Scudo Sports

Zincirlikuyu-Beylikdüzü arabadan ve metrobüsten daha çabuk

canayaz0734

Daimi Üye
Kayıt
3 Nisan 2015
Mesaj
299
Tepki
602
Şehir
istanbul
İsim
Can AYAZ
Bisiklet
Diğer
Haftanın belli günleri Ev-iş-Ev rotasında gidiyorum...İş çıkış saatleri malum trafik kalabalık ve insanlar yorgun ,sinirli.

Biskletin üstündeyken stresimi asfalta bırakıyorum...O gün yoluma ve pedalıma bakıyorum ve yolda karşılaşmayı istediğiniz biri , başka bir bisikletçiyi görüyorsunuz...Onunla birlikte sürüyorsunuz. Şöferlerin ilginç ,şaşkın ağızı açık bakışlarını görüyorsunuz...Arabaları geçerken "umarım bir gün sizde bisiklet alır ve arabadan soğursunuz" diye düşünüyorum...

Yollarımız daha musait olsa ,yan bir şeride ekstradan bisiklet yolu açılsa süper olur ama istanbul'un trafiğinin düzeleceği yok...

Günün sonunda eve araba ve metrobüsten önce eve geliyorsunuz....

Önemli Not: İzleyeceğiniz video İstanbul E-5 de çekilmiştir.İş çıkış saatlerinde sahil yolu yolları arabalar yüzünden daralması sahil yolunun daha tehlikeli bir duruma düşürüyor.:tskler: Malum sözde bisiklet yolundaki camlar,kırık şişeler,kontrolsüzce oyun oynayan çocuklar ,bisiklet yolunda yürüyen yayalar yüzünden bu yol daha tehlikeli olabiliyor görmüş olduğunuz video daha önceki videolarım da koymayı lüzum göremediğim bu notu yazıyorum.Bu videoda görmüş olduğunuz tüm risk şahsıma aittir.Tecrübesi az olan üyelerimiz bu yolu kullanmamalarını öneriyorum.

 
Scudo
Ben de ara sıra E-5'i kullanan biriyim ama bizim bu taraf o kadar hız yapmaya müsait değil çünkü aşırı derecede minibüs ve iett var. Ansızın önünüze kırabiliyorlar ve bundan dolayı tedirgin şekilde gidiyorum. Tabii bu durumdan dolayı da genelde emniyet şeridini kullanıyorum. Aslında bu yolların en çok hoşuma gitme sebebi de çukur, set, tümsek, mazgal olmaması ve yolun kaymak gibi olması. Basıyorsunuz gidiyorsunuz ama işte tehlikeli oluyor bahsettiğim araçlar yüzünden. Ayrıca konuda bahsettiğiniz o "tuhaf bakışlar" gibisi yok. Trafik sıkışık olunca yanlarından geçerken nasıl da bakıyorlar ve siz de içinizden bir gün siz de benim gibi böyle bisiklete binersiniz de kurtulursunuz o trafikten diyorsunuz. Gerçi o bakışların içinde "manyak mı bu?" ifadeleri de seziyor insan ama yapacak bir şey yok. Dediğim gibi E-5 çok güzel ama riski çok fazla. Geçen gün emniyet şeridinden gidiyorum adam hem kural ihlâli yapıp arkadan gelmiş kornaya basıyor, hem de çekilsene yolumdan diye bağırmaya kalkıyor. Halbuki emniyet şeridine girmesi kullanması yasak. Hem suçlu hem güçlü :) gerçekten çok risk var. Dikkatli olmak gerekiyor.
 
MTB kullanıcısı olacak böyle hızları gördükçe Yol bisikletine heves ediyorum ama sonra arazi sürüşleride yaptığım aklıma geliyor vazgeçiyorum :D
 
Aslinda bende sizin gibi e5 i daha mantikli goruyorum fakat sagdan araba geldigi durumlarda sagi kontrol ederek serit degistiremiyorum. Aslinda daha cok suruculere guvenemiyorum. 25 yillik soforum bisikletci oldugum hal de bisikletlere gereken ozeni gosterdigimi dusunmuyorum.
 
