Scudo Sports

Yol yarış bisikletlerinde disk frene geçilmeli mi?

her ikisini de aktif olarak kullanıyorum, dik uzun inişlerde yarattığı fark ve daha geniş lastik takmaya imkan vermesiyle hd fren tartışılmaz bence. Ama v frenin görüntüsü daha güzel. Özellikle bisiklet hiçbir teknolojik donanım içermeyen, sıradan bir markaya sahip v frenli bir yol bisikletiyse, verdiği o 'sadece bisiklet' 'safkan' ve 'teknolojiden ari' görüntüyü diğerlerine değişemiyorum.
 
Scudo
her ikisini de aktif olarak kullanıyorum, dik uzun inişlerde yarattığı fark ve daha geniş lastik takmaya imkan vermesiyle hd fren tartışılmaz bence. Ama v frenin görüntüsü daha güzel. Özellikle bisiklet hiçbir teknolojik donanım içermeyen, sıradan bir markaya sahip v frenli bir yol bisikletiyse, verdiği o 'sadece bisiklet' 'safkan' ve 'teknolojiden ari' görüntüyü diğerlerine değişemiyorum.
Disk fren kaba gösteriyor yol bisikletini. Dedigin gibi bu goruntu yol bisikletinin asaletine ters.
 
... v fren çok kötü bir görüntü veriyor bisiklete ve görünüşünü bozuyor hoş durmuyor...

Argon 18 buna üzüldü.

2015-TRP-TTV-direct-mount-aero-road-bike-brakes01.jpg
 
Disk fren kaba gösteriyor yol bisikletini. Dedigin gibi bu goruntu yol bisikletinin asaletine ters.
Şuraya bisan All Trail Eco koyalım 2020 model . Motorsiklet gibi görünüşü var disk frenler sayesinde.
(link)
Fren mesafesinde önemli olan ilk tepki süresidir. Bunu da sağlayacak olan bence
1hidrolik disk fren
2 ayarları iyi yapılmış mekanik disk fren
3 ayarları iyi yapılmış v-fren (papuçlar kalite olacak)

Mühendis arkadaş frene basma süreci ve o süreçte kat edilen mesafeyi anlatıyor.

Günlük şehir içinde MTB kullanıyorum.
V frene sahip 3 renkli baradane papuçlarım var. Mükemmel bir pabuç tepkiyi anında alıyor ve şehir içi hızlarında gereken fren tepkisi veriyor. Önüne yaya atlıyorsa 25-30 arası zınk duruyorsun . Ama bunu şehirler arası yolda yokuş aşağı hızla inerken yapmasını beklemem.

Uzun yol gitmek için gravel aldım . Mekanik disk freni var. İstediğin yokuşta frenle tutuyor abi .
Pabuç ısınır erir yapısı bozulur disk frende öylr bir olay yok. Her daim aynı tepkiyi verebilir.
 
Son düzenleme:
Şuraya bisan All Trail Eco koyalım 2020 model . Motorsiklet gibi görünüşü var disk frenler sayesinde.
(link)
Fren mesafesinde önemli olan ilk tepki süresidir. Bunu da sağlayacak olan bence
1hidrolik disk fren
2 ayarları iyi yapılmış mekanik disk fren
3 ayarları iyi yapılmış v-fren (papuçlar kalite olacak)

Mühendis arkadaş frene basma süreci ve o süreçte kat edilen mesafeyi anlatıyor.

Günlük şehir içinde MTB kullanıyorum.
V frene sahip 3 renkli baradane papuçlarım var. Mükemmel bir pabuç tepkiyi anında alıyor ve şehir içi hızlarında gereken fren tepkisi veriyor. Önüne yaya atlıyorsa 25-30 arası zınk duruyorsun . Ama bunu şehirler arası yolda yokuş aşağı hızla inerken yapmasını beklemem.

Uzun yol gitmek için gravel aldım . Mekanik disk freni var. İstediğin yokuşta frenle tutuyor abi .
Pabuç ısınır erir yapısı bozulur disk frende öylr bir olay yok. Her daim aynı tepkiyi verebilir.
Bisikletlerimiz motosiklet gibi görünsün isteseydik motosiklet alırdık. :) :)
 
Şuraya bisan All Trail Eco koyalım 2020 model . Motorsiklet gibi görünüşü var disk frenler sayesinde.
(link)
Fren mesafesinde önemli olan ilk tepki süresidir. Bunu da sağlayacak olan bence
1hidrolik disk fren
2 ayarları iyi yapılmış mekanik disk fren
3 ayarları iyi yapılmış v-fren (papuçlar kalite olacak)

Mühendis arkadaş frene basma süreci ve o süreçte kat edilen mesafeyi anlatıyor.

Günlük şehir içinde MTB kullanıyorum.
V frene sahip 3 renkli baradane papuçlarım var. Mükemmel bir pabuç tepkiyi anında alıyor ve şehir içi hızlarında gereken fren tepkisi veriyor. Önüne yaya atlıyorsa 25-30 arası zınk duruyorsun . Ama bunu şehirler arası yolda yokuş aşağı hızla inerken yapmasını beklemem.

Uzun yol gitmek için gravel aldım . Mekanik disk freni var. İstediğin yokuşta frenle tutuyor abi .
Pabuç ısınır erir yapısı bozulur disk frende öylr bir olay yok. Her daim aynı tepkiyi verebilir.
katılıyorum üstad sana uzun yokuşlarda belli bir süre sonra bisikletten inesi geliyor adamın hele ki sürat varsa ben bazen durdurmak için bildiğim tüm duaları okuduğumu hatırlıyorum :)
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Bir gün kumpas veya diğer adıyla u break frenler tamamen tarih olacakdır o gün gelene kadar binmeye devam😉 hd frenli bisikletim var ,zaten her ikisinide keyifle kullanmaya devam.
 
