Scudo Sports

2015 Orbea Orca

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
4.498
Tepki
6.845
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
IMAG2458-01.jpeg

Bir haftalık test sürecinin ardından konuyu açabilecek tecrübeyi edindim bisikletimde.

Bisiklet Orbea Orca M20'ydi. Aldığım gibi grupset ve jant setini elden çıkardım. Geriye kadro + tamamlayıcı kit kaldı.
Eski bisikletime ek olarak çok az değişiklik yaptım. Tamamlayıcı kit dahil eski bisikletim. Asıl değişiklik ise jant setinde oldu, tırmanışlar için Campagnolo Neutron set aldım.

Kısaca parça listesi;
2015 Orbea Orca OMP kadro
2015 Campagnolo Chorus Grupset
Selle Italia C64 sele, HongFu karbon sele borusu, Kalloy Uno gidon boğazı ve Easton EC90SLX3 gidon
Time xPresso 10 karbon pedallar

IMAG2464-01.jpeg
Rae 40mm, 27mm genişlikte karbon set, 24mm S-Works Turbo Cotton lastikler ve S-Works Turbo iç lastikler
Campagnolo Chorus 12-27 ruble

IMAG2484-02.jpeg
Campagnolo Neutron Ultra seti, 25mm Michelin Pro4 Service Course lastikler ve Michelin latex iç lastikler.
Campagnolo Chorus 12-29 ruble.

Ağırlık olarak; pedallar, suluk kafesleri ve garmin sensörleri dahil;
Karbon setle 7100, Campagnolo Neutron ile 7200 gram geliyor.

Orbea 2015 Orca modelini yaparken 3 şeye dikkat etmiş.
Hafiflik, Rijitlik ve Rahatlık. Bunun sonucunda kadrodaki alüminyum parçaları minimuma indirmişler. Aero borular incelip küçülmüş. Sele borusu 27.2mm olmuş ve kadro slope geometriye geçmiş. Bu sayede eski Orca'dan çok daha rijit, çok daha hafif, fakat yine de çok daha rahat bir kadro çıkmış ortaya.

İlk sürüşüne çıktığımda hissettiklerim de bu doğrultuda oldu. Süper bir geometri ve bunun sonucu çok kıvrak ama virajlarda yine de güven veren bir kadro. Bisikletin en beğendiğim yönü de bu oldu.
Çok kalın arka çeki borusu ve 86mm genişliğindeki orta göbeği ile güç aktarımı oldukça başarılı, ince-uzun sele borusu sayesinde de çok rahat.
Alın borusu 55cm kadroya göre biraz uzun olsa da yanal rijitlikte çok başarılı buldum ben. Hızlı virajlarda güven vermesinin bir diğer nedeni de bu aslında.
Kadroyu geliştirirken aerodinamiyi göz ardı etmemiş Orbea. Rüzgar tünelinde tasarlayıp test etmişler. Sonuçları bir Giant Propel değil belki ama normal, yuvarlak borulu kadrolardan çok daha başarılı. Çok sert yanal rüzgarlarda bile oldukça stabil.

IMAG2499-01.jpeg
Sonuç olarak -bence- çok şık, fakat süper keyifli bir kadro ortaya çıkmış.
Her gün işe tayt-forma gitmeye başladım, dönüşlerde yolu uzatıp eve dönüyorum. Hem düz, hem de tırmanış zamanlarım gelişmeye başladı. Ben kadroyu çok başarılı buldum. Sadece biraz ağır. Süper hafif bir kadro değil. En büyük eksiği de bu bence.
 
Scudo
yakışıklı. yoksa güzel mi demek lazım :) keyifli sürüşler :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Toros
Hayırlı olsun müthiş bir bisiklet iyi günlerde kullanın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Toros
Hayirli olsun.Kazasiz belasiz kullanirsiniz umarim
Yalniz fotograflarda bir sey dikkatimi cekti.Sanki arka artirici biraz onde gibi duruyor bu normal mi?
 
Merakla beklediğim bir testti bu. Keyifli pedallar diliyorum. Bisikletimi geliştirmeyi düşündüğüm an da tecrübelerinizi isteyeceğim:) tekrar keyifli sürüşler diliyorum..
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Toros
@fahritus

Siz aktaricinin bacagindan bahsediyorsunuz. Buyuk aynakolda iken zaten aktarici bacagi gerilir. Gordugunuz aktaricinin bacaklari oldukca kisa ve campagnolo'nun bacak tasarimi o sekilde. Yani hicbir sorun yok. Mesela sram'larin aktarici bacaklari geriye dogru oluyor. Markadan markaya degisir.
 
