Scudo Sports

Zincir hakkında sorular ve cevaplar

Eski zincirimi geri tsktım ve titreşim kesildi. Yeni zincir neden titreşim yapıyor olabilir?

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Zezze
Scudo
Baklası oturmamış olabilir. Uzunluğunda problem olabilir.

Benzer sorunu yaşadım. 3 gün kafayı yedim, sonunda taktığım yerde oturtmamış olduğunu çok yakından bakınca fark ettim.
 
@darkdream
Uzunluğunu hesapladım ve 4 5 bakla daha çıkardım. Biraz titreşimi düşürdü.

Eski zincirim KMC narrow tipli idi.

Şimdi KMC x88_9 taktım.

Belki zincir zamanla alışır. Birkaç gün daha test edeceğim. Tüm zincir aksamını tertemiz yaptım. Sıfır gibi oldu şuan.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Acaba dişlilerinize uygun olmayan zincir mi seçtiniz?

Ne kadar bakla çıkartılması gerektiğinin net hesaplamaları var. Örneğin ön taraf en büyük, arka taraf en düşükteyken, arka aktarıcının alt makarasının bağlı olduğu kısmın bisiklete paralel olması gerek. Biraz araştırırsanız daha net öğrenirsiniz.
 
@darkdream
2 mil arası mesafe x2
Arka en büyük dişli sayısı ÷4
Ön en büyük dişli sayısı÷4
+1
___________
Toplam (inch)

Bu hesaba göre toplam uzunluğu buldum. Zinciri çıkarıp ayarladım. Zaten zincrimin uzun olduğunu hissediyordum. Şimdi daha iyi oldu. Yabancı sitelerde de rastladım benim yaşadığım problemi yaşayan varmış.

Alıntı yaptım aşağıda. Akşam eve gidince kontrol edeceğim.

Only the smallest gear excessive vibration/feedback:

Rear derailleur needed adjustment on limit screw to allow it to go far enough
AND in another case to stop it going too far.
*Front derailleur needed adjustment to stop chain rubbing.
Frame protector needed to be moved forward as it was interfering with lowest gear.
Multiple lower gears excessive vibration/feedback:

Rear derailleur needed adjustment, typically the limit screw also needed adjustment, but not always.
*Rear derailleur was not indexed correctly (for indexed types only)
Chain/cassette too worn/too much difference in level of wear.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Ayrıca zincir sistemlerinde

Polygonal effect veya chordal action diye bir olay varmış. Bu titreşim yapabilirmiş. Fiziksel bir olay bana mantıklı geldi. Youtube dan bakabilirsiniz.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Olayın simule edilmiş hali. Zincir bakla sayısı çok önemli hale geliyor

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Arkadaşlar x8-99 zincirimi satmaya karar verdim. Belli ki uyumsuz. Eski zincirim narrow dar tipti. Uymadı diye düşünüyorum. Çok kaliteli zincir valla elinizde hissedince bile farkediyor. Çok şanssızım yanlış almışım :(

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Kmc nın 8 lı sistemlerini cok kullandım ilkini 7 bın km ikincisiyıne o aralar sonuncusu 11500 km bu zıncırler rahat 15 20bın arası yapar Zincir Atlama yapmıyordu uzun turlar yapıyordum Kaza bela kopar diye ruble ile degıstırıyordum. ZATEN zıncır 1500 2000 gectımi ruble de degısmesı gerek yoksa atlama yapıyor
 
@can akıncılar
1500 2000km de ruble ve zincir mi değişmesi gerek ilginç

ASUS_Z00ED cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@Taxonera zıncıri 1500 2000 km den olaki degıstırmek istedin ruble ile beraber degıstırmen gerekli sadece zıncıri degıstırırsen atlama yapabilir
 
@can akıncılar
Öyle yapıcam zaten ama iyisi olsun diye değiştiriyorum. Yıprandıkları için değil yıpranmışlarmıdır bilmiyorum tabi

