Scudo Sports

Yüksek nabız, nabız, nabız!

Var. Garmin de veriyor, GoldenCheetah ile de bakılabiliyor

(link)

This metric simply compares how heart rate reacts to a steady power effort and is a fantastic reference of your fitness.

One of the most important metrics to analyze when reviewing a workout file is the ratio of power to heartrate, (Pw:Hr) or Aerobic Decoupling
Şu benim en son girdiğim yarış hocam. Mesela burda 1.64 demiş. Bu iyi bir rakam mı sizce? Bunun iyi kötü diye yorumlanması için kaçın üstü veya altı olması lazım ?

1671114149303.png
 
Scudo
kendi deneyimimden bir örnek : öğlen 1-2 gibi HIIT denilen bikaç kere max nabızı gördüğüm ağır antreman sonrasında vücutta etkisi 12 saat sürüyor. gece yattığımda nabzım, normal dinlenme nabzımın biraz üstünde seyrediyor. sabaha normale dönmüş oluyor. antreman yapmadığım veya interval olmadığı günlerde bu kadar süre içinde dinlenme nabzı normale dönüyor.
 
Şu benim en son girdiğim yarış hocam. Mesela burda 1.64 demiş. Bu iyi bir rakam mı sizce? Bunun iyi kötü diye yorumlanması için kaçın üstü veya altı olması lazım ?

Yarışta kullanımından ziyade sabit eforda gücün nabızla kıyası gibi özetlenebilir. Mesela zone 2 sürüşte.

Yarış kontrollü bir ortam değil ;) Çok fazla in-çık var yarış verilerinde. Tamamen aerobik bir sürüşte bakmak lazım. İnterval, yarış veya hararetli grup sürüşlerinde bu veri göz ardı edilir
 
Son düzenleme:
İrfan hocanın yazdıklarından sonra ilk cümlen çok iddialı olmuş gibi geldi bana. Hani bilemiyorum; Forum imzasına bakarsan benim imzamdaki gibi Strava yazmıyor.
Sanırsam benim için yazdınız bu mesajı. İrfan hoca yazarken ben görmemiştim, ben yazarken mesajı attı sanırım. Bu yazdıklarım kendi üzerimdeki izlenimimlerim gibi oldu. İrfan hocanın söylediklerine yakın bir mesaj vermeye çalışmıştım ama pek başarılı olamadım sanırım. Yazdıkları çok mantıklı geliyor, aklın yolu bir. Profesyonel birinin yorumlarını dikkate almak çok daha iyi olacatır, benimki yan fikir gibi değerlendirilebilir. Strava konusuna gelecek olursak, Huawei saat ile strava arasında eşleşme biraz zor oluyordu ben de çok uğraşmak istemedim, verileri kendim okuyabilsem yeterli. Yoksa veri olmadan çıkarım yapmaya çalışmak pek tarzım değil zaten ama öyle bir izlenim verdim sanırım.
 
Bence bu nabız işini bir Kardiyoloji yada KDC uzmanına danışın. Hatta 35 yaş üzerindeyseniz muayene olun ve sonuçlarınıza göre hekiminiz değerlendirsin. Ahmet şöyle sürüyor nabzı bu kadar, Mehmet şöyle sürüyor yaşı bu...vs şeklinde akıl alırsanız kendinize zarar verirsiniz.

Sağlıklı ve keyifli sürüşler dilerim.
 
Bence bu nabız işini bir Kardiyoloji yada KDC uzmanına danışın. Hatta 35 yaş üzerindeyseniz muayene olun ve sonuçlarınıza göre hekiminiz değerlendirsin. Ahmet şöyle sürüyor nabzı bu kadar, Mehmet şöyle sürüyor yaşı bu...vs şeklinde akıl alırsanız kendinize zarar verirsiniz.

Sağlıklı ve keyifli sürüşler dilerim.
Herkes nabzına sahip çıksın bence. Senin nabzın sana, benim nabzım bana. Türkiye’de çok bilinen özel hastanelerden birinde yıllık genel kontrol ve efor testi yapmak istedim geçtiğimiz hafta. Efor testi sırasında 135 bpm nabızdan aniden 185e çıktı sonra yine 135 döndü nabzım. Sonra tekrar 160 civarında 215lere çıktı ve eski yerine geldi. Testi bu sebepten yarıda kesti orda ki arkadaşlar. Sonuç olarak özel dediğimiz bu hastaneler, bu testler için çuvalla para talep ediyorlar. Sonrasında hastanenin ilgili cihazının bozuk olduğunu ve tekrar efor testine gelmem gerektiğini söylediler. İyi bi kardiyolog bulmakta çok zor benim bu güne kadar ki tecrübelerimden.
herkes kendine iyi baksın arkadaşlar. Şansa yaşıyoruz bu ülkede.
 
