Scudo Sports

Zincirsiz, arka ve ön aktarıcısız, 13'lü rubleye sahip grupset duyuruldu! (Şimdilik sadece prototip)

Arka göbekte hafif yamukluk olursa dişli belli aralıkta boşa çıkıp pedal boşa dönmez mi ? zincirli sistem daha iyi bence :)
 
Scudo
@RedFoX

Zaten adamlar ufak sorunlar var demiş onunda bir yolunu bulurlar. yamulunca kendini otamatik olarak düzelten göbek filan yaparlar yani
 
Abicim o neki?
Sonsuz oranlı(teorikte) olanını yapan var.sıvı aktarımlı, hidrolik.
Bi de halat yerine hidrolik kullanmışlar bugün video atmışlar
 
kesin @Serkan Mıstınoğlu açmıştır dedim konuyu haklı da çıktım :D Yani yıllardır daha farklı bi sistem olamaz mı diye düşünüyodum açıkca. Hemen hepsi birbirine benziyor. Sram ın e tap inden sonra rotorun hidroliklisi açıkca pek tatmin etmemişti beni.

Ceramicspeed baya yenilikçi bi sistem çıkartmış ortaya. Fakat ön aktarıcısız diye belirtmeleri biraz garip. Yani ön aktarıcının yerini alan bi sistem yok henüz. Ona da bişeyler yapmalılar. Dişliler baya tehlikeli duruyor. Yani kaza anında falan baya sıkıntılı yaralanmalara neden olabilir. Bu arada anladığım kadarıyla mevcut jant sistemleriyle de kullanılabilir gibi duruyor. Estetik olarak çok beğenmedim diyebilirim arabalardaki aks sistemine benziyor biraz kabaca bi görüntüsü var. Neyse merakla bekliyoruz bakalım ne çıkacak sonunda.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
Yatın kalkın dua edinde bu sistem yaygınlaşmasın. Eğer yaygınlaşır ve Türkiyedeki bisikletlerde bile kullanılmaya başlanırsa yandığımızın resmidir.

40 yıldır Shimano veya Sram ayarlamayı bile tam beceremeyen teknik servisler bu model ile uğraşmaya başlarsa , birde üstüne tüy diker.

Servis böyle yapar da vatandaş rahat dururmu ? Bakalım ne olacak diye son sürat arka tekerleği çevirip parmağını o dişlilere sürtenden , araya çomak soksak ne olur diye deneyene , benzinli veya elektrikli motor bağlamaya çalışana kadar her şekil delice ne varsa denenir durur. Memleketimizde Deli sıkıntısı da yok Allaha şükür.
 
Zincirsiz bir sistem olacaksa tercihim kapalı bir sistem olurdu. Dış ortamdan etkilenmeyen bir sistem herzaman daha uzun ömürlü olur.
 
Dişlilerin uçları vites değişimi sırasında çabuk yivlenir diye düşünüyorum. Beni asıl heyecanlandıran olay ise gördüğümüz çoğu şeyin bir mekanik olması yani içe ya da dışa uçları bükülmüş günümüzde ki dişliler fakat vites değişimi ve değişimin neyle nasıl yapıldığı beni çok daha heyecanlandırıyor. Çünkü bence burada ki yenilik o olmalı. Kablo görünmüyor, elektronik olma ihtimali de yüksek ve çok güzel bir şeydir eminim. :D Ve vites değişimini sağlayan organ ve üstünde ki göbeğe doğru giden kısım yani CHAİN STAY acaba sol tarafında da bu şekilde çift mi? Neden, eğer tekse sıkıntı olabilmek ihtimali var çünkü bir taraf tek ise darbelerde sağ tarafın aldığı emilim ikiye bölünürken sol taraf tek olarak omuzlamak zorunda kalır ve bence bu da ileri de bir çatlağa ve yorulmaya sebep olur gibime geliyor. Siz ne düşünüyorsunuz mekanik açıdan? Şamatayı yaptık yeter :D
 
Hakkaten yanlışlıkla elin ayağın rubleye gitse fena olur
 
Şaft ile olayı çözmüşler mantıkı . Bu olayı ben 1943 model BMW de görmüştüm yokuş çıksın diye 4 vites kayıp olmasın diye de şanzımn teker arasını şaft ile bağlamışlar . Bunlarda buradan yolaçıkmış olmalı

@berberci oda bir bakış açısı
 
@hamlet2006
Motorun enerjisini kullanıcının üreteceğini zannetmiyorum
 
Hem f/p diyoruz, hatırlayın. Bu kadar çalışmayı ve bize getirisini değerlendirdiğimizde çok da profesyonel olmayan biri olarak pek önemli bulmuyorum.
Bir kere zincir atma diye bir sorun zaten kaliteli vites şeyleriyle tarihe karıştı denilebilir.
Şu ana kadar zincir kopması da yaşamadım. Zincir bakımı da yapmıyorum, sadece uygun şartlarda kullanıyorum. Belli bir km'de bir değiştirdiğimizde sıkıntı da yapmaz.
Zaten 2020'de prototip çıkacakmış, 2023'te ilk üretimi falan yaparlar. 2025'te piyasaya fahiş fiyatlarla çıkar. 2030'da Türkiye'ye gelir. Gerek yok
 
benim bu sistem hakkında duyduğum birincisi şuan vites değiştirmenin mümkün olmadığı. ikincisi ise eğer başarılırsa arka attırıcı olmadığı için tüm sistemin kapalı yapılabileceği, ki bu müthiş olur. yağla ve unut.

demedi demeyin, arka vites teknolojisi yeterince gelişti ve arka rubleler genişliyor. aynakollar gelecekte çoğunlukla tekli yapıldığı zaman, verimliliği arttırmak ve çapraz vitesi engellemek için aynakolu oynar yapabilirler. yani siz vites yükseltiyorsanız birkaç milim dışa, düşürüyorsanız birkaç milim içe hareketli olacak. şimdiden patentini alan alsın. milyonlar var bu fikirde :)
 
nefes kesici bence. Çok para olur o kadar para vermem ama yine de nefes kesici..:harika::harika:
 
disler fena, sanki bir ayi kapani, silah ruhsati istemesinler buna :D

Dün videosunu gördüm, takur tukur cok gürültülü, ama hayirlisi insallah tam gelistirilince, iyi bir sey cikar ortaya.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
@Serkan Mıstınoğlu

Adam doğru demiş bence şu an ki kur ile karbon bisikletler 12k+ üzeri maliyetle satılıyor. Bisiklet Türkiye'de artık zengin sporu olarak görülüyor. Motoru bırak giyimi aksesuarları bile pahalı. Orbea adında marka var 5.000€ altı bisiklet satmıyor.
 
@efeozata
Bu yazıyı okumadan önce bunu düşünmüştüm. :) Bu sayede istediğimiz kadar rubleye dişli ekleyebiliriz belirli bir sayıya kadar ve zincir çaprazlama sorunu kalmaz. :)
 
Geri