Scudo Sports

46.Cumhurbaşkanlığı Bisiklet Turu

Artık pekçoğumuzdan iş geçti bence. İyi bir sporcu yetişmesi inteniyorsa; Öncelikle adamın hayatı garanti altına alınmalı. Öss vs işlere bulaşmadan sporuyla geçinebilmeli. Ve çok küçük yaşlardan alınıp eğitime verilmeli vücudu buna göre gelişmeli. 17 yaşında başlayıp 22 yaşında yarışa girersek bişey olmaz. Eğer çok iyi dereceler istiyorsak 5-6 yaşından itibaren beslenmesinden antremanına kadar herşeyine dikkat edilerek düzgün sporcular yetişmeli. Bu tüm sporlarda böyle.
 
Scudo
@Enes Ç.

Kesinlikle katılıyorum.Sporcunun aklında uğraştığı spordan başka aklını kurcalayan birşeyin olmaması gerikir.
 
  • Beğen
Tepkiler: ömerr
Öncelikle ikinize de teşekkür ederim.Bisiklet sporumuzun ileri gidememesinin en büyük sorunlarından birisini dile getirmişsiniz.Bu birçok kişiyi ilgilendiriyor,ben dahil olmak üzere.Ne futbol ne basketbol, yaşıtlarımın tersine en çok sevdiğim,yaparken zevk aldığım,vaktim olunca yoruluncaya kadar Ankara'nın trafikli yollarında yapmaya dikkat ettiğim tek spor bisiklet.Çok istedim bu zamana kadar prof.şekilde başlamayı ama gelecek kaygısı yüzünden başlayamadık...Malesef bisiklet sporu bu ülkede karın doyurmuyor.Hal böyle olunca ben dahil olmak üzere birçok bisiklete hevesli genç,daha geç yıllarda başlıyor bisiklete.Mesela ben üniversite 1 de başlamayı düşünüyorum.Diğer ülkelerde en geç 10 yaşında başlarken biz üniversite 1 de hayallerini kuruyoruz malesef.
 
@Aydın Hiçyılmaz

ben bu dediğinize katılmıyorum.şehirden trafikten çıkasıya kadar sakin sürün sonra antrenmanınıza başlarsınız.ben biraz daha şehir dışındayım hiç trafiğe takılmadan yol idmanımı yapabiliyorum

okul idmanlara cidden sorun oluşturuyor özellikle dinlenme süremide kısıtlıyor vücut direncimi en çok düşüren şeylerden
 
arkadaslar almanyada türkei bisiklet yarisina övgüler büyük emegi gecen bütün arkadaslara basarilar.
türk sporcularin emeklerine de saygi ... zamanla derece elde edebiliriz.diger yariscilar milyon euroluk adamlar ve sezonda 40-45 bin km sirf yaris kosuyorlar bunlar artik antremanlari siz hayal edin ...bizdede olucak zamanla.
bende burada destek vermek isterim.ben olamam ama oglumu yetistirip türkiye bisiklet turuna hazirlamak benim hayalim.
almanyadan herkese selamlar...
 
heycana bakin ya, mazok kamyonu devrilmis, basbakan gelmis.... heycan dorukta...
 
7. etap galibi Vniani oldu, 2. Visconti oldu ve genel klasman birinciliğini sürdürdü, etabın sonunda, bitiş düzlüğünden önceki keskin dönüşte büyük bir kaza oldu ve Greipel'in de içinde olduğu HTC-Columbia takımının tamamı düştü. Kazanın nedeni ise keskin dönüşe çok hızlı girilmesiydi sanırım.
 
Son dönüşte müthiş bir kaza oldu , ordaki yol çok biçimsiz yapılmış zaten eurosport da Caner Eler de bahsetti bundan.
 
bu günki finishteki kazada ,düşülen dönüşün darlığı çok değilmiydi ,son finish yapacak sporcuların için biraz daha geniş olması gerekmezmiydi?gerçekten aynı şekilde ulusal arenada olan parkur varmıdır? yoksa gene Üzülerek söylüyorum,damgamızı yarışa vurup bunu ancak Türklermi yapar dedirttik yoksa,kendimize haksızlık mı olur
 
Daha ne sert virajlar oluyor yarışlarda bunlar normal şeyler.Kaza her turda olabilir.
 
