Gökhan Toros
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 29 Haziran 2010
- Mesaj
- 4.580
- Tepki
- 7.568
- Şehir
- Polonya
- Başlangıç
- 2009—10
Bir haftalık test sürecinin ardından konuyu açabilecek tecrübeyi edindim bisikletimde.
Bisiklet Orbea Orca M20'ydi. Aldığım gibi grupset ve jant setini elden çıkardım. Geriye kadro + tamamlayıcı kit kaldı.
Eski bisikletime ek olarak çok az değişiklik yaptım. Tamamlayıcı kit dahil eski bisikletim. Asıl değişiklik ise jant setinde oldu, tırmanışlar için Campagnolo Neutron set aldım.
Kısaca parça listesi;
2015 Orbea Orca OMP kadro
2015 Campagnolo Chorus Grupset
Selle Italia C64 sele, HongFu karbon sele borusu, Kalloy Uno gidon boğazı ve Easton EC90SLX3 gidon
Time xPresso 10 karbon pedallar
Rae 40mm, 27mm genişlikte karbon set, 24mm S-Works Turbo Cotton lastikler ve S-Works Turbo iç lastikler
Campagnolo Chorus 12-27 ruble
Campagnolo Neutron Ultra seti, 25mm Michelin Pro4 Service Course lastikler ve Michelin latex iç lastikler.
Campagnolo Chorus 12-29 ruble.
Ağırlık olarak; pedallar, suluk kafesleri ve garmin sensörleri dahil;
Karbon setle 7100, Campagnolo Neutron ile 7200 gram geliyor.
Orbea 2015 Orca modelini yaparken 3 şeye dikkat etmiş.
Hafiflik, Rijitlik ve Rahatlık. Bunun sonucunda kadrodaki alüminyum parçaları minimuma indirmişler. Aero borular incelip küçülmüş. Sele borusu 27.2mm olmuş ve kadro slope geometriye geçmiş. Bu sayede eski Orca'dan çok daha rijit, çok daha hafif, fakat yine de çok daha rahat bir kadro çıkmış ortaya.
İlk sürüşüne çıktığımda hissettiklerim de bu doğrultuda oldu. Süper bir geometri ve bunun sonucu çok kıvrak ama virajlarda yine de güven veren bir kadro. Bisikletin en beğendiğim yönü de bu oldu.
Çok kalın arka çeki borusu ve 86mm genişliğindeki orta göbeği ile güç aktarımı oldukça başarılı, ince-uzun sele borusu sayesinde de çok rahat.
Alın borusu 55cm kadroya göre biraz uzun olsa da yanal rijitlikte çok başarılı buldum ben. Hızlı virajlarda güven vermesinin bir diğer nedeni de bu aslında.
Kadroyu geliştirirken aerodinamiyi göz ardı etmemiş Orbea. Rüzgar tünelinde tasarlayıp test etmişler. Sonuçları bir Giant Propel değil belki ama normal, yuvarlak borulu kadrolardan çok daha başarılı. Çok sert yanal rüzgarlarda bile oldukça stabil.
Sonuç olarak -bence- çok şık, fakat süper keyifli bir kadro ortaya çıkmış.
Her gün işe tayt-forma gitmeye başladım, dönüşlerde yolu uzatıp eve dönüyorum. Hem düz, hem de tırmanış zamanlarım gelişmeye başladı. Ben kadroyu çok başarılı buldum. Sadece biraz ağır. Süper hafif bir kadro değil. En büyük eksiği de bu bence.