Road_Runner
Road Runner
- Kayıt
- 24 Nisan 2010
- Mesaj
- 6.006
- Tepki
- 24.945
- Şehir
- İstanbul
- Bisiklet
- Cervélo
Cyclingweekly'in yine çok iyi iş çıkardığı bir yazıyı paylaşıyorum, eminim herkes soluksuz okuyacaktır 

Hangi noktada aerodinami, hafifliğin önüne geçer?
Günlük sürüş için hangisini "satın almanın" daha mantıklı olduğunu keşfediyoruz...
Biz çaylakların tek arzusu daha hızlı olmak. Peki bunun için para harcarken, aerodinamiye mi yönelmeli, yoksa bisikleti hafifletmeye mi?
Aerodinamik uzmanı ve Swiss-Side'in kurucusu, aynı zamanda da mühendisi Jean-Paul Ballard, 14 yıldan fazla Formula 1 mühendisliği tecrübesiyle bu soruyu cevaplamamız için bir test yapmaya ve belgelerle konuşmaya karar vermiş.
Ballard'a göre, bisiklet üzerindeki hızımız 15 km/h'yi geçtiği an aerodinamik sürtünme, bize direnç gösteren en önemli etken (bizi yavaşlatan en güçlü etken) haline gelir.
Bugüne dek hepimizin duyduğu, artık klişeleşmiş bir söylem var: Eğer bol tırmanışlı/dağlık bir rota söz konusuysa hafif ekipman aerodinamiden çok daha kazançlıdır.
Peki durum gerçekten de böyle mi?
25 km/h ortalamayla bir GranFondo koşuyorsanız, sizin için Aero mu yoksa Hafiflik mi daha kazançlı olacaktır? (Tam biz çaylaklara hitap etmiş, ciğerimi yedi şuan
)

Ballard'ın cevabı çok net: Eğer 25km/h ve üzeri bir hızdan bahsediyorsak, aerodinamik, hafiflikten çok daha kazançlı olacaktır, bunu size ispatlayabilirim.
"Biz, Swiss Side'de her türlü yol ve şart için çok güçlü bir simülasyon aracı geliştirdik."
Daha somut bir örnekle açıklamaya devam ediyor:
Bu simülatörde, 120 km uzunluğunda, toplam 1000 metre irtifaya sahip bir rota için, 25 km/h ortalamayla gittiğini varsaydığımız 80 kg ağırlığında bir sporcu ile 8 kg ağırlığında bir bisiklet için simülasyon gerçekleştirdik.
Daha sonra, kıyaslama yapmak için iki test daha yaptık:
İlkinde, aynı yol şartları için bisikleti %5 daha aerodinamik hale getirdik,
İkincisinde, aynı yol şartları için bisikleti %5 daha hafiflettik.
Bu kıyaslama size, daha aero bir jant setinin mi yoksa daha hafif bir grupsetin mi mantıklı olduğuyla ilgili fikir de verecek.

Peki hangisi GranFondo'da daha fazla zaman kazandıracak? Sonuçlar:
%5 Aero artışı, bu rotada bize 3 dakika 30 saniye kazandırdı.
%5 hafiflik, bu rotada bize sadece 20 saniye kazandırdı...
Pist bisikletçisi Dan Bigham da Formula 1 için çalıştı ve bu onun Ulusal pist şampiyonasını kazanmasına katkı sağladı.
Dan; "Aero sadece bizim için değil, düşük hızlarda giden amatörler için de oldukça önemli. Çünkü en önemli işi sürtünme direncine karşı yapıyorlar ve onlar yavaşladıkça, etabı tamamlama süreleri de artıyor"

Peki Ballard'a göre hangi şartlarda hafif bisiklet daha avantajlı olur?
"Tırmanışla biten etaplar ve tırmanma zamana karşı yarışlarının dışındaki her koşulda aero bisiklet daha avantajlıdır" diyor ve ekliyor; "Hatta pelotonda bile, çünkü pelotonda dahi rüzgar direnciyle karşılaşırsınız"
Toparlayacak olursak;
◘ Profesyoneller için hafifliğin aerodinamiden daha önemli olabilmesi için etabın ortalama eğiminin %7.5'in üzerinde olması gerekir.
◘ Amatörler daha yavaş olduklarından, hafifliğin aerodinamiden daha önemli olabilmesi için etabın ortalama eğiminin %4.5'un üzerinde olması gerekir.

