18 Temmuz, 3. Rant Köprüsüne Hayır!

Murat Öz

Üye
Kayıt
2 Haziran 2009
Mesaj
28
Tepki
37
Şehir
İstanbul
18 Temmuzda 3. rant köprüsüne HAYIR demek ve çağdaş bir kent için hep beraber pedal çeviriyoruz!

18 Temmuz 2009 / Arnavutköy - Sarıyer
Buluşma saat 15:00 Arnavutköy iskelesi

Not: Saat 17:00'de Sarıyer'de 3. Köprü Yerine Yaşam Platformu'nun hazırladığı etkinlik başlayacak

http://zigzagda.org/acnejeans/18temmuz.jpg
 
Scudo

mahmut aslan

Aktif Üye
Kayıt
8 Mart 2009
Mesaj
106
Tepki
76
Şehir
istanbul-avcılar
bu köprü yapma işinin sonu gelmez. 3 , 4, 5 peşi sıra gider . köprü yapımı, plansız kentleşmenin sonucu olan trafiğe uygun görülmüş bi çözümdür.

peki uygulamada olan bir kent planımız var mı? yok.

yani köprü yapmak kalıcı bi çözüm değil. ileride istanbulun nüfusu artacak , araç sayısı artacak ve 4. köprüye ihtiyaç duyulacak.

bu işin teknik tarafı.

diğer ve asıl önemli olan tarafı ise bu köprü yapımının bir çevre katliamına neden olacağı. istanbulun ciğeri tabir edilen bölgeler de yok edildikten sonra eve yada işe erken gitmenin hiçbir önemi kalmayacağı açık.

yapılacak her türlü protesto girişimine destek olmanın , bizzat içinde bulunmanın ; bisiklet kültürüyle ve çevre bilinciyle hareket ettiğini umduğum forum kullanıcılarının görevi olduğunu düşünüyorum.

18 temmuz'da sesimizin gür çıkması dileğiyle.
 

uğur yılmaz

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Nisan 2009
Mesaj
1.214
Tepki
315
Şehir
sakarya
trafiğin felç olmasıda çevre için zararlı değil mi?araçların yaktığı yakıt çok çok artıyor.3.köprüde tren geçitide olacakmış ki bu bence çok önemli bişey.ormanın içinden geçecek olması, sonra bir takım uyanıkların o ormanları yağmalıyacağı gayet açık. buna üzülmemek elde değil ama 3. köprünün yapılması bence daha önemli.o ormanlar köprü yapılmasa bile yavaş yavaş yok olacak zaten.istanbulun nüfusu hızla artıyor.ama düzenli bir yerleşme kentleşme olsa keşke.göreceğiz.
 

Halil Atalay

Forum Bağımlısı
Kayıt
7 Ocak 2009
Mesaj
627
Tepki
576
Şehir
B.çekmece, İstanbul
bence yapılacaksa ormanlar zarar verilmeden yapılmalı mesela ormanlık bölgelerde tünel ile geçmek gibi ve ticari hiç faliyet olmasın diyecem ama gideceği istikamete bakıyorum sultançifliği kuzeyi ama oraları şimdiden doldu bir şurü ev ve sanai tesisleri var barı en azından orman kısımlarına zarar vermesin
 
  • Beğen
Tepkiler: tuncdemir

tuncdemir

Üye
Kayıt
1 Eylül 2006
Mesaj
83
Tepki
56
Şehir
Bartın - İstanbul
@neverhood

Ne kadar ilginç... İnandıklarınız söyledikleriniz ile çelişkili gözüktü bana... Bu yazdıklarınızın altında şunlar yazıyor...


... Biz toza inanırız, yabani bitkilere, bağıran köpeklere, dağ gezilerine, ...

Belkide 3.ncü köprü ile İstanbulda inandıklarımızdan eser kalmayacak, inşaat ve asfalt tozu haricinde...

