bymelih6
Üye
- Kayıt
- 16 Mayıs 2020
- Mesaj
- 39
- Tepki
- 14
- Yaş
- 21
- Şehir
- Kayseri
- İsim
- Peloton
- Başlangıç
- 2014—15
- Bisiklet
- Diğer
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
@ersnpk Selam, tecrübenize istinaden sormak istedim, balata spreyini ruble ve zincire bisikletin üzerinde mi, çıkartıp ayrı bir yerde mi uyguluyorsunuz? Kadro, jant telleri ve orta göbeğe temasta bir sorun var mıdır?Ben yıllardır sadece balata spreyi kullanıyorum. Her hangi bir zararını görmedim. Maliyeti düşük ve bütün kiri pası atıyor zincirin , rublenin üzerinden. Ama @selim82 'n de dediği gibi altına bir kova ya da leğen falan koyun. Direk akıtıyor yağı üzerinden.
Selam, zincir ustundeyken spreyi sıkıyorum. Teker dönerken 2 tur sprey sıkmak yeterli oluyor periyodik şekilde yaparsanız. Ruble icin tekeri söküp yapmak daha kolay ve verimli oluyor. Ardından yaglama işlemi ve bisiklet hazır. Kadron ya da jant tellerine temasında bir sorun yok. Göbeklere kolayca ulaşabilecek bir uygulama değil zaten merak etmeyinSelam, tecrübenize istinaden sormak istedim, balata spreyini ruble ve zincire bisikletin üzerinde mi, çıkartıp ayrı bir yerde mi uyguluyorsunuz? Kadro, jant telleri ve orta göbeğe temasta bir sorun var mıdır?
Teşekkür ederim
Ben yıllardır sadece balata spreyi kullanıyorum. Her hangi bir zararını görmedim. Maliyeti düşük ve bütün kiri pası atıyor zincirin , rublenin üzerinden. Ama @selim82 'n de dediği gibi altına bir kova ya da leğen falan koyun. Direk akıtıyor yağı üzerinden.
Ben oyle bir ürüne denk gelmedim demek ki hocam doğrudur. Bilindik bir şey almak daha iyi ama her türlü. 404,würth vb.Hocam burada markadan markaya çok fark ediyor. Ben 404 markasını kullandığımda hiç bir problem yaşamadım. Bilinmedik merdiven altı bir marka kullandığımda boyaya zarar verdi.
Bu atık konusu kafamı kurcalıyordu. Bilgi verdiğiniz iyi oldu. Biriktirelim o zaman. Kullanacak bir yer illa bulunur.@cavenaut Bu tip temizlik ürünleri de doğaya petrol ürünleri kadar zararlı. Bir bitkinin dibine her gün az bir miktarda bu sıvıyı döküldiğinde kısa sürede öldüğünü görürsünüz. Hatta gazyağı/benzin/mazot kullanmak daha iyi, çünkü kullandıktan sonra kirlenmiş halini paslanmaya karşı anti-oksidasyon için kullanabiliyoruz. Veya da ağaç ürünlerine sürüp zift olarak kullanıyoruz, böylece doğal ortamda bulunan ağaçların zararlı böcekler tarafından yenmesini engellemiş oluyoruz.
Petrol atıklarında dikkat edilmesi gereken şey, su tesisatına dökülmemesi ve yakılmaması.
Arkadaşlar bir durum tespiti yaptım doğruluğu yanlışlığı tartışılabilir hatta tartışalım, daha önce bununla ilgili yazan arkadaşlar olmuştur belki ama gene de yazmak istedim.
Daha önceleri zincir temizliği için wd40 kullanıyordum. Önce zinciri yıkayıp sonra zinciri WD40 ile pası suyu uzaklaştırıyordum sonra sonra havluyla silip yağlıyordum. Bu işlemi 2-3 ayda bir yapıyordum.
