Scudo Sports

Yolmu şehirmi mtbmi diyenler buyrun

burhanozer

Forum Demirbaşı
Kayıt
22 Şubat 2012
Mesaj
469
Tepki
81
Şehir
kayseri
Arkadaşlar kendi dusuncelerimi ve fikirlerimi anlatmaya çalışacagım
Bisiklet olayına 2011 sonlarında başladım ve bnm icin hobi olan bisiklet surmek tutku haline dönüştü
İlk önce carraro 915 dambiez flat bar ile başladım.hızlıydı ama yarış bisikleti degildi 23c lastileri vardı 10kg dı
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/09/12/76749cf1ea6d4816847aef59dcc51184.jpg
Daha sonra bianchi slr1000 carbon sora setli 8.5 kg bisikletim olduhttp://tapatalk.imageshack.com/v2/14/09/12/f95e1940d55d63263cbb26a7dad8f403.jpg
Daha sonra whistle modoc oldu
Sora setli dusuk seviye jantlıydı
Aksiyum ve sram rival dizdim
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/09/12/40718bc7194187e5d1d9543c71aa977d.jpg
Daha sonra modoc kadroyu satıp pinarello yesil beyaz kadro aldım ve sonra kırmızı siyah
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/09/12/0d6f36af4f95804bba6605b03eaf7084.jpg
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/09/12/46a0bab52775edda6d520241ba00fd23.jpg
Daha sonra ksyrium ssc sl jant seti aldım
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/09/12/fb8f893153065af06c4e27f0b80a42e8.jpg

Yol bisikletinde 2 senede uç noktaya turkiyede 100 insanın 95inin sahip olamadığı 7.2 kg oldukca hızlı oldukca akıcı ve cok cekici bir bisikletim olmuştu.Yanlız bianchi modoc ve pinarello kadrolar neredeyse aynıydı simdi yol bisikletinde kadrodaki en önemli unsur açıları boyu ve geometrisi size uymalı en önemlisi bu.size olmayan bir kadro ne olursa olsun karbon aliminyum çelik hic fark etmez trek scott pinarello giant fark etmez.ben en cok modoc kadroda rahat etmistim pinarellodan açıları daha iyiydi kimi arkadaşlar çakmamı replikamı taklitmi diyecek evet çakma kadroydu ama cakma olması açılarından memnun olup olmuyacağımız anlamına gelmez nasılki seleler deneme yanılmayla bulunuyor kadrolarda o sekilde bence.s-ml-xl kadrolar var yani turkiyede 4 boymu adam var:) malesefki bu konuda bi eksiklik var aradığınız kadroyu bulamadıysanız uzerine yatırım yapmayacaksınız adamın kadro boyu kendine buyuk uzerine sram red diziyo :)
Gelelim jantlara 2011 aksiyum ile 2008 ksyrium ssc sl arasında hic ir fark yok iddaa ediyorum yok biri 1890gram digeri 1640gram 250 gram bi fark var akışı gidişi herseyi aynı ksyrium biraz daha saglam olabilir ama akıcılık aynı verdiginiz fark a degmez degmedide kadro modoc yetmisti bana pinarelloya verilen farka degmez yarışmayanlar icin tiagra set 105 kollar super olur yada sram rival set ötesinde bisey yok sadece hafiflik ve %5 civarı daha seri
Kendimizi kandırmaya gerek yok scot speedster bir kadro tiagra set 105 kollar aksiyum jantlar yol bisikleti icin kafidir ötesinde verdiginiz paranın hakkını alabilecek kadar bisey yok
Aradıgımı bulamıyordum eksik biseyler vardı yarışmıyordum yarışacak duzeydede degildim
Hafta sonları performans guruplarıyla 70-80 km yol yapar aradada sıkılınca 40-50 km cıkardım ayda 500km yapar yapmazdım
Bisikletime herkes hayrandı ama bn aradığımı bulamamıştım hersey hızlı gitmekmiydi zamana karsı yarısmakmıydı yada daha cekici oldugu icin binmeye devammı etmeliydim
Bisikletimle carşıya gidemezdim kot ve gömlek giysem bisiklette kıvrılamıyorum yada onu biyere kitliyemiyorum arkadaslarımla turlara gidemiyorum elimde bi poset bile tasiyamiyorum ve cevrede olan bitenden haberim bile olmuyor cunki asfalt seyrediyorum ben. Ve aradıgım bisiklet bu degil demeye başlamıştım
Ama aradıgım gibi bir bisiklet yoktu
Yol bisikleti jantlarına sahip yol bisikleti kadar seri 700*32 lastik takılabilen heybe ve bagaj takılabilen sehir bisikletlerinden daha seri yol bisikletinden daha konforlu kafamada hayal ettigim bisikleti aramaya basladıma ama yoktu veya cok fazla fiyatlıydı
Sonunda aradığımı buldum ikinci el ama cok az kullanılmıştı hic kacırmadan aldım
İlk resmi xtr ters yay vardı degistim deore aldım
Birazda para arttırdım tabi:)
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/09/12/a6697a6bbe0f0b5ccad4a3a0c94a225e.jpg
Sonra bu sekilde
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/09/12/9304dbe836cbd589bbcfc31cf31163e6.jpg
Sonra brooks selemiz geldi
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/09/12/b2bc572138a7acda3506994692abc014.jpg
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/09/12/376fe869336ad07d52ebb1371ebb5c07.jpg
Sonrada heybemiz
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/09/12/0a6ed4f8b6409d9c29c4e19cb15e3dcf.jpg
Size bisikletimden bahsedeyim giant csr 0
Karbon maşa aliminyum kadro
Deore set avid single digit titanyum frenler
Xero jant seti maraton lastikler brooks narrow sele 10kg ağırlığında
Yol bisikleti ile 4 saatte ulaştığınız yer 4.5 saatte ulaşıyorsunuz ama daha konforlu daha dinamik bir sekilde kotta giyyosun esyada taşıyosun kampta yapıyosun balıkta tutuyorsun kısacası her isimi görüyor benim tavsiyem herkese
Sabit maşalı bir sehir bisikleti disk fren tavsiye etmiyorum v fren yaptığımız hızı yawaşlatmaya yeterli bence.
Yazacak cok sey var ama yeter bugunlük:)
İyi forumlar
 
Scudo
Yol bisikleti henüz ilgi alanım değil ama şehir bisikletiniz gerçekten çok zarif duruyor.
Sakıncası yoksa üzerindeki parçaların ağırlıklarını yazabilir misiniz? Tabi tek tek tartma fırsatı bulduysanız. :)
 
Brooks sele 520gram
Xlc heibe bagaj 930gram
Heybe 1400gram 30lt
 
Hikaye tadında olmuş :) bol fotolu :) tebrik ederim güzel özetlemişsin
 
Tsk ederim arkadaşlar bu bnm şahsi görüşüm dağda yada yarıştada sehir bisikleti avantajlıdır diyemeyiz ama 2yada 3 bisiklete sahip olmak bazen mumkun olmadığı icin en her isimizi ancak bunla gorebiliyoruz.
 
güzel anlatım olmuş ama ben yarış bisikleti tutkunuyum
bisikletimmi ? :) Salcano XRS 800 biraz klasik olcak ama evet en güzeli senin olan bisiklettir
1800 km yaptım 7 ayda ve çok severim keratayı :)
40 km ye çıkıp dropbar gidonun altından tutup asfaltı seyrederken hayata dair herşeyden uzaklaşıyorum bulutların üstünde gidiyorum.
sanırım anlatabildim

1500 tl lik whistle GUIPAGO 1490D ye bindim 1600 tl ortalama fiyatı
fakat kendimi mahalle arasında gezen bisikletçiler gibi hissettim

benim için de durum boyle

şunu demeden edemeyeceğim
ekran görüntüsü yapabileceğim beyaz pınarello kadroyu bıraktınmı cidden yaa
çok üzüldüm içim gitti gözüm kaldı wallahi
 
Kırmızı siyah pinarello bisikletin zirvesidir bence , o resimden sonrasını okumadım :D :D
 
Yorum ve resimler için teşekkürler Burhan.

Dediğin gibi, tek bisiklet olacak ve ondan dağda bayırda düzde her yerde gitmesini, heybe asılmasını, balığa gidilmesini bekleyecekseniz "yol bisikleti" doğru seçim olmayacaktır.

