Bisikletçilerden düzgün bakım hizmet alamadığım için veya aradığım parçaları bulamadığım için kendi bakımlarımı kendim yapmaya ve ihtiyacım olan parçaları kendim temin etmeye başladım. Zamanla parça getirme işi gelişti ve ticarete döndü. Bakım işi de geçmişte benim yaşadıklarımı yaşayıp bana...
Tam şirket açtığımda başıma bir şeylerin geleceğini biliyordum, bu gelmiş oldu. Avrupa' dan bisiklet parçası ithal eden biri olarak gümrükçüme konuyu sordum. Örneğin listede çatallar için 1.75 yazıyor. Bu demek oluyor ki alacağım çatalın $ cinsinden bedeli kilogram başına 1.75$ altındaysa...
kadro 120mm görünüyor. genel kural ön tarafın kadrodan 20mm fazla olabilmesi şeklinde işliyor. fazlası geometriyi ve süspansiyonların dengesini bozar. travel yükseltmek ya da bakım yaptırmak isterseniz yapabilirim.
120t göbeğe geçiş yaptım ve teknik iniş ya da tırmanış yaparken farkı fazlasıyla hissediyorum. Dümdüz xc ya da yol sürseydim önemsemeyebilirdim.
200€ civarına spank hex drive ya da hope pro 5 gibi seçenekler var.
Arka göbekteki rulmanları değiştirmek için ratchet ring denen parçayı sökmek gerekiypr ve bunun için kendi özel aleti, çok güçlü bir mengene, uzatma kolu, 2 ya da 3 babayiğit gerekebiliyor. Ama ratchet bakımı çok pratik ve dertsiz. Diğer yandan çoğu dt swiss göbek 18t ratchet ile geliyor ki bu...
Selamlar. Enduro - Dh tipi bisikletlerle sürüş yapıyorum. Dolayısıyla saatlerce oturup pedal çevirme durumum olmuyor. Hem 4 saate kadar olan sürüşler için hem de 8 saat ve üzeri sürüşler için boxxer seçeneklerinizin olduğunu gördüm. İki boxxer arasında bisiklet üstünde olmadığım zamanlarda...
ben de memnun kalmayanlardanım. Çalışırken bir sorun yoktu ama kısa bir süre kullanıp rahatsız ettiği için kullanmaya ara verdikten biraz sonra tekrar kullanayım dediğimde çalışmaz halde buldum.
umarım bunu söylediğim için bir sonraki sürüşümde başıma bir şey gelmez ama kaliteli pedal ve ayakkabı kombinasyonuyla pedalı ayağınızdan kaçırmanız çok zor :D
Size daha saçma olan şeyi söyleyeyim; alıcı soru sorup ilanı alıyor ama ilan yayından kalkınca cevap veremiyorsunuz. Daha da saçma olanı ise alıcının ilan yayından kalktıktan sonra dahi soru sorabilmesi. Kim bilir bunun yüzünden kaç kişi beni ilgisiz, işi parayı alana kadar umursayan biri olarak...
Sorun olur. Motor kaskları daha büyük ve şiddetli darbelerde koruyacak şekilde tasarlanıyor. Bisiklet üstündeki kazalarda sert kalacaktır. Başınızın üstüne tava koyup taşla vurduğunuzu düşünün. tavaya bir şey olmaz ama canınız yanar.