3. köprünün yapılıp yapılmaması bu sehirde bisiklet kullananları dolayısıyla bu foruma üye olan herkesi ilgilendirir diye düşünüyorum, nasıl 1. ve 2. köprü trafiğe çözüm olmayıp kendi trafiğini yarattiysa 3. köprüde trafiğe çözüm olmayacak daha çok araç trafiğe çıkacak, daha çok araç trafikte sıkışıp daha çok benzin tüketecek, o zaman 4. köprüyü gündeme getirecekler, bazılarımız 4. köprü şart diyecek, ve bizlerde hafta sonu turları yapmak için daha uzaklara belkide günübirlik turlar yapamak zorunda kalacağız, belki ilerde bu tür bisiklet turalarina katıldığımızda bizden yaşça daha küçük katılımcılara belki kendi çoçuklarımıza "eskiden buralar ormanlık bölgeydi, deniz kıyısıydı buralara bisikletle gelip hep beraber gezerdik, antreman yapardık...maalesef plansız kentleşmenin ve rantın kurbanı oldular" demek zorunda kalacağız. Peki bize "peki siz ne yaptınız?" diye sorduklarında ne diyecegiz? Şöyle cevap verebiliriz "3,4,5.. köprü şarttı çünkü arabalar trafikte bekliyordu, buraların feda edilmesi gerekiyordu, çok aceleleri vardi, evlerine gidip anlamsız telvizyon dizilerine yetişmeleri gerekiyodu, bizde yok edilene kadar buralara düzenlediğimiz gezilerin ve yaptığımız antremanların keyfini çıkarttık" ya da "sivil toplum örgütlerine, mahalle derneklerine, destek eylemlerine katıldık, çok çabaladık, direndik, engelleyemedik ama belki daha sonra yapılması öngörülen 4. köprü yerine daha yapıcı çözümlerle toplumun önüne gelmelerini sağlayarak şimdi gittiğimiz yerleri kurtardık" da diyebiliriz
Bence görmemiz gereken konu şu, neye ve nereye yatırım yapılırsa, insanlar oraya ve ona yönelecekler, örneğin raylı sisteme ve genel olarak toplu taşımaya yatırım yapılırsa insanlar özel araçlarını kullanmak yerine daha rahat, daha hızlı, daha ucuz, daha az stresli olan toplu taşımacılığa, eğer bisiklet yolları ve park yerleri yapılırsa, insanlar ulaşım aracı olarak bisilete ulaşımına yönelecekler bence en doğrusu toplu taşımanın ve bisiklet altyapısının birlikte hayata geçirlmesi olacaktır.
kisa bir bilgi:
İki aka arasında yolcuların %50 sinden fazlasını tasiyan toplu taşım araçlarının köprü trafiğindeki payi %4 bile değilken yolcularin %30 unu tasiyan özel araçlarin köprü trafiğindeki payı %90 dır.