Fuel EX 8 & Top Fuel 8 Arasındaki fark ???

Nyo Ykpogl

Aktif Üye
Kayıt
26 Temmuz 2009
Mesaj
186
Tepki
72
Arkadaşlar bu aralar arazi ve dağ yollarına merak saldım ve bu yüzden full amortisörlü bisiklet almak istiyorum Hasan Çağrı kardeşim bir ara demişti illa trek alacaksan en az 8 serisi al (Fuel EX 8 & Top Fuel 8) bu iki model arasında kararsız kaldım arasında fazla fiyat farkıda yok sizlere sorum arasındaki fark nedir? kullanım amaçları nedir? ağırlıkları nedir? ve genel yorumlarınızı bekliyorum şimdiden teşekkürler...
 
Scudo

d.berkay

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Ekim 2006
Mesaj
3.863
Tepki
3.046
Şehir
Ankara
İsim
Demir Berkay
Bisiklet
Marin
iki model arasında başlıca fark amortisörlerinin çalışma mesafeleri.. Yani ne tarzda sürüş planladığınız çok önemli, Dağ bisikleti ile patikalarda hızla ilerleyip, teknik iniş teknik çıkış yapayım derseniz Top Fuel 8 sizin için daha idealdir fakat yok ben çok performanslı çıkış yapmayacağım ama yine de çıkarım ancak inişlerde daha kontrollü olmak, çok daha hızlı inişler yapıp, yeri geldiğinde sertte kullanırım derseniz Fuel Ex 8 sizin için daha iyi bir seçim olacaktır..
 

Nyo Ykpogl

Aktif Üye
Kayıt
26 Temmuz 2009
Mesaj
186
Tepki
72
Teşekkür ederim... Fuel ex8 daha performanslı sanırım anladığım kadarıyla arazide ??? Ve ağırlıklarıda önemli çünkü devamlı arazıde kullanmayacağım için :)
 

Güney Tuncer

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Temmuz 2008
Mesaj
1.710
Tepki
2.838
Şehir
Ankara
Bisiklet
Giant
@Nyo Ykpogl

Fuel EX ler all-mountain tarzında oluyorlar. Amortisörlerinin ön ve arka esneme payı 120mm. Top Fuel serisi ise XC yarış kategorisinde, tasarımı çok yakın ama daha kısa "100mm" amortisörlere sahip. Esneme mesafesi arttıkça arazi performansı artıyor ama yol ve yokuş çıkma persormansı düşüyor.

Ortalama bir kullanım için "yarı şehir içi/yarı arazi" top fuel modelini tercih etmen daha yerinde olur. Ben de bunun muadili başka bir marka bisiklet kullanıyorum ve çok mennunum.
 

Nyo Ykpogl

Aktif Üye
Kayıt
26 Temmuz 2009
Mesaj
186
Tepki
72
@Güney Tuncer

Teşekkür ederim... Ben arazide kullanacağım o yüzden Fuel Ex daha iyi sanırım... Zaten sabit kadrolu bisikletim var bu bisikleti arazi için istiyorum...
 

Nyo Ykpogl

Aktif Üye
Kayıt
26 Temmuz 2009
Mesaj
186
Tepki
72
TOP FUEL 8
http://www.byacibadem.com/topfuel8a_redwhite.jpg

FUEL EX 8
http://www.byacibadem.com/fuelex8_white.jpg

TOP FUEL 8 ÖZELLİKLERİ

Frame: Alpha Red Aluminum w/ABP Race, Full Floater, magnesium EVO Link, oversized pivot bearings, replaceable derailleur hanger, 100mm travel
Front Suspension: RockShox Reba SL w/dual air spring, Motion Control w/remote Pop Loc, rebound, alloy steerer, 100mm
Rear Suspension: Fox Float RP-2, custom "race tuned" w/Pro Pedal, rebound; 6.5x1.5"
Wheels: Bontrager Race Lite Disc wheel system, centerlock, tubeless ready
Tires: Bontrager Jones XR, 26x2.25" front, 26x2.20" rear
Shifters: Shimano SLX
Front: Derailleur Shimano SLX
Rear: Derailleur Shimano SLX Shadow
Crank: Shimano SLX 44/32/22
Cassette: SRAM PG970 11-32, 9 speed
Pedals: Crank Brothers Custom Candy C
Saddle: Bontrager Race
Seat Post: Bontrager Race Lite, 31.6mm, 5mm offset
Handlebars: Bontrager Race, flat
Stem: Bontrager Race Lite, 7 degree
Headset: Cane Creek ZS-3
Brakeset: Shimano SLX