ASUS_Z00ED cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
:acpsnr:Benim bir sorunum var,bisikletim mosso 26 jant katlanır üstündeki vites shimıano tourney,bisiklet yeni , 1 ay oldu alalı ve 2 günde bir biniyorum, vites sağ 6 dayken solu 3 e atınca bir ses oluyo ve vites geçişi tam oturmuyo yerine ,bir bisikletçiye götürdüm alttan çevirme yerini sıktı hafifçe ve tamam dedi denedi ,bende akşam yine bindim vee aynı sorun devam ediyo ,arkadaş bisiklet boşken denedi .Ama ben üstündeyken geçmek istemiyo sağ 6 da sol 2 den 3 ,e . Ne yapmalıyım daha iyi bir bisikletçi olsa bana daha iyi yardım edebilirmi sorunum sizce nedir..ne yapmalıyım

cevap yokmuu
 
Zincir uzaması ile ilgili yazılanları okuyunca kendimi kötü hissettim. Benim böyle bir problemim var.Bisiklet 8 li ruble ve 44 aynakolla geldi. Ben bunu tepe tepe 6 yıl falan kullandım.2000-3000 arası zincir değiştiriyordum.Aynakol diş atlatmaya başlayınca 48 li aynakola geçtim ve rubleyi de 11-34 yaptım. Attırıcıları değiştirmedim.Tam olarak hatırlamıyorum ama sorun sanırım o zaman başladı.Artık zincir 400-500 de uzuyor.(Ölçü aletim var.)3000 de zincir uzadığı zamanlar 85 kiloydum.Şimdi 69-70 arasında gidip geliyorum.
Alışveriş yaptığım bisikletçilere sordum. 1 kişi hariç hiç kimse fikir üretemedi. O 1 kişi de ön attırıcıdan kaynaklanır dedi ama pek aklıma yatmıyor.Ön vitesi pek kullanmıyorum zaten.Ama gene de denemek için ön vitesin telini çıkarıp bir süre öyle kullanacağım bakalım ne olacak.Ancak Bu konuyla ilgili fikri,bilgisi olan varsa yazarsa çok sevinirim.
 
Ön aktarıcı ile alakası olamaz, çünkü ön aktarıcı tek görevi zinciri bir dişliden diğerine atlatmak. Çapraz kullanıyor veya uygun kalınlıkta zincir kullanmıyor olabilirsiniz. 8li ruble ile 9lu rublenin zinciri farklıdır.
 
Satın alırken zaten 7 8 vites diye satılandan alınması gerek 9 lu yada 10lu vites alında zincir monte olır mu bilmem

ASUS_Z00ED cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
8 li zincir kullanıyorum.Rubleyi hg yapınca uyumlu olsun diye hg 40 kullandım. Bu uzama sorunu ortaya çılınca da eskiden beri kullandığım kmc ye döndüm. Yani uygun zincir kullanıyorum.
Çapraz yapmıyorum.
Dediğim gibi ön vitesden kaynaklanması benim de aklıma yatmıyor.Öyle olsa vites geçişleri sorunlu olur.Oysa ön vites saat gibi çalışıyor.
Ancak zincir uzayınca arka geçişlerde problem oluyor.(Zincirin uzadığını da öyle anlıyorum.)Özelikle vites büyütürken yani rublede küçük dişliye alırken geçmiyor.Bu durumda vitesi iki kez küçültüp sonra bir kez büyüterek istediğim dişliye alabiliyorum.Bilmiyorum bu bilgi fikir üretmeniz için ipucu olabilirmi?
 
@ikarus hocam çok ucuza aletini alın bakın uzamış mı diye. Bence sizin vites ayarları bozuk zincir uzasa arada bir kırt kırt diye ses yapardı.
 