Fren peti bulursunuz, tel bulursunuz ama ileride sti kolunuz kırıldığında kol aranıyor diye ilanlar açmak zorunda kalırsınız. 10 yıl içinde Tiagranın bile sadece hd olacağını var sayıyorum. Ya da v fren karbon jant çemberi? İkinci ellerin fren yüzeyleri bitmiş patlayacağı günü beklerken sıfırı artık üretilmiyor olabilir.

Disk fren mi yakışıklı v fren mi yakışıklı tartışmayalım o görsel zevk meselesi. Bana göre aero bi bisiklete v fren hiç yakışmıyor ama klasik ince borulu bir bisiklette de disk fren düşünemiyorum. Etli doldun bir görüntüde disk tamamlayıcı gelirken, ince bir yapıda ince, çıkıntı yapısıyla v fren tamamlayıcı geliyor.

Fren performansı adına söyle bir yorum yapayım. Üst model hd fren seti kullanıyorum. Eğer v fren kullanıyor olsaydım da üst model bir sistem kullanıyor olurdum. Demem o ki frenleme performansım her türlü iyi olurdu. Bana göre iki artısı var olayın. Birincisi 2. set rotarlarımın yarı ömrü doldu. V fren kullanıyor olsaydım yakın bir gelecekte fren yüzeyi bittiği için çöp olacak bir jant setim olacaktı. Ama disk fren oldukları için periyodik rulman değişimi ile yeni gibiler. İkincisi tek başıma iken uzun bir inişte çok çok frenle işim olmuyor, sadece kıskın virajlarda hız azaltmak için. Ama başkaları ile birlikle sürerken 20 kmlik inişte basıp gitmek olmaz. İşte o zaman hd frenin konforu çıkıyor ortaya. İniş sonunda v fren kullananların ağrıdan dolayı ellerini silkelediğini gözlemleyebilirsiniz.
 
Fazla telaş yapmayın derim.. Kapitalizm pazarı HD frenlerle ele geçirdiği zaman, (artık HD disk satacak bayi ya da son kullanıcı kalmamasına yakınlaştığında) manyetik fren diye bir zımbırtı çıkarır ve onu satmaya başlar.. Ayrıca yol bisikletlinde amaç durmak değil yavaşlamak yavaşlatmak.. Yani buradan mevzu çıkarmak isteyenler için elbette uzun uzun anlatmamız gerekebilir.. Lakin, eylemsizlik diye bir kural var.. 40 45 ile giden bir bisikleti "zınk" diye durdurmak imkansız.. Zaten disk çapları da 180/203.. + vs mm değil.. 140 bilemedik 160 lık hatta çoğunun ön arka 160 olmuyor.. Neticede avantajları da az değil.. Fakat yeni trend fren mekanizması hidrolik olup, kollardan mekanizmaya kadar gelen kısım tel ya da halatlı..benim şuan öyle ve neredeyse mekaniğe göre 2.5 katı parayı verip HD almak zorunda kalmadım.
 
Yeniden mekanik çıkmaz ama abs, esr vs. elektronik fren destek sistemleri getirebilirler. Sonra burada bisiklette abs'ye gerek var mı? Abs bir harika dostum ve "v fren candır" yorumlarıyla foruma doyarız :koptum:
 
Bisikleti satıp disk frene geçeyim dedim, rakam farklarini görünce disk frene dönüştürmeye karar verdim (fakirlik zirvede) 😂 fikir olsun diye paylaşıyorum (alintidir😎)
Screenshot_2023-03-30-20-55-42-66_1c337646f29875672b5a61192b9010f9.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Nerede yazıyor böyle bir kural? Sanırım kulaktan dolma bir bilgi aldınız, böyle birşeyin olması söz konusu değildir. Pro takımların disk fren kullanmasına istinaden yazdı iseniz oda yasaktan değil sponsorlarının PR'sini arttırmak için.
tam hatırlamıyorum bir yarış öncesi ile ilgiliydi sanırım.disk frenlerin artık yarışlarda standart olduğunu.ya trtspordaki bir yarışta yada bir youtubedaki videoydu sanırım...ama cümlemi sonradan okuyunca yanlış yorum yapmış olduğumu farkettim.evet doğrudur kulaktan dolma bilgi diyebiliriz benim yorumuma.düzeltiyorum kesin bir bilgi değil.
 
tam hatırlamıyorum bir yarış öncesi ile ilgiliydi sanırım.disk frenlerin artık yarışlarda standart olduğunu.ya trtspordaki bir yarışta yada bir youtubedaki videoydu sanırım...ama cümlemi sonradan okuyunca yanlış yorum yapmış olduğumu farkettim.evet doğrudur kulaktan dolma bilgi diyebiliriz benim yorumuma.düzeltiyorum kesin bir bilgi değil.

Aslında kural yok bu şekilde ama Chris Froome'a bile zorla disk kullandırıyorlar. Hatta geçenlerde bir problem yaşayıp disk fren yüzünden olduğunu belirtmişti ki kendisi hiç memnun değil disk fren kullanmaktan. Nedenini tam bilmiyorum :D

Yeni nesil ekipmanlarda tamamen disk ağırlıklı gidiyor. Biraz pazarlama stratejisi. Haliyle gerçekten ekstrem bir sporcu talebi olmadıkça da sanırım yarışlarda kumpas fren göremiycez. Pogacar, Vingegaard gibi isimlerden bi talep gelirse belki onlara özel bi şeyler üretilir ama onlar da halinden memnun gibi.

Bu arada metal yüzeyli, karbon profilli jantlar neden kayboldu ben o kısmı çözemedim, maliyet açısından mı; yoksa yüksek ısılarda problem mi yