Scudo Sports

Yüksek kadans her derde devaymış

@İbrahimaBakın farkında iseniz bende 56 dişliye sahip bir aynakol üzerinde yapılan yaklaşık 6 saat ortalama 40 km/h ile bitirilen 200+ km den bahsettim ki kendim turu 24 km/h ile bitirdim..Burda bahsi geçen kadans mevzusu zaten yarış amaçlı değil sağlık ile ile ilgili idi...yoksa 35 km ortalama ile bitirdiğim ama kadansa önem vermediğim bir tur sonrası dizlerimde yaşayacağım problemleride hesap ediyorum...link konusuna gelince bulunca atarım fakat yarışları izlediğim zaman geçen diyaloglardan biliyorum...yanlış anlamayın dediğim gibi polemik amaçlı yazmadım,gerçek şu ki kısa bir sürede olsa 120 kadanstan sonra bende sele üstünde hopluyorum...oysa daha evvel 100 kadanstada aynı sorunu yaşıyordum yavaş yavaş da olsa uyum sağlamaya başladım...


LG-H815 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Scudo
Edit:aynı mesaj iki defa yazılmış,
 
GPS'li Bisiklet Bilgisayarı Igpsport IG20E İncelemesi bu konu başlığını inceleyip İgpsport 10 almanızı şiddetle tavsiye ederim. Gps özellikli km saati ve kadans sensörüyle yaklaşık 210 tl ye geliyor. İsterseniz hız ve kalp sensörlerinide sonradan alıp sisteme dahil edebiliyorsunuz. Km saati gps üzerinden kayıt tutuyor. Hava kararmadan 1 saat önce ışığını kendi yakıyor. Hava aydınlandıktan 1 saat sonra kendi kendine arka ışık kapanıyor. Kayıtlarınızı telefonunuza yüklediğiniz uygulama üzerinden strava ile senkronize edip anında Bluetooth bağlantısıyla gönderebiliyorsunuz. Hem kadansıma bakayım, hem kalp ritmime bakayım hem de telefonumun bataryası bitmeden strava kaydı tutayım derseniz balıklama atlayın.
 
@trainspotting35

Teşekkür ederim hocam, çok mantıklı görünüyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
Merhaba edendim öncelikle değerli vakitlerinizi ayırarak insanları faydalı bir şekilde aydınlattığınız için size teşekkür eder ve hayatınızda başarılar dilerim ben yaklaşık 1 yıldır fitness antremanı yapan biri olarak geçen hafta bir hevesle hibrit denilen bir yol ve şehir bisikleti aldım ve bu sabah yaklaşık 20 km gibi bir yol yaptım sonuç şuan bacaklarımı ve dizlerimi hissetmiyorum kadans sayısına gelince konuyu bilmediğim için pek dikkat etmedim kadıköy kartal sahilyolu arasında sağlıklı bir sürüş için vites aralığın ve kadans durumu ne olmalıdır fitness yaparken bcaa ve protein tozu kullanıyordum sizce devam etmelimiyim beslenmem genelde protein ve karbonhidrat ve sebze ağırlıklıdır benim amacım kardio ve sağlıklı bir kalp dır cevaplarinizi bekliyorum teşekkür eder herkese iyi akşamlar dilerim bu arada yaşım 37 kilom 84 civarı
 
  • Beğen
Tepkiler: Aytaç DİREK
Kadro boyunda sorun yok 48 cm kadro boyu var seleyide ayarladım düz yolda sorun yok ama rampa oldumu zorluyor açıkçası
 
@Yücel akbulut 37


Buna çok güldüğümü itiraf ediyorum. Vücudunuza zaman verin alışacaksınız. İlk zamanlarda bu tip sorunlar normal. Düşük viteslerde kullanmaya gayret edin. Yüksek vitesler yokuş aşağı inerken kullanılır.
 
