Acera sistemden Deore ye geçemek için tekerlek setin hariç aynakol vites kolları zincir ruble gibi parçaların değişmesi gerekir ve maliyeti hidrolik diskli sistem için yaklaşık 350-400€ (disk uyumlu göbekler dahil) v-fren içinse 280€ civarıdır...
Bu iki set arasında kalite farkı işçilik farkı ve en önemlisi vites seçeneği farkı vardır . Acera 8'li Deore ise 9'lu dur... deore )lu serinin başlangıç seviyesidir ve 2006 yılında yenilenmiştir...Dual kontrol kollar artık mevcuttur ve bu aceraya göre kullanım kolaylığı sağlar büyük oranda.Ayrıca daha kaliteli malzemelerinde ömrü nispeten daha uzun olur.Ağırlıktanda azda olsa kazancın olur... Deore nin 8köşeli yıldız şeklindeki aynakol göbeği sayesinde pedala bastığın zaman zincire aktarılan güçte Aceranın kare başlı milinde aktarılan güce oranla daha fazladır...
Benim tavsiyem deore sete geçerken eğer v-frenli kullanacaksanız fdeore setin v-fren bacaklarını ve ve zaten kullandığınız teker seti 9lu rubleye uyumlu olacağı için Deore göbekleri almayıp Elinizde kalan parayla Arka aktarıcıyı LX ön aktarıcıyı deore fren vites kolları ve aynakol zincir ruble gibi elemanları deore almanızdır... Böylece cebinizden fazla para çıkmadan yapacağınız bir üst model alım size daha kaliteli sürüş getirebilir. Çünkü elinizdeki Acera v-frenlerin deoreden tek farkları fren padlerinin kartuşlu olmasıdır.Bu fren padleri değiştiğinde kolayca değiştirip sizinde kartuşlu sisteme geçmenize engel değildir, Göbekler ise LX ve Xt seviyesinden önce akıştaki farkı kolay kolay hissetmeyeceğiniz ve Acera göbeklere 9 lu ruble uyumlu olduğu için şimdilik yeterlidir ve ömürlerini doldurana kadar size sorun çıkarmadan vazifelerini yaparlar. O zaman kadarda zaten siz tekrar birikim yapabilir daha iyi bir göbek alabilir duruma gelebilirsiniz... Ama arka aktarıcıyı 9 lu sisteme geçerken 1 kez değiştirirsiniz ve uzun süre kullanırsınız bu sebeple bu ufak kısıntılarla bir üst model alabileceğiniz arka aktarıcı iyi bir yatırımdır...