Bu rakamlar tabiiki birer genelleme, ve kişiden kişiye değişiklik gösterebilirler. Fakat bu sonuçlar bize, hafifliğin aerodinamiden daha önemli hale gelebilmesi için etapta ciddi bir eğimin olması gerektiğini gösteriyor.
Bigham son olarak "hafifçilerin" de sevinmesi için uç bir örnek veriyor
:
Eğer UCI ağırlık limitinden mesul olmayan bir amatörseniz ve 5 kiloluk bir bisikletiniz varsa, hafiflik size avantaj sağlar. Özellikle de iyi bir inişçi değilseniz ve inişlerde hız limitlerini zorlamıyorsanız. (Yavaş iniyorsanız
)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(link)
Elimden geldiğince anlayıp aktarmaya çalıştım. Yanlışlarım varsa mutlaka uyarın düzeltelim. Sevgiler :asik:

Hangi noktada aerodinami, hafifliğin önüne geçer?
Günlük sürüş için hangisini "satın almanın" daha mantıklı olduğunu keşfediyoruz...
Biz çaylakların tek arzusu daha hızlı olmak. Peki bunun için para harcarken, aerodinamiye mi yönelmeli, yoksa bisikleti hafifletmeye mi?
Aerodinamik uzmanı ve Swiss-Side'in kurucusu, aynı zamanda da mühendisi Jean-Paul Ballard, 14 yıldan fazla Formula 1 mühendisliği tecrübesiyle bu soruyu cevaplamamız için bir test yapmaya ve belgelerle konuşmaya karar vermiş.
Ballard'a göre, bisiklet üzerindeki hızımız 15 km/h'yi geçtiği an aerodinamik sürtünme, bize direnç gösteren en önemli etken (bizi yavaşlatan en güçlü etken) haline gelir.
Bugüne dek hepimizin duyduğu, artık klişeleşmiş bir söylem var: Eğer bol tırmanışlı/dağlık bir rota söz konusuysa hafif ekipman aerodinamiden çok daha kazançlıdır.
Peki durum gerçekten de böyle mi?
25 km/h ortalamayla bir GranFondo koşuyorsanız, sizin için Aero mu yoksa Hafiflik mi daha kazançlı olacaktır? (Tam biz çaylaklara hitap etmiş, ciğerimi yedi şuan

Ballard'ın cevabı çok net: Eğer 25km/h ve üzeri bir hızdan bahsediyorsak, aerodinamik, hafiflikten çok daha kazançlı olacaktır, bunu size ispatlayabilirim.
"Biz, Swiss Side'de her türlü yol ve şart için çok güçlü bir simülasyon aracı geliştirdik."
Daha somut bir örnekle açıklamaya devam ediyor:
Bu simülatörde, 120 km uzunluğunda, toplam 1000 metre irtifaya sahip bir rota için, 25 km/h ortalamayla gittiğini varsaydığımız 80 kg ağırlığında bir sporcu ile 8 kg ağırlığında bir bisiklet için simülasyon gerçekleştirdik.
Daha sonra, kıyaslama yapmak için iki test daha yaptık:
İlkinde, aynı yol şartları için bisikleti %5 daha aerodinamik hale getirdik,
İkincisinde, aynı yol şartları için bisikleti %5 daha hafiflettik.
Bu kıyaslama size, daha aero bir jant setinin mi yoksa daha hafif bir grupsetin mi mantıklı olduğuyla ilgili fikir de verecek.

Peki hangisi GranFondo'da daha fazla zaman kazandıracak? Sonuçlar:
%5 Aero artışı, bu rotada bize 3 dakika 30 saniye kazandırdı.
%5 hafiflik, bu rotada bize sadece 20 saniye kazandırdı...
Pist bisikletçisi Dan Bigham da Formula 1 için çalıştı ve bu onun Ulusal pist şampiyonasını kazanmasına katkı sağladı.
Dan; "Aero sadece bizim için değil, düşük hızlarda giden amatörler için de oldukça önemli. Çünkü en önemli işi sürtünme direncine karşı yapıyorlar ve onlar yavaşladıkça, etabı tamamlama süreleri de artıyor"

Peki Ballard'a göre hangi şartlarda hafif bisiklet daha avantajlı olur?
"Tırmanışla biten etaplar ve tırmanma zamana karşı yarışlarının dışındaki her koşulda aero bisiklet daha avantajlıdır" diyor ve ekliyor; "Hatta pelotonda bile, çünkü pelotonda dahi rüzgar direnciyle karşılaşırsınız"
Toparlayacak olursak;
◘ Profesyoneller için hafifliğin aerodinamiden daha önemli olabilmesi için etabın ortalama eğiminin %7.5'in üzerinde olması gerekir.
◘ Amatörler daha yavaş olduklarından, hafifliğin aerodinamiden daha önemli olabilmesi için etabın ortalama eğiminin %4.5'un üzerinde olması gerekir.

Bu rakamlar tabiiki birer genelleme, ve kişiden kişiye değişiklik gösterebilirler. Fakat bu sonuçlar bize, hafifliğin aerodinamiden daha önemli hale gelebilmesi için etapta ciddi bir eğimin olması gerektiğini gösteriyor.
Bigham son olarak "hafifçilerin" de sevinmesi için uç bir örnek veriyor
Eğer UCI ağırlık limitinden mesul olmayan bir amatörseniz ve 5 kiloluk bir bisikletiniz varsa, hafiflik size avantaj sağlar. Özellikle de iyi bir inişçi değilseniz ve inişlerde hız limitlerini zorlamıyorsanız. (Yavaş iniyorsanız
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(link)
Elimden geldiğince anlayıp aktarmaya çalıştım. Yanlışlarım varsa mutlaka uyarın düzeltelim. Sevgiler :asik:





