Scudo Sports

1x11 sistemlerde zincir çapraza düşmüyor mu?

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
467
Tepki
316
Arkadaşlar yıllardır bize zinciriniz aman çapraza düşmesin, aman çaprazda çabuk biter zinciriniz, aman dişleri yersiniz dediler. Şimdi ise tek aynakollu sistemler moda oldu? Eee 1x11 gibi sistemlerde zincir tam manasıyla çapraza düşüyor. Bunun mantıklı bir açıklaması var mı?
 
Scudo
2x veya 3x sistemlerde zincir ön attırıcı yuvasına sürter. Çapraza düşmek ile kasıt bir bakıma odur.
 
Tekli aynakolda aynakol çizgisi rubleyi ortalayacağı için ikili aynakolda olduğu kadar çapraza düşmeyecektir. Ön aktarıcı sürtmesi de olmayınca çok sorun olmuyor ama illaki en alt ve en üst kullanımda bi miktar çapraz olacaktır.
 
@KitapSever 1x11 li sistemden ziyade yeni tanıtılan 1x13 lü sistem düşündürücü.
Ama bu sisteme sahip olmak isterdim. Ön aktarıcı ile uğraşmamak harika olurdu.
 
bir yerde zincirin ve rublenin normale göre et kalınlığının daha ince olduğunu okumuştum. Belki sorunu bu şekilde çözmüşlerdir
 
bu sorun'un cevabını başka bir konuda yazmıştım, hatta arkadaşları patent alabilen alsın diye uyarmıştım :)

gelecekte aynakollar çoğunlukla tekli olacak. çapraz zinciri engellemek için de aynakol hareketli olacak. yani vites yükseltiyorsanız hafif dışa, azaltıyorsanız birkaç milim içe oynayacak.
 
Ulaşımda gelişmeyen iki şey var; Biri uçaklar, diğeri bisikletler. Uçaklar ilk çıktıkları yıllardan beri 500 - 900 km hız aralığında uçuyorlar, hiçbir gelişme yok. "Concorde uçakları hariç, zaten onlarda artık uçmuyorlar." Bisikletler ise ilk çıktıkları yıllardan beri hep aynı sistemi kullanıyorlar. Son günlerde seramik vites sistemi çıktı ama, onunda dayanıklı olacağını sanmıyorum, gördüğüm kadarıyla gücün aktarıldığı yerlerdeki temas eden parça sayısı çok az. Bir pedal çevirerek rubledeki en küçük dişliyi kırmış biri olarak, en azından bana dayanmaz.
Otomobillerinde çok geliştiğini söylemek mümkün değil "en azından motor teknolojisi olarak" tamam günün teknolojik imkanları mümkün olduğunca araçlara aktarılıyor ama, temel olarak mantıkta bir değişiklik yapılamıyor. İlk motoru icat eden amca yeniden dünyaya gelse, "yazıklar olsun motoru hiç mi geliştiremediniz, hala benim bulduğum sistemi aynen kullanıyorsunuz" der. Bisikleti icat eden de aynısını düşünür...
 
@Alptriatlon bisiklet üzerinde de çalışmalar var ama son kullanıcı için henüz uygun değiller mesela shimano elektronik vites,zincirsiz vites sistemi gibi bunlar bir gün elbet son kullanıcıya ulaşacak ama biz görür müyüz bilemem.
 
  • Beğen
Tepkiler: Alptriatlon
@Desert Fox

Elbette vardır, para kazanmak için, rekabette geri kalmamak için, tüm sektörler gibi onlarda çalışıyorlardır. Örnek vermek gerekirse, bilgisayar, telefon vs. gibi cihazlardaki ultra gelişmeler, bebek arabalarındaki çeşitlilik, katlama tekniklerindeki muazzam tasarımlar vs. bunları bisiklet sektöründe görmek mümkün olmuyor. Belki çinliler tasarıma el atarsa durum biraz değişebilir. Yoksa zincirle, yağ ile vs. daha yıllarca uğraşır dururuz.
Ayrıca bisikletlerde eski kalite yok, 30 yıl önceki bisikletime dış lastik alırdım, bide birkaç yılda bir fren papucu, yıllarca kullandım, ne zincir değiştirdim, ne ruble ne göbek, üstelik aldığımda sıfır değildi, yıllarca kullanılmış, kötü durumda ve paslı haldeydi.
Günümüzde ise birkaç ayda bir zincir, ruble vs, değiştirmeden bisikletlere sağlıklı binmek mümkün olmuyor. Bu durumu da gözardı etmemek gerek.
 
@Alptriatlon

Kafamı kurcalayan konu, sıradan kullanıcıya yönelik bisikletlerde neden göbekten viteslerin bu kadar az kullanıldığı.

Sanırım bunlarda basit modellerin yeterli yokuş performansi vermemesi, Pinion gibi cok kaliteli modellerin ise Türkiye koşulları için aşırı pahalı olması.

Normalde bu kadar detayli zincir ve vites sistemlerine, performans kasmayan kullanıcıların aslında pek ihtiyacı yok.

Bu da dediğiniz gelişimin olmamasına bağlanıyor: İnsanlar mevcuttan şikayetçi degilse gelişim ortaya çıkmiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Alptriatlon
@Alptriatlon
Abartmayalım..Birkaç ayda zincir/ruble değiştiren birisi yoktur..Varsa,bu kişi bisiklete binmeyi bilmiyordur..

Ayrıca bisikletle ilgili önemli gelişmeler var..Mesela kablosuz arka aktarıcının birkaç senedir bisiklet yarışlarında kullanıldığını,eurosport spikerlerinden duymuştum..
 
@ahlaksız

Abartmak ?
"Birkaç ay" yazdım, bir ay, iki ay yazmadım. Çünkü bisiklet zincirinin eskime "uzama" süresi, kişinin kilosuna, kullanım şekline göre değişiklik gösteriyor. Bir zincir ortalama 2.000 km ile 15.000 arasında dayanıyor, sert kullanan, sürekli tırmanan, yada kilolu bir bisikletçi, ayda 500 km civarı yol yapıyorsa zincir ancak birkaç ay dayanır. ayda 300 km yapan da var, ayda 1000 km yapan da, forumdan takip edebilirsin, bir günde istanbul ankara yapan arkadaşlar bile var, günde 2 km civarı binen insana ise zinciri bir ömür dayanabilir. Zincir bozulmadan değiştirilirse 3 zincir değişiminde 1 ruble değiştirilmesi öneriliyor. uzamış zincirle binirlirse ruble ve aynakolda zincir yüzünden hemen bozuluyor.

Kablosuz arka aktarıcı dediğin di2 ise, yeni birşey değil, zaten yıllardır kullanıyoruz..
 
@Alptriatlon


katılmıyorum. birincisi uçakların hızı konusu ses hızıyla alakalı. ses hızı aşıldığında uçağın etrafındaki hava akımı değişiyor ve sürtünme artıyor. bu da daha çok yakıt ve daha dayanıklı uçak gerektiriyor. bunlar da daha fazla yük olduğu için kazanım az iken götürü çok fazla.

motorlar ise ilk hallerinden çok daha iyi. şuanda 1.5 motordan 200 beygir güç elde ediliyor. motorlar çok daha sessiz, tasarruflu ve titreşimsiz çalışıyor. teknoloji olarak ne kadar değiştirilebileceğinden emin değilim, çünkü sonuçta pistonlar doğrusal gücü dairesel güce çeviriyor ve mantık sürekli aynı.
 
@efeozata

30 yıldır uçuyorum, uçağın konforu, tipi, kalkış iniş şekli, uçuş süresi vs hiç mi değişmez ? değişen tek şey; koltuk aralarındaki diz mesafesi. Artık iyice darattılar, yakında ayakta gidip gelicez. bide artık uçaklarda sigara içilmiyor. Belki 50 yıl sonra Ankara - İstanbul arasını 15 dakikada alan uçaklar üretilirse, yeni nesiller bu mesajlarımızı tebessümle okurlar. Ne demek istediğim o gün anlaşılır. Yada günümüzdeki uçakları aynen satmaya devam ederler.Nasıl olsa itiraz eden, daha iyisini isteyen yok.

Araçlara gelecek olursak, motorlar gelişmedi demedim, gelişmediğini iddaa etmek zaten mümkün değil. Yazdıklarımı tekrar okursan; "temel olarak mantıkta bir değişiklik yapılamıyor" dedim. Motoru ilk bulan adam neyi bulduysa, bizde hazırcı olarak onu kullanıp, onun üzerinde değişiklikler yapıyoruz. Bir ara rotary motorlar vardı ama onlarında kullanımı yaygın olmadı.. gelişse bile sistem hep aynı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Rocketman
@Alptriatlon


hepimiz uçuyoruz zaten, uçmak mühim birşey değil artık. neden iniş kalkış şekli değişsin? roket gibi dik mi kalksın? koltuk arasındaki diz mesafesi kısaldı, ama şuan 100 liraya millet uçabiliyor.

"Otomobillerinde çok geliştiğini söylemek mümkün değil en azından motor teknolojisi olarak" bu motor teknolojisi gelişmedi demek değil mi?

"temel olarak mantıkta bir değişiklik yapılamıyor" dedim. bunun cevabını da vermiştim: teknoloji olarak ne kadar değiştirilebileceğinden emin değilim, çünkü sonuçta pistonlar doğrusal gücü dairesel güce çeviriyor ve mantık sürekli aynı.


mazda'nın 10-20 yıldır üzerinde çalıştığı bir skyactiv teknolojisi var. aşağı yukarı o da aynı mantıkla çalıştığı için, ve bu şekilde çalışmak zorunda olduğu için -sonuçta patlama enerjisini direkt dairesel harekete çeviremezsiniz- günümüzdeki pistonlu motorlardan çok büyük avantajları yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: BugAdam
@efeozata

Tek ben uçuyorum demedim zaten, hepimiz uçuyoruz diye belirtmeniz çok iyi olmuş. 30 yıldır hiçbir değişiklik göremediğimi belirtmek istemiştim. artık bir tadı da, önemi de kalmadı zaten, 1000 yıl daha böyle devam etsin aman değişmesin. "teslanın sahibi dik füze kaldırıp, sonra geri indiriyor, f35 ler ve benzeri uçaklar yıllardır dik kalkıp iniyorlar, onlarda uğraşmasınlar zaten.
Motor konusunda yazdıklarım, daha iyisini temenni etmekti, ondan da vazgeçtim. Yazdığım herşey ama herşeyden vazgeçtim.

iyi akşamlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan38
Bisiklet teknolojisinde gelişen bir şey var mı? Bir son kullanıcı olarak, sahibinden.com'da satılan ucuz yol bisikletlerine bakıyorum. Yeni bir bisikletten daha güzel görünüyor bazıları. Çok zarif çok güzel bisikletle var, 300 lira, 400 lira gibi. Bisiklet üzerindeki ekipmanlar belki bir sora set değil ama, günümüzde sarılmakta olan 2018 model tourney setli 1500 liralık bisikletlerden çok daha güzel görüntüleri var.

Eski bir yarış bisikleti ile yeni bir bisiklet arasında ne fark vardır? Metal yorgunluğu? Yıpranma? Bakımsızlık? Hadi bakımsızlık aşılır da, diğerleri olabilir mi? başka ne olabilir?
 
Her kafan eşliğinde konu açmak nedir ya abisi ? 3x7 torney de hiç çapraza düşme olmuyor mesela hani dişler geniş geniş ya o bakımdan
 
@mariokaldato
Ne yapalım hocam? Gayet teknik bir konu, mühendisler taş mı yesin diyorum. Yıllarca bu adamlar 'çapraz kullanım' diye bir kavram ortaya attılar şimdi aynı mühendisler 'siz hala 1x11'e geçmediniz mi hala?' diyip duruyorlar. 3X7'de dişler geniş ama zincirde geniş...

@Kıvanç Pürtelaş
Gerçekten ilginç hocam, 13 tane vites tek rublede olursa değişik bir deneyim olur. Bu seferde 13 tane vites atmakla uğraşır dururuz. :D

@Alptriatlon
Hocam mesela bisiklet firmaları 'o kadar yenilik yaptık demekerine rağmen' büyük bisiklet yarışlarında her geçen yıl etap sürelerinde öyle ahım şahım farklar olmuyor ki fark olduğundanda emin değilim.
 
Geri