Selamlar! Öncelikle şunu söylemek isterim ki profesyonel veya yarı profesyonel bir sürücü değim. Kendi çapımda tamamen amatörce fitness bisikletim ile gündelik 40km sürüşler yapıyorum hava soğuk olmadığı sürece. İlk başladığım zamanlarda pedalı çevirdikten 2dk sonra kalp ritmim direk yükseliyordu 145lere, yazın her gün sürdükçe bu kalp ritmim son bahara doğru azalmaya başladı fakat hızımda pek bir azalma olmuyordu kafadan rüzgar yemediğim sürece. Bu olay beni tedirgin ettiği için İrfan abi ye danışmak istedim. Anladığım kadarı ile ne kadar çok tempolu sürerseniz vücudunuz o kadar çok adaptasyon sağlıyor ve havanın sıcaklığı olsun, sizin ruhsal sağlınızdan tutun o gün ki yorgunluğunuzdan tutun epey bir etmen fark ettiriyor bu olayı.
Benim izlenimlerim bunlar, daha tecrübeli ve bilgili birisi bu konu hakkında yorum yaparsa sevinirim sonuçta daha bir sene olmadı bisiklete binmeye başlayalı.
hemen hemen aynı durumu yaşamışız ama ben farkına varmadım pek. ilk zamanlar nabzı kontrol için saati takıyordum ama sonradan takmamaya başladım onunda etkisi var biraz. ara ara taktığım zaman nabzın düşük olmasından dolayı heralde iyice hantallaştım eskisi gibi süremiyorum diye düşünmüştüm.
 
  • Beğen
Tepkiler: StanicEnemy
hemen hemen aynı durumu yaşamışız ama ben farkına varmadım pek. ilk zamanlar nabzı kontrol için saati takıyordum ama sonradan takmamaya başladım onunda etkisi var biraz. ara ara taktığım zaman nabzın düşük olmasından dolayı heralde iyice hantallaştım eskisi gibi süremiyorum diye düşünmüştüm.
Bende aynı şekilde düşünmüştüm, hantallaştım heralde zannetmiştim. Hava sıcaklığı ve rüzgarın gerçekten çok etkisi oluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: osmancan71
İrfan hocamızın kitabına da başvurulabilir. (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: bytayyar ve Özcan
Max nabzın intervalle, enduransla, uzun yıllar sürüş ile düşmediği kişilerde o nabızdaki güç çıktısı artıyor, strok volume vb. durumlardaki gelişme ile. Yani bir şekilde bünye o artan uyarana cevap veriyor, kazanım bir şekilde geliyor.
İrfan Bey'in çok doğru bir noktaya parmak bastığı cümlesini tersten ifade edersek sürantremanın da ne olduğunu anlayabiliriz: aynı antremanı yaparken nabzımızda 'düşme' oluyorsa, bu çok objektif bir biçimde sürantreman olduğumuza işaret eder. Dikkatli bir şekilde antreman programımızı kendi sınırlarımıza çekmezsek, uzun dönemde sakatlanabiliriz.
Antreman aynı iken, 2 şeye dikkat edelim: hem "gücümüzün," hem de "nabzımızın" eş zamanlı olarak düşmesi "sürantreman" demektir. Doğru egzersiz yapalım, vücudumuzun uyartılarına dikkat edelim, uzun vadede idmanımızı kaybederek hamlaşmayıp, kondüsyon kazanalım.
 
Herkesin motorun çalışma aralığı kendine hastır, sürüşte düşük iyidir veya kötüdür demek olmaz. Tecrübeli olmak düşük nabız demek değildir, bakınız ben :) Antrenmanlarda 150-190 arası gider gelir nabzım 30 yıldır. Kendi aralığımıza göre zonları belirleyip çalışmak lazım.

