Scudo Sports

Zırhlı lastik önerisi

Merhaba arkadaşlar ikinci el Trek 4300 aldım ve ilk taşlı ve kayalı sürüşümde deve dikenleri lastiğimi patlattı. Sürdüğüm yol gerçekten zorluydu kayalar değilde deve dikeninin lastiği patlatması şaşırttı.

Bir bisikletçi de Çin malı zırhlı lastik var Chaoyang veya buna benzer bir markaya bunlar çok kaliteli diyerek tanesi 300 TL fiyat verdi, haliyle emin olamadığım için almadım.

Bisikletçiden geçici çözüm olarak iç lastik için sıvı aldım ancak o da lastiğin inmesine engel olamıyor ve mecburen zırhlı lastik alacağım.

Sizden ricam aşağıda ki lastik nasıldır ? Önerileriniz lütfen sadece arazi kullanımı için alacağım.

Orjinal lastik ölçüm 26x2.0
26x2.10 cst camber eps zirhli lastik katlanir, fiyatı 120 TL alınır mı ?

Bisikletime uygun lastik varsa adres ile paylaşabilirseniz memnun olurum.
 
Son düzenleme:
Scudo
Arkadaşlar, zırhlı ve varsa reflektörlü bir dış lastik almak istiyorum. Bisikletim Kron Tx 150 Trekking 28 jant. Tekerlekte 700x40C, 42-622 ibareleri var. Rubena Mitas Flash olarak satın aldığımda üstündeydi. İlk senede sıkıntı çıkarmadılar fakat 2. sene patlamalar başladı. Şu an 2. sene bitti ve bayağı eridi üst kısımları. Km. saat kullanmıyorum fakat, çok kullandım ve uzun yollar da yaptım. Geçen günlerde aşırı bir asfalt dışında kullanmama rağmen, kaldırımı bozuk bir toprak kısma girince patladı. Değiştirmeye karar verdim. Altta ikisi de zırhlı ve reflektörlü olarak geçiyor:
(link)
(link)
Farkları nedir, ya da ne önerirsiniz? Teşekkürler...
 
İlk ürünü aldım, bugün geldi. Birazdan montaj yapacağım. Sonrasında bir sürüş yapıp deneyeceğim. Almak isteyenlere bilgi veririm.
 

Dosyalar

  • IMG-20200810-WA0001.jpeg
    IMG-20200810-WA0001.jpeg
    1,2 MB · Okunma: 66
  • IMG-20200810-WA0003.jpeg
    IMG-20200810-WA0003.jpeg
    1,4 MB · Okunma: 68
Ben de schwalbe 700×30 lugano zırhlı arıyorum ama sanırım satılmıyor, Peuogeot t11 orjinal lastiği, lastik bozulduğu için sekme yapıyor, bunun yerine ne alabilirim?
 
Ben de schwalbe 700×30 lugano zırhlı arıyorum ama sanırım satılmıyor, Peuogeot t11 orjinal lastiği, lastik bozulduğu için sekme yapıyor, bunun yerine ne alabilirim?
Ben lastikte yazan değerin aynısından aldım, fakat zırhlı olanı tercih ettim. Asfalt dışına da çıkabiliyorum nadir de olsa. Hızla fazla işim olmuyor genelde, öyle olsa zaten yol-yarış bisikletine geçerim. Rakamlar büyüdükçe kalınlık ve ağırlık artıyor anladığıma göre. Siz de asfalt ya da asfalt dışı kullanımınıza göre seçim yapın. İnce, hafif olmasını istiyorsanız ve hız istiyorsanız dediğiniz rakamda kalın bence. Taktıktan sonra bilgi veririm hissettiğim değişiklikler hakkında.
Bu arada 2-3 marka dışında marka yok piyasada. İlk gelen marka bu olduğundan bisiklet ile, ondan tercih ettim.
 
