1 ARALIK PAZAR BELGRAD ORMANI (Sucuk-köfte için değil, ormanımıza sahip çıkmak için!)

Scudo

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1485879_176885579176941_1638209948_o.jpg

esentepe emekli subay evlerinde oturuyor idim karşımda kışla var idi ve tek bi yol inerdi beşiktaşa, sene 70 ler çocuktum o vakitler ,kışlaya doğru yürür idik, yazın aşağılara inerdik, ortaköy dereboyuna, paso ağaç yeşillik idi ,dere akar idi sesini dinlerdik
bisiklet ile bi gittimde ne dere boyu kalmış ne yeşillik, beton beton bloklar,
yakındır deprem,
depremde göreceğim o vakit anyayı konyayı ,
doğa acımasızdır 45 saniyede alayımızı yok edecek söylemedi demeyin asla unutmayın 1999 depremini gölcük denize kaydı ,gelen deprem 7.4 istanbul yerle bir olacak ,ölü sayısı 500.000 i geçebilir yaralı sayısı belkide 2.000.000 ,mesafe çok yakın adaların arkasından geçen 23 km ötede fay hattı 2 km derinliğinde bu ne demek ora bi oynar ise 10 metre dalga gelecek tüm kıyıları yutacak ve bu su bağdat caddesini aşar ta minibüs yoluna kadar gelir ama pili biter ,kadıköy belkide tuzla buz olur ,sular altında kalır, karşı taraf eminönü felan bitti oraları ,silivri, çekmece sizlere ömür olur, bu felaket kapıda artık, bunca talanların sonu böylece noktalanır iyimi olur kötümü olur onuda size bırakıyorum ,
 

Abdullah.R

Forum Demirbaşı
Kayıt
8 Temmuz 2013
Mesaj
565
Tepki
958
Yaş
62
Şehir
Büyükçekmece & Anamur
İsim
Abdullah Ramazanoğlu
Başlangıç
1973—74
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@KaanGGerçekten de insanın içini acıtan bir foto. Tarih ve yeri hakkında bilgi var mı? 3. köprü için yol açma çalışması olduğunu sanıyorum ama yine de emin olmak istedim.

Bana yazmamışsınız ama kendi açımdan sorunuzu inceleyeyim: Doğanın korunması ve medeniyetin gelişmesinin çatıştığı konuları (nükleer santraller, HES, yol açma çalışmaları vb.) ben iki kademeli olarak ele alırım. Birincisi fayda/zarar analizidir (genel değerlendirme), ikincisi ise spesifik bir projenin doğru yapılıp yapılmadığı (işe özel değerlendirme). Bu iki değerlendirmeyi geçen bir projeyi kim yapsa desteklerim, ve bu değerlendirmelerin birinden geçemeyen projeyi kim yapsa karşısında olurum. Her iki durumda da, elimden geldiğince projenin bence daha verimli olacak biçimde şekillenmesine de çalışırım. Ve çok şükür ki, kalıpların (bilhassa siyasi kalıpların) dışında düşünebilme yeteneğim vardır ve her olayı X veya Y düşünce okulunun yaklaşımından bağımsız, kendi içinde değerlendirebiliyorum. Yani farklı düşünce kamplarının birbirine zıt çeşitli fikirlerini aynı anda benimseyebilir veya karşı olabilirim.

Şimdi bunların hepsini 3 cümleye sıkıştırınca biraz karışmış olabilir. Ancak şu kadarını söyleyebilirim ki, bu gibi konular ne yapanların ne de direnenlerin savunduğu kadar basit değildir genellikle. Konuyu basite indirgeyerek yaklaşım, düşünce ve tartı yerine duygu ve kavgaya olan meyilin göstergesidir - ki bizim millete cuk diye oturan bir yaklaşımdır bu malesef.

Konuya dönersek, her iki tarafta da tartışmama probleminin var olduğunu görüyorum - veya ben de atlamış olabilirim. Ne hükümetin detaylı uzun vadeli planını biliyorum, ne de karşı olanların detaylı argümanlarını. Her ikisi de yüzeysel ve konuyu basite indirgeyici nitelikte. Uzun vadeli planı bilmediğim için işe özel fayda/zarar analizi yapamadığım gibi, karşı argüman tek boyutlu olduğu için onu da değerlendiremiyorum.

Mesela fotodaki ağaçlar kesilmiş mi, yoksa taşınmış mı? Hiç bir yerde bu bilgiye ulaşamadım, oysa çok mühim. Fotodaki hazırlığı yapılan yol by-pass türü (çıkışsız) bir yol mu olacak, yoksa belli aralıklarla giriş-çıkış yerleri konulacak mı? Keza uzun vadeli şehir planlarının detayları da çok mühim. Çünkü planlı şehircilik -şartlarına riayet edildiği takdirde- minimum zararla maksimum toplumsal faydayı temin eder. Doğayı esas öldüren, şehrin plansız gelişimi ve gecekondulaşmasıdır. Hiç bu konular -her iki tarafta da- tartışıldı mı?

Şimdi "bu fotoya bakıp da isyan etmeyenin kanından şüphe ederim" vs. gibi yaklaşımlar aşırı basit ve yüzeysel kaçar. Tabi ki foto insanın içini acıtıyor. Aynı ameliyat masasındaki birinin paramparça vücudunu görmek gibi. Ama iş çoğunlukla göründüğü kadar basit olmuyor.

Bu ve benzeri konular (keza HES ve nükleer) detaylı tartışma masasına yatırılmadığı için, kendi yaklaşımlarımı kendim bağımsız olarak oluşturuyorum, dolayısıyla da hiç bir düşünce okulunun/tarafın anlayamadığı için içgüdüsel olarak karşı durduğu kendine özgü bir yaklaşımım oluyor genellikle. Dolayısıyla beni birbirine zıt kampların çeşitli eylemlerini desteklerken görebilirsiniz - şaşırmayın. :)

İki yerde göremezsiniz: konuyu desteklemiyorsam veya eylemin samimiyetinden şüpheleniyorsam.

PS: Kuzey ormanları hakkındaki bu eylemi farklı bir açıdan desteklerim: Konu hakkında toplumsal duyarlılığı sergileyerek, işin daha düzgün yapılmasını sağlamak için - zinhar yapılmaması için değil. Sebebi ise basit: Ne hükümetin detaylı planını biliyorum, ne de karşı gelenlerin. Dolayısıyla "ne yapacaksanız düzgün yapın bari" mesajı daha uygun.
 
  • Beğen
Tepkiler: Santibag

sedat_slave

Forum Demirbaşı
Kayıt
28 Temmuz 2008
Mesaj
525
Tepki
398
Şehir
istanbul
Bisiklet
Beldeyama
Bu fotoğraflar 500 şahitle beraber, paramotor kullanan arkadaşlarımız tarafından eylem gününde çekildi.
Düşüncelerinize saygım var. Fotoğraf üzerinden yorum yapılmaz elbette, " Gözden ırak olan, gönülden de ırak olurmuş"
Ormanlarımızın çoğu bu şekilde yok oldu, keza heslerle doğu karadenizi tahrip ettiler. HES yararlı ama kime yararlı ?
Gidip yerinde görenin sayısı çok az.
Evlere elektrik gidecek diye dereler kuruyor bağlantılı bir sürü şey...

Otarafta veya butarafta olmanızın önemi yok. Lütfen bahsettiğim yerleri ziyaret edin.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Çağlayan

HikmetYılmaz

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Temmuz 2012
Mesaj
632
Tepki
877
Şehir
Istanbul Maslak
Bisiklet
KTM
Fotoğraf, pazar günkü protestodan. Fotoğrafın ortasındaki tepeye dikkat ederseniz bir grup insan var, onlar biziz ve maalesef çok azız. :(

Konu ile ilgili eğer vakit ayırıp da okursanız Şehir Planlamacıları Odası'nın detaylı bir raporu var, neden trafik sorununa çözüm olamayacağı ve alternatif (ve daha ucuz/çevreci) çözüm önerileri ile ilgili.
(link)

Ancak bunlar kamuoyuna sunulmuyor/tartışılmıyor. Bir kişinin iki dudağı arasında herşey.

İstanbul'un kuzeyi yapılaşmaya açılacak (Başbakan kendi ağzı ile bunu söyledi), 3. havaalanı ve köprü ile beraber orada görünen ormanların tamamı yokolacak ya da sembolik bir park gibi ufak bir alan bırakılacak. Bunu görmek için kahin olmak gerekmiyor. 2+2=4

Ağaçların taşınması mevzusuna gelirsek, mesele İstanbul'da yaşayan insanların mesela haftasonu gidip temiz hava alacakları hiçbir yerin bırakılmaması ve ekosistemin tahrip edilmesi. O ağaçlar çoktan odun oldu bile, biraz sonra kendi fotoğraflarımdan bulup eklerim foruma. Bunlar bize zaten yaşanamaz olan şehri daha da yaşanamaz hale getirmek ve birilerinin cebini "yeni İstanbul" projelerinin rantı ile doldurmak dışında bir fayda sağlamayacak. Kaldı ki ağaçlar başka bir yere taşınsa bile 20 milyon İstanbul'da temiz havadan mahrum kalacak. Herşey bir yana zaten şehir bu nüfusu kaldırmıyorken, nüfusu ülkeye daha sağlıklı bir şekilde dağıtmak gibi "olması gereken" şeyler yapılmıyor. Türkiye sadece İstanbul'dan ibaret mi? Bunlar için uygulanabilecek politikalar var.

Ancak karar vericiler hiçbir şekilde bu tip şeyleri konuşmuyorlar bile. Ben böyle uygun gördüm, talimat verdim'den ileriye gitmiyor olay hiçbir zaman.
Belki hatırlarsınız 80'lerde ben çocuktum, liderler gayet güzel televizyona açık oturuma çıkar bu tip meseleleri tartışırlardı. Hani nerede artık o tip şeyler? Tartışılsa iyiye/doğruya belki varılır...

http://i40.tinypic.com/skut8y.jpg
Fotoğraf Garipçe yolundan, kendim çekmiştim bu yaz.
Zaten bu boydaki ve sayıdaki ağaçlar sökülüp başka yere nakledilmez, nakledilse tutmaz, tutsa bile orman olmaz.
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1485879_176885579176941_1638209948_o.jpg

evet aşağıdaki 500 kişiden biride bendim ,
evet olayı gördük ,ne olduğunuda gördük,
şeftali ağacı kaç yılda yetişir bileniniz varmı
şimdi zati içimiz dışımız olmuş sera ,serada yetişen meyveler sebzeler çok mu sağlıklı zannediyorsunuz
yav bu insanlık bence çoktan bitti sadece türkiye değil dünya bitti artık dünya
avrupa bitti artık abd bitti artık ,
şişir beniyi izleyin youtube dan koyarım bulursam belgeselini, facefootlar dolup taşarken bilmem ne kola reklamına 2 milyar dolar harcanırsa yav arkadaşlar bizi yavaş yavaş zehirliyorlar farkında değilmisiniz ,
10 milyon insan abd de obezite olmuş ,
besin sektörü en büyük terörist grubu artık bunu sağır sultan bile bilmekte sağlıklı nesil beklemeyin hastalıklı nesil bekleyin artık,
karayolları nedir köprü nedir hangi sektöre hizmet eder petrol sektörüne farkında oldunuzmu şimdi dev tröst bunlar adamlar savaş çıkartırlar,milyonları kendilerine bağlamışlar bi kere bu dünyada kaç kişi patronuna karşı çıkabilir varmı böyle babayiğit ,
doğanın kirletilmesine tüm dünya insanlığı ortak olmuştur ve alayı suçludur bu uygarlıktan yana olanlar suçludur
ama bu uygarlığın tüketim çılgınlığı sarhoşluğuna gelmeyenler ise kahramanlardır en az tüketen insan benim gözümde makbuldur ,doğaya en az zararı olan insanda aynı şekilde,

araç kullananlar ve motorsiklet kullananlar bilsinki doğaya zehiri verdiniz fosil yakıt yandığı zaman ne olur onuda size bırakıyorum,
ben en az suçluyum doğa karşısında evde doğal gaz fırın var ocaktan yanan gaz havaya ne veriyor ona bakmak lazım tabi ,doğal gaz yandığı zaman havaya zararı varmı ,
ama doğal gaz sobası yakmam şu an ev sıcak çünki daire ortada ,bu da benim şansım tabi, buzdolabı var cep evet oradaki buzluktan gazlar çıkar buzluğu açınca,
bunlar kaybolmaz atmosfere kadar çıkıyor neden ozon delindi acaba ,delindi sonunda ne oldu güneş ışınları kutup dağlarını eritti ,iklim değişecek,
hazır olun küçük çaplı kıyametlere ,su baskınları ve acaip hortumlara ,

uygarlık doğayı kirletmeden kurulacak idi bunu baştan düşünecek idi batı uygarlığı sondan toplayamayacak işi benden söylemesi .
çok severim aşağıdaki sloganı
batı batan gemi
doğu ,batıya bakıp batan gemi
her iki gemide doğu toplumları ve batı toplumları aynı sona gidecek,
burada hakim, doğa olacak ve kusacak üstümüze..
 

mahden

Forum Demirbaşı
Kayıt
28 Temmuz 2013
Mesaj
470
Tepki
842
Şehir
istanbul/beşiktaş
Bisiklet
Sedona
Siyasete girmek istemiyorum ama bugün 3. köprüyü savunanlar 15 yıl önce İstanbul'un sonu olur, ciğerlerini soldurur diyordu...
 
  • Beğen
Tepkiler: enver avcı

Cem Ç

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Kasım 2013
Mesaj
1.943
Tepki
1.021
Şehir
istanbul
Bisiklet
Merida
@Bahadır Gürel
işte ışıklara takılınca dolmuşlara yada yayalara mangalcılar sayesinde sürkli dur kalk yapınca yükle hızlanması biraz zor oluyor tabi yük olmayınca dur kalk problem değil o kadar..