Bir gün zincirim kırıldı kırılan yere Powerlink attım devam ettim aradan 2 - 3 hafta sonra zincir tekrar kırıldı 1 hafta sonra bir daha... 3.de bisikleti aldığım yere götürüp zinciri değiştirttim (zincirden kaynaklı olduğunu düşünüyordum).
Yeni zincire aynı bakımı yapmaya devam ettim (vites değişiminde hep özenliyimdir) 4 - 5 ay sona zincir kırıldı 1. powerlink ardından, yaklaşık 2 ay sona 2. powerlink taktım 3. de gidip zinciri tekrar değiştirttim. Zincirin 4 - 5 baklası pıt diye kırılıyordu,
değişimi yapan arkadaş "sanki aside yatırılmış gibi parça parça oluyor" dedi o an aklıma WD40 geldi. Artık WD40 kullanmıyorum şimdilik bir şey yok.
Sizce WD40 kaynaklı bir durum mu? Zinciri temizlerken kullanıyor musunuz ?? Kullanılmalı mı? Kullanılmamalı mı?
zincirin içindeki yağlarında ama temizlenmesi gerekiyor diye biliyorum ara da birPowelink zinciri zayıflatan bir parça. sadece mecburi durumlarda kullanılmalı(sürüş sırasında zincir kırılması gibi). Zincir ilk montajı yapıldıktan sonra kesinlikle çıkarılmamalı. En sağlam bu şekilde çünkü. Size tavsiyem zinciri bisikletin üzerinde temizlemeniz. Ben zinciri şimdiye kadar hiçbir zaman yağ sökücü ile temizlemedim. Zincirin içinde en iç kısımlarındaki yağlar da sökücü ile beraber gidiyor çünkü. Her sürüşten sonra ıslak bezle pisliği alıp sonra her baklaya bir damla olacak şekilde yağ sürdükten sonra fazlalık yağı kuru bez veya peçete ile alıyorum. Zincirim bu sayede hep yemiz ve yağlı olarak kalıyor.
wd 40 asidik değil diye biliyorum ama temizleme işleminde fren balata temizleyici kullan yıkarsan baklaları bağlayan pimlerin arasına su girmiş olabilir balata temizleyici sıkarak pedalı boşta döndür bi kaç tur sonra bi bezle sil hatta diş fırçasıyla daha iyi temizlersin sonra yağla zincir makine veya sıvı gres kullanArkadaşlar bir durum tespiti yaptım doğruluğu yanlışlığı tartışılabilir hatta tartışalım, daha önce bununla ilgili yazan arkadaşlar olmuştur belki ama gene de yazmak istedim.
Daha önceleri zincir temizliği için wd40 kullanıyordum. Önce zinciri yıkayıp sonra zinciri WD40 ile pası suyu uzaklaştırıyordum sonra sonra havluyla silip yağlıyordum. Bu işlemi 2-3 ayda bir yapıyordum.
Bir gün zincirim kırıldı kırılan yere Powerlink attım devam ettim aradan 2 - 3 hafta sonra zincir tekrar kırıldı 1 hafta sonra bir daha... 3.de bisikleti aldığım yere götürüp zinciri değiştirttim (zincirden kaynaklı olduğunu düşünüyordum).
Yeni zincire aynı bakımı yapmaya devam ettim (vites değişiminde hep özenliyimdir) 4 - 5 ay sona zincir kırıldı 1. powerlink ardından, yaklaşık 2 ay sona 2. powerlink taktım 3. de gidip zinciri tekrar değiştirttim. Zincirin 4 - 5 baklası pıt diye kırılıyordu,
değişimi yapan arkadaş "sanki aside yatırılmış gibi parça parça oluyor" dedi o an aklıma WD40 geldi. Artık WD40 kullanmıyorum şimdilik bir şey yok.
Sizce WD40 kaynaklı bir durum mu? Zinciri temizlerken kullanıyor musunuz ?? Kullanılmalı mı? Kullanılmamalı mı?
zincirin içindeki yağlarında ama temizlenmesi gerekiyor diye biliyorum ara da bir

