Scudo Sports

1 hafta içinde 3 defa patladı!

1 yılda ortalama kaç defa lastiğiniz patlıyor?

  • 1-3

    Katılım: 69 59,5%
  • 3-5

    Katılım: 24 20,7%
  • 7-10

    Katılım: 12 10,3%
  • 10'dan fazla.

    Katılım: 11 9,5%

  • Toplam katılım
    116
Ben henüz yeniyim . Yaklaşık 400 km yaptım. Şimdilik bir şey yok. Yolda camdan falanda kaçmıyorum. Bodoslama giriyorum. (E5 de kaçmak bende büyük tehlike yaratır.)
 
  • Beğen
Tepkiler: edge35
Scudo
@mertsimsek76 tabii ki biraz da şans ve yol meselesi. Benim lastikleri görenlerin ortak cümlesi 'incecik lastik patlamiyor mu?' Oluyor. Ne yazikki patlıyor ama hızı seven biri olarak Mtb yada diğer türleri hiç düşünmedim.
 
  • Beğen
Tepkiler: mertsimsek76
Ben iki gun once mtb ile 110 km yol gittim. O 110 km de 3 defa patladi. Allah tan 3 yedek ic lastik ve yama seti vardi.
 
bisikleti ilk aldım 2. gün lastik patladı bu lastiklerle işimiz var dedim 4 ay oldu 2. defa patlamadı. patlama olayı çok enteresan. hele hiç patlamadı deyince kesin 2 3 gün içinde patlıyor :)
 
Benimde 3 ayda 10 defa patladı.ilk başta lastikçiye götürdüm sonrasında pahalı kaçınca kendim çözdüm şimdi konu komşunun lastiklerinide
ben tamir ediyorum
 
@Bugraacik
sağ seridi ortalayın dipten degil ortadan gidin bu epey işinize yarar
 
Çaresi bisiklet yolundan gitmemek. Araçların kullandığı yollarda lastiğin patlama ihtimali çok daha azdır...
 
  • Beğen
Tepkiler: ilkercom
Bir haftada 3 kere çok normal, aynı gün içerisinde 5 kere lastiğimin patladığı oldu. Artık slime olmadan gezmiyorum.
 
Benim icin bisiklet iki doneme ayriliyor: Schwalbe Marathon Plus oncesi ve sonrasi.

Marathon Plus kullanmadigim zamanlarda surekli yola bakmaktan, sise kirigi falan taramaktan bisiklet surmekten zevk alamaz olmustum. Surekli stres halindeydim cunku olur olmaz yerlerde lastigim patlayabiliyordu. Mesela bir keresinde Bakirkoy-Sariyer turumun donusunde Findikli civarinda lastik patladi. Yedek lastigim vardi ama onu da takarken yanlislikla kullanilamaz hale getirdim (sibobu yamuldu). Simdi dusunuyorum da Findikli'da tramvaya binme sansim olmasa eve nasil donerdim hicbir fikrim yok.

Oysa Marathon Plus'lari taktiktan sonra artik yola bakmiyorum bile neredeyse. Sadece cukurlardan kaciyorum. Cam kirigiymis, civiymis, dikenmis, tasmis.. Umurumda bile degil. Boyle bir konfor yok. Surus kalitem artti resmen.
 
Güncelleme: bu başlıktan sonra 2 kez daha patladı. Birinde arka dış lastikle birlikte ikisi de yarildi.
 
Bu kadar patlaması normal değil. Ya lastik basıncını iyi ayarlayamıyorsunuz, ya da jant kesiği vb. gibi bir durum söz konusu. Ben Michelin Lithion ve Vittora Rubino lastiklerle son 1 yılda 14.000 KM yaptım ve toplamda 1 yada 2 kez patladı lastiğim. Her sürüşten önce arka 120, ön 110 olacak şekilde hava vuruyorum mutlaka.
 
Özellikle yol bisikletlerinde basınç sürekli kontrol edilmeli.
Geçen yıl yol bisikletimi aldığımın ikinci günü lastiğim patladı. Basınç olayını sonra öğrendim, bir daha da patlak olmadı.
Birkaç farklı bisikleti her tür yolda bu yıl 6000km civarında kullandım sadece geçen hafta marathon mondial 508 lastiğe çivi girdi. Hem de tabandan girip yanaktan çıktı. O zaman yaşadım patlamayı ki zaten otomobil de olsa öylesi çivide lastik patlardı.

Yani kısaca, basınç önemli...
 
  • Beğen
Tepkiler: Sancak
Dün biraz araziye gireyim dedim, arka lastik(1 delik) ve ön lastik(2 delik) patladi.

Sanirim birseyleri yanlis yapiyorum.
 
Bisikleti aldığım ilk hafta 3 kere patladı (bir iç lastik 15 TL yama 10 TL siz hesaplayın) ikinci hafta 4. patlamasında yeni bir bisikletçi keşfettim oda 3 TL ye yama yapıyordu 450 KM küsür yol yapmışımdır son yamadan sonra şuan hala iyi durumdalar bence tamamen şans işi
 
Herkese iyi pazarlar..:)

Bence lastiğin patlamasının ana nedeni doğru hava basılmaması veya periyodik tekrar basılmaması derim.
En az ayda bir hava kontrolu şart.

Şöyle ki benim 3 yıl kullandığım ve hiç patlamayan schwalbe black jack'i bir tanıdığa hediye ettim. O iki ayda bir kez patlatmayı becermiş. Aynı semtte oturuyoruz. Bisikleti nerede kullandığını da biliyorum.

Aşağıdaki tablo schwalbe.com dan alıntıdır. Lastik genişliği ve vücut ağırlığına göre doğru basınç değerini veriyor.
Bar değerini 14,5 ile çarpıp psi ye çevirebiliriz.
Ancak şişirmek için göstergeli pompa şart:)

Tabloda ara değerleri hesapla bulmak gerek.

(link)
 
Hocam iç lastik koruyucu kullanabilirsiniz
 
@anti panik
hocam lastik genişliği nerede yazıyor :D Ya da 700x23 lük bir lastiğin genişliği kaçtır
 
@Auron Sanchez

23 mm dir hocam.:):)

Detay bilgi ve örnek:

French size markings (e.g. 700 x 35C) give the approximate tire outer diameter (700 mm) and width (35 mm). The letter at the end indicates the inner diameter of the tire. In this case, C stands for 622 mm. French size markings are not used for all tire sizes, so, for example, it is not used for MTB sizes.

Alıntı:
(link)

Yukarıda tabloda 23 mm yok.
25 mm e göre 0,3 bar civarı yüksek basmak gerek. Ya da 4-5 psi civarı.:)
 
Geri