Zincir uzaması konusunda kendi tecrübelerimi sizlerle paylaşmak istiyorum. Bisikletimi günlük ulaşım aracı olarak kullanıyorum. Bisikletim sabit maşalı, altus setli, v frenli bir şehir bisikleti. Yaz kış, yağmur çamur demeden sağlığım elverdiği her gün işe bisikletle gidip geliyorum. Eve dönüş yolum sürekli rampa çıkışı şeklinde. Ev ile iş arası mesafe 5 km, yani git gel günlük 10 km yol alıyorum. Bisiklet 1.500 km'yi geçtiğinden beri pedalı ağır ağır çevirdiğimde zincirde bir problem olduğunu hissediyordum. Sanki baklaların arasında bir şeyler sıkışmış dönmelerini engelliyor gibi hafif bir sürtünme oluyordu. İlk başta sorunun yetersiz yağlamadan kaynaklandığını düşünerek zincire sürekli yağ püskürttüm ( Würth hhs 2000). Fakat sonra fark ettim ki yağlama ile kısmen sürtünme ve takılma hissi azalsa da başka problemler ortaya çıkıyor. Zincir fazla yağlandığı için kısa sürede tozdan çamurdan kapkara hale gelmeye başlamıştı. Zincirin uzaması hiç aklıma gelmiyordu. Bir gün yine zincirin sıkıntısını anlamak için oturmuş incelerken uzayıp uzamadığını kontrol etmek aklıma geldi. Cetveli alıp ölçünce sihirli rakam 25,4 cm'nin tutmadığını gördüm ve zincirimin uzadığı gerçeğini fark etmiş oldum. Ölçüm sonucunda 25,6 cm rakamını buldum. Sonra en büyük dişlide gerginliği zincirin gerginliğini elimle test ettim. Zinciri aynakolun en büyük dişlisine getirip parmaklarımla tutup gerdirdiğimde altından 4'lü alyan çok rahat geçiyordu. İki kontrol de bana zincirin bariz uzadığını göstermiş oldu.

Bisikleti yaklaşık 9 ayda 2,000km kullanmış olsam da bu zincir artık miadını doldurmuştu. Bu 9 aylık sürede 2-3 haftada bir zinciri temizleyip yağlamaya gayret ederek kullandım. Hiç çapraza düşürmedim. Yüksek kadansla sürdüm. Lakin yağmur çamur kar demeden bisikleti kullandım. Her akşam 5 km rampaya hava koşulları ne olursa olsun bisikleti vurdum. Yani dostlar km ve kullanım süresi referans noktanız olmasın. Zincirin uzaması tamamen kullanım koşulları ile ilgili. yağmurda çamurda sürüyorsanız zincir temizliği için 2 hafta çok uzun bir süre. Bir daha bu hatayı yapmayacağım. yağmur çamur varsa zincir temizliği için bir haftayı geçirmeyeceğim. Zinciri temizlerken şimdiye kadar balata spreyini zincire sıkıp sonra boya fırçasını üzerinde gezdirerek üzerindeki kiri alıyordum. Artık mazot ve diş fırçası yöntemini kullanmaya başladım. Şimdi uyguladığım yöntemde ise iki dış fırçasını birbirine bantlayıp zinciri derinlemesine fırçalaraken üzerinden mazot boşaltarak bütün kiri çapağı zincirden alıyorum. Eski zincirim KMC Z7 olmasına karşılık Shimano hg40 aldım. Üzerine powerlink takmadım. Her ne kadar zinciri söküp pet şişe içinde mazota yatırmak en etkili temizlik yöntemi olsa da şimdilik diş fırçası ile temizlemeye devam edeceğim. Yeni zincirimi taktığım anda uzamış zincirin ne kadar verimsiz olduğunu fark ettim.

Toz ve çamur zincirin en büyük düşmanı zincirinizi mutlaka kirden uzak tutun. Aşırı yağlamak zincire fayda değil zarar veriyor. Zira yolun tüm kiri pisliği zincire yapışıyor. Yağlarken mümkün mertebe baklaların zincirle temas eden iç kısmına damlatarak yağlama yapmaya çalışın. Sürekli rampa çıkıyorsanız, tempolu sürüyorsanız, her 100 km'de cetvelle zinciri kontrol edin. Rubleyi ve aynakolu uzayan zincire yedirmeyin. Kış aylarında bu şekilde zinciri temiz tutmak zor olsa da azami gayret göstermek gerekiyor. Es geçerseniz benim gibi yaza çıktığınızda uzamış zincirinizle baş başa kalabilirsiniz. Allah'tan çok geç olmadan fark edebildim. Aksi takdirde ruble ve aynakol dişlilerini de yedirecektim. Son olarak istifade ettiğim kaynakları da burada paylaşmak istiyorum.

(link)

 
Geri