Teşekkür ederim sorun bu ise sorun yok zamanla çözülür açıkçası ben dizlerimin bisiklete acaba engel olduğunu mu düşünmeye baslamistim
 
@Yücel akbulut 37 Bisiklete yeni başlıyanlarda yokuş çıkmak bir eziyte dönüşür gibi gözüksede aslında kas gelisimi konusunda çok faydalı oldugunu söyleyebilirim bende bisiklete binmeye başladığımda yokuşlar bana eziyet gibi gelsede zaman geçtikçe daha rahat çıktıgımı hissettim sende zamanla gelişiceksin
.
 
@Yücel akbulut 37 dostum aynı sorun bendede var yeni başladım kasimpasadan sahil yolundan istinyedeki yatların olduğu yere kadar gidip geldim yaklaşık 30 km bitigim şuan dönüşte bugün çok rüzgar vardı yokuş aşağı bile pedal basmasam çok yavaş gidiyordu kondisyon geliştirmek için bu yazı faydalı oldu düşük vites yüksek devir
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Yüksek kadans düşük vitesin en büyük yararı ani ivlenme yapabilmeniz diğer bir deyişle sprintin dibine vuruyorsunuz . Şehir içi çok zevkli oluyor diğer yararı uzun yolda yorulmayı azaltıyor
 
  • Beğen
Tepkiler: lightningstrike
Trainer üzerinde 1 dakika kadar 160 kadansa çıkabiliyorum, fakat aynı şeyi yolda yapmak pek mümkün olmuyor, sanırım rüzgar faktörü.
Yolda genelde kadans sensörü kullanmıyorum, çünkü ışıklar, çukurlar, araçlar, yayalar vs. derken ortalama kadans ölçümü yalan oluyor.
Bacakları güçlü insan az kadansla işi götürebilir, fakat bacakları yeterince güçlü olmayanlar, yüksek kadans yapmaya mecbur kalırlar, yüksek kadans da sağlam kalp ister.
Bir yerde okumuştum; "Bacakların yanıyorsa vitesi düşür, nefesin yetmiyorsa kadansı düşür." diyordu sanırım.
 
Simdilik arttirma cabasindayim..belli bir devirden sonra ziplaya hoplaya ilerliyorsunuz..tam ziplama sinirinda tutuyorum..sanirim 90 felan var..belki 95..sayim cihazi olmadigi icin net birsey soyleyemeyecegim..seri yolda hizli pedal cevirmenin ise yaradigini hissediyor gibiyim..
 
@Serkan Mıstınoğlu
kendimi bayadır deniyorum en rahat ettiğim kadans 84-86 90 bana nispeten biraz daha hızlı geliyor.
 
Düz rotada solo sürüş yapıyorsam genel olarak 90-100 kadans aralığını, grup sürüşü yapıyorsam grubu çekerken 90-100 kadans aralığını tercih ediyorum. Arkadaysam rahat rahat 80 lerde takılıyorum :D Rampalarda eğim durumuna göre genel olarak 70 kadansı oturtmaya çalışıyorum:harika:
 
Kullandığımız bisikletlerin dişli tertibatına 50 ila 300 devri veren en sağlamından güçlüsünden küçük bir motor olsa müthiş olurdu herhalde :ssrtcbya:
 
Bugun bir test yaptim..belki aranizdan ziyaaaa diyen olabilir ama, elimde devir sayan kadansmidir ne o aletten yok, kronometre ile 1 dakika herzamanki duz rota ilerleyisindeki devri saydim 115 ile 120 arasi yapiyormusum..ben bile sasirdim buna..ziplama noktasinin hemen altinda sabit surus yapiyorum..ben 80 anca ceviriyorumdur diye dusunuyordum..olcmemistim bu zamana kadar..ortalama 100 gibi pekala rahat surus sergiliyorum..yokuslarda dahil..sizce iyimi..hizim sehir ici ortalama 17 civari sehir bisikleti ile..
 
Geri