1x11 sistemlerde zincir çapraza düşmüyor mu?

Obsrn

Üye
Kayıt
7 Mayıs 2018
Mesaj
64
Tepki
171
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Carraro
Bence @KitapSever , daha önce bisikletkolikkk nicki ile yazan bir arkadaştı. En son çift suluk olmayan bisikletlere kızıp, tepki alınca foruma küsüp gitmişti. Sanırım geri döndü. Daha önce "hocam" kelimesini bu kadar kullanan bir insan görmemiştim. Bence aynı insandan iki tane olamaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: mrth
Scudo

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
@Obsrn
Çift suluk konusunda haklıydım ki fotoğraflarla kanıtlamıştım aksini iddia eden kişi hemen konuyu değiştirmeye çalışmıştı. Herneyse, evet buradan devam ediyorum. Bu arada dikkatiniz için ayrıca teşekkür ederim.
 

Nigga

Daimi Üye
Kayıt
25 Haziran 2016
Mesaj
330
Tepki
337
Şehir
Tekirdağ
İsim
Özkan
Başlangıç
2007—08
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Cyclocross
Aldanmayın inanmayın
Bunlar hep amarığanın
Faiz lobisinin oyunları
Hahaha
 

Mehmet Altuğ

surrender.to.music
Kayıt
10 Ağustos 2008
Mesaj
2.052
Tepki
7.371
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Scott
"Zinciri çapraza düşürme" uyarısı, "birbirine zıt uç noktalardaki dişlileri kullanma" demek oluyor aslında. Yani misal rublede en büyük, aynakolda en büyük dişlileri kullanmamak, ya da tam tersi..

1x11, 1x12'li sistemlerde bu tür uç senaryolar pek yaşanmıyor. Chainline'ı doğru ayarlanmış bir sistemde, ruble ve zincirin normalden hızlı aşınmasına sebep olacak şekilde çapraza düşme durumu görülmüyor.

Bizzat kullandığım SRAM XX1 çekiş sistemi özelinde konuşmak gerekirse, bu sistemin ruble ve zinciri daha dayanıklı materyallerden üretildiği için ömürleri de daha fazla. SRAM, XX1 rublesinin XX rublesinden 10 kat daha uzun ömürlü olduğunu iddia ediyor mesela. Tabii tek bir rubleye 1500 TL fiyat etiketi koyduğunda böyle şeyler söylemek zorunda kalıyor firma :)
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
@Mehmet Altuğ
Hocam neden saint değil? :)
Bu arada muhtemelen ağır arazide sürüyorsunuzdur, bilginiz olduğunu düşünerek sorayım. Mesela shimano zee'nin normal bir dağ serisindeki karşılığı 'malzeme kalitesi olarak' deore/slx/xt/xtr hangisidir?
 

Mehmet Altuğ

surrender.to.music
Kayıt
10 Ağustos 2008
Mesaj
2.052
Tepki
7.371
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Scott
@KitapSever Shimano ürünlerine biraz yabancıyım :) Bisiklet giyiminde Shimano markasını tercih etsem de, donanım söz konusu olduğunda SRAM'dan şaşmadım hiç.

Yalnız "malzeme kalitesi" dediğimiz konu, fiyatla doğru orantılı olarak artıyor. Kıyaslamada fiyatı baz aldığımızda da Zee serisinin karşısına Deore serisi çıkıyor.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
pinokyolardan, balkan ve kaplan bisikletlerden bu aşamalara gelmek gerçekten insan ömrü düşünüldüğünde çok hızlı. vitessiz bisikletlerin, kontra pedallı versiyonları bize bebeyken vay be dedirtirken, 1990larda bianchi ile kapital artık anadolu halkı da bisiklete binsin madem dedikten sonra ipin ucu kaçtı. her genç gibi bende, ama baba parasıyla günceli takip etmeye çalıştım ama soluğum maalesef fazla yetmedi. zira babam, sabit gelirli idi. işe başlayınca heves ile, hobiden tasarruf olmaz diye işe soyunduk ama seçenekler günden güne arttı. 1994 yılında 4*6, dörtlü aynakol, 6 lı ruble bile kullanmıştım. dahası, o zamanlar ki izmir fuarına, yarış bisikleti getirmişlerdi gavuristandan, çocuk aklımızla kaç vites diye sorduk, bisikletin başındaki adam kafa buldu bizle 56 vites diye. aklımda 56 yı çarpanlarına ayırdım, 2x28, 4x14, 7x8. aynakol 7 li, ruble 8 li de karar kıldım. olsa olsa böyle olurdu diye. aklım almıyordu 8li rublenin üstünü.

ithalatçıların insafında önümüze ne koyarlarsa yedik be abi. tek boy kadro üretiyorlardı, 7lü ruble lükstü. kaç vitesabi diye koşan bebeler 21 diyince ohaaa yirrrmibirrrmiiiiş diye birbirlerine bağırırlardı. 5 saniyeliğine evrenin merkezi oluverirdiniz.

1x6 vites tercih ederim olsa. zira gezindiğim seçenek sayısı 6 yı geçmiyor. bayır aşağı artık pedal basmıyorum. 43 yaş. yokuşa vurunca çok diklenirse yokuş alıp elime itekliyorum. 27 yıldır 1 kez zinciri kopardım, ilk gençlikte, rublelere bişey yapmadım.

bakalım neler olacak bundan sonra.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
@Mehmet Altuğ Teşekkür ederim hocam, ne kadar ekmek o kadar köfte diyelim. :) Bana ilginç gelen şey shimano zee frenlerin çok pahalı olması, hatta xt'den bile pahalı. Ama diğer ekipmanlarının fiyatları deore/slx ayarında, acaba çift piston falan mı?
 

selim82

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Nisan 2017
Mesaj
1.108
Tepki
2.419
Yaş
42
Şehir
bursa
İsim
selim
@Alptriatlon arz talep meselesi, arge demek yatırım demek uçuk fiyatlar demek , uçağın hızında değişim olmasa bile ,dünya kadar yazılım, otomatik pilot, binlerce sensör binlerce veri alabilen pilotlar, güvenli uçuş vs, bisiklete gelirsek zaten şuanda güç aktarımı 100/99 larda setler var. Gelişimden kasıt nedir? Bisikletin ruhunda o pedala basmak, kıçından ter akması ve bunun sonunda alınan keyif geliştirilemez. Bisiklet basit alet, basarsın pedala yürür, zaten yeterince hafiflediler yeterince akıcılar. Fazlası yok.
 

Mehmet Altuğ

surrender.to.music
Kayıt
10 Ağustos 2008
Mesaj
2.052
Tepki
7.371
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Scott
@KitapSever Zee frenlere baktım şimdi, kaliperde 4 piston varmış :)

4 pistonlu sistemler her zaman daha pahalıdır doğru. Misal SRAM'ın 4 pistonlu giriş seviyesi Guide T modelinin fiyatı 100 dolar seviyesinde iken, 2 pistonlu giriş seviyesi Level modelinin fiyatı 65 dolar. Aynı fiyat ilişkisi Zee-Deore frenler arasında da görülüyor.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
@Mehmet Altuğ Hocam 4 piston derken pistonların dördünde de mi itme gücü var? Yanlış bilmiyorsam giriş seviyesi hidrolik frenlerde tek taraftan baskı yapılıyor diske.
 

Mehmet Altuğ

surrender.to.music
Kayıt
10 Ağustos 2008
Mesaj
2.052
Tepki
7.371
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Scott
@KitapSever Tek taraflı hareketli piston, daha doğrusu bu sistemlerde "balata" diyeyim, bildiğim kadarıyla sadece mekanik disk fren sistemlerinde var.

Tüm hidrolik disk fren sistemlerde, kaliperin içinde bulunan hem sağ hem sol taraftaki balata pistonlar tarafından itiliyor bildiğim kadarıyla. Sistemin çalışma mantığı bu şekilde yani.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
@Mehmet Altuğ Anladım hocam, demekki tepe iniş bisikletlerindeki hayvani fren gücünü sağlayan sistemler bu şekilde çalışıyormuş.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
1x sistemlerin zincirleri yanal da esneyebildiği için kırılma söz konusu değil. Zincir çapraza düşüyor ama olumsuz bir tarafını görmedim. Ön aktarıcısız yaşamak özgürlüktür.
 

Pawcraft

Daimi Üye
Kayıt
27 Haziran 2018
Mesaj
392
Tepki
520
Şehir
Istanbul
bahsedilmemiş ama SRAM Rival 22 (2x11) ve üzeri sistemlerde ön dişliler otomatik olarak hareket ediyor arka dişlinin yerine göre. Shimano'daki gibi yarımlık harekete gerek kalmadan yani.
Tabii TR'de nereden bulacaksın SRAM Rival 22 orasını bilmem.
Yani patent alın diyen arkadaşın fikri son birkaç yıldır hayata geçmiş durumda zaten :)
 

Vahap Demir

Daimi Üye
Kayıt
9 Temmuz 2012
Mesaj
320
Tepki
531
Şehir
istanbul
Bisiklet
Sedona
Göbekten vites de kullanan biri olarak kanaatim özellikle çabuk bozulacak tarzda üretiyorlar her şeyi. Bisikleti sadece yaz koşullarında kuru havalarda kullanıyorsanız zincirin rublenin ömrü uzun olabiliyor ama benim gibi bu bir ulaşım aracıdır deyip dört mevsim her koşulda kullanıyorsanız mevcut açık vites sistemleri ve zincir ömrünüzün yarısını yiyor. Yağışlı havalarda hele de hafriyat kamyonlarının yollara çamur taşıdığı güzergahları kullanıyorsanız, bir gün önce özenle temizleyip yağladığınız zincirin ve rublenin üzerindeki yağı kaybetmesi birkaç dakikadır. Sonrasında üzerine bulaşmış çamurun ekstra yıpratıcı etkisine de maruz kalan zincirin ömrü en fazla bir aydır. Birkaç ayda bir de rubleyi değiştirmek zorunda kalırsınız. Aynakol daha dayanıklıdır. Her şeye rağmen birkaç yıl direnebilir.

İyice tepem atıp 8 li nexus göbekten vites aldım ama o da yetersiz kalan vites aralıklarıyla rahatsız ediyor. Mesela ben dik yokuşlarda zorlamasın diye 38 aynakol 22 arka dişli olacak şekilde kombinasyon yaptım. Birinci vites yeterince yavaş ama 8 vites de çok yavaş kaldı bu defa.

Demem o ki göbekten vites (ucuz bir rohloff alternatifi) ve şaftlı sistemle 10 yıl sorun çıkarmadan binilecek bir bisiklet yapmak bugün bisiklet üreticileri için gayet mümkündür. Asıl soru yeterince karlı mıdır? Bence defalarca bizim paramızı alacak şekilde sistemler satmak yerine bir defa alıp bizi unutmak istemiyorlar.
 

Pawcraft

Daimi Üye
Kayıt
27 Haziran 2018
Mesaj
392
Tepki
520
Şehir
Istanbul
@Behram Belek

alfine 11 deneyebilirsiniz bir dahaki sefer en iyi alternatif o kanımca
 
  • Beğen
Tepkiler: Rocketman

JusTiMe

Siyah Bisiklet Delisi
Kayıt
13 Eylül 2016
Mesaj
1.433
Tepki
1.117
Yaş
34
Şehir
Akçaabat
İsim
emre
Bisiklet
Mosso
@Behram Belek Bende bundan dolayı di2 sistemine geçiş yapmak istiyorum. Tellerden de zaten gına geldi. Sürekli bozulma ihtimaline karşı tetikte olmak zihinsel olarak da fiziksel olarak da yorucu :S