eyvallah hocam, bisikletin sitesinde 700x30 yazarken tekerde 700x32c yazıyor, bir yerde fazla hava bastım bi süre öyle kullandım bu da dış lastiği hafif balon yaptı, dolayısıyla teker sekiyor. lastiklerimden memnunum ama orjinalini internette bulamıyorum, sanırım ileriki süreçte çift alacağım.
Ben lastikte yazan değerin aynısından aldım, fakat zırhlı olanı tercih ettim. Asfalt dışına da çıkabiliyorum nadir de olsa. Hızla fazla işim olmuyor genelde, öyle olsa zaten yol-yarış bisikletine geçerim. Rakamlar büyüdükçe kalınlık ve ağırlık artıyor anladığıma göre. Siz de asfalt ya da asfalt dışı kullanımınıza göre seçim yapın. İnce, hafif olmasını istiyorsanız ve hız istiyorsanız dediğiniz rakamda kalın bence. Taktıktan sonra bilgi veririm hissettiğim değişiklikler hakkında.
Bu arada 2-3 marka dışında marka yok piyasada. İlk gelen marka bu olduğundan bisiklet ile, ondan tercih ettim.
 
eyvallah hocam, bisikletin sitesinde 700x30 yazarken tekerde 700x32c yazıyor, bir yerde fazla hava bastım bi süre öyle kullandım bu da dış lastiği hafif balon yaptı, dolayısıyla teker sekiyor. lastiklerimden memnunum ama orjinalini internette bulamıyorum, sanırım ileriki süreçte çift alacağım.
Son rakam, takılabileceği en fazla kalınlık olabilir. Bu sitede ölçülere göre rakam veren konu var, istersen müsayit olunca bakıp atarım. Bisikleti aldığınız firmadan destek isteyin olmadı. Servisinde vardır veya getirtir.
Benim lastikleri kullabıyorum şu an. Bacaklar alışık olmadığı için zorlanıyorum. Hız biraz daha azaldı. Bacakların alışması gerekecek. Fakat tutuş harika, engellerden geçerken kayma, düşme korkusu yaşatmıyor. Tahminimce 1 sene boyunca patlak görmem. Tabi extreme durum dışında.
Bir de forum çok boş gibi. Kimse deneyim vs. paylaşmıyor.
 

Dosyalar

  • IMG_20200810_161036.jpg
    IMG_20200810_161036.jpg
    962,9 KB · Okunma: 36
  • 15970705622535515478081279256276.jpg
    15970705622535515478081279256276.jpg
    2,3 MB · Okunma: 41
  • IMG_20200810_152750.jpg
    IMG_20200810_152750.jpg
    1,7 MB · Okunma: 45
  • IMG_20200810_154136.jpg
    IMG_20200810_154136.jpg
    1,4 MB · Okunma: 44
Merhabalar
Lastik patlamalarını azaltmak adına bende zırhlı lastik almak istiyorum. Sedona 410 bisikletim. Forumda okuduklarımla ve bütçeme göre 3e indirdim. Konunun uzmanları fikir verirse sevinirim. Şimdiden teşekkür ve saygılarımı iletiyorum.

700X35C ADVENTURE LASTİK - PATLAMAYA DAYANIKLI / 37-622 ETRTO VITTORIA

700x40 Michelin Protek Dış Lastik Zırhlı

Maxxis Overdrive Excel 700x35 Dış Lastik(SilkShield)
 
Arkadaşlar bir sorum var. Yeni üyeyim bilemedim nereden konu açacağımı :) Bu yüzden kusura bakmayın buradan soru soracağım. Schwalbe Green Guard düşünüyorum. Sizce 2019 yılının lastiği yerine 2017 yılının lastiğine her bir lastik için 30-35 (toplamda 60-70tl fark) lira daha düşük vermek mantıklı mı yoksa 30tl daha fazla ver 2019 al mı dersiniz. Arabalara lastik aldık mı yeni olanını tercih ederiz malum. Bu yüzden ne yapsam bilemedim. ( bisikletim merida speeder t3 2013 modeldi sanırsam )
 
Büyük yardıma ihtiyacım var. Lastiğim 50 psi iken hiç patlamadı daha yeni gerçi 50 km oldu. 90 psi bastım patladı yolda. tamir edip her 90 bastığımda şişirirken patlıyor. 3 kez daha bu şekilde patladı. artık bıktım önce değiştireyim dedim bisikleti ama seviyorum da. lastik değiştirmek aklıma geldi,

Öncelikle fren sıktığımda bisiklet aşırı kayıyor ince lastiklerin hepsi böyle kayar mı kaymayan bir lastik var mı? (Bisiklet durmuyor dönerken uçurum selamladım.)
Patlamayan sağlam lastikler arıyorum iç lastikleri de değiştireceğim birisi şişirirken yarıldı. İç lastik de önerir misiniz? (Presta sibop olması gerekiyor.)
Son olarak bisikletim Corelli Fit Bike 1.0 en kalın hangi lastiği takabilirim jant değiştirirsem daha kalın lastikler takılır mı?
 