Yıllar içinde max nabız düşeceği gibi düşmeyebilir de, kişisel bir fizyolojik durum
İrfan hocanın yazdıklarından sonra ilk cümlen çok iddialı olmuş gibi geldi bana. Hani bilemiyorum; Forum imzasına bakarsan benim imzamdaki gibi Strava yazmıyor.


İrfan Hocam değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Goldencheetah uygulamasını indirdim. Daha çok detaya ulaştım.

Adil Abi seni de zwiftten takip ediyorum. Harika sürüşler yapıyorsun. Tavsiyelerin için teşk. ederim. Dinlenirken ve max. nabız değerlerimi biliyorum. Şu an active off season antermanlarını yapıyorum Zwiftte. Harika gidiyor.
 

Dosyalar

  • Ekran görüntüsü 2022-12-16 163404.jpg
    Ekran görüntüsü 2022-12-16 163404.jpg
    47,7 KB · Okunma: 33
  • Ekran görüntüsü 2022-12-16 163700.jpg
    Ekran görüntüsü 2022-12-16 163700.jpg
    41,8 KB · Okunma: 33
İrfan Bey'in çok doğru bir noktaya parmak bastığı cümlesini tersten ifade edersek sürantremanın da ne olduğunu anlayabiliriz: aynı antremanı yaparken nabzımızda 'düşme' oluyorsa, bu çok objektif bir biçimde sürantreman olduğumuza işaret eder. Dikkatli bir şekilde antreman programımızı kendi sınırlarımıza çekmezsek, uzun dönemde sakatlanabiliriz.
Antreman aynı iken, 2 şeye dikkat edelim: hem "gücümüzün," hem de "nabzımızın" eş zamanlı olarak düşmesi "sürantreman" demektir. Doğru egzersiz yapalım, vücudumuzun uyartılarına dikkat edelim, uzun vadede idmanımızı kaybederek hamlaşmayıp, kondüsyon kazanalım.
Bu durumlar bu forumun bile %90 ini ilgilenmiyordur muhtemelen. Forumda bu kadar düzenli hesaplı antrenman yapan hatta antrenmanı geçtim çok düzenli şekilde bisiklete binen çok azdır bence. Yani forumdan birinin sürantremana düşmesi zor olur değil mi
 
Bu durumlar bu forumun bile %90 ini ilgilenmiyordur muhtemelen. Forumda bu kadar düzenli hesaplı antrenman yapan hatta antrenmanı geçtim çok düzenli şekilde bisiklete binen çok azdır bence. Yani forumdan birinin sürantremana düşmesi zor olur değil mi
Kendinizi zinde hissetmiyorsanız çok kolay olur, sonra geçmeyen ağrılarınız olmaya başlıyor.
Kilitli pedal kullandığınızda, normal pedala nazaran, hakikaten daha çok riskiniz var, çünkü kilitli pedal size egzantrik hareket imkanı sunuyor. Egzantrik hareket, kapalı kası açınca oluyor, güç aynıyken kuvvet yolu arttığı için daha çok mikrotravma yaratan bir egzersiz diğer sabit hız(izokinetik) ve sabit güç(izometrik) hareketlere göre. Yürüyüş yönünün tersinde kaslarınızı kullanmanıza imkan tanıyor, siz de zayıf kaslarınıza daha çok kas hasarı alıyorsunuz. Sürantremanın tam bir nedeni yok, yaralanma-tamir dengesinin uzun dönem bozulmasıyla oluyor. Kaslardaki Z-hatları tamirden sonra düz hizzalanmıyor deniyor.
 
Bu durumlar bu forumun bile %90 ini ilgilenmiyordur muhtemelen. Forumda bu kadar düzenli hesaplı antrenman yapan hatta antrenmanı geçtim çok düzenli şekilde bisiklete binen çok azdır bence. Yani forumdan birinin sürantremana düşmesi zor olur değil mi
ben bir 10-15 gün kadar önce sürantrane olmak üzereydim. Kendimi zor kurtardım. Genel olarak ben günlük antrenman yaptığım için kas yıkımından kaynaklı bacaklarımda genel olarak çok çok hafif ağrılar olur. Olmasa bile bacaklarıma ellediğim zaman hafif bir acıma hissederim. Takribi bir 3 sene önce sürantrane çukuruna düşmüştüm. Hareketsiz yatakta yattığım halde bile olmadık zamanlarda bacaklarıma kramp girip süründürürdü. Dinlenmeye ve beslenmeye çok dikkat etmek lazım. Gıda takviyeleri ile de desteklemek hem gelişim, hem toparlanma açısından çok faydalı.

Durum takibi ve antrenman planlaması yapmak için (link) sitesini kullanıyorum. Ücretsiz bir site. Herkese öneririm.
 
  • Beğen
Tepkiler: mdonertas
Kendinizi zinde hissetmiyorsanız çok kolay olur, sonra geçmeyen ağrılarınız olmaya başlıyor.
Kilitli pedal kullandığınızda, normal pedala nazaran, hakikaten daha çok riskiniz var, çünkü kilitli pedal size egzantrik hareket imkanı sunuyor. Egzantrik hareket, kapalı kası açınca oluyor, güç aynıyken kuvvet yolu arttığı için daha çok mikrotravma yaratan bir egzersiz diğer sabit hız(izokinetik) ve sabit güç(izometrik) hareketlere göre. Yürüyüş yönünün tersinde kaslarınızı kullanmanıza imkan tanıyor, siz de zayıf kaslarınıza daha çok kas hasarı alıyorsunuz. Sürantremanın tam bir nedeni yok, yaralanma-tamir dengesinin uzun dönem bozulmasıyla oluyor. Kaslardaki Z-hatları tamirden sonra düz hizzalanmıyor deniyor.
Bakıldığı zaman kilitli pedal kullanan kullanıcıda %70 ancadır :D sıkı takipçilere ındırgemezsek.

Sonuç olarak %10 u bile ılgılendırse biraz boş oldu attığım mesaj. Antrenmanı sürekli yapanlar bilir mantıgı ile yazmıştım ama ben antrenman artınca daha düşük nabızda çalışmaya başlamak gibi bir kazanctan haberim yoktu. Kötüye gidiyorum sanıyordum. Bu yüzden sürantremanı bu forumda aylar önce görüp inceledim öyle bir durumumda olmadığına göre hantallastım heralde dedim. (halbuki verilerim hemen hemen aynıydı)
 
Kendimi kıyaslayacağım birisi yok, ama yıllardır bisiklet sürerim ve şu son 3 yıldır da bilinçli antrenman yapıyorum. Bende alışkanlık olmuş, nabız 140'dan aşağı pek düşmüyor. Pedala yüklenince hemen 150-160 arasına geliyor.140 ve altında sürüş yapabilmem için yolun dümdüz ve havanın da rüzgarsız olması gerekiyor. Merzifon'da bu imkansız, antrenman geçmişime baktığımda çoğunlukla zone 4'de takıldığımı farkettim...
 
Yarışta kullanımından ziyade sabit eforda gücün nabızla kıyası gibi özetlenebilir. Mesela zone 2 sürüşte.

Yarış kontrollü bir ortam değil ;) Çok fazla in-çık var yarış verilerinde. Tamamen aerobik bir sürüşte bakmak lazım. İnterval, yarış veya hararetli grup sürüşlerinde bu veri göz ardı edilir
Evet hocam; Siz söylediniz, bende yaptım. İşte veriler. 🥰

1671300179699.png
 
  • Beğen
Tepkiler: lrfan
Evet hocam; Siz söylediniz, bende yaptım. İşte veriler. 🥰

298563 dosyayı görüntüle

Intervals.icu daha detaylı grafik veriyor mu? Alttaki örnek gibi (decoupling filtresi gibi bir ayar olabilir).

Decoupling olarak % verisi görebiliyorsan hesap kitap yapmaya gerek kalmaz. Değer %10'un altındaysa endurans olarak yeterli durumda olduğunu gösterir.

1671343128308.png
 
Intervals.icu daha detaylı grafik veriyor mu? Alttaki örnek gibi (decoupling filtresi gibi bir ayar olabilir).

Decoupling olarak % verisi görebiliyorsan hesap kitap yapmaya gerek kalmaz. Değer %10'un altındaysa endurans olarak yeterli durumda olduğunu gösterir.

298596 dosyayı görüntüle
Dediğiniz bölüm bu galiba hocam.

1671348718613.png
 
  • Beğen
Tepkiler: lrfan
Evet budur. Endurans Z2 güzel (%1). Baktın zorlanmadın, aynısını Z3 ile deneyebilirsin. Bir de öyle bakalım decoupling değerine ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Adil ÜNALDI
Geri