Ama yol bisikleti olanlar (çoğu en azından) bunun farkındadır sanıyorum. Bu nedenle ya ikinci bir hibrid alınır veya alınamıyorsa diğer aktivitelerden vazgeçilir, yapacak bir şey yok.

Kadrolar, Grup setler ve jantlar ile ilgili, kalite, hafiflik, dayanıklılık farkları konusunda görüşlerinize katılmıyorum ama. Siz farkına varamamış olabilirsiniz ama farkedenler çok. En basitinden, 20. viteste yani en ağır viteste kırmızı ışığa takıldım diyelim ve durdum. Hafif bir karbon bisikletle bu viteste kalkış yapabilirsin. Aluminyumla, ben en azından, kalkamıyorum.
 
Tebrikler. Bende yeni bir bisiklet tutkunuyum ve şu aralar gözümde katlanır bisikletler var. Önümüzdeki yaz almak için para biriktirmeye başladım. Şimdilik Giriş seviyesi MTB kullanıyorum. Umarım Katlanır bisikletime kavuşunca sizin gibi mutlu sona ulaşırım.
 
Dağ bayır için birşey diyemem haklı olabilirsiniz en azından hızlı gidemezsin
Ama sapanca turumuzda 4 kişi yol bisikletleri ve arkamızda heybelerde seyahatimizi yaptık

Doğru lastik ve doğru basınçla hiçbir sıkıntı çıkmaz ve çıkmadı
 
@SEYFULLAH MEHMET SÜER

Aynen öle pinarello degil karbon degil ne olursa olsun ihtiyaclarını karşılamazsa o senn icin cokda degerli cokda kıymetli olmuyor.
 
Arkadaşlar size danışıyım
2*10 kullanıp sonra 3*9 a geçince sistem bana tam bi çorba gibi gelmeye başladı
Aynakolum 26*36*48
Rublem 11-28
48 ağır geliyor kullanamıyorum 28ruble ise tırmanışta agır geliyor
Sram cok hosuma gitmisti
X7 2*10 almayı dusunuyorum
Aynakol 28-42 ruble 11-32 dusunuyorum
Hem daha sade hem daha kullanışlı
Siz ne dersiniz
 
Verdiğiniz oranlar kişinin kondisyonuna göre değişir. Bana kalırsa 28-42 çok düşük. Ruble aralığı güzel. :)
 
38-50 filan var. Ondan alın.
 
Güzel anlatım ve resimler için teşekkürler. Başladığınız yere dönmüşsünüz sanki :) ama elbette Carraro ile Giant ın kadro açıları farklı, bu da konforu doğrudan etkilemiştir sanırım.
Giant kadroyu bu şekildemi aldınız yoksa siz mi boyattınız. Güzel duruyor. Bisikletin son hali ile maliyeti hakkında bilgi de verebilir misiniz?
 
yol bisikletinin bir cazibesi , bir seksapeli var kullanımı da zevklidir eminim ama dediğiniz gibi bu bisikletler her yola gelmiyor ve çok masraflı en iyisi şehir yada fitness tarzı bende merida t2 yi gözüme kestirdim,vakti zamanı gelince insan heybesini alıp kaçabilmeli:)
birde ben bu yanında hiç bişey taşımayan yol bisikletcileri lastikleri patlayınca ne yapıyorlar merak ediyorum
 
@Fırat Y.

Herşeyi taşıyoruz aslında, hepsi formanın cebinde oluyor. İç lastik ve levye :)


 
@Yusuf Z. Şipal
Yusuf kardesim kadro yarın muhtemelen kadronun boyasını çeker koyarım buraya
Biraz bahsedeyim kadro fırçalı aliminyum uzerinde transparan gri boya var uzerindede ultra transparan vernik var tabandaki fırca izleri boyadaymış gibi duruyor
Bisikleti 2. El adım topeak port bagaj ve padallar 1380 e mal oldu 60xtr deore degisiminden 1320 bagaj ve heyvede130 tuttu 1450 ye mal oldu bide brooks var tabi
 
@Ayhan K.
pompayı nereye koyuyorsunuz:)
 
Geri