluyor. Kronometre saatim de yok. Kablolu-kablosuz veya ne önerirsiniz? Telefon ya da saati korumaya çantada lazım sanırım. İlk gerekli aksesuarlar, yani kask, kronometre, bisiklet kıyafeti, çanta ya da başka neler gerekir? uygun fiyatlı önerileirnizi rica edebilir miyim?
 
Şu haliyle, bisiklet ve sen yetersiniz. Başka bir şeye başlangıç için ihtiyacın yok aslında ama bu başlığa yazdığına göre başlangıç aşamasını geçmişsin :) tayt kimseyi bozmaz ama ahali daha alışmadı o nedenle pedli bir tayt ve üzerine bir şort ile başlayabilirsin. Eldiveni şeklen değil ama düşünce refleks olarak ellerin yere ilk temas edecek uzuvlar olarak düşünürsen gerekli ama konfor da isterin dersen, avuç içi jel bölgeli eldivenlerden alabilirsin. Kask için hoşuna giden herhangi bir kask işini görecektir. Trafikte görünür olmak için yansıtıcılı yeleklersen edinebilirsin. Sabit yanan lamba önermem. Sürücülerimiz epey dikkatsiz o nedenle yanıp sönen aydınlatma tercih edebilirsin. Kilometre sayacı önermem. Keyif almak için binen adamın kaç km gittim kaç hız yaptım gibi takıntısı olmuyor ama kablosuz cihazlar jammer sinyallerinden etkileniyor. Kablolu bir cihaz yeterli olur. Bunları zamanla ihtiyaç duydukça peyderpey edinebilirsin. Her biri ayrı başlıktır ve bazen pahalı iyi değildir ve ucuz bazen daha güzeldir ve daha da uygunu denk gelir. Takip edip en uygunu belirleyebilirsin. Detaylara takılma sen ve bisiklet yeter de artar.
 
@Mehmet Metin Levent Teşekkür ederim cevap için. Ben de öyle düşünmüşüm. Genelde kısa şort, baskılı atlet ile kullandım. Eldivenin iç kısımında jel kısımlar mevcut. Fakat aşırı terlediğim için kıyafetler iyi olmuyor sürüş için. Ağır pedal kasarken, ya da yokuşta aşırı terliyorum. Üstümde kalıyor ve iğrenç görünüyor kuruyana kadar. Yazın yine kuruyor da baharda sıkıntılı olabilir. Aynen spor yaparken, dolaşırken kilometrenin pek önemi yok. Fakat yine de insan merak ediyor aşırı olmasa da. Kask, kıyafet alayım madem baştan.
 
Geri