Bülent ÖZER
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 29 Ağustos 2006
- Mesaj
- 3.011
- Tepki
- 2.822
- Şehir
- istanbul
- Bisiklet
- Colnago
Finiş ; Bisiklet yarışlarında etap sonlarında kimi zaman tırmanışın en tepesinde kim zaman düzlükte etabı sonlandıran faaliyet olarak bilinir. peki bir sporcu yarış içinde gerek performans gerekse psikolojik olarak kendini finişe ne kadar hazırlar. sprinterlik doğuştan kazanılan bir yetenekmidir. Herkes başarılı finiş yapabilirmi bu gibi bir çok soru oluşabilir kafamızda...iyi bir yol bisikletçisi için olmazsa olmazların başında iyi bir sprint çalışması gelmektedir iyi bir sprint çalışması iyi bir finişide beraberinde getirir. Her nekadar yarış yokuşlarda kazanılır densede bu sadece tour de france yada giro gibi büyük turlarda geçerlidir.tabi time trail’in de çok büyük katkısı vardır.ama tek etaplı büyük klasik yarışlarıda unutmamak gerekir. bu tarz yarışları genelde en iyi sprinterler kazanır( istisnalar hariç ) tour de francenin yaklaşık ilk 5-10 ve son etabı içinde öyle genelde sprinterlerin kapışmasını izleriz..peki bu başarının sırrı ne bisikletleri mi çok iyi performanslarımı ? yada bir ekip çalışması mı var.aslında bunların hepsi diyebiliriz.bisiklet sporu her nekadar ferdi gibi gözüksede takım arkadaşlarının emeği büyüktür bir çok iyi finişçiyi takım arkadaşları finişin son 200-250 metresine kadar önde yüksek tempo verip rüzgarı kendileri keserek ve son güçlerini kullanarak getirirler sonra teker teker önden ayrılıp arkalarında sakladıkları sprinter arkadaşlarına yolu açarlar bu tamamen bir takım taktiğidir. dünyanın en iyi finişçileri olan Mario Cipollini ve Alessandro Petacchi bu taktikle onlarca etabı birincilikle bitirmişlerdir (alttaki iki resimdede görüldüğü gibi sonuç nerdeyse garanti )
(link)
(link)
ben iyi bir tırmanıcı yada iyi bir sprinterin doğuştan kazanılan bir yetenek değil çok çalışmanın ürünü olduğuna inanıyorum.örnek olarak herkesin tanıdığı Lance Armstrong eskiden çok iyi bir sprinterdi.fakat son yıllarda nerdeyse tüm yokuş etaplarını kazanmış yada kürsüye çıkmıştı .iyi bir sprinter olmak aslında hiçde zor değil. İyi bir ekipmana sahipseniz düzenli bir şekilde uygulama yaptığınız taktirde hiç ummadığınız kadar iyi sonuçlar alabilirsiniz.ekipmandan kastım düzenli işleyen bir vites takımı ve sağlamlığına güvendiğiniz gidon + boğaz..40-50 km lik bir antreman düşünelim bacakların ısınması yaklaşık ilk 10 km yi alır tabi yüksek kadans tavsiye edilir.39/42 x-21-23 antremanın geri kalan bölümlerinde kendinize yollarda hedefler belirleyin örneğin bir direk yada kenarda duran bir ağaç yada park etmiş bir araba yanınızdaki partnerinizle yada tek , mesafe aralığı 100-150 mt’yi geçmesin maksimum kuvvet ile pedala ayağa kalkarak ve kendinizi öne eğerek hiç durmadan yüklenin,tabi kendinize göre bir stil oluşturmanız da gerekecek ama korkmayın bunu yaptığınız çokca tekrarlardan sonra kendi kendinize oluşturacaksınız. Sprintin son mesafelerine geldiğinizde(son 1- 2 metre) tek bir hamle ile bisikleti kollarınız ve bacaklarınızın arasından ileriye doğru ittirin tabi bu çalışmayıda yüksek hızlara ulaşmadan önce ufak ufak alıştırmanız gerekcek bu çok önemli bir noktadır çünkü çoğu sporcu bu son hareketle foto finişte kazanır yarışı.
(link) (link)
(link)
kullanılacak dişli kombinasyona gelince öncelikle elbetteki büyük ayna olmalı rubleye gelince ben 13-14 diş tavsiye ederim ne daha küçüğü ne daha büyüğü çok küçüğe bacak yetmeyebilir daha büyük de fazla seri gelebilir bu dişli kombinasyonu ile zaten 55-60 km hıza ulaşıldığına göre( tourde france de çoğu düz etap finişi 60-65 km hızı geçmiyor) tabi yinede bu kişiden kişiye değişir deneme yanılma yoluyla size en uygun kombinasyonu kendiniz belirliyeceksiniz eskiden kadro bağlantılı vites kolları kullanıldığından finişe hangi vitesle kalkılırsa o vitesle bitirilirdi.ama günümüz teknolojisinin ilerlemesi ve STI kolların icadı bu konuda yapılmış büyük bir devrim niteleğinde olmakla beraber sporcuya büyük avantajlar sağlamakta finiş sırasında ayakta iken bile vites değiştirilebilmektedir.. Her ne kadar bisikletçi yokuş çıkmanın çok büyük önemi olduğuna inansada eğer iyi bir sprint antremanı yapmamışsa o yarışa eksik hazırlanmış demektir. Bu sprint çalışmasını yokuşa yada düz yolda tempo antermanına verdiğiniz kadar önem vermelisiniz uygulaması zevkli, kuvvet artırımınza çok büyük etkisi olan yarışta finişe geldiğinizde eliniz ayağınıza dolaşmadan o kadar provanın meyvesini alacağınız bir uygulama olduğunu göreceksiniz. Son olarak Dünyanın en iyi sprinterlerinin bisikletlerini incelediğimizde aerodinamik pozisyonun oldukça uçlarda olduğunu görüyoruz. Yüksek sele - en alt seviyede gidon .bu pozisyonun sprinterlerin başarısında büyük önemi olduğuna inanıyorum. kazasız antremanlar dileğimle.
