Scudo Sports

2015 Orbea Orca

hayırlı olsun iyi günlerde kullanın. jantlar yandan gelen rüzgarda nasıl buna benzer bir jant seti buldum da kafamda deli sorular var halen alamadım kararsızım da :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Toros
Scudo
@Cem Ç.

Teşekkür ederim,
Yüksek profil setlerde jantın yüksekliği kadar şekli de çok etkiliyor yanal rüzgarlardan etkilenmesini. Ben kendi setimden çok çok memnunum. Şöyle açıklayayım farkını;
Benim kullandığım set 40mm yükseklikte ama 27mm genişlikte. Fren yüzeyleri, jantın ortasından daha dar.
24mm lastik kullanıyorum.
Screen Shot 2015-05-27 at 20.18.16.png

Bu profilde tam oval, oldukça yumuşak geçileri olan bir teker seti elde ediyorsunuz.
Bu oval düzenli yapı da yanal rüzgarların kırılmadan jantın etrafından dolanmasını sağlıyor. Bu yapının dezavantajı sizi daha kalın lastik kullanmaya zorlaması (aslında dezavantaj değil bence), daha ağır olması ve bazı kadrolara sığmaması.

Fakat eski sistem dar, V profil jantlar daha kötü bir tasarıma sahip. Lastik yukarıda balon yapıyor ve arkasında bir kuyruk devam ediyor.
Bu yapı rüzgarı kırıp türbülans oluşmasına neden oluyor. Oluşan türbülans da yanal rüzgarların jantı sarsmasına ve rahatsız sürüşe...

Yani her 50mm jant bir değil. Yüksekliği kadar profiline de bakıp ona göre karar vermek gerekir.
 
ben bunu hiç düşünmemiştim. benim kadro 28 hacim lastiğe izin vermiyor. jantlarda benim şu anda ince olmasına rağmen 25 hacim yerine yine 23 hacim zırhlı lastikler ve şu anda 25 ile 28 gibi genişliği var. lastikleri de değişicektim jantları aldığım gibi. şu kadroya uyacakmı onu da bir araştırayım en iyisi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Toros
abii çok bisiklet değiştiriyorsun:p

hayırlı olsun, güle güle kullan. renk uyumu çok hoş, kadro zarif duruyor.:)
 
@Ali Demir

Parça parça olunca böyle görünüyor aslında.
Siyah kadromda Ultegra 6800 takılıydı. O kadroya 2015 Chorus taktım. Şimdi de 2015 Chorus'u bu kadroya taktım.
Ondan önce 2012 yılında aldığım Specialized Tarmac'ı kullanıyordum.
Son bir kaç yılda öyle çok da fazla değişiklik yapmadım yani :)

Teşekkürler :)
 
@Gökhan Toros
dürüst olacağım, fotoyu çok beğendim. bisikletin duruş açısıyla, arka mekanın çizgileri güzel bir perspektif oluşturmuş, ışık güzel, arka mekan oldukça otantik ve retro görünüyor... bir de yeni gidon bandınız, hem çok şık ve kadro renkleri ile uyumlu hem de agresif bir görünüşü var. üstelik campagnolo vites kolu ile de çok uyumlu. bütün bunlara ilaveten, yaptığınız performans alkışlanası. daha ne diim ;)
hıı, unutmadan; bu bisiklete, mavic kysrium sls jant ne yakışırdı yaw :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Toros
Bu bisiklete sahip olmak baba olmak kadar özel olmalı ( Ruh halini siz düşünün artık ) :) İyi günlerde hakkını vererek kullan kardeşim sol şeridi boş bıraktım senin için
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Toros
@erphan
Teşekkürler :)
Mavic jantları pek seven biri değilim, ama Ksyrium SLE hoşuma gitmiyor değil.

@ReşitÇağırgan
Bildiğim kadarıyla henüz baba olmadım, o yüzden karşılaştıramayacağım :D
Ama eminim yakın bir duygudur :D

hazır konu yukarı çıkmışken biraz fotoğraf ekleyelim.
AgtSkfyacyKIpxsCRhfFTcjq_yf169ShMP-VUd6PFUYk.jpg
Rüzgar yüzünden bisikletin %50'sini zor tutuyorum :D

2015-05-31 02.48.40 1.jpg
Bu da Gökhan Kutluer'le çıktığımız son sürüşten bir kare.
 
@Gökhan Toros

Yalnız union jackli çoraplar da efsane imiş. İlk yurt dışı siparişime ekleyeceğim :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Toros
Gayet güzel bir bisiklet gerçekten. İyi günlerde kullanın. Sizin cihazı gördükten sonra Orbea'nın TR sitesine girip biraz inceledim. Güzel bisikletler var gerçekten. Kadrolar hoş. Yanlış görmediysem sizin kadroya bendeki Btwin'in üzerinde bulunan vites takımı ve jantlardan takmışlar. O da gayet iyi olmuş ama fiyat uçup gitmiş tabii. :krktm:

(link)

Bu arada kadroların üretim yeri ve bisikletlerin üretim fabrikasının neresi olduğu ile ilgili bilginiz var mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Toros
renkler harika güzel günler de kullan

bende bisikletin üzerinden di-2 yi neden çıkardığını soracağım :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Toros
@metomurti
Evet. M-TEAMi sizin bisikletle aynı ekipmana sahip. Kadro benim kadromdan bir seviye daha üstte. ben OMP kadro kullanıyorum, M-TEAM modelinde ise OMR kadro var :)

Bisikletler İspanya'da üretiliyor. Bask Bölgesinde.
Üretimi de, boyası da, montajı da oradaki fabrikada yapılıyor.

@Yağız Gökmen
Bisikleti Di2 ile almadım ben. M20 modelini aldım. Mekanik Ultegra ile.
Aldığım model bu: (link)
(Türkiye sitesindeki fotoğraf yanlış)
 
  • Beğen
Tepkiler: metomurti
2015-06-08 20.44.10.jpg

Gidon ile uyumlu yeni boğazımız. 11cm deniyorum bu sefer.
Bakalım sürüşü nasıl değiştirecek :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Aydıntuncer
@Gökhan Toros selam 7 kilonun altındaki bisikletler için pek güvenli değil dediğini biliyorum yukarıda fotonun altında orca'nın ağırlığından şikayet etmişsin orbea'nın ülkeye ilk girdiğindeki fiyatlarınıda eleştirmiştin şimdi bir orbea kullanıcısısın ;) fikrin yine değüişecekmi acaba ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Toros
@Aydıntuncer

Orbea'yı fiyat olarak eleştirdim. Çünkü Türkiye'ye çok yeni giren, Türkiye'de tanınmamış bir marka için bence yanlış fiyat politikasıyla ilerlediler. Hiçbir zaman Orbea bisikletler bu fiyatları hak etmiyor demedim. Öyle düşünsem zaten o markanın bisikletini satın almazdım.

7kg altı bisikletlere güvensiz dediğimi hatırlamıyorum. Dediysem de bundan 4-5 sene önce demişimdir belki.
O yıllarda on binlerce TL harcadığınız bisikletle 7kg altına inemiyordunuz. En üst seviye grupset, özel modifiye edilmiş parçalar, ekstra hafif jant seti ve lastiklerle topladığınız zaman 6800 gram sınırının altına inebiliyordunuz. Günlük kullanım için güvenli bir yol değildi.
Bugün fabrikasyon bisikletler 6000 gramların altına indi.
Kısacası, eskiden 6800 gram sınırına inmek sıkıntıyken günümüzde iyi bir bisikleti 6800 gram sınırında tutmak sıkıntı.
Ben Campagnolo'nun orta seviye grupseti, ağır clincher jantlar, patlak koruması iyi clincher lastikler ve ağır bir kadro ile 7050 gramlık bir bisiklet toplayabiliyorum. Öyle deli paralar harcamadan hem de.
Bundan önceki bisikletim 6820 gramdı mesela. Ekstra efor harcamadan hiç.

Neyse
Hazır konu yukarı çıkmışken fotoğraf ekleyelim :)
11407233_10153062752078772_1984375743232957119_n-2.jpg
 
@omur_ms
Rublenin tamamen temiz olması gerekiyor.
Zincirin de yalnızca yağlı olması.

Yağı sık sık temizleyince siyahlaşmıyor. Siyahlaşmayınca rubleyi temiz tutuyor.
Sonuç, güneş vurunca parlayan zincir ve ruble :)
 
Geri