Scudo Sports

30 Ağustos 2020 - Bursa Granfondo

Bursa otomotivin merkezi bir şehir.
Araba sahibi olmanın, bir dönem "Tofaş" fabrikasında çalışmanın ayrıcalık sayıldığı, raylı sistemin en geç geldiği, trafiğe çıkan araç sayısı bakımından derece yapan bir büyük şehir...
Bunların üstüne kredi ile araba alıp "sınıf atladığı ilüzyonuna kapılan" dört tekerli teneke bağımlısı insanlar eklenince tüm yollar kendilerinin sanıyorlar.
Ülkemizde yapılan yollar, paralı otobanlar, köprülerin bu otomotiv lobisinin egemenliğini arttırdığı şu zamanlarda işimiz zor...
Biz trafiğe entegrasyon konusunu gündeme alıp bisiklet yolu için kamuoyu oluşturmaya çalışırken, karşımızda bu devasa lobiyi arkasına almış "şöfer" karikatürleri ile de mücadele edeceğiz...
 
Scudo
@cazci İşimiz çok zor ağabey insanlar 1-2 saatlik yarış için başka illerden gelerek söylenirken biz bu şehrin yollarında sürekli olmak bisiklet sürmek zorundayız ben de sana sitem edeyim bari :)
 
Hocam hiç mi alternatif yol yok kilit noktaları kademeli açıp kapattılar gördüğüm kadarıyla
Ben yaklaşık 1 saat farklı noktalardan çekirge devlet hastanesi tarafına gitmeye çalıştım. Denediğim tüm alternatifler kapalıydı. En son bir trafik polisine sordum nereden geçebilirim diye. Hiç biryerden gidemezssin yürüyerek git dedi. Arabanı bırak karşıya geç taksiye bin dedi ki gayet makuldü. Öyle de yaptım zaten :) Saat 14:00'e geliyordu bu yaşanırken.
Düzenleyenlerin ellerine, katılanların ayaklarına sağlık. Her organizasyonda aksilik olur. Eksikler olur, kazalar olur, önlenemeyen sıkıntılar olabilir.

Ama böyle büyük bir etkinliği eleştirirken "biz mangala gidemiyoruz, gezmeye gidemiyoruz yol mu kapatılır" şeklinde eleştirmek kadar saçma bir bahane yok.
Dünyadaki bisiklet yarışları, etkinlikleri şehri tanıtmak için yapılıyor. Şehirlerin güzelliklerini önemli noktalarını duyurmak için yapılıyor. Koskoca Paris'i adamlar saatlerce,, hatta gün boyunca kapatıyorlar. Ama bizde kademeli olarak kapatılan yola bu kadar yaygara var.

Piknik yapmak için bir şeridi, hatta bazen iki şeridi birden komple kapatıp trafiğin içine eden adam, izinli bir etkinlik yapanlara laf söyleyemez... çıkıp da yanından geçen bisikletçilere veya farklı bir etkinlik yapanlara küfür edemez....

@Aykut S. Bey,
"Gelecek yıllarda yarışı etkilemeden araç geçişlerini bir şekilde sağlamak lazım bence." demişsiniz. Çözüm için nasıl bir fikriniz var mesela?
Bu tip etkinliklere seyirci ve sponsor çekebilmek için merkezi bir yerden başlayıp bitirmeniz gerekiyor. 100km'lik bir parkur için öneriniz veya araç geçişini engellemeden "yol bisikleti" etkinliği yapabilmek için öneriniz nedir?
Rotadan şehir içi ulaşıma engel olmayacak sadece 1 ana yolun çıkarılması ile ulaşımı sağlamak için Einstein ya da minister of economy olmaya gerek yok:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan
Bursa'da yaşayanlar bilir, araç çokluğuna,toplu taşımanın yetersiz oluşuna birde şehirde sadece 3 yol vardır. ankara-izmir/mudanya/İstanbul organizasyon bu 3 yoldan 2'sini kapatınca ve 2 yol dışında şehirde en yoğun kullanlılan orhaneli ve uludağ çıkışları da kapatınca şehir felç oldu.
Organizasyon bence geçer not aldı, kolluk kuvvetleri çok ilgiliydiler ve güvenlik en üst seviyedeydi, ancak halkımız trafiği sadece kendi araçları olarak gördükleri için yarım günlük rahatsılzık epeyce bir tantana çıkardı. Demek ki herkes nasibini almış öfkeli 'şöfer'lerden.

bana da bir tanesi nefret ettirdiniz bisiklet sporundan dedi, 365 günde 1 gün sen çek, 364'te biz çekiyoruz sizi cevabını alınca susmak zorunda kaldı.

Keşke sayıları daha da arttsa bu tip organizasyonların.
 