@Anonim Manyak mı bunlar bakışı bazen daha fazla oluyor :)..Manyak değil kalbini,kesesini,kendini sayan ,çevreye değer veren insanlar aslında....Sahilde araç sıkıştırması bezdiriyor insanı gerçekten Özellikle Dolmuş,Taksi,Şahin (Doğan görünümlü şahinde dahil),Fiat Doblo ve Muadillerini görünce bulunduğum yerden sıvışmaya bakıyorum.:harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: Volg ve baykuş97
@canayaz0734 Anadolu yakasındaki sahil yolu güzel her ne kadar Kadıköy-Bostancı arası trafik çoğu zaman sıkışık olsa da güzel ama E-5 kadar sağlam ve temiz değil yolu. Hele geçen gün Pendik-Kartal arasında tırtıklı yol vardı, acayip rezaletti ama şimdi asfalt dökmüşler çok güzel olmuş. Yollar öyle olduktan sonra yine de güzel diyorum bu yüzden ama E-5 daha güzel tabii ki. Hele rampadan aşağı inmesi çok zevkli oluyor. Bu arada video çok güzel :)
 
Polis arabasını görünce video kesiliyor.. Sonu karakolda bitmiş olmasın..
 
  • Beğen
Tepkiler: uguryilmaz144
Çok özendim, ne yalan söyleyeyim
:confused:
 
@canayaz0734 sabah sabah bisikleti ve yedek kıyafeti hazırlayıp çıkanlara hayret ediyorum valla.. sabah sabah nereden geliyor bu motivasyon?
ev-iş 27 km bakırköy-gürpınar. bazen servisin içine koyuyorum, dönüşü bisikletle yapıyorum, bazen evden iş yerine gidip geliyorum (akşam antreman olsun..) ama sabah o saatte vallahi hayret bir şey.. :) TEBRİKLER :) :) :)
 
  • Beğen
Tepkiler: canayaz0734
Videolarınızı takipteyim, bana yol bisikleti aldıracaksınız haberiniz olsun :)
 
  • Beğen
Tepkiler: canayaz0734
dün e5 ten akşam eve tam 6 saatte gittim köprü trafiğinde arabayla avrupadan-anadoluya karşı tarafta cayır cayır giden bisikletlileri görünce ağlıycaktım resmen ya araba lanet bişey
 
e5 hakkında bir türlü netleştiremedim bilgilerimi. Önce Bakırköy-Kadıköy arası otoyol sınıfında diye okudum . Sonra karayolları sanki avrupa yakasının tamamını otoyol gösteriyor (link) ve son olarak wikipedia metrobüs yüzünden otoyol vasfını yitirdiğini içeren bir bilgi sunuyor (link)

Doğru bir yerde duruyor ve ulaşmak bu kadar zor olmamalı ! (Forumda da konusu geçmiş ama otoyul mu değil mi? hala anlayamadım )
 
