Scudo Sports

Zincir temizliği

Ön ve arka aktariciyi buyuk disliye alabiliyorsan sorun yok demektir. Ama buyuk ihtimal geçmez. Zincir kisa gibi duruyor. Bu road linkle falan pek saglikli olmuyor vites gecisleri. En sagliklisi sitemin musade ettigi maximum minimum disli degerleri icinde kalmak.
 
Scudo
Ön ve arka aktariciyi buyuk disliye alabiliyorsan sorun yok demektir. Ama buyuk ihtimal geçmez. Zincir kisa gibi duruyor. Bu road linkle falan pek saglikli olmuyor vites gecisleri. En sagliklisi sitemin musade ettigi maximum minimum disli degerleri icinde kalmak.
Alabiliyorum, zincir siparisi verdim hazir kaset degismisken. yokuslu bi yerde yasiyorum dizlerim de biraz gidik o yuzden buyuk kaset ihtiyacim var.
 
Alabiliyorum, zincir siparisi verdim hazir kaset degismisken. yokuslu bi yerde yasiyorum dizlerim de biraz gidik o yuzden buyuk kaset ihtiyacim var.
Yeni zincir geldiği zaman kendiniz doğru uzunluğu bulamazsanız yetkili bi shimano servisinde ayarlatın. Yeni zincirin uzunluğuna göre eski zincirin durumuna bakarsınız. 1-2 bakla eksikse çok dert etmeyin ama yine de dikkatli kullanın. 2-3 tane quicklink ekleyip kullananlar var uzatmak için de riskli tabii kimse önermiyor. Eskisi de yedekte durur.
 
Çok kısa sorum 105 set carraro 062 kısa bacak galiba aktaricım 30 rubleye kadar destekliyor değil mi
 
Çok kısa sorum 105 set carraro 062 kısa bacak galiba aktaricım 30 rubleye kadar destekliyor değil mi
evet, r7000 serisi kısa bacak aktarıcının desteklediği maksimum oran 11-30. yaklaşık 17.000km'dir o şekilde kullanıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: brk34
evet, r7000 serisi kısa bacak aktarıcının desteklediği maksimum oran 11-30. yaklaşık 17.000km'dir o şekilde kullanıyorum.
Shimano olmaz dese de 11-32 çalıştırıyor, çapraza düşürmemek için dikkatli olmak kaydıyla bu şekilde kullandık sorun çıkmadı.
 
  • Beğen
Tepkiler: brk34
Çok kısa sorum 105 set carraro 062 kısa bacak galiba aktaricım 30 rubleye kadar destekliyor değil mi
Evet 30'a kadar destekliyor. Kadro kulağına takılan aktarıcı uzatma aparatı kullanarak 34 dişli ile kullanıyorum 062'yi.
 
  • Beğen
Tepkiler: brk34
Evet 30'a kadar destekliyor. Kadro kulağına takılan aktarıcı uzatma aparatı kullanarak 34 dişli ile kullanıyorum 062'yi.
Şuan için sormuyorum ilerisi için soruyorum nasıl bı aparat bu acaba
Shimano olmaz dese de 11-32 çalıştırıyor, çapraza düşürmemek için dikkatli olmak kaydıyla bu şekilde kullandık sorun çıkmadı.
Ben çapraz çok yapıyorum ya aşırı yapmasam da yapıyorum. Bana olmaz. Maalesef
 
Şuan için sormuyorum ilerisi için soruyorum nasıl bı aparat bu acaba

Ben çapraz çok yapıyorum ya aşırı yapmasam da yapıyorum. Bana olmaz. Maalesef
Şu malzeme:

tb-et06-622-jpg.jpeg


Aktarıcı uzatma aparatı yazınca bir çok farklı satıcı çıkıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: brk34
zinciri uzun bir süre (1 ay 800 km) sonra temizleyeyim dedim. bulaşık deterjanı+ motorex bike clean+ asperox sarı güç ile 1 saate yakın temizlemeye çalıştım yine de zincirde kirli yağları tamamen çıkaramadım. şimdi motorex zincir waxı ile kullanacağım. bir dahaki yıkamada daha iyi temizlik için nasıl bir yol izlememi önerirsiniz ?

1758032743216.jpeg

edit: zincir demişim ama ruble olacaktı :/
 
zinciri uzun bir süre (1 ay 800 km) sonra temizleyeyim dedim. bulaşık deterjanı+ motorex bike clean+ asperox sarı güç ile 1 saate yakın temizlemeye çalıştım yine de zincirde kirli yağları tamamen çıkaramadım. şimdi motorex zincir waxı ile kullanacağım. bir dahaki yıkamada daha iyi temizlik için nasıl bir yol izlememi önerirsiniz ?

330340 dosyayı görüntüleasperox vs benzeri ürünleri kadroyla temas ettirmemeye bakın,siz bilirsiniz tabiki ama bu işin en ucuz en kolay ve pratik yolu mazottan geçer....
 
Zincir yağlama için en mantıklı yol nedir eski konuları incelediğimde markalı zincir yağlarını kullanıp memnun olanlar da var, o kadar para vermeyi mantıklı bulmayıp makine yağı kullanan da var, arada kalmış durumdayım dağ bisikleti ile çoğunlukla hafif arazi ve bozuk yollarda sürüyorum wet lube koruma amaçlı daha mantıklı görünüyor ancak kuru havada kullanımı sorun oluyor marka olanlarda fiyatına göre kalitesi değişiyor mu yoksa ucuz olan da pahalı olan da aynı işi görüyor mu yoksa ekonomik olarak makine yağı kullanmak da aynı işi görür mü bilgilendirir misiniz
 
Zincir yağlama için en mantıklı yol nedir eski konuları incelediğimde markalı zincir yağlarını kullanıp memnun olanlar da var, o kadar para vermeyi mantıklı bulmayıp makine yağı kullanan da var, arada kalmış durumdayım dağ bisikleti ile çoğunlukla hafif arazi ve bozuk yollarda sürüyorum wet lube koruma amaçlı daha mantıklı görünüyor ancak kuru havada kullanımı sorun oluyor marka olanlarda fiyatına göre kalitesi değişiyor mu yoksa ucuz olan da pahalı olan da aynı işi görüyor mu yoksa ekonomik olarak makine yağı kullanmak da aynı işi görür mü bilgilendirir misiniz
Kararma ve kirlenmeyi sorun etmezseniz makine yağı iş görüyor. Uzun süredir motor yağı kullanıyorum. Evet ilk kullanımda kapkara oluyor. tozlar yapışıyor felan ben hiç rahatsız olmuyorum. Bianchi bisikletimin zincirini wax denen parafin (mum) ile yağlıyorum, çocukların bisikletleri ile diğer bisikletlerimin zincirlerini hala motor yağı ile yağlıyorum.
 
Kararma ve kirlenmeyi sorun etmezseniz makine yağı iş görüyor. Uzun süredir motor yağı kullanıyorum. Evet ilk kullanımda kapkara oluyor. tozlar yapışıyor felan ben hiç rahatsız olmuyorum. Bianchi bisikletimin zincirini wax denen parafin (mum) ile yağlıyorum, çocukların bisikletleri ile diğer bisikletlerimin zincirlerini hala motor yağı ile yağlıyorum.
kirlenme benim için sorun olmaz gerekirse 100 km'de 1 temizler yağlarım, benim çekincem görüntü dışında zarar vermesi zincirin kararmasının rengin değişmesi dışında bir zararı oluyor mu zincire dişlilere veya rubleye aynakola
 
zinciri uzun bir süre (1 ay 800 km) sonra temizleyeyim dedim. bulaşık deterjanı+ motorex bike clean+ asperox sarı güç ile 1 saate yakın temizlemeye çalıştım yine de zincirde kirli yağları tamamen çıkaramadım. şimdi motorex zincir waxı ile kullanacağım. bir dahaki yıkamada daha iyi temizlik için nasıl bir yol izlememi önerirsiniz ?

330340 dosyayı görüntüle

edit: zincir demişim ama ruble olacaktı :/

Öncelikle, dişli ekipman bile olsa asperox denen şeyi yaklaştırmayın bisikletinize,

Bulaşık deterjanı ve güzel bir ara fırça ile iyice fırçaladıktan sonra, üst 90 dereceden basınçlı suyu rubleye ama sadece rubleye ve yine belirli bir mesafeden tutmak kaidesi ile çıkaramayacağınız yağ kalıntısı olmamalı.
 
kirlenme benim için sorun olmaz gerekirse 100 km'de 1 temizler yağlarım, benim çekincem görüntü dışında zarar vermesi zincirin kararmasının rengin değişmesi dışında bir zararı oluyor mu zincire dişlilere veya rubleye aynakola
yag toz toplayinca karariyor zaten. Toz demek aşınmanın hızlanması demek.
 
Zincir yağlama için en mantıklı yol nedir eski konuları incelediğimde markalı zincir yağlarını kullanıp memnun olanlar da var, o kadar para vermeyi mantıklı bulmayıp makine yağı kullanan da var, arada kalmış durumdayım dağ bisikleti ile çoğunlukla hafif arazi ve bozuk yollarda sürüyorum wet lube koruma amaçlı daha mantıklı görünüyor ancak kuru havada kullanımı sorun oluyor marka olanlarda fiyatına göre kalitesi değişiyor mu yoksa ucuz olan da pahalı olan da aynı işi görüyor mu yoksa ekonomik olarak makine yağı kullanmak da aynı işi görür mü bilgilendirir misiniz
Zincir bakımı, zincirin minimum sürtünme ile verimli çalışmasını sağlayarak hem ömrünü uzatır hem de sürüş kalitesini artırır. Her markanın kendine özgü özellikleri vardır; ancak birçok sürücü ürünleri yanlış uyguladığı için “şu marka iyi, bu marka kötü” gibi yorumlar yaparak kafa karışıklığına yol açmaktadır.

Örneğin MOTOREX ChainLube WAX, ve MOTOREX ChainLube PTFE tertemiz bir zincir yüzeyine her baklaya birer damla şeklinde uygulandıktan sonra en iyi sonucu verebilmesi için 4–12 saat bekleme süresi gerektirir. Sürücü ürünü uygulayıp hemen yola çıkarsa, ürün zincire tam olarak yapışmadığı için etkisini gösteremez ve bu durum ürünün “kalitesiz” olduğu izlenimini yaratır.

Benzer örnekler çok fazladır. Zincir yağı her zaman temiz bir zincire uygulanmalıdır. Uygulamadan sonra en az 1 saat beklenmeli, ardından kuru bir bezle fazla yağ alındıktan sonra sürüşe çıkılmalıdır. En doğru yöntem ise her kullanımdan sonra zinciri temizleyip yağlamaktır. Bu hem zincirin kararmasını geciktirir hem de ömrünü uzatır; çünkü baklalar her zaman temiz ve yağlı kalır.

Her zincir yağının formülasyonu birbirine benzer olsa da markaların kendilerine özgü farklılıkları vardır. Zincir yağında ‘pahalı olan iyidir’ diye bir kural yoktur; burada en önemli faktör kullanıcı deneyimidir. Gerçekte zincir yağlarının pahalı olmasının sebebi, genelde marka, AR-GE çalışması, eklenen katkı maddeleri (seramik, teflon/PTFE, nano katkılar vs.) ve pazarlama maliyetleridir.

Sana önerim, MOTOREX ChainLube Wax veya MOTOREX ChainLube PTFE bir dene. WAX genelde kullanım koşullarına göre 2 - 3 sürüşte, PTFE ise her 50-80km bir yenilenmelidir.
Kışın hafif yağmur, nemli yollar, sabah çiyi gibi koşullarda WAX ürünü kullanacaksan her sürüşte yenilenmelidir. Kış koşulları için en iyi sonucu MOTOREX ChainLube WET verir. Yapışkan özelliği ve su iticiliği fazla olduğu için nemli ve çamurlu ortamlarda en ideal çözümdür.

Markalı zincir yağları, bisiklet kullanımına özel formüle edilir: zincire daha iyi tutunur, pas önleyici katkılar içerir, sürtünmeyi azaltacak şekilde optimize edilir.

Makine yağı (dikiş makinesi yağı, motor yağı vb.), kısa vadede zinciri yağlar ama genellikle daha akışkan olduğu için çabuk akar, daha çok toz/kir toplar ve uzun vadede zincirin ömrünü kısaltabilir.

Ekonomik açıdan cazip görünse de uzun vadede zincir + ruble ömrü kısaldığı için aslında markalı yağ genellikle daha hesaplıdır.

Pahalı zincir yağı daha mı iyidir?”

Hayır, pahalı her zaman daha iyi demek değil.

Çoğu zincir yağı birbirine yakın performans gösterir, fark daha çok formülasyon + kullanım koşullarına uygunluk tarafında çıkar.

Orta segment ürünler (Motorex, Finish Line, Muc-Off gibi) genellikle yeterlidir. Daha pahalı seramik/nano katkılı yağlar farkı sadece uzun mesafeli yarışlarda veya watt tasarrufu arayan performans odaklı sürücülerde hissettirir.

Özet: Zinciri tertemiz yap, yağla, bekle, sil, sür.
 
kirlenme benim için sorun olmaz gerekirse 100 km'de 1 temizler yağlarım, benim çekincem görüntü dışında zarar vermesi zincirin kararmasının rengin değişmesi dışında bir zararı oluyor mu zincire dişlilere veya rubleye aynakola
Oluyordur tabii muhakkak. En basitinden wax ile yağlama zincirin ömrünü ciddi oranda arttırdığı söyleniyor. Normal yağ ile ömrü daha kısa sürüyormuş. Toz tutan bir yağ ile yağlamada metal parçalar arasındaki aşınma da daha hızlı olacaktır mutlaka. Yine de kendime en pratik, hızlı ve ucuz gelen şekli uyguluyorum. Mumu da sadece şimdilik daha gözde olan bisikletime uyguluyorum.
 
Zincir bakımı, zincirin minimum sürtünme ile verimli çalışmasını sağlayarak hem ömrünü uzatır hem de sürüş kalitesini artırır. Her markanın kendine özgü özellikleri vardır; ancak birçok sürücü ürünleri yanlış uyguladığı için “şu marka iyi, bu marka kötü” gibi yorumlar yaparak kafa karışıklığına yol açmaktadır.

Örneğin MOTOREX ChainLube WAX, ve MOTOREX ChainLube PTFE tertemiz bir zincir yüzeyine her baklaya birer damla şeklinde uygulandıktan sonra en iyi sonucu verebilmesi için 4–12 saat bekleme süresi gerektirir. Sürücü ürünü uygulayıp hemen yola çıkarsa, ürün zincire tam olarak yapışmadığı için etkisini gösteremez ve bu durum ürünün “kalitesiz” olduğu izlenimini yaratır.

Benzer örnekler çok fazladır. Zincir yağı her zaman temiz bir zincire uygulanmalıdır. Uygulamadan sonra en az 1 saat beklenmeli, ardından kuru bir bezle fazla yağ alındıktan sonra sürüşe çıkılmalıdır. En doğru yöntem ise her kullanımdan sonra zinciri temizleyip yağlamaktır. Bu hem zincirin kararmasını geciktirir hem de ömrünü uzatır; çünkü baklalar her zaman temiz ve yağlı kalır.

Her zincir yağının formülasyonu birbirine benzer olsa da markaların kendilerine özgü farklılıkları vardır. Zincir yağında ‘pahalı olan iyidir’ diye bir kural yoktur; burada en önemli faktör kullanıcı deneyimidir. Gerçekte zincir yağlarının pahalı olmasının sebebi, genelde marka, AR-GE çalışması, eklenen katkı maddeleri (seramik, teflon/PTFE, nano katkılar vs.) ve pazarlama maliyetleridir.

Sana önerim, MOTOREX ChainLube Wax veya MOTOREX ChainLube PTFE bir dene. WAX genelde kullanım koşullarına göre 2 - 3 sürüşte, PTFE ise her 50-80km bir yenilenmelidir.
Kışın hafif yağmur, nemli yollar, sabah çiyi gibi koşullarda WAX ürünü kullanacaksan her sürüşte yenilenmelidir. Kış koşulları için en iyi sonucu MOTOREX ChainLube WET verir. Yapışkan özelliği ve su iticiliği fazla olduğu için nemli ve çamurlu ortamlarda en ideal çözümdür.

Markalı zincir yağları, bisiklet kullanımına özel formüle edilir: zincire daha iyi tutunur, pas önleyici katkılar içerir, sürtünmeyi azaltacak şekilde optimize edilir.

Makine yağı (dikiş makinesi yağı, motor yağı vb.), kısa vadede zinciri yağlar ama genellikle daha akışkan olduğu için çabuk akar, daha çok toz/kir toplar ve uzun vadede zincirin ömrünü kısaltabilir.

Ekonomik açıdan cazip görünse de uzun vadede zincir + ruble ömrü kısaldığı için aslında markalı yağ genellikle daha hesaplıdır.

Pahalı zincir yağı daha mı iyidir?”

Hayır, pahalı her zaman daha iyi demek değil.

Çoğu zincir yağı birbirine yakın performans gösterir, fark daha çok formülasyon + kullanım koşullarına uygunluk tarafında çıkar.

Orta segment ürünler (Motorex, Finish Line, Muc-Off gibi) genellikle yeterlidir. Daha pahalı seramik/nano katkılı yağlar farkı sadece uzun mesafeli yarışlarda veya watt tasarrufu arayan performans odaklı sürücülerde hissettirir.

Özet: Zinciri tertemiz yap, yağla, bekle, sil, sür.
Peki zefalin pro wet ve pro dry ürünleri nasıldır bilginiz var mı, dediğiniz ürünlere baktım sadece bisiklet sitelerinde var alışveriş uygulamalarında göremedim
 
Geri