Son düzenleme:
Bursa otomotivin merkezi bir şehir.
Araba sahibi olmanın, bir dönem "Tofaş" fabrikasında çalışmanın ayrıcalık sayıldığı, raylı sistemin en geç geldiği, trafiğe çıkan araç sayısı bakımından derece yapan bir büyük şehir...
Bunların üstüne kredi ile araba alıp "sınıf atladığı ilüzyonuna kapılan" dört tekerli teneke bağımlısı insanlar eklenince tüm yollar kendilerinin sanıyorlar.
Ülkemizde yapılan yollar, paralı otobanlar, köprülerin bu otomotiv lobisinin egemenliğini arttırdığı şu zamanlarda işimiz zor...
Biz trafiğe entegrasyon konusunu gündeme alıp bisiklet yolu için kamuoyu oluşturmaya çalışırken, karşımızda bu devasa lobiyi arkasına almış "şöfer" karikatürleri ile de mücadele edeceğiz...
Allah yardımcınız olsun hocam işiniz gerçekten çok zor ben bisiklet Ankara'ya fazla derken Bursa daha da içler acısı
 
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut
Bardağın dolu tarafını görüp gelecek için olumlu beklentilere yer vermeyi yeğliyorum.
Dünya ve ülke gerçeklerinin ortak noktası olan Corona kabusu devam ederken, bu organizasyonun iptal edilmeyip başarılı bir biçimde gerçekleştirilmesi çok önemlidir.
Yetkililere sorduğumda Fethiye ve Çeşme Granfondo organizasyonlarının yapılacağına dair net bir karar olmadığını öğrendim.
Salgının yeniden yükselişe geçip yayıldığı son günlere bakıp 1-2 ay sonrasında ne olacağını kimse kestiremiyor....
 
Bir kişinin acemice pozisyonunu değiştirmesi kaç kişiyi düşürmüş. Koskoca yol ne diye sola sola atlar insan anlamak mümkün değil. İşin ilginç tarafı arkasına bile bakmadan devam ediyor ☹
Çocuğun önünde biri düşüyor , doğal olarak sola kaçıyor. Hata öndekinde , bisiklet hakimiyeti iyi olduğu için ayakta kalıyor. Düşende onun kadar hakim olsa kaza olmaz. Malesef çok fazla çoluk çocuk oluyor peletonun için. Kurunun yanında yaşta yanıyor.
 
Çocuğun önünde biri düşüyor , doğal olarak sola kaçıyor. Hata öndekinde , bisiklet hakimiyeti iyi olduğu için ayakta kalıyor. Düşende onun kadar hakim olsa kaza olmaz. Malesef çok fazla çoluk çocuk oluyor peletonun için. Kurunun yanında yaşta yanıyor.
Aynı videoyu izliyoruz ama farklı yerleri görüyoruz. Benim bahsettiğim 10. saniyede falan başlıyor. Kırmızı forma sırtında kalın yatay çizgi var kalın şekilde. Ona dikkat edersen sola atlıyor ve işleri karıştırıyor, kendisi düşmüyor kafasını sağa bir kere çevirip devam ediyor.

Ayrıca hadi biz amatörüz bisiklet hakimiyetiz pek yok diyelim. 2 gün önce aynı kontrolsüz şekilde TdF de ineostan bir sürücü pozisyon değişti ve sonucunda Tom Dumoulin yere yapıştı. Yani her şeyi bisiklet hakimiyetine bağlamak yanlış olur. Bu trafiktede aynı, bir insan ne kadar iyi araba sürerse sürsün karşısındaki tecrübeli değilse kaza yapar/yaptırır.
 
@Murat B. o arkadaşın önünde kaza olup önündekiler yerde kalınca sola kaçmasa kendi de yerde kalacaktı bir refleks ile olup bitmiş olay, olayın başlangıç anına bakmanızı öneririm. İlk düşen, domino etkisini başlatan (malesef ortalarda yok), modun takımındaki (yani benim başkanlığını yaptığım Bursa Tur Komitesi) arkadaş değil. Acemi bisikletçi derken yarıştan önce tüm bisikletçiler uyarıldı start noktası itibari ile, yolun sağında raylar var bu kaza hariç 6-7 kaza oluştu bu raylarda. Bu nasıl hedef göstermedir anlamadım.
 
Son düzenleme:
  • Hahaha
Tepkiler: necmeddin
@sadi imren Bence bilinçli bir şekilde sola kaçma bile yok, arkadaş dengesini kaybetmiş gibi görünüyor hatta eli bile gidondan ayrılmış. Birisini kaza anındaki reflekslerinden ötürü suçlamak çok saçma.
Belirtmek istediğim diğer bir konu da, önünüzdeki kişinin yaptığı manevradan dolayı ön tekerinizin kayması sonucunda düşüyorsanız suç sizde oluyor, tekerinizi deryarında olduğunuz kişinin arkasında tutmanız lazım, yanında değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: sadi imren
Bir kişinin acemice pozisyonunu değiştirmesi kaç kişiyi düşürmüş. Koskoca yol ne diye sağa sola atlar insan anlamak mümkün değil. İşin ilginç tarafı arkasına bile bakmadan devam ediyor ☹
Bence @selim82 yazdığınızı yanlış anladı. Evet en başta dar alanda insanların arasından çapraz geçmeye çalışan bir kırmızı formalı kişi var. Kim olduğunu malesef videodan tespit edemedik :)
O şahıs mavi formalı sürücüyü düşürüyor. Dediğin gibi arkasına bile bakmadan ayağa kalkıp atağa geçiyor bir de.
Mavili düştükten sonra arkası karışıyor zaten. Resmen can pazarı :(
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: necmeddin
Benim gördüğüm kadarıyla ilk düşen kişi öndeki beyaz formalının arka tekerine takılıp düşüyor. Beyaz formalıyı da onun önündeki kırmızı formalı sola doğru itiyor. Daha çok kırmızı formalının hatası gibi görünüyor. Kim kimdir bilmiyorum ama.
 
@Murat B. o arkadaşın önünde kaza olup önündekiler yerde kalınca sola kaçmasa kendi de yerde kalacaktı bir refleks ile olup bitmiş olay, olayın başlangıç anına bakmanızı öneririm. İlk düşen, domino etkisini başlatan (malesef ortalarda yok), modun takımındaki (yani benim başkanlığını yaptığım Bursa Tur Komitesi) arkadaş değil. Acemi bisikletçi derken yarıştan önce tüm bisikletçiler uyarıldı start noktası itibari ile, yolun sağında raylar var bu kaza hariç 6-7 kaza oluştu bu raylarda. Bu nasıl hedef göstermedir anlamadım.
Mesajımı niye "hedef gösterme" olarak algıladığınızı anlamadım. Bir moderatörün, kaza videosundan sonra iki mesaj yazıp da kazaya karışanlardan birinin takım arkadaşı olduğundan bahsetmemiş olması garibime gitmişti.

Arkadaşınızın acemi olduğunu veya kazaya sebep olduğunu da söylemedim ayrıca. En az 5 kişinin düştüğü bir kazadaki payı için "3 kişiyi düşürüp ayakta kalan" dedim. Arkadaşınız, yere düşen 1077 numaralı bisikletçiye çarpmamak (veya ona çarpıp kontrolü kaybettiği) için kontrolsüz şekilde 3-4 metre sola çıkmasaydı, söz konusu 3 kişi kazanın 1,5 metre açığından geçeceklerdi...
 
Başkasıdır o. O olsa duramayız :D



Kabil, Habil'i öldürmekle bütün adam öldürmelerin günahına nasıl ortak oluyorsa bundan sonra da Groenewegen bütün sporcu düşürmelerinde bir pay alır herhalde.Groenewegen tarzı olaylardan Madonna del Ghisallo korusun.
 
Klavyenizdeki nokta işareti ile bir kare ileri, virgül ile bir kare geri alarak videoyu inceleyebilirsiniz. Video 30 fps yani her basışınızda 0.33 ms ileri ya da geri gidiyorsunuz. İlk başta düşen üstü beyaz alt tarafı kırmızı formalının solunda süren beyazlı çok hafif sağa yöneliyor (6.650 s), o sırada o kırmızılı sağındaki başka biri ile beyazlının arasına girip gereksiz bir biçimde yer kapmaya çalışıyor. Sonuç olarak kendi düşüyor, beyazlıya bir şey olmuyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: basri
@Murat B. , etkinliğin içinde küçük kazalar yaşandı. Söz konusu videodaki arkadaşımız Mert ve diğer sporcular ciddi bir hasar almadı. B.T.K. üyesi Mesut arkadaşımızda başka iki kaza içindeydi ve oradada ciddi bir yaralanma olmadı.
Ben bu organizasyonda yaşanmış her konuyu buraya yazmaya kalksam, kendim okumaktan sıkılırım.
Forumda konuyu takip edenlere aksiyon olsun ya da bir savunma amaçlı paylaşımlar yapmıyorum.
Hatırlarsanız sizin bir kaç konuda böyle aynı üslupta "polemiksever" yaklaşımınıza cevap vermeyerek konuyu uzatmamıştım.
Geçen yıl yaşadığınız kazadan sonra sizin kaza sürecinizin ayrıntılarını sorgulamaya çalışmayıp, geçmiş olsun dileklerimizi iletmiştik..
Davulun sesi uzaktan, trolün yazdığı kendine hoş gelirmiş...
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: necmeddin
Geri