@canayaz0734 sizin yaptığınız gerçekten yol boyu binlerce kişiye yaşadığı zorluğu ve anlamsızlığı sorgulatıp özgürlüğünüzün başkaları tarafından kıskanılması durumunda fiziksel olmasada zihinsel olarak ufak değişimler yaratabilir.
Söz meclisten dışarı olarak 2 unsur var.
İstanbul'da trafiğin ana nedeni ortalama ev iş-okul arası 13 km. Yani İstanbullu oyalama 13 km yapmak zorunda yani sorun ev ve iş arası çok uzun mesafe olması. Ana nedeni kira gideri ile gelirin orta noktasını geçmesi yani gelirinin yarısından fazlasını kiraya vermek zorunda olmak. Tabi çözüm biraz daha sağlığından, sosyaliğinden, medeniyetinden ödün verip şehrin banliyolarına taşınmak. Kira yada ev sahibi olmak daha düşük maliyetli ama karşılığında 20 km ve en az 3 saatlik yol. Yani ne olursa olsun seçilerek yapılacak bir şey değil ama yapıyorlar hatta yetmiyor haftasonu işi olmasada çıkıp araba kullanıyorlar.
İstanbul'un medeni ve kabul edilebilir trafiğin 4-5 kat fazlasıyla karşılaşmasının sebebi sizin örneğinizde de olduğu gibi zincirlikuyudan Beylikdüzü'ne gidip gelmektir.
Tabi bisiklet trafiği rahatlatır tabi özendiğimiz İskandinav ülkelerinde bisiklet üzerine kurulu yaşam çok cazip, biZde sürücüler hiç anlayışlı ve görgülü değilken onlarda sürücüler çok medeni. Ama işte öyle değil orada çok az kişi günde 20 km yapıyor. Tüm ülkenin nüfüsü İstanbul'un nüfüsü kadar. Şöförler çok rahat ve stressiz bir trafikte kullandıklarından bisikletlilere tolarelanslı davranıyor. Gün içinde yol vermek zorunda kaldığı araç yaya ve bisiklet miktarı yani kesişme miktarı çok az. İstanbul'da dur kalk yapma ortalaması günde 270 üzeri. Yılda 19 bin küsur yanı yılda 20 bin yapan bir araba her kilometreyi 1 kez durarak almış demek bu insan tahamul sınırının çok üzerinde.
2. Olarak birçok ekonomi uzmanın İstanbul için rahat bir yaşam için çiftlerin her ikisinin 4000$ dan fazla kazanması ğerektiğini söylüyor. Yani sağlığından, konforundan ve standart bir yaşamdan ödün vermeden yaşamak için 18-20 bin gerek. Bu rakamların altına düştüğünüz Zaman normalde yapmanız gereken bir çok şeyden ödün veriyorsunuz günde 13 km yol gitmek zorunda olmak vaktinde işe gitmek için ortalama 37 dakika eken kalmak, yine dengeli olmaya bir sosyalleşme için uykudan feragat etmek. İstanbul ortalaması 7 saatin altında new York 7 saatin biraz üstünde.
Bu yazıda kimseyi yermek değil amacım ama bisiklet yolu, trafik denetimleri, şikayet sistemlerinin gelişmesi hep bınları istiyoruz ama zaten sabahtan beri 150 kere debriyaja basıp bırakmış biri biraz gergin olur. Çocuğu 10 lu yaşlara gelmeden günde 30 dakikadan hafta sonlarını toplayıp ortalamaya katarsak günde 1 saten fazla göremeyen insanlar söz konusu bunun yerine oturup gaz debriyaj
Gaz debriyaj.
İşinden 20-30-40
Km uzakta oturmak zorunda kalan kişi ister atla ister bisikletle ister arabayla ister toplu taşımayla gitsin ama özgürlükten bahsetmesin.
 
Bir dönem Bakırköy Şişli arası sıkça kullandım ben de E5'i. Şöyle söyleyeyim, sahil yolundan çok daha güvenli. Otomobillerle paralel hızları yakaladığınızda oldukça keyifli de.
Ama sağdan sağdan ufak ufak takılayım burda diye girecekseniz sakın denemeyin.
 
Bende Bakirkoyde oturuyorum haftanin 2 gunu Beylikduzune gidiyorum. Bisikletimi e5 de kullanmama sebebim ne uzun rampalar ne mesafe, sadece guvenlik. Aslinda bazen dusunuyorum su metrobus yolunun ustune bisiklet yolu yapilsa 2.kat gibi, oyle kocaman biseyde degil, 2 bisikletin yanyana gecebilecegi kadar genis. Cidden mukemmel olurdu. Zaten basta bisiklet kullanicilari otomobillerine ve toplu tasimaya veda ederdi, sonra trafigin icinde sıkısıp kalan otomobil suruculeri ustten vizir vizir giden bisikletlileri gorunce bisiklet kullanimina yonelirdi. Haliyle trafikte bi ölcude rahatlardi. Hoş daha dogru durust bisiklet yollari olmayan, kimsenin bisikletlilere saygi duymadigi ulkemizde boyle adimlarin atilmasini beklemek hayal sanirim.
 
@Kuzey Ege Kesinlikle katılıyorum,

@Zekeriya Çab Arabada ve metrobüste kendimi çok kıstlanmış ve mutsuz hissediyorum :(

@İbrahim A. Akşam herşeyi mi hazırlıyorum... Sabah ilk pedala bastığımda da hiç bir soru işareti kalmıyor,Güne 1-0 artıda başlıyorsunuz insalnar masalarına geldiklerinde daha hala uyurken siz dinç bir şekilde günün keyfini sürüyor ve algılarınız daha açık bir şekilde günü bitiriyorsunuz...
 
@canayaz0734 çok normal zaten arabada çisiniz gelse yapamıyorsunuz benzinlide daha 10 km varsa sizin hızınız 6km/h is 1saat 30 dakikadan önce tuvalet bulmanız mümkün değil. Allah'ın dağında olsanız çeker sağa yaparsınız ama medeniyetin ortasında insani bir ihtiyaç için 1 saaten fazla beklemeniz gerekiyor niye medeniyet. Medeniyetin amacı arabanın içinde oturup sigara içerek vakit öldürmek.
 
  • Beğen
Tepkiler: Furkan Y.
Geri