Scudo Sports

18 Temmuz, 3. Rant Köprüsüne Hayır!

@nuhcan

O yamalı yamuk yumuk evler öğrencilere 600 700 tlden gidiyor. Bırakırlar mı? oda adapazarı insanı:D
 
Scudo
@nuhcan

Yapılması planlanan köprünün maliyeti baglantı ve cevre yollarıyla beraber 900 milyon dolar göztepe- levent arasina yapılabilecek metronun maliyeti 450 milyon dolar, olay sadece bir köprü insa etme olayi degilki yüzlerce kilometre baglantı ve cevre yolu, onlarca viyadük demek, cevre yolu demek, bağlantı yolu demek en 60 metre genisliginde, istanbulun son ormanlarının ve en yakın su havzalarının ölmesi demek....

Köprülerden yüzde 85 oranında binek arabası geçiyor ve sıkışıklığı bu binek arabaları yaratıyor. Halbuki, Göztepe veya Söğütlüçeşme ile 4. Levent arasında deniz altından geçecek bir metro inşa edilirse, bu metro günde en az 1.5 milyon yolcu taşıyarak, köprülerdeki araba geçiş sayısını yarı yarıya azaltır ve böylece köprüler boşalmış olur. En az 50 yıl daha sıkışıklık olmaz ve üçüncü köprü gündeme gelmez. Bir metro tren dizisinin taşıyabileceği yolcuyu ancak 600 adet özel oto çok zor ve çok yavaş taşıyabilir.

Göztepe ile 4. Levent arası yaklaşık 13 kilometredir ve arada başka istasyon olmayacağı için, metro yolculuğu sadece 10 dakika sürecektir. Deniz tabanının en az 20 metre altından delme tünel olarak inşa edilecek böyle bir metronun maliyeti 450 milyon dolar ve inşa süresi iki yıldır. Göztepe ile 4. Levent arasındaki böyle bir tüp geçiti, devlet bütçesinden bir kuruş ödemeden inşa ettirmek kabildir. Çünkü, günde 1.5 milyon yolcu kapasitesi olan ve açılır açılmaz bu yolcu yoğunluğuna erişecek bir raylı sistemi altın yumurtlayan tavuk örneği, yap-işlet-devret modeli ile inşa etmek için konsorsiyumlar birbirleri ile kıyasıya yarış edecektir. Üçüncü köprünün çevre yolları ve viyadükleri ile birlikte maliyeti en az 900 milyon dolar ve inşa süresi en az beş yıl olacaktır. Üçüncü köprünün, kente ve çevreye vereceği tamir kabul etmez zararlar da cabasıdır.

Not: 1970 li yılların basında bogaziçi köprüsünün yapımı planlanırken yine itirazlar olmus devlette tanıtım filmleri ve gazeteler aracılığıyla propagandaya baslamışve köprü maliyetinikarşıladıktan sonra bütün geçişlerin bedava olacağını açıklamıştı, aradan 36 yıl gecti maliyeti karsilayalı en az çeyrek asır geçti yakında da özelleştirecekler, devlet yeterince insanları sağamamış olacakki birazda şirketler patronlar sağsın deniyor.....
 
köprünün asıl maliyeti üzerindeki arabalar için gereken benzin. İşe gitmek için yurtdışına amerikan doları ödemek süper saçma ve olabilecek en pahallı ve riskli maliyet ve sonsuza kadar sürecek. yap metroyu çalıştır elektrikle(rüzgar, güneş, hidroelektrik) geçsin gitsin. alman fransız yapınca oluyorda İstanbulm u yapamıyor?. yok Çanak çömlek yok pahallı, bütün bunlar petrol araba lobisinin söylemi. İstanbulun tarihi yarım adasında marmarayı yaptılar bitti tamam. Kartal'damı bizans limanı çıkıcak? Ayrıca 1 lira öder binersin metroya ineceğin durakta inersin işin görülür konu kapanır. Arabada uğraş dur. vergisi bakımı muayenesi parkı sigortası trafikte beklemesi şöförlüğün verdiği yorgunluk eskiyince yenilemesi, tam bir para tuzağı.
 
@kayhan

Köprüyü savunmuyoruz. Burada İstanbul ve Türkiye'nin gerçekleri, yaşanan durumları konuşuluyor.

Vezneciler, Edirnekapı arası yer altından, aç-kapa yöntemiyle tramvay yapılacaktı. "Fatih camisi kazık çakma işlerinden etkilenir" diyerek belediye sarayına kadar açılmış yolları tekrar kapattırdılar.

Al sana çanak-çömlek zihniyeti, Bizans oyunları...

Metronun Zaten yapımı zor. Hiçbir yönetimin ömrü (5 sene) bir icraati bitirmeye yetmiyor. Birisi cesaretle uzun soluklu bir projeye karar veriyor, ona da anlaşılamayan bir zihniyet takoz oluyor...

Gelelim durak meselesine: 4.levent'ten Mecidiyeköy'e gideceksiniz; hangi durakta ineceksiniz? Şişli mi, Gayrettepe mi?

Bizim insanımız rahatına düşkündür, Şişli'den veya Gayrettepe'den Mecidiyeköy'e yürümez... Ama bir otobüsün Mecidiyeköy içinde 3 tane durağı var...

Evet hiçbiri mazeret değil, Metro yapılırken bir durak da Mecidyeköy'e yapılırdı, olur biterdi...

Tekrar söylüyorum: Köprüyü savunmuyor ama burada (ben ve benim benzerim fikirde olanların) bahsettikleri "ehven'i şer" diye tabir edilen kötünün iyisi durumu...

Zamanında Ali Müfit Gürtuna 2023'e kadar İstanbul planı yapmıştı. Bunu duyanlar-görenler "Başkan koltuğa kazık mı çakacasın?" diye dalga geçmişlerdi. Halbuki mühim olan planın hazırlanmasıdır. Onun yerine seçilen başkanlar ufak-tefek değişikliklerle bu planı uygularlar...

Olsun, hep yerin altından olsun, yerin üstü güzel kalsın... Keşke...
 
arabadan inmek yolları boşaltmak toplu taşımayı kullanmak bu köprülerin, yolların, asfaltların, yapılmaması için olması gereken çözüm.

olay tamamen biz de bitiyor..
bilmiyorum farkındamısınız?
köprü bu ara ne kadar rahat.. (okullar,tatile gidenler)
yolların rahat olmaması için hiçbir neden yok..
yeter ki neşteri vuracak yeri iyi seçelim..
 
  • Beğen
Tepkiler: TOYGAR YONTGAN
[QUOTE= Birisi cesaretle uzun soluklu bir projeye karar veriyor, ona da anlaşılamayan bir zihniyet takoz oluyor...

petrol araba lobisi. nasıl sigarayı senelerce kısıtlayamadılar....
 
@kayhan

o zaman açık konuşalım. Kim bu lobi?

Senelerdir "PKK'ya dış ülkelerden yardım var" denir aam kim olduğu söylenmez... Hep havada bırakılır... Kimdir bu ülkeler?

Biliyorlarsa söylesinler, halk da bilsin kimin dost, kimin düşman olduğunu... Bilmiyorlarsa, bu ülkenin MİT'i JİTEM'i ne işe yarar?

Ben örnek vereyim: 1997 yılında Şırnak'taydım... O zamanlar meşhur çekiç gücün dönemiydi. Orada görev yapan Uzman Çavuş arkadaşlar bizzat çekiç güç helikopterlerinden kargo atıldığını gördüklerini söylediler. Artık içindekini siz düşünün...

Şimdi bu bilinir ama açıklanmaz...

Evet, kimdir bu petrol lobisi... Bilgisi olan söylesin, Kurtlar Vadisi'cilik oynamayalım... Kimdir? Halk olarak tedbir alalım, elimizden geleni yapalım...
 
  • Beğen
Tepkiler: TOYGAR YONTGAN
dediklerinizde haklısınız havayı bulandırıp bir gizem katıp çok bilmişlik yaratmayıp açık konuşmak lazım. Sigara lobisi kimse petrol araba lobiside o. yani yasal ortamda faaliyet gösteren uluslararası sermaye. Çeşitli medya vasıtası ile araba kullanımını çok normalmiş gibi gösterip kültürümüzün bir parçası haline getirmeleri. Petrol şirketlerinin Devletin karayollarına yatırım yapması için kulis ve lobicilik yapılması gibi. ayrıca bu konunun açıklanmasını hatırlattığınız için teşekkürler.
 
sene 1900 amerikan merkez bankası çok uluslu bankerler tarafından kuruldu bir özel sektör kuruluşudur
bu sektörü geçmişte devlet sektörü haline dönüştürmeye çalışan
abraham lincon kafasına bir kurşun sıkılarak öldürüldü tröstlerin kuyruğuna basanlar kafalarına kurşun yediler sene 1963
aynı şekilde amerikan merkez bankasını devlet sektörü haline dönüştürmek isteyen kenndy kafasına bir kurşunla halledildi kardeşide aynı şekilde öldürüldü şimdi obama nın arkasındaki güç hem wall street hemde amerikan merkez bankasının özel vede güçlü tiranlarıdır amerikan merkez bankası dolar basar ve bu parayı hükümete verir ve karşılığında devlet tahvili alır amerikayı ve dünyayı mutlu bir azınlık olan tiranlar yönetir onlar dokunulmazlardır amerikan anayasası amerikan merkez bankasına işlemez amerikan merkez bankası bütün değerlerin üstündedir iki adet yan kuruluşu vardır dünya bankası ve ımf dir anladınız gerçeği bu adamlar dünyayı sömürüyorlar
dünya krizi yaratıyorlar biz burda hayali kukla suçluları suçlarken onlar perde arkasından hem gülüyorlar hemde karşımıza yeni kuklalarını çıkarıyorlar zavallı amerikan toplumu ve dünya insanları
100 yıldır hükümranlar bunların hükümranlığının bitirilmesi
biraz zor gibi evet petrol sektörleri - silah sektörleri -büyük bankerler amerikan merkez bankası -ımf- dünya bankası -bilderberg gibi kuruluşlar iç içe geçmişlerdir ve menfatleri birdir bu büyük bir güçtür

:Skull-175 :Skull-175 :Skull-175 :Skull-175 :Skull-175 :Skull-175 :Skull-175 :Skull-175 :Skull-175 :Skull-175 :Skull-175 :Skull-175 :Skull-175 :Skull-175 :Skull-175 :Skull-175 :Skull-175 :Skull-175 :Skull-175 :Skull-175 :Skull-175
 
@kudu

Şimdi bu dediklerinizi kısaca YAHUDİ SERMAYESİ diye özetleyeceğim, ondan sonra bana anti-seminist, ırkçı, gerici, dinci vs. diyecekler...
O yüzden bu cümleyi yazmadım, yazdıysam da silmeyi unuttum.:rolleyes:
 
@nuhcan

dostum tam isabet david rakıfelir -soyadı türkçe okunuş şekliyle yazdım
petrolcü keş parası 3 trilyon dolar şimdi bu adamlar euroyu batırmak için yeni bir para birimini devreye sokarlarsa hiç şaşırmayın derim avrupa amerikaya muhtaçtır malını kime satacak yağlı pazar amerika evet şeçkinlerin klübü bilderberg 125 kişiden oluşan bir ekonomik örgüt dünyanın her tarafından bankerler para babaları birlikte büyük sermayedarlar dünyayı nasıl kendi çıkarlarımıza doğru yontarız onu planlıyorlar gizli toplantılarda
bu toplantılara medya giremez ancak kendi adamları olabilir onun dışında içerde konuşulanları yazanlar temize havale edilirler
evet yeni dünya düzenini palazlamaya başladılar bile kuklaları obama
eğer obama seçkinlerin ayağına basarsa kafaya bir kurşun- bum
bunları bilmek yazmak bir şey değil adamlar atı almış üsküdarı geçmiş
bir atasözü vardır zenginin malı züğürtün çenesini yorarmış benimde çenem
şimdiden yoruldu
 
@nuhcan

Yahudi sermayesi, Türk Sermayesi, Uganda Sermayesi, Fransız, Ermeni, Urum vs. sermayesi yoktur arkadaşlar.

Sermayenin Yahudisi, Türkü, Müslümanı, Lazı, Ugandalısı olmaz. Sermaye sermayedir, sömürür, kurutur, anasını beller, toplumları birbirine düşürür. Milyonlarca insan ölür savaşlarda ve salgınlarda vs. vs.

Tüm bu oluşumların adına da emperyalizm denir ama bunu yazarsam forum yönetimi "siyaset yapıyorsun" diye kesin beni banlar.

Ama forum yöneticisi arkadaşlar bilmez ya da bilmezlikten gelir ki hayatın kendisi de siyasettir. "Siyaset yapmayalım" demek de bir nevi siyasettir ve Kudu'nun yukarıda mükemmel şekilde özetlediği gibi bu siyaseti yürütenler bizi savaşlara sokanlar tekeller siyasetle uğraşmamızı istemezler.

Biz Hollywood filmleri, dizileri izleyelim, hayat tozpembe görülsün, onlar da bizim hayatımızı zindan etsinler, ülkemizde İncirlik Üsleri inşa edilsin. 1950'li yıllarda yaşanan büyük borçlanma devamında hiçbir dış borç alınmasa dahi 2002 yılında anca ödenebiliyor olsun vs. vs.

Liste inanılmaz şekilde uzar gider, önemli olan bizim uyanık olmamız, gerçekleri bilmemiz tüm bu yaşanan zalimliklere karşı tek yumruk karşı durabilmemizdir diye düşünüyorum...
 
altın çağ
belki bir gün
doğa ile barışık bir uygarlık anlayışı
sınırların anlamını yitirdiği
uğruna savaşılacak hiç bir şeyin olmadığı
paranın ortadan kalktığı
bütün dünyayı insanların eşitçe ve hakça paylaşması
aç gözlülüğün bitmesi
takas usulü
akılcı --insandan yana doğadan yana bilimin öne geçmesi kara bilime
yönelinmemesi
teknolojimizin doğaya ters gelmemesi
şimdiye kadar icad edilen doğa düşmanı ve insan tabiatına ruhuna aykırı olan her türlü teknolojik icatlardan vazgeçilmesi
evet insan oğlu bunları başarabilecekmi
silahları yok edebilecekmi
silahsız bir dünya
herkesin anlaşabileceği ortak bir dünya dilinin var olması
birleşmiş bütünleşmiş bir dünya insanlığının var olması
kibirden uzak ihtirastan uzak şiddeti sevmeyen bir dünya gezegeninin
sakinlerinin var olması
evet bir gün mutlaka olacak




 
@kudu


Uğruna gerçekten savaşılacak ilkeler bütünü... Bir şey ancak bu kadar güzel özetlenebilir...
 
Kayseri`de hizmete girecek olan raylı sistemde tramvay istasyonlarına bisiklet parkı yapılacak. 15 istasyonda belediye tarafından konulacak 300 bisiklet te vatandaşlara hizmet verecek.

Kayseri Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Özhaseki, yapımı süren hafif raylı sistemdeki tramvay istasyonlarına ulaşımda bisikletlerin de kullanılacağını söyledi.


Özhaseki, Türkiye`de ilk kez tramvay istasyonlarına gidiş ve gelişte bisiklet kullanımının başlatılacağını, istasyon düzenlemesi ve bisiklet alımı için yakında ihale düzenleyeceklerini belirterek şu bilgileri verdi:"Tramvay istasyonları reklam karşılığı ihale ile yaptırılacak. İhaleyikazanan firma istasyonlara 300 bisiklet ve bisikletler için takip ve kilitleme sistemi kuracak. Hazırlanan projeye göre, istasyonda tramvaydan inen bir kişi, bilet olarak kullandığı manyetik kartı, bilgisayar kontrollü bisiklet park merkezinde de kullanıp kilitli haldeki bir bisikleti alacak. Manyetik karttaki bilgiler bilgisayar ortamında değerlendirildiği için bisikletin kilidini kimin açtığı ve bisikleti kimin aldığı kayda alınmış olacak. Bisikleti alan kişi, evine en yakın noktadaki toplama merkezine bisikletini yine kartını kullanıpteslim edince, elektronik kayıtlardan bu anlaşılacak. Sistem elektronikolarak bisikletin kayıt girdi-çıktısını yapacak. Böylece bisikletlerinkayıp olması önlenecek. Bisiklet kullanıcıları ek bir ücret ödemeyecek."


15 İSTASYONDA BİSİKLET PARKI OLACAK


Özhaseki, istasyonlara ulaşımın bisikletle yapılmasında ilk anda 300 bisikletin kullanılacağını da ifade ederek "bisikletle ulaşımın, düz bir ova üzerinde bulunan Kayseri`de büyük ilgi görmesini bekliyoruz. İlk planda 15 istasyonda ve kent merkezinde 5 ayrı noktada elektronikkontrollü bisiklet parkları bulunacak. Bisikletin sağlık açısından dayararlı olduğunu biliyoruz. Tramvay güzergahına evleri yakın olan bir çok kimse artık otomobilini satacak. Çünkü artık ulaşım için otomobil kullanılmasına gerek kalmayacak" diye konuştu. Özhaseki, Kayseri Organize Sanayi ve Mimarsinan Kavşağı arasındaki 2 şeritli tramvay hattının çevresinin yeşillendirileceğini de kaydederek" tramvay hattının çevresine büyük boyutlu ağaçlar dikilecek. Tramvay,ağaçların arasından gidecek. Beş altı yıl içerisinde hat kenarınadikilen ağaçların dalları üstte birleşince vagonlar tamamen ağaçlarınarasından gidecek" dedi. Kayseri`de yapımı süren 17 kilometre uzunluğundaki raylı sistemde, Organize Sanayi Bölgesi`nden Mimarsinan Kavşağı`na kadar ilk etapta 22vagon hizmet verecek

Kayseride örnek güzel bir çalışma yapılacak keşke İSTANBUL da böyle bir uygulama başlatsa uygulama olsa ne güzel olur trafik sorununa çözüm.
 
Kayseri kadar düz yolları olsa belki, bir ihtimal...

Kayseri'de tek rampa gördüm, o da Erciyes'e giden rampa :)

Yanılıyorsam arkadaşlar uyarsın...
 
Geri