Scudo Sports

Zincir yağlama

@cakkoyun

hidrolik yağlarından uzuk durun derim ben.yağ yerine kesinlikle kullanmayın.çünkü hidrolik boyayla temas ederse boyayı kabartır ve boya atar.bende makina yağı kullanıyorum,makina yağı iş yerinde makinaların dişlileri için kullanılıyor,zaten benim kullandıgımda aynı sistem sayılır;)
 
Scudo
Kısaca yağlar ve zincir yağlaması;

Motor yağları :
Kapalı sistemler için üretilmiş ( karter, yağ devr-i daim poması, filitre) basınç altında yağlama özellikleri çık güçlüdür fakak zincir gibi açık sistemler için uygun değildir. Ayrıca motor yağlarında motoru temizleme ve temizlediği artıkları filitreye götürme işlevi olduğundan zincir yağlamasında kir ve su tutma gibi bir sorunlar ortaya çıkacaktır.

Mazot:
Mazot'un yağlayıcı özelliği zincir gibi aktarma sistemleri için yetersizdir zaten tutunma özelliği olmadığından kısa sürede zincir yağlamasından çok temizlenmesinde kullanlıılabilir oda yağlama öncesi iyice silinmesi şartı ile.

Vaseline :
Vaselinin yağlayıcı özelliği yoktur zincir yağlamasında kesinlikle kullanılmaması gerekir.

WD 40:
Bu aslında elektronik devreleri temizlemek amacı ile üretilmiş ama daha sonra pas ve kir çözme özelliği daha geniş kullanım alanlarına kavuşmuş bir üründür.
Yağlama özelliği vardır ama ancak bir elektronik cihaz üzerinde ki hareketli parçayı ve bir oyuncağı yağlayacak kadar. Zincire sıkılmamalıdır boyaya ve lastik aksamlara zararlıdır.


Motosiklet Sıvı Zincir Gresi :
Bu konuda şahsi deneyimimi aktarıcam; 5 ay boyunca würth ün motosiklet zincirleri için üretilmiş sıvı gresini kullandım. Her 70 km sonrasında zinciri tekrar yağlamam gerekti. Bu yağların özelliği yüksek devirlerde yağı şıçratmaması için wax içine hapsedilmiş sıvı yağ ile yağlama yapmasıdır fakat benim kullandığım würth ürününde 70 km sonrasında yağ uçuyor ve zincirin üzerinde sadece wax kalıyordu. Başka markaları deneyip dikkat ederek iyi sonuç alınabilir.

Hidrolik Yağları :
Güç iletiminde kullanılan yağlar olup bunlarda yukarıda bahsettiğim üzere kapalı sistem yağları olduğundan zincir yağlamasında kullanılmamalıdır. Zincire tutunma özellikleri yoktur.

Peki Hangi Yağ Uygun ?
Tabiki sıvı zincir yağları .. bisikletçilerde küçük kutularda, oto sanayilerdeki yağ satıcılarında litrelik ambalajlarda bulabilir ve temizlenmiş zincire içten uygulayıp eski bir diş fırçası ile yayıp fazlasını bez ile alarak iyi bir yağlama yapmış olursunuz.

İyi Zincir Yağı Nasıl Olmalı ?
İyi bir zincir yağını anlamak çok kolaydır. Elinize bir kaç damla damlatın önce yağ elinizde yayılmalı ve ıslak bir his vermeli ve bir süre sonra yapışkan bir hal almalıdır. Bu o yağın zincirinizin baklaları arasına sızacagına ve sonra orada kalacağına işarettir ki zincir yağının görevi budur.

Sonuç olarak biraz araştırma ve bir kaç lira fazlası ile hem bisikletinizi hemde kendinizi yormamış olursunuz.

Temizleme :
Bu iş için piyasada satılan balata temizleme sprayleride iş görür hemde zincirin yanı sıra ruble, ayna ve vitesleri de kolayca temizlemiş olursunuz . Uçucudur artık bırakmaz

Umarım faydalı olmuştur.
 
@europeseko

Finish Line adı üstünde olayın bittiği nokta :D
Unutmam, ben bu yağı önerdiğimde forumda biri çıkıp,
illa buna para mı vermek zorunda millet, zeytinyağıyla da zincir yağlanır demişti.

Finish line'ın kuru ve ıslak şartlar için iki türünü var,
ikiside kullanım alanlarında gayet iyiler, bariz biçimde daha uzun süre dayanıyor,
yağlama işlemi daha az zaman ve çaba gerektiriyor haliyle parayı da
bunun için veriyoruz :)
 
sana katiliyorum.bende finish line dry var,toz toprak dinlemiyor:D
 
bisikletin başka hangi parçaları yağlanır? pedallar, aynakol, frenler, vites telleri bunlar yağlanır mı? benim bisikletin bir yerinden bir gıcırtı geliyor ama zincirin yağsızlığından da olabilir diye düşündüm.
 
Yüksek torkla sıkılan bütün parçaların, metal-metal temas eden kısımları
iyice temizlenip greslenmeli, pedalların aynakola giren yivleri,
aynakol-orta göbek milli arası, orta göbek-kadro arası vb.

Bu kısımlar sabit zaten neden gerekli greslemek diyebilirsiniz.
Greslenme yapılmazsa ve üzerine çok sıkılırsa, çıtırtılardan kurtulamazsınız.

Sele borusuyla kadro arasının temiz olmaması da cıtırtıya yol açabilir,
iyice temizliyoruz, burayı tabiki yağlamıyoruz :D

Orta göbeğin yağsız kalması veya gevşemesi gıcırtılara yol açabilir,
Yağsız kalan zincirin sesi bellidir zaten kolayca anlaşılır...

Bu arada unutmadan Ender Bey'in başlığı önemli bir kaynak:
https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=13968&highlight=amat%F6rce+bak%FDm%FD
 
peki zinciri temizlemek için tiner kullanılabilir mi sizce?
tiner kullanıp, iyi sonuç alamayan kimse var mı???

yarın bisikleti acilen çalışır hale getirmek için zincirini tinerle temizlemek zorunda kalacağım,,,

bu arada geçen gün finish line marka bisiklet yağı aldım. 60 ml --10 tl.umarım verdiğim paraya değer...
 
bu sabah zincirleri bir beze tiner dökerek sildim.
üzerindeki tüm kir gitti, ışıl ışıl oldu.

sonra kuru bir bezle kurulayıp, cross country sıktım. eskiden çıkan tüm sesler yok oldu.

yani bugün öğrendim ki zincirler tiner ile çok güzel temizleniyormuş.
paylaşmak istedim :)
 
Hani olur da acil durum için bitkisel yağ falan (mesela ayçiçek yağı) kullanmak zorunda kalırsanız, ilk fırsatta hemen temizleyip normal yağ ile yağlamanızı öneririm.

Çünkü bunlar uzun süre bekleyince zift gibi oluyor ve zincirin hareket kabiliyetini azaltıyor. Sonrasında da temizlenmesi zor oluyor.

Ek bir tecrübe olarak söylemek istedim...
 
mazot wd 40 gibi kimyasallar kir ve yağ sökücü özelliğe sahiptir zincire zararı yokturancak kullanıldıktan sonra yağlamak gerekir özel zincir yağlarından başka bir yağ kullanma (motor yağı makine yağı vb.)
 
@toprakec
merhaba arkadaşım kim ne derse desin boş ver amerikayı yeniden keşfetmeye gerek yok bu işin gerçeği şudur gazyağı ile(mazot benzin le olmaz) zincirini rubleni ve aynakolun dişlerini fıça ile temizle gaz yağı bulamazsan sentetik tiner daha yakındır sonra üzerine çok tazzikli olmamak şartı ile sulla yıka kurumaya bırak ve yağla yağ için motor yağı kullanman yeterli saygılarr
 
Arkadaşlar zincir vs. aksamları yarı yanmış motor yağıyla yağlarsak sorun yaratırmı?
 
Zincirde uzun süre kalıcı
Toz tutmaz (kuru tip)

(link)

Ben kullandım tavsiye ederim.Fiyat olarak da uygun.8.oo tl gibi bir fiyatı var sanırım.İyi forumlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: S26
@kaan çelik

Aman öyle birşey deneme.Bence en güzeli Gres yağ kullan..Isıya ve sürtünmeye dayanıklı yağlar var..Mobil gera atx ler olabilir..Gres yağ uzun koruma sağlar..İyi forumlar.
 
Motor yağı çok çabuk kir tutuyor ve hemen kapkara oluyor. İş görmesine görüyor ama ömrü kısa oluyor.
 
fren tellerinde gres zincirde ise zincir yağı kullan.yanık motor yağı artık yapar zincirin hareketlerini kısar.ille de motor yağı kullanıcam diyorsan ince motor yağı kullan yağı daha çok zincir pimlerine uygula.20-50 gibi yoğun motor yağlarını az tercih et
 
Geri