Scudo Sports

Zincir yağlama

@Emre MERİÇ


Bisikletin eskisi yenisi fark etmez nasıl kullandıgınla alakalıdır. Yağlar genellikle sudan cok fazlaca etkilenirler. Bir kac kez su temasında bulundugunda zincirin örnegin yagmur yada dere içinden gecme vs.. bu tür durumlarda yağ deforme olarak işlevini kaybeder. Siz zincir üzerinde yag görseniz bile bu yag direncsizdir islevsizdir.

Bisikleti yıkadıktan sonra yada su temaslarından sonra tabi bu sizede baglı zincirinizi benzin, mazot yada yag temizleyicilerle silerek yaglamanızı öneririm. Zincir ruble aynakol dişllilerini bu sekilde yıpranmadan daha uzun süre kullanırsınız .

Toz tutmayan ve sudan daha az etkilenen yaglarda vardır cokta asırı pahalı degiller sonucta tozlanma ve sudan daha az etkilendikleri için sizde daha az tüketeceksiniz.

Toz kaplamıs bir yag dislilere daha cok zarar verir.

Süspansiyon için ise yeni olan bisikletin içindeki yagları duruordur yayları yağlıdır. Siz üstten o acık kısmı ince zincir yagı ile bezle yedirerek silin sonra amortisorun içe girip cıkan kısmın altında lastik vardır o lastigi actırıp içe dogru az yag sıkın ve assagı yukarı yedirin. Bakım için bu sekilde yaglama yapılıyor.

Onun dısındada içini acarsanız toplaması biraz karmasık olabilir. İçinde yay ve bazılarında kilit sistemi var bunlarda kuru gres yagı gibi olan yaglarla yaglanıyor. Suanda sizin ihtiyacınız yoktur buna.
 
  • Beğen
Tepkiler: FATİH ÇOLAK
Scudo
zefal prolube zincir yağı kullanıyorum havalı maşayıda yağladım onunla gayet iyi
 
arkadaşlar her yağın ayrı ayrı bir viskozitesi vardır, bundan kasıt ise yağın akışkanlığıdır, bunu yağı iki parmağınız arasına aldığınızda hissedersiniz (bal ve su arasındaki fark gibi) kalın olan yağlar zincire daha çok toz toprak toplar ama yağlama sistemi çok iyidir, çok ince yağ ise yetersiz yağlama yapabileceği gibi fazla toz toprak biriktirmez. ben her zaman marketlerde satılan eskiden beri her evde bulunan dikiş makinesi yağı kullanıyorum ince bir fırçayla zincire abartmamak şartıyla uyguluyorum. son birşey ""SAKIN ama SAKIN"" zincire gres yağı sürmeyin,gres yağını hem çıkarması zordur hem de tertemiz olan bir yolda bile bütün tozu toprağı bulup zincire yapıştırır ve daha sonra çamurlaşır.

bir de şu var insanlar gelip "yaaa abi bu zincir çok ses çıkartıyo anlamıyorum" diyor, dönüüp zincire baktığınızda ise 1 damla dahi yağ olmayan paslı bir zincir farkediyorsunuz, yağlama hareketli makine elemanları üzerinde her zzaman verim arttırır ve aşınmayı önleme,parça ömrünü uzatma (hatta bazen sistem ömrünü) gibi olumlu etkileri vardır unutmayın.
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmetcan_bike
Arkadaşlar merhaba,

Sormak istediğim biraz dolaylı bir konu belki ama, zinciri tam olarak ne kadar yağlamamız gerekiyor? Forumda gördüğüm fotoğraflarda arka ruble herkesin tertemiz, parlıyor adeda. Benim rubleye bakıyorum, simsiyah olmuş.

Mesela bu fotoğrafı yabancı forumda buldum. Bisikletin kadrosunda çamur toprak izleri var, hani yeni temizledi desem onlar ne alaka olacak ama, rubleye bakıyorsunuz pırıl pırıl.

Anlatmak istediğim bunun gibi. Ben kendim de yağlamıyorum, bisikletçiye yağlatıyorum ama sonuç simsiyah ruble. Hadi ruble önemli değil, bütün pantolonlarımın paçası da kirleniyor. Kadro kirleniyor vb.

Sormak istediğim, bunun için özel bir yağ mı var? Yoksa çok ama çok az mı yağ kullanmak gerekiyor? Nedir?

Yorumları bekliyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Barış TURAN
Bisikletimi aldığım ilk haftalar zincir,ruble çamurdan zift şeklini almıştı.Nedeni bilinçsiz yağ sürümü serviste.Arkadaşlarımın bisikletine bakıyordum tertemiz,yahu ben fazla km yaptığım için mi böyle pis diyordum neyse.En sonunda arkadaşımın yardımıyla birde Sedat abinin attığı linkteki temizleme işlemine baktım.Sana olayı özet geçeyim.İlkönce zincire,rubleye wd-40'ı sık(7 10 lira).10 dakika bekle akan çamuru seyret.Ondan sonra tazyikli suyu zincire,rubleye ve arka aktarıcıdaki dişlilere sık(bu arada suyu sıkmadan önce arka aktarıcıdaki dişliler üzerinde pislikleri temizle).Kuru bezi al(eğer zincir temizleme aletin yoksa)zinciri tut ve bir kaç tur çevir.Fırça filan varsa bakla arasındaki pislikleri temizle. Sonra fırçayı rublenin her dişlişini temizleyecek şekilde pedalı çevir.Ondan sonra yağ sürme işlemi var.Yağı zincirin bakla aralarına bir iki tur kadar damlat azar azar.Sonra vitesleri tüm dişlilere geçir.Yağı direk rubleye basma yoksa yine zift olur.Ben en son 300 km önce bu yazdığım işlemleri yaptım toz,toprak,çamurda bisiklet sürdüm zincir halen ter temiz.
 
herkes bu hatayı bi kere yapıyo demek ki :)

ben de bi çok olsun az olmasın, aman iyi olsun diye bolca (öyle böyle bol diil :S) bi yağlamıştım...
tüm zinciri ve rublenin her nokrasını : )))))))))
toza ilk vurduğumda resmen balçık oldu dişlilerimin arası :S
onun üstüne ilk yağ sökücü kullanarak temizlediğimde, üstünde kalan yağ hala yeterliydi.
sonunda dün, mazot kullanatak iyice bi temizleyebildim de normale döndü -sayılır :S
 
Temizleme aşamasında sorun yok arkadaşlar. Biliyorum, bende de var WD-40. Daha geçen gün temizledim.

Sorum yeterince çık olmamış galiba. Nasıl temiz kalacağını soruyordum aslında.. Bu kadar insan haftada bir temizlik yapıyor olamazlar herhalde diye düşündüm.
Hani üstüne toz yapışmasını engelleyen ama aynı zamanda aksamın üstünden akıp gitmeyen özel bir yağ mı var
 
Dediğim gibi suyu vurduktan sonra kuru bezle zinciri rubleyi temizle,fırça ile bakla aralarındaki kalan pislikleri al yağıda sürdünmü ayna gibi.Arkadaşımda bu yağdan vardı (link)zincirin üzerinde bi kat oluşturuyor şuana kadar tozda toplamadı .Yağladıktan 480 km sonra zincirden ses gelmeye başladı :=)
 
  • Beğen
Tepkiler: Sinan Ceylan
Evet, Can. İşte böyle bi şey arıyordum.
Hoş, ben şimdi yeni ruble, zincir, aynakol vs. aldım/alıyorum. Artık onları bunun gibi bi şey ile yağlamam lazım. :)
 
o ruble nikelaj kaplama olanlardan yani normal siyah gibi görünenleri ne kadar temiz tutsanda nikel olmadıgı için parlamaz benimde bisikletim astro 210v aynakol zincir ruble hep temiz ama parlamıyor çünkü malzemesi parlak degil :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Sinan Ceylan
xt serisi vites kullandım. bisikletçi bu seride yağ gerekmez demişti :eek:
 
@ozgurcu

Bisikletçi bu der ! :) Öyle derki bir an evvel paralanıp ona geri gidesin...
 
  • Beğen
Tepkiler: MTE
Kısa bir süre içinde zincir ve mekanik aksamları temizleyip, tekrar yağlamam gerekiyor. Anlayacağınız sıradan bir genel bakım içerisine sokacağım. Fakat! Yağlamak için piyasada uygun yağı bulamadım. Gerçekten hissedilir derecede performans verecek, ben bunu hissedicem. Yağ bu kadar iyi olmalıdır. Kullandığınız ve tecrübe edindiğiniz markalar var ise, paylaşırsanız sevinirim..
 
şuan bunu kullanıyorum gayet akıcı memnunum. (link)
 
Arkadaşlar ben A40 magic markalı yağ aldım 5TL ye ince yağ diye biliyorum sprey zincire sıkınca kirleri döküyor hemde yağ olarak geçiyor üstündeki İngilizce yazıyı çevirebildiğim kadar çevirdim bunu anladım ama zincir hemen kuruyor sanki hiç yağlanmamış gibi bu yağdan kullanan var mı yani A40 sadece pislikleri mi döküyor üstüne birde yağ mı kullanmalıyım???
 
Merhaba,

Ben şahsen bu "hem temizleyici hem yağlayıcı" çözümlerden kaçınıyorum. Çekiş sistemini önce temizleyip, sonra da uygun bir yağ ile yağlamak her zaman daha sağlıklı olacaktır.

Zincir, ruble ve arttırıcıları temizlemek için Würth markasının balata temizleyici spreyini kullanıyorum. Bu parçaları iyice temizledikten sonra da Zefal'in Pro Lube zincir yağıyla yağlama yapıyorum. Her 100-150 km'de bu şekilde temizleme-yağlama yapmak, bileşenlerin ömrünü uzatır ve daha sorunsuz bir sürüş imkanı tanır size.

Saygılar
 
  • Beğen
Tepkiler: OsmanBayraktutan
Çeşitli zincir yağlama tavsiyeleri var.Fakat senelerdir kullandığım motor yağıdır.
 
Merhaba arkadaşlar,

Zincir yağları ile ilgili forumda bulabildiğim bütün konulara baktım Fakat tam sağlıklı bir sonuç alamadım. Bisiklet temizliği sonrası zincir yağı olarak ne kullanmalıyız. Forumda;

Würth Dry Lube Sabesto
Zefal Dry Lube
Finish Line
3M Genle amaçlı yağlayıcı
Silah yağı
Sıvı gres çeşitleri vs. olarak bir çok yağ önerilmiş. Carraro CRP 710 ile haftalık 100 km yol yapmaktayım. Yolun %90'ı asfalt. Şu an için decatlondan aldığım BTwin sıvı gres kullanıyorum ama hiç memnun değilim. Çok fazla toz topluyor ve ikinci üçüncü gün vites geçişleri çok sesli ve rahatsız oluyor.

Yurtdışından yağ getirtme işi biraz uzun süreceğinden internet üzerinden veya Ankara'dan elden temin edebileceğim kaliteli bir yağ öneriniz var mıdır?

İyi Günler.
 
  • Beğen
Tepkiler: S. Fatih
Motorsiklet ve bazi bisiklet servislerinde sprey zincir yaglari vardir. Gres ozellikli olanlarina pek yanasmayin. Toz toplar ve asinmayi hizlandirir.
 
Geri