Hemen hemen 120'kglardan şimdi 90'a indim hızlada veriyorum yeme, içme, uyuma herşeyi ince,ince hesaplıyorum tuz,şeker,pasta ,börek ve aburcubur kesilecek yoksa işiniz yaş (ama hormonal bir başka sebep varsa ozaman doktora gidilecek) bunun dışında nasıl zayıfladım çok ağır ve hantal bir bisikletim vardı o bana şimdiki yol bisikletime geçisi sağladı rampalarda rahatladım ama yine hala çok ağırım boyuma göre ama en azından altımdaki yol bana kalayı basmıyor yolda bırakmıyor beni.
Boyum.1.73 şu an'ki kilom 88 2 kg daha vermişim kesinlikle şeker,pasta börek ıvır,zıvır kesilmesi lazım sebze ,balık bol,bol meyva arada et olabilir en azından.120'den en son 90 kg'a 1 yılda düşdüm.
@Yigit Kabadayi Bunu satıcıya sormak daha iyi olabilir. Çünkü her jant için alt-üst limitler mevcut.
Ama benim bildiğim 28c hepsine oluyor. Genel standartlar da 32-35 arası değişiyor.
Benim Corratec 42 kullanmış ki dediğim gibi ona rağmen ben hızından vb memnunum.
Kış bitsin 35 ile değiştireceğim, hem sürtünme direnci azalacak hem de lastik başına 200 gram hafifleyecek...
Hocam tur bisikleti kullanıyordum ve sürekli jant teli kırıyordum..Acayip bisikletten soğumuştum ve jant değiştirme kararı aldım. 183 boyunda ve 116 kiloydum.Dt swiss jant çemberleri ve dt swiss champion 2.0 tel aldım jantımı ördürdüm ve bırakın kırılmayı akort ayarı bile kaçmadı bir senedir...
3 Kasım tarihinde diyetisyene gittim 116.5 kilogram ile diyete başladım...Bana bir liste verdi ancak işin açıkçası tam yerine getiremiyorum....Ancak hayatımdan fastfood , tatlı , ekmek vs vs gibi abur cubur şeyleri çıkarttım 20 günde 109 kiloya düştüm...Devamını getireceğim tabi...Bisiklet olarak arkadaşımın cannondale caad 8 i vardı ben kullanıyordum ve herhangi bir sıkıntı olmamıştı şimdiye kadar...
Trek Fx serisi 7.1 , 7.2 işinizi görür.Ben 96 kiloyum.Boy 1.87.Arka bağaja 33 kg,ön bagaja 12 kg toplamda 142 kg ile turlara gittim.Az kahrımı yükümü çekmedi bisikletim.Bontrager jant dünjanın en dayanıklılarındandır.Trek zaten kadroya ömür boyu garanti veriyor.Siz bagaj balğamazsınız.Gerekli durumda gidon çantası+kadro üstü heybe ile kullanırsınız.
@Candan Biberci turlara cikmayacagim icin onlara pek gerek duymuyorum. Cumartesi gunu bakacagim. @Turker.E jant teli ve cemberle ilgili ve diger onermeleriniz icin tesekkur ederim.
@Yigit Kabadayi
(link) 2014 yılının mavic jant teknik bilgileri bu adreste mevcut, birçoğunda sürücü ve ekipman ile birlikte maksimum 100 kilo öneriliyor.
Ağırlık konusu sadece jantda değil lastikte de problem çıkartacaktır, 25c ölçüde schwalbe durano yol lastiğinin maksimum yük kapasitesi 70 kilo. Taşımaya taşır hatta 5bin km patlamadan bile gidebilir ama lastik limitlerinin üstünde yüke maruz kalacağı için çok kötü sonuçlar çıkartabilir. Sıfırdan alınan bisiklete çok telli jant ve kalın lastik takıp yol bisikletini kendimize uydurmak yerine kendimizi bisiklete uyarlamak daha iyi olur gibi (yol bisikleti yerine tur bisikleti alınırsa onda uyarlama yapmaya pek gerek yok)
Konu kilodan açılmışken bende 115 kilodan 75 e kadar düştüm, kondisyon bisikleti ile yağsız ekmeksiz, şekersiz ve bol haşlanmış besinlerle 1 yıl kadar yaşadım diyebilirim. 115 kilo olsaydım yol yarış bisikleti alır mıydım diye sorunca kesinlikle almazdım diyorum. Yol bisikletleri kilo taşıması için tasarlanmıyor malesef, hevesini ve isteğini çok iyi anlıyorum çünkü ben de yaşadım aynı zamanları. Hazır elinde mtb bisikletin varken gönlünce kullan bisikletini, istediğin kiloya düştüğün zaman istediğin bisikleti alıp binersin.
cyclocross şimdilik bir alternatif gibi görünüyor ama onun da jantına dikkat etmek gerekebilir.
@Yigit Kabadayi 120 kiloyken Triban 3 aldım, bir kere bile akor bozmadı, lastik patlatmadı, sorun çıkarmadı. Çukurlara düşmemeye gayret ederek kısa sürede zayıflayabilirsiniz. Zaten sizin boyunuzda 100'ün altı biraz tuhaf da olabilir. Fakat bisiklet geçmişiniz yoksa, yokuşlarda ölürsünüz haberiniz olsun. Alacağınız bisikleti mümkün olduğu kadar yokuşa uygun almakta fayda var. (Kabaca, arka dişlinin büyük dişli sayısı, aynakol küçük dişli sayısından ne kadar fazla olursa yokuşlarda o kadar iş kolaylaşıyor diye biliyorum.) Doğrudan standart ikili aynakolu olan bir yol bisikleti alırsanız yokuşlarda perişan olursunuz haberiniz olsun. O ağırlığı yukarı çıkarmak için yer çekimi- sürtünme- kas gücü- zincir gücü hiçbir şey işe yaramıyor. Sakatlanma riski de cabası.
Konu hakkında bilgim olmadığı için baştan yapmam gerekeni sonda yaparak 4. bisiklet olarak Sedona 410 aldım. Bol bol yokuş antremanı yapıyorum şimdi. Kilolar biraz daha eriyince yol bisikletinde daha rahat edeceğimi düşünüyorum. Aynı hataya düşmeyin siz de...