Scudo Sports

Zincir mi yoksa bacaklarımız mı zorlanır.

Taxonera

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Temmuz 2015
Mesaj
1.361
Tepki
788
Yaş
47
Şehir
İzmit
İsim
Gökhan
Bisiklet
Mosso
Arkadaşlar aklıma takıldı. Pedalları çevirmekte zorlandığımız zaman bacaklarımız mı zorlanıyor yoksa zincire mi yük verip zorluyoruz bunu nasıl anlarız.
 
Scudo
güzel soru...
ben de bazen dik yokuşları tırmanırken zincir kırılacak diye korkuyorum.
acaba saçma bir korku mu benimkisi? yoksa zincir yağlı ve temiz ise kolay kolay kırılmaz mı?
 
@cumali55
zincirin baklalarından bir tanesini bisiklet kullanırken kıracak bacak kuvveti varsa sizde bence siz Fred çakmaktaş gibi araba kullanın[emoji4]
 
@Taxonera
siz zincir nasıl kırılıyor sanıyorsunuz ? :D
tabii ki de bacak kuvveti ve zincirin zorlanması neticesinde.

zorlanıyor ve çaaat diye atıyor işte. bir keresinde çocukken kaldırım taşının üzerinden geçmek için duran bisikleti zorlamıştım ve kırılmıştı(atmıştı, açılmıştı neyse işte)

sanırım sizin sorduğunuz soru ile benimki ayrı.
siz normal düz yolu soruyorsunuz bense yokuş tırmanırken.
 
Doğru viteste gidip yokuşun ortasında vites değiştirmez iseniz kolay kolay bir şey olmaz.
 
Aynı bisikletle, aynı yolda (eğim vs.), aynı vitesle ve aynı kadansla -sabit hızla demek oluyor bu- pedala, zincire ve oradan da rubleye aktarılan güç aynıdır. Bu sürüşü değişik sporcuların yaptığını varsayarsanız herbiri değişik zorlanma hisseder ama aynı gücü aktarır. Sürücüyü sabit tutup yol-vites şartlarını değiştirdiğinizde her defasında değişik güç aktarmak gerekecek, eğim arttığında hem kaslar hem zincir ve dişliler zorlanacaktır.
Art arda gelen ve uzun süre tekrarlanan hareketler metalin zayıflamasına ve kopmasına/kırılmasına neden olur, buna metal yorulması denir. elinizle çekip koparamayacağınız kalın bir teli sürekli hızlıca büküp açarsanız kopuverdiğini görürsünüz. Zincir ve dişlilerde de metal yorulması etkileri görülebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Haluk Eke
@Anonim ustanın chain-l konulu canlı roportaj incelemesinde fırançisko abi en çok yük zincirlere biniyor demişti. vucut ağırlığının 5 katı falan diye.
 
yumurta tavuk ilişkisi bu en güzeli horoz olup yoldan keyif almak..
 
Eskiden Defalarca Zincir Koparmış Birisi Olarak, Kaliteli ve Bakımlı Zincir Kolay Kolay Kopmaz. Zincire Power Link Yerine Elinizdeki Mil İle Ek Yaparsanız Kopabilir :(
 
  • Beğen
Tepkiler: Edip D.
Zincir koparmış biri olarak bir daha başıma gelmesini istemediğim bir durumdur. Pedala yüksek güç uyguladığından pedal birden boşalır ve boşluğa basmış gibi olursun ve tüm dengen kaybolur, düşmekten beter olursun. bile bile lades oluyor doğru vitesi zamanında seçemedin mi zorlarsın , birde zincir çapraz kadıysa "tık" sesini duyarsın... metal yorgunluğu da etkilidir...
 
48/16 oranli single speed bir bisiklet ile %12'lik bir rampada, bakimi yapilmis 9'lu KMC zinciri kopardım. Zincir hattı düz ve herhangi bir burulma yoktu.

Ben 110 KG ağırlığındayım ve zincir koptugu sirada ayaktaydim. Oranın sertliğinden dolayı hızım en fazla 8 KM/S falan idi. Rampayi çıkmakta gerçekten zorlanıyordum. Eğer bahsedildiği gibi zincir surucu agirliginin 5 kati oranında bir yuke maruz kalıyor ise bu 550 KG eder. 9'lu KMC zincirin ince (narrow) olması daha zayıf olması mi demektir bilemiyorum ama ben bu olayi ben yaşadim.

Bu yüzden kopabilecegine inanıyorum.
 
Zincir en zayıf baklası kadar kuvvetlidir Miyadını doldurmuş zincir tabiki kopar zamanla zincir uzar uzar inceldiği yerden kırılı verir onun için yanımda Mengene taşıyorum ne olur ne olmaz.
Hatta zincirin uzaması zorlandığı anlamına gelir zincirin zorlanıp uzadığını zamanla bozulan ve ucları sivrilen sonra da kaçıran aynakol ve ruble dişlilerinden anlaşılır.
Sadece dişlileri değiştirmek yetmez zincir uzamıştır ve yeni sağlam dişlilere uymaz yine kaçırır zincir de değiştirilir
 
Geri