Neden şart gördüğünüzü bilemiyorum ama madem 3ncü köprü çözüm getireceğini düşünüyoruz bu işten en çok[!] gelir edinecek piyasa'dan, emlakçılardan bir yazı... Çözüm mü getirir köprüler çözümsüzlük mü? Şart mı, değil mi? bir daha düşünelim lütfen...

Ayrıca bu tür protestolar köprünün yapımını engelleyemese bile bu işe kalkışanların insanların bunun takipçisi olduğunu göstermek için önemlidir... Yapılacak yolsuzluklara, rantlara uyarı niteliği taşıyacaktır...


  • Transit ağırlıklı düşünülen 3’ncü köprünün, İstanbul trafiğinde yaklaşık günlük yüzde 3 paya sahip transit geçitleri rahatlatabileceği ancak yüzde 97’ye bir fayda sağlamayacağı öngörülmektedir.
  • Ray, tüp, tünel geçişler, deniz ulaşım potansiyelini harekete geçirmek gerekmektedir.
  • Köprülerin sadece araç geçiş adedini artırdığı, taşınmakta olan yolcu sayısına faydası olmadığı belirtilmektedir. Bu doğrultuda; 3’ncü köprünün trafik sorununa katkı sağlamayacağı görüşü hakimdir. Şöyle ki, 1’nci köprünün yapımıyla insan geçişi yüzde 4, araç geçişi yüzde 200 artmış, ikinci köprü araç geçişini 21 kat artırırken, insan geçişini sadece 4 kat artırabilmiştir.

Yazının tamamı linkte... (link)
 

polo34

Daimi Üye
Kayıt
28 Temmuz 2008
Mesaj
235
Tepki
157
Şehir
istanbul
Bisiklet
Sedona
araç geçişi artacakmış, artsın işte, insanlar mahsur kalıyorlar bir yakada belli saatlerde, hem tüp geçitte yapılıyor diye biliyorum, iyice rahatlasın trafik, harcanan benzinin haddi hesabı yok, insanlara evinizde oturun diyemezsiniz ...

köprülerden para alınması, doğanın tahribatı önemli konular ama ortada bir sıkıntı var ve çözülmeli ...

birşeye karşı çıkarken alternatifler olmalı, sağlam dayanaklar olmalı, istemezük demekle olmuyor ...

ayrıca alıntı yapılan yorumda subjektif "ön görülüyor", "görüşü hakim" oldu canım diyesim geldi resmen :)
 

cedrick41

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Ağustos 2008
Mesaj
1.168
Tepki
1.390
Şehir
izmit-merkez
ben onu bunu bilmem ama hangi yol yapılırsa yapılsın türkiyede etrafında bir tane yeşillik kalmıyor birtane yol gösterin yolun geçtiği yerler hep kapılıyor rant yapılıyor sayfiye yerler hariç
 

Barış Kılınç

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Eylül 2007
Mesaj
729
Tepki
1.154
Şehir
İstanbul
Köprünün yapılmasını savunan arkadaşların varsayımı olan "trafik rahatlayacak" beklentisi hakikaten çok garip. Lastik taşımalı araçlara yapılan her yatırım çöptür. Karşı yakaya hızlı geçersiniz belki ama orada bir yerde elbet tıkanacaksınız.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
evet şunada inanıyorumki bir gün gelecek ne köprüler kalacak
nede duvarlar hepsi bir gecede yıkılacak uygarlık doğa tarafından çöp tenekesine atılacak ve o vakit insanlar büyük bir boşluk içersine düşecekler 1999 depremi bize çok şeyleri öğretmiş olmalıdır ama gel gelelim kazın ayağı öyle değildir o vakit bütün dualarım depremden yanadır öyle bir sallamalıki istanbulu 9.8 yok olsun
evet ben de ölebilirim herkes ölebilir başka altenatifde yok gibidir
sallamalı deprem bizi ki aklımız başımıza gelsin şu dünya ya yaptıklarımızdan utanmalıyız bu uygarlık yasadışıdır para ise suçun ta kendisir daha doğadan yana insandan yana bir uygarlığa doğru
 

Burak Coskun

Forum Demirbaşı
Kayıt
20 Mayıs 2007
Mesaj
541
Tepki
861
Şehir
İstanbul
@tuncdemir

Evet bende oradan ev alıcam o yüzden istiyorum(!) :)
dostum birşeyin peşinden koşuyorsun tamam bir olaya tepkin var tamam..
karşı da değilim..
imzama mimzama bakıp bu ne tezatlıktır da diyorsun ona birşey demiyorum.. (zira istanbul bisiklet kullanmak için beni cezbetmiyor zaten..imzamdaki olay istanbulda bulamadıklarımla alakalı.. )

şimdi köprü yapılmasın diyorsun ya..
bunu demek için çok geç kaldın..
3.köprü yapılmasın insanlar arabalarını bıraksın...toplu taşıma kullansın..araba satmasınlar daha fazla ? insanlar sabahları tek kişi arabalarına binip işe gitmesinler..uzar gider..
evet herkes biraz sorumlu olsun bu iş çığrından çıkmasın 3 üncü köprüde yapılmasın o zaman

birisini kırdıysak,yanlış anlaşıldıysak affola..
selamlar..
 

Onur Berberci

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Nisan 2008
Mesaj
1.306
Tepki
1.183
Şehir
İstanbul / Küçükçekmece
@kudu

Kısmen katılıyorum. Deniz birgün kumunu geri isyecek. Çok kızgın çok...:mad:
 

tuncdemir

Üye
Kayıt
1 Eylül 2006
Mesaj
83
Tepki
56
Şehir
Bartın - İstanbul
@polo34

Merhabalar, yazdıklarınıza cevap verme gerekliliği hissediyorum... İzninizle birkaç şeyden bahsedeceğim...

Ayrıca ek bir açıklama yapma ihtiyacı duyuyorum. Yazdıklarım biraz sert gibi gözükebilir, ama öyle bir niyetim yok... Sizlerin bu konuyu ciddiye almadığınızı düşünmeyi gerçekten kabullenemiyorum... Bunun içindir cevap verme ihtiyacı duymam... Umarım yanlış anlaşılmıyorum...

İlk cümlenizde diyorsunuz ki ''insanlar geçsin işte mahsur kalıyorlar vs...'' diye... ama köprü yapımının insandan çok araç taşıdığı istatistik veriler ile sunulmuş durumda... bu köprülerin trafiği rahatlatmadığını kendi trafiğini yarattığını söylemektedir... 3ncü köprü de bu konuda herhangi bir rahatlama yaratmayacaktır, trafikte mahsur kalmaların önüne geçemeyecektir. Barbaros Bulvarı yine aynı, Mecidiyeköy yine aynı, E-5 yine aynı kaldıktan sonra 20 tane köprü olsa trafik aynı kalacaktır...

''Doğanın tahribatı önemli ancak ortada bir sorun var, çözülmeli'' demişsiniz... Tahrip edilen doğa ile istanbul'un suyunun da yok edileceğini unutmayalım. İstanbul'un barajları hangi ormanlar sayesinde doluyor? Bu barajlara otoyolları daha da yakınlaştırmak mantıklı mı?

Karşı çıkarken alternatifler olmalı demişsiniz bunun için de iki söyleyeceğim var...
1- Tüp geçitler, deniz ulaşımı raylı ve toplu taşıma altyapısının geliştirilmesi söylenmesine gerek bile olmayan çözümler-alternatifler... Buna hemfikir olduğunuza şüphem yok...
2- Ayrıca köprü ve sebep olacaklarına karşı çıkılması sizin de yararınıza olacak birşey, yaratacağı sorunlar sizin ve yakınlarınızında yaşayacağı sorunlar... siz niye bu konuda fikir üretme zorunluluğu hissetmiyorsunuz? Bu kadar umutsuz olmanız doğru mu?