FUEL EX 8 ÖZELLİKLERİ

Frame: Alpha Red Aluminum w/ABP Race, Full Floater, E2 tapered head tube, magnesium EVO Link, oversized pivot bearings, replaceable derailleur hanger, 120mm travel
Front Suspension: Fox 32 F-Series RL w/air spring, rebound, alloy E2 tapered steerer, 120mm
Rear Suspension: Fox Float RP-2 w/proprietary Trek DRCV, Pro Pedal, rebound; 7.25x2.0"
Wheels: Bontrager Select front hub, M525-L rear hub; Bontrager Duster rims
Tires: Bontrager XDX, 26x2.2"
Shifters: Shimano SLX
Front: Derailleur Shimano SLX
Rear: Derailleur Shimano Deore XT Shadow
Crank: Shimano Deore XT 44/32/22
Cassette: SRAM PG950 11-32, 9 speed
Pedals: Crank Brothers Custom Candy C
Saddle: Bontrager Race
Seat: Post Bontrager Race, 31.6mm, 5mm offset
Handlebars: Bontrager Race Riser, 40mm rise
Stem: Bontrager Race Lite, 7 degree
Headset: FSA NO.57E, E2, ACB sealed bearings
Brakeset: Avid Elixir 5, hydraulic disc
 

Ozzgurr

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Şubat 2009
Mesaj
1.180
Tepki
1.667
Şehir
Miami Beach & 35 1/2
2010 model 9.9 SSLde bottom bracket (Turkcesini bilmiyorum) yuvasi ve BB teknolojisi Trek'in kendini ispatlamis yol modeli olan Madone'dan alindigi icin rampa cikisi ve hizlanmasinin cok iyi oldugunu yaziyor ilk yapilan testlerde. Ayni teknoloji Top Fuel 8 de vardir belki.
 
  • Beğen
Tepkiler: Nyo Ykpogl

Ozzgurr

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Şubat 2009
Mesaj
1.180
Tepki
1.667
Şehir
Miami Beach & 35 1/2
@Nyo Ykpogl

Top Fuel 8 de cok iyi, ozellikle renkleri sahane :D
 

Nyo Ykpogl

Aktif Üye
Kayıt
26 Temmuz 2009
Mesaj
186
Tepki
72
@Ozzgurr

TREK Fuel EX 9.9 OUR PRICE £4250.00 paund :eek:

PRODUCT MODEL YEAR: 2009
PRODUCT OPTIONS: 15.5", 17.5", 18.5", 19.5", 21.5"
Frame: OCLV Black Carbon w/ABP, Full Floater, E2 head tube, OCLV Carbon EVO Link, oversized bearings, 120mm travel
Rear Shock: Fox Float RP23 XV Air Can, custom "trail tuned" w/Pro Pedal, rebound; 7.5x2.0"
Forks: Fox RP24, custom for Trek, "trail tuned" w/4-position platform to lockout, air adjust, rebound, E2 alloy steerer, 120mm
Rear Derailleur: SRAM X-0
Front Derailleur: Shimano XTR
Shifters: SRAM X-0, 9 speed w/MatchMaker
Chainset: Shimano XTR 44/32/22
Freewheel: Shimano XTR 11-32, 9 speed
Headset: Frustum Cane Creek SE Light Edition; 1 1/8" top, 1.5" bottom
Stem: Bontrager Race X Lite, 7 degree, 31.8mm
Handlebars: Bontrager Race XXX Lite, 40mm rise, 31.8mm
Front Brake: Avid Juicy Ultimate, hydraulic disc; 185mm rotor
Rear Brake: Avid Juicy Ultimate, hydraulic disc; 185mm rotor (160mm rear rotor on 15.5, 17.5, 18.5")
Brake Levers: Avid Juicy Ultimate, hydraulic disc;
Rims: Bontrager Rhythm Pro wheel system, 28mm w/Scandium rims, tubeless ready
Front Hub: Bontrager Rhythm Pro wheel system, 28mm w/Scandium rims, tubeless ready
Rear Hub: Bontrager Rhythm Pro wheel system, 28mm w/Scandium rims, tubeless ready
Spokes: Bontrager Rhythm Pro wheel system, 28mm w/Scandium rims, tubeless ready
Tyres: Bontrager Jones XR w/Kevlar bead, 26x2.2/2.25"; 127 tpi
Saddle: Bontrager Race X Lite w/hollow titanium rails
Seatpost: Bontrager Race XXX Lite, carbon, 5mm offset
Pedals: n/a

Parasının karşılığını kesinlikle verecek bir bisiklet daha çok param olana kadar benim için en iyisi fuel ex 8 :) Bence top fuel'in kırmızı beyazı daha güzel renk olarak buna bide kırmızılı FSA aynakol takacaksın sram x0 ında kırmızı arka makinesi var renkleriuyduracaksın harika bi makine olur... Bi bakan bidaha bakar :)
 

G.Cem

Daimi Üye
Kayıt
28 Haziran 2007
Mesaj
217
Tepki
240
Şehir
İstanbul
Merhabalar,
Ben yaklaşık 18 aydır Fuel Ex 8 kullanıyorum. Gerçi ben bir çok değişikliğe gittim fakat değişiklikleri yapmadan öncesinde bile dağ yollarında çok memnun kalarak kullandığım bir model oldu. Çıkışlarda süspansiyonları kilitlediğinizde nerede ise bir hardtail kadar esnemez olduğu sadece benim tarafımdan değil bu işi çok daha iyi bilen kişiler tarafından da onaylandığını söyleyebilirim. İnişler içinse tam bir eğlence diyebilirim. İlk denediğim gün sonrası bu forumda yapmış olduğum yorumu kopyalayıp aşağıya yapıştırıyorum. Sanırım bu yazı sorunuza cevap olacaktır. Aralarındaki farka gelince ; ilk yorumu yapan d.berkay adlı arkadaşımız bence çok doğru yorum yapmış aynen kendisine katılıyorum.

Merhabalar,

Bu hafta sonu itibarı test sürüşünü yapabildim ve kısaca sizlerle paylaşmak istedim.

Sonuç kesinlikle çok çok iyi diyebilirim. Arka süspansiyonu pro pedal tarafına almadan bile yokuş çıkışlarda esneme yapmıyor ki, kilitleme yapıldığında ise tamamen bir hardtail kimliğine bürünüyor diyebilirim. Yokuş çıkışı mükemmel denebilir, kıyaslama yaptığım tek süspansiyonlu Trek 6500 ile karşılaştırınca pedala verdiği tepkinin çok daha hızlı ve atak olduğunu tespit ettim. Yokuş iniş içinse pek bir şey söylemeye gerek yok herhalde. Önde 130 mm., arkada 120 mm. ile gerçekten inişler çok daha kontrollü ve hızlı oluyor. Örnek olarak daha önce maksimum 39-40 km. hız ile inebildiğim patika yolda daha bisiklete alışmadığım için fazla zorlamayayım dememe rağmen 43,7 km. yi görmüşüm farkında bile olmadım.

Kısacası artık çift amortisörlü kadroların da gerçekten yüksek performans sunan modelleri olduğu konusunda hiç şüphem kalmamış olduğunu sizlerle paylaşmak istedim.

İyi haftalar dileklerimle
 
Kayıt
4 Eylül 2009
Mesaj
71
Tepki
21
Şehir
Ankara
Abi, Salcano da biryere kadar değil mi?
Bu modellerde araştırma yapmadığımdan bilgim yok ama Fuel Ex8'in çok daha çekici durduğunu söyleyebilirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Nyo Ykpogl

Nyo Ykpogl

Aktif Üye
Kayıt
26 Temmuz 2009
Mesaj
186
Tepki
72
@G.Cem


Hocam allah razı olsun senden ve tüm yorum yapan arkadaşlardan inşallah seneye yaza kadar alacam Fuel ex 8'i ayrıca bir sorum olacak ağırlığını orjinalini 11-12 kg diyorlar doğrumu???



.
 
  • Beğen
Tepkiler: G.Cem

Nyo Ykpogl

Aktif Üye
Kayıt
26 Temmuz 2009
Mesaj
186
Tepki
72
@Emrehan TÜZÜN


Fuel ex fiyatına cannondalenin carbon bisikletide var ama nedense beni Fuel Ex 8'e çeken bişey var Şeytan tüyü :) NG 255 SRD ve NG222 var bende onlarda çok performanslı hızlanması vs ama tabikide onlarda biyere kadar... Aslında kafamdaki fikir salcanoya Schwalbe Marathon tarzı bir lastik takıp asvaltta kullanmak Fuel ex 8'i ise bazen yoldan çıkıp adrenalimi yükseltmek için istiyorum
 

G.Cem

Daimi Üye
Kayıt
28 Haziran 2007
Mesaj
217
Tepki
240
Şehir
İstanbul
Ağırlık olarak benimki 350 gr. lık pedallar dahil 12.900 civarı çıkmıştı hatırladığım kadarı ile. Fakat benim bisiklet 2008 model. O yüzden 2009 veya 2010 için net bir şey söyleyemiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Nyo Ykpogl

Nyo Ykpogl

Aktif Üye
Kayıt
26 Temmuz 2009
Mesaj
186
Tepki
72
@G.Cem

Hocam 12.900 gr bile çok iyi bir değer benim NG 222 ağırlığında... Tek sorun parayı toplamak 2299$ ile yurt dışından almak kaldı...
 

Ali Hekimoğlu

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Ağustos 2006
Mesaj
1.175
Tepki
247
Şehir
izmir
Bisiklet
b'Twin
scott spark 35, pedallı 12 kilonun altında , karbon kadrolu, oldukça rijit, hafif ve fs lerden beklenmeyecek çeviklikte bir alet. 110-120mm. şu sıralar peşinde yüzde 30 indirimle alınabiliyor, 1800 küsür euroya... ben olsam listeye alırdım , sadece öneri.
 
  • Beğen
Tepkiler: Nyo Ykpogl

Ali Hekimoğlu

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Ağustos 2006
Mesaj
1.175
Tepki
247
Şehir
izmir
Bisiklet
b'Twin
pardon konuya selamsız dalmışım, herkeze merhabalar önce...:)
 

Nyo Ykpogl

Aktif Üye
Kayıt
26 Temmuz 2009
Mesaj
186
Tepki
72
@hakkem



Hocam karbon kadro diyorsun güzel ama benim için önce ağırlık tamam ağırlık ta scott iyi onuda geç 2. derecede gözüme hitap etmesi bence tasarım olarak en çok hoşuma giden şimdiye kadar Trek oldu tabiri caizse scott biraz odun gibi duruyor :):):) Ama sabit kadrolu bisiklet almakta var aklımda scott scala 35 ve Cannondale taurine4 bakıyorum sabit kadrodada ikiside karbon...


.
 

hknbykl

Daimi Üye
Kayıt
24 Eylül 2007
Mesaj
249
Tepki
269
Şehir
IZMIR
Merhaba
Benim durum da sizinki gibi elimizde hardtail bisiklet var ama full süspansiyon da istiyoruz elimizdelkini satıp zarar da etmek istemiyoruz bu durumda yarış için olmayan almanyada touren fully denen trek fuel ex ve scott genius gibi modeller ön plana çıkıyor.Benim fuel ex tip olarak çok hoşuma gidiyor ama karbonları biraz pahalı ve istediğim kadar hafif değil gibi görünüyor belki 2010 da değişmiştir. Bir de bunun karşısında scott genius var ama karbonları acayip pahalı bir alet fakat amortisör mesafesi ve kullanım yeri olarak her işi yapar bir alet gibi görünüyor.Sonuç olarak trek fuel ex tip olarak çok hoşuma gitmesine rağmen genius kafamı kurcalıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Nyo Ykpogl