Alessandro PETACCHİ'nin bisikleti.
(link)
Tom BOONEN'in bisikleti
(link)
Robbie McEwen'ın bisikleti
(link)
(link)
Alıntı Değildir.
(link)
(link)
ben iyi bir tırmanıcı yada iyi bir sprinterin doğuştan kazanılan bir yetenek değil çok çalışmanın ürünü olduğuna inanıyorum.örnek olarak herkesin tanıdığı Lance Armstrong eskiden çok iyi bir sprinterdi.fakat son yıllarda nerdeyse tüm yokuş etaplarını kazanmış yada kürsüye çıkmıştı .iyi bir sprinter olmak aslında hiçde zor değil. İyi bir ekipmana sahipseniz düzenli bir şekilde uygulama yaptığınız taktirde hiç ummadığınız kadar iyi sonuçlar alabilirsiniz.ekipmandan kastım düzenli işleyen bir vites takımı ve sağlamlığına güvendiğiniz gidon + boğaz..40-50 km lik bir antreman düşünelim bacakların ısınması yaklaşık ilk 10 km yi alır tabi yüksek kadans tavsiye edilir.39/42 x-21-23 antremanın geri kalan bölümlerinde kendinize yollarda hedefler belirleyin örneğin bir direk yada kenarda duran bir ağaç yada park etmiş bir araba yanınızdaki partnerinizle yada tek , mesafe aralığı 100-150 mt’yi geçmesin maksimum kuvvet ile pedala ayağa kalkarak ve kendinizi öne eğerek hiç durmadan yüklenin,tabi kendinize göre bir stil oluşturmanız da gerekecek ama korkmayın bunu yaptığınız çokca tekrarlardan sonra kendi kendinize oluşturacaksınız. Sprintin son mesafelerine geldiğinizde(son 1- 2 metre) tek bir hamle ile bisikleti kollarınız ve bacaklarınızın arasından ileriye doğru ittirin tabi bu çalışmayıda yüksek hızlara ulaşmadan önce ufak ufak alıştırmanız gerekcek bu çok önemli bir noktadır çünkü çoğu sporcu bu son hareketle foto finişte kazanır yarışı.
(link) (link)
(link)
kullanılacak dişli kombinasyona gelince öncelikle elbetteki büyük ayna olmalı rubleye gelince ben 13-14 diş tavsiye ederim ne daha küçüğü ne daha büyüğü çok küçüğe bacak yetmeyebilir daha büyük de fazla seri gelebilir bu dişli kombinasyonu ile zaten 55-60 km hıza ulaşıldığına göre( tourde france de çoğu düz etap finişi 60-65 km hızı geçmiyor) tabi yinede bu kişiden kişiye değişir deneme yanılma yoluyla size en uygun kombinasyonu kendiniz belirliyeceksiniz eskiden kadro bağlantılı vites kolları kullanıldığından finişe hangi vitesle kalkılırsa o vitesle bitirilirdi.ama günümüz teknolojisinin ilerlemesi ve STI kolların icadı bu konuda yapılmış büyük bir devrim niteleğinde olmakla beraber sporcuya büyük avantajlar sağlamakta finiş sırasında ayakta iken bile vites değiştirilebilmektedir.. Her ne kadar bisikletçi yokuş çıkmanın çok büyük önemi olduğuna inansada eğer iyi bir sprint antremanı yapmamışsa o yarışa eksik hazırlanmış demektir. Bu sprint çalışmasını yokuşa yada düz yolda tempo antermanına verdiğiniz kadar önem vermelisiniz uygulaması zevkli, kuvvet artırımınza çok büyük etkisi olan yarışta finişe geldiğinizde eliniz ayağınıza dolaşmadan o kadar provanın meyvesini alacağınız bir uygulama olduğunu göreceksiniz. Son olarak Dünyanın en iyi sprinterlerinin bisikletlerini incelediğimizde aerodinamik pozisyonun oldukça uçlarda olduğunu görüyoruz. Yüksek sele - en alt seviyede gidon .bu pozisyonun sprinterlerin başarısında büyük önemi olduğuna inanıyorum. kazasız antremanlar dileğimle.
Alessandro PETACCHİ'nin bisikleti.
(link)
Tom BOONEN'in bisikleti
(link)
Robbie McEwen'ın bisikleti
(link)
(link)
Alıntı Değildir.