Kaza arka frene aşırı basıp kaymasıyla oluşmuş, bence sporcunun kendi suçu paniğe kapılmış viraj keskin diye.Yolla ilgili problem olduğunu sanmıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Fuat
@sea84

Viraj sert olabilir fakat, 7-8 m genişlikten 45 derece açıda ve son km'de birden 3 m genişliğe düşülmesi bence bir organizasyon skandalıdır. Tour of Turkey Avrupa'da sükse yapmaya başlarken yüzümüze gözümüze bulaştırıyoruz.
 
@burhan ilter

Ben bir skandal olarak görmüyorum.Geçen senelerde de böyle bir şey olmamıştı buralarda.
 
@Sertaç EKİCİ

Aynen katılıyorum. Viraj beklemediği gibi çıkıyor ve paniğe kapılıyor. O hızda yapılan kuvvetli fren ve tekerlekler kızaklıyor. Columbia takımına yazık oldu.

Normalde virajı geniş almayı düşünüyor Columbialı sporcu. Fakat bunu yapamayacağını anlıyor ve olanlar oluyor.

Fakat dönüşten hemen sonra yolda daralma oluyormu onu hatırlamıyorum. Ona pek dikkat etmedim. Eğer yol kenarlarına konulan barikatlar sebebiyle yol içerisine doğru bir daralma var idiyse bunu sporcunun tahmin etmesi mümkün olamazdı.
 
Olağan bir viraj ne sertlikte olanlarını görüyoruz,kaza sporcunun virajın çıkışını göremeyip frene asılması ile olmuş yerlerde ki ciseleyen yağmurunda etkisi var
 
koşu sonrası yapılan ropörtajda o virajda bir çukur tespit edildiğini ve yarım saat öncesinde asfalt döküldüğünü söylediler! umarım kontröllerde paçayı yırtar organizatörler...
 
Şimdi Trt1 de kazayı tekrar gösterdi. Viraj dar ama en azından yol harici darlaştırıcı bir şey yok onu farkettim. Eğer yoldaki bir çukurdan olmadı ise kaza sporcu hesaplama hatası yapmış demektir.
 
@burhan ilter

Bu yoruma katılmıyorum.Orada yanlış olan virajın bordür taşlarının bittiği yerde metal bariyerlerin virajın "doğal" radiusuna uymayarak keskin bir hatla virajı ansızın daraltması.
Spikerin "muhteşem Türk mühendisliği" gibi yorumlarına da katılmıyorum.
Avrupadaki yarışlardan örnek vererek te "katkı" yapmak istemiyorum.
Sadece Türk insanına özellikle son on yılda bulaşan "burası Türkiye" ifadesiyle ülkesini aşağılama moduna girilmesini şiddetle eleştirmek istiyorum.
Örnek: PTT önünde bekliyoruz. Küçük bir şube ve açılış saati 13:30 diye kapıya yazılmış. Bir tek görevli var ve birkaç dakika kala mesai başı yapmaya hazırlanıyor. 6 veya 7 kişiyiz. Hava soğuk !En önde bulunan ve güneş! gözlükleri oldukça büyük "bakımlı" bir hanım 5 dakika kala şubenin neden hala açılmadığını ve "milleti" dışarıda bekletmenin ne anlamını olduğu kendi sorusuna yanıtı buluyor: Burası Türkiye!
Yuh be kardeşim! Onca yıl yurtdışında yaşadım ve oradaki memurların değil beş dakika BİR saniye önce bile o şubeyi açmayacaklarını adım gibi biliyorum.
Kısa keseyim: O bayan o sözü söylediğine pişman oldu ve bir daha kullanmaz herhalde.
Sürekli "yüzümüze gözümüze bulaştırdık" , "dünye ya? rezil olduk"
"böyle bir uygulama dünya nın? hiçbir yerinde yoktur" gibi akılalmaz yorumlar.
Kusura bakmayın arkadaşlar ama bu konuda herhalde çok doluyum ve bu da Burhan Beyin Türkiye Turu yorumuna denk geldi.
Sonuçta takımlar yarış güzergahını önceden geziyorlar ve bisikletçilerde 1km kala keskin bir viraj olduğunu biliyorlar.
 
Geri