@onur coşkun 70 lira fark verip yeni üretim almak daha doğru bir karar olur. 2017 model iş görür mü ? Elbette iş görür.
 
  • Beğen
Tepkiler: onur coşkun
@DenizCe Lastiğinizin yanağında basınç aralıkları kaç gösteriyor onu görmeniz lazım önce. 50 PSI ile 90 PSI arasında dünya kadar fark var. Hiçbir lastikte bu kadar basınç aralığı olduğunu zannetmiyorum. Lastiğin yanağında yazan minimum basınç ile maksimum basınç arasında hava basmanız lazım. Bu iki aralık arasında da kilonuza göre alt limite veya üst limite yaklaşabilirsiniz. Alt limitin altında basarsanız lastik ezilir, yolda delici bir cisim olmasa bile iç lastik jant yanakları tarafından ezilir ve yılan ısırığı denen patlak olur. Limitten çok fazla basarsanız da lastik doğal olarak yarılır.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Arka lastiğe 110 bastım 115 PSI yazıyor yanakta. 70 kiloyum. alt limit yok maalesef Mitas SYRINX lastiğin markası 700*25C. Daha önce pompam olmadığı için çok azdı ama bindim bir şey olmamıştı. arka lastik daha fazla olmasına rağmen yarılmadı. İç lastiğin yarılması dış lastiğin max psi ile alakalı oluyor mu? ben iç lastik kötü olabilir mi diye düşünmüştüm.
 
@DenizCe
İç lastiğin yarılması dış lastiğin max psi ile alakalı oluyor mu?
Alakalı değil..O rakam dış lastiği bağlar..Bence sizin iç lastiklerin miyadı dolmuş..Vittorio marka önermişlerdi, continental filanda olur, bir çift iç lastik alın ve dikkatli takın..Dış lastik zırhlıysa patlamaz..Zırhlı değilsede diş yapısı hamuru vs ne kadar kaliteliyse o kadar dayanır...Siz önce içleri deştirin ve jantlara elinizi sürterek kesebilecek yerleri varmı kontrol edin..
Kilo 70 se 90 basmanıza gerek yok 80 de olur..
 
@DenizCe

Alakalı değil..O rakam dış lastiği bağlar..Bence sizin iç lastiklerin miyadı dolmuş..Vittorio marka önermişlerdi, continental filanda olur, bir çift iç lastik alın ve dikkatli takın..Dış lastik zırhlıysa patlamaz..Zırhlı değilsede diş yapısı hamuru vs ne kadar kaliteliyse o kadar dayanır...Siz önce içleri deştirin ve jantlara elinizi sürterek kesebilecek yerleri varmı kontrol edin..
Kilo 70 se 90 basmanıza gerek yok 80 de olur..

Teşekkürler hafta sonu iç lastik alıp deneyeceğim lastiğe giren bişey yok ama patlıyor :(
 
Dostum senin sorun inan çok basit...Keşke yakında bir bisikletçi olsaydı, 10 dakikada çözerdi, minibüse atıp götürsene 70 km demiştin sanırım..Nasılsa dizel yakıyor..😁
 
  • Beğen
Tepkiler: DenizCe
@DenizCe Jantın tel başlarının olduğu deliklere bakın. Jantın içinde bir şerit var o delikler iç lastiği kesmesin diye. O şerit kalitesizse o yüzden de patlıyor olabilir.
 
@DenizCe Jantın tel başlarının olduğu deliklere bakın. Jantın içinde bir şerit var o delikler iç lastiği kesmesin diye. O şerit kalitesizse o yüzden de patlıyor olabilir.

tam oturmuyor deliklerin yarısı görünüyor. Kaydırdım oturttum ama şeklini almış yine kayıyor
 
@DenizCe Jantın tel başlarının olduğu deliklere bakın. Jantın içinde bir şerit var o delikler iç lastiği kesmesin diye. O şerit kalitesizse o yüzden de patlıyor olabilir.

Corelli fabrikayı aradim bant çekin dediler deneyecegim ama elimdeki ic lastik yırtıldı bunu alırsam tek bölümünü janta yapistirsam olur mu
 
Geri