@Atacan KSK
Güzel diyelim :)
Teşekkürler :)

@redwolf
Teşekkür ederim :)

@ertanmrtz
Teşekkürler :)

@fahritus
Teşekkürler.
Evet, normal bir durum. Büyük - Büyük dişli kombinasyonunda zincir kısaldığı için aktarıcı öne doğru geliyor.
Anormal bir pozisyonda değil :)

@omur_ms
Teşekkür ederim. Ne zaman isterseniz, elimden geldiğince yardım etmeye çalışırım :)

@Ahmet Onur Çakmak
:harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: Cem Ç
Bisiklet 7 kilo ve ağır diyorsunuz :eek: Gerçi bir bildiğiniz vardır elbet.Hayırlı olsun çok güzel bir bisiklet :hhhhhh:
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Toros
@Uptown Cyclist
Eski kadromla, aynı ekipmanlarla 6800 gramdı bisikletim. Ona göre biraz ağır :)
Teşekkür ederim :)

@Ahmet Onur Çakmak
:D
Teşekkürler. Seve seve :)
 
  • Beğen
Tepkiler: The UGUR ve Cem Ç
@Gökhan Toros Güle güle kullan Gökhan. Tırmanış için jant seti toplama sebebin frenlemeyle mi alakalı? 100 gram ağırlık ve rubledeki iki diş farkı bana küçük bir fark gibi göründü.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Toros
@Hasan Çabuk

Evet. Tamamen frenleme ile alakalı. Tırmanış değil, iniş seti aslında :D
Neutron, karbon setimle aynı ağırlıkta. Ama ruble, iç lastik ve dış lastik daha ağır olunca aradaki fark açılıyor.
 
inceleme ve paylaşım için teşekkürler. hakikaten, çok albenisi olan bir bisiklet. güzel günlerde, kazasız ve keyifle kullanmanızı dilerim :) 2 sorum olacak; aynakol dişli oranları nedir ve geometri olarak endurance ye yakın mı, değilse farkı nedir? teşekkürler?
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Toros
@erphan
Teşekkür ederim :)
Aynakol 52-36. Rublelerim de 12-27 ve 12-29.

Geometri olarak endurance kadrolara pek de yakın değil. Slope olması nedeniyle alın borusu yüksek görünüyor fakat ekstra bir yüksekliği yok. 56cm kadroların 16cm oluyor alın boruları ortalama, Orca'da 16.5cm 55cm (56'nın karşılığı) kadro için

Aks mesafesi oldukça kısa, özellikle aynakol-arka teker arası mesafe çok kısa (eski kadromdaki zinciri kısaltmak zorunda kaldık. Endurance kadrolar daha stabil bir sürüş sağlaması için daha uzun aks aralığına sahip)
Buna rağmen oldukça rahat bir kadro. Ek olarak 28mm lastik kullanmaya da izin veriyor :)
 
  • Beğen
Tepkiler: erphan ve Cem Ç
@Murat B.

Vittoria Open Corsa, Veloflex Open Corsa tadında bir lastik. Çok iyi yuvarlanan, yol tutuşu çok güzel bir lastik. Islak zeminde test edemedim daha, ama o da çok benzerdir diye tahmin ediyorum. Yani, başarısız.

Ağırlık ve genişlik olarak Vittoria Open Corsa ile aynı (eskiden kullandığım beyaz çizgili lastik)
Dayanıklılık olarak çok büyük ihtimal sınıfta kalacaktır, henüz onu görecek kadar kullanamadım :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Cem Ç ve Murat B.
ben vapurda görüştüğümüzde görmüştüm campy jantlı halini, evet orbea kadro biraz ağır, değiştirmediğim bir kadrosu kaldı:)
Flat orbea zaten benden başka yok pek piyasada.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Toros
Hayırlı olsun güle güle kullanın. İnceleme için de teşekkürler.

İncelemelerin artması gerektiğini düşünüyorum ve forumda alakalı alakasız çoğu incelemeleri okuyorum. Başka bir konuda da söylemiştim; bisiklet türlerinin içinde, incelemeler adında ayrıca sabit bir konu olsa çok yararlı olur bence.

Ben de henüz 1 ay kadar önce yeni bir bisiklet aldım. Bisiklet konusunda detaylı bilgi birikimine sahip olmadığım için inceleme içerikli bir başlık açmaya cesaret edemedim. Açsaydım da fotoğraf temalı bir incelemeden öteye geçemeyecekti. Ancak tecrübeli arkadaşların incelemeler ile ciddi katkı sağlayabileceği bir gerçek.

Tekrar hayırlı olsun. Güle güle kullanın.
 
Hayırlı olsun. Orba'yı Cumhurbaşkanlığı bisiklet turunda görmüş ve çok beğenmiştim. Specialized Tarmac, Cervelo S5, o kadar bisiklet arasında bunun mavi beyazı bambaşka duruyordu. Kompaktlık bu modele yakışıyor.
Güle güle kullanın.
 
Geri