Kullanılan kelimeler ise istatistik kullanılan işler için olması gereken şekilde olduğuna inanıyorum, bence doğru seçilmiş kelimelerdir. Mesela Marmara depremi için beklenmektedir, ön görülmektedir gibi sözler sarf edilmektedir. Ama bunu duyunca hiçbirimiz oldu canım diyememekteyiz :).

İstanbulun iyi bir şehir planına ihtiyacı olduğu ve bundan sonra böyle ciddi yapıların yapılması gerektiği de çok önemli bir gerçek... Bozuk düzene yeni bir çark eklemek sadece karışıklığı arttırır... Trafikten öte bir doğal afet durumunda uygulanabilir herhangi bir yönetim stratejisinden haberimiz var mı? Mesela bu konuda çalışmalar bence trafik sorunundan daha öncelikli...
 

Kedi Lili

Üye
Kayıt
16 Temmuz 2009
Mesaj
2
Tepki
0
Şehir
Dünya
Herkese merhaba
Yaşadığımız şehri ilgilendiren bu önemli konunun yüzlerce bisikletçi üyesi olan ve burdan yola çıkarak çevre sorunları ile ilgilendiğini varsaydığım sizlerden çok az destek görmesi beni oldukça şaşırttı. Bence bu cumartesi duyarlılığımızı göstermek için çok iyi bir fırsat. Haydi hareketlenin!
 

Murat Öz

Üye
Kayıt
2 Haziran 2009
Mesaj
28
Tepki
37
Şehir
İstanbul
3. köprünün yapılıp yapılmaması bu sehirde bisiklet kullananları dolayısıyla bu foruma üye olan herkesi ilgilendirir diye düşünüyorum, nasıl 1. ve 2. köprü trafiğe çözüm olmayıp kendi trafiğini yarattiysa 3. köprüde trafiğe çözüm olmayacak daha çok araç trafiğe çıkacak, daha çok araç trafikte sıkışıp daha çok benzin tüketecek, o zaman 4. köprüyü gündeme getirecekler, bazılarımız 4. köprü şart diyecek, ve bizlerde hafta sonu turları yapmak için daha uzaklara belkide günübirlik turlar yapamak zorunda kalacağız, belki ilerde bu tür bisiklet turalarina katıldığımızda bizden yaşça daha küçük katılımcılara belki kendi çoçuklarımıza "eskiden buralar ormanlık bölgeydi, deniz kıyısıydı buralara bisikletle gelip hep beraber gezerdik, antreman yapardık...maalesef plansız kentleşmenin ve rantın kurbanı oldular" demek zorunda kalacağız. Peki bize "peki siz ne yaptınız?" diye sorduklarında ne diyecegiz? Şöyle cevap verebiliriz "3,4,5.. köprü şarttı çünkü arabalar trafikte bekliyordu, buraların feda edilmesi gerekiyordu, çok aceleleri vardi, evlerine gidip anlamsız telvizyon dizilerine yetişmeleri gerekiyodu, bizde yok edilene kadar buralara düzenlediğimiz gezilerin ve yaptığımız antremanların keyfini çıkarttık" ya da "sivil toplum örgütlerine, mahalle derneklerine, destek eylemlerine katıldık, çok çabaladık, direndik, engelleyemedik ama belki daha sonra yapılması öngörülen 4. köprü yerine daha yapıcı çözümlerle toplumun önüne gelmelerini sağlayarak şimdi gittiğimiz yerleri kurtardık" da diyebiliriz


Bence görmemiz gereken konu şu, neye ve nereye yatırım yapılırsa, insanlar oraya ve ona yönelecekler, örneğin raylı sisteme ve genel olarak toplu taşımaya yatırım yapılırsa insanlar özel araçlarını kullanmak yerine daha rahat, daha hızlı, daha ucuz, daha az stresli olan toplu taşımacılığa, eğer bisiklet yolları ve park yerleri yapılırsa, insanlar ulaşım aracı olarak bisilete ulaşımına yönelecekler bence en doğrusu toplu taşımanın ve bisiklet altyapısının birlikte hayata geçirlmesi olacaktır.

kisa bir bilgi:

İki aka arasında yolcuların %50 sinden fazlasını tasiyan toplu taşım araçlarının köprü trafiğindeki payi %4 bile değilken yolcularin %30 unu tasiyan özel araçlarin köprü trafiğindeki payı %90 dır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kedi Lili
Kayıt
17 Nisan 2009
Mesaj
9
Tepki
10
Şehir
İSTANBUL
Merhaba ,

Aynı şeyleri tekrarlamak istemediğim için ayrıntıya girmeye gerek yok.
Benzer popülasyon rakamlarına sahip Avrupa'daki ve Amerika'daki şehirlere bakın. Buralara gitmenize gerek yok, sadece internetten araştırın.
Toplu taşıma ve bisiklet ile çözülmüş tüm olay. Köprü sayısının artması demek araç sayısını artması, benzinin-lastğin-motor yağının tüketiminin artması demektir. Bunların artması kimin kazancına sizce?
Tren örneğine bakalım bir yandan, şehiriçi değil ama şehirler arası ağlardan bahsediyorum. Konum farklı ama mantık aynı. Atatürk zamanında şu andaki demiryolu ağının % 80 ninin yapıldığının biliyormusunuz. Ve sonrasındaki ki bu 70 yıl oluyor!! sağ hükümetlerin politikalarıyla geri kalan % 20 nin yapıldığını.

Sizler bisikletçisiniz arkadaşlar, olaya geniş bakın, çevreyi-doğayı düşünün biraz.

Gökhan
 

Burak Coskun

Forum Demirbaşı
Kayıt
20 Mayıs 2007
Mesaj
541
Tepki
861
Şehir
İstanbul
gizli özneyi düşünürsen bana göre oluyor. ;)

bu konu başlığında ki yeni üyelere hoşgeldiniz diyorum..

benim hala sitemim 3. köprünün yapılmasına değil..tek kişi arabasına binip o yolları dolup taşmasını dostlarımadır..günümüzdeki yönetim sürecinde ve bundan sonra da insanlar arabalarından inmediği sürece bu yollar yapılacaktır.

o yüzden..
critical mass te bağırıyoruz..
arabadan in bisiklete bin!

böylece ne köprüye gerek kalır ne de başka bir şeye
 
  • Beğen
Tepkiler: FatihDokmeci

FatihDokmeci

Aktif Üye
Kayıt
8 Şubat 2007
Mesaj
171
Tepki
144
Şehir
İstanbul/Bostancı
Bisiklet
Giant
@Murat Öz

Merhabalar,

3. köprü konusu uzun uzun analiz edilip tartışılabilir,yalnız bisiklet le protesto etmekle ayağımıza kurşun sıkmaktan farkı yok.
Zaten trafikteki araçlar bisikleyiyi adamdan saymıyor,bu tarz eylemlelerle daha da antipatik gelecektir.
Katılanlar,katılmayan bisikletlileri de düşünmeli.
Bir taraftan millete bisikleti sevdirip kullandırmaya çalışırken bu tarz çıkışlar hoş değil,dileyen protestosunu yaya yapabilir.

3.,4. ve sonraki köprüler mevcutlar gibi yapılacaksa sadece günü kurtaracaktır,uzun vade çözüm olmaz,olmadığını da gördük.Yalnız tren yolu olması bir miktar faydası olabilir,ümit ediyorum ki bu hesabı işin ehli insanlar yapmış olsun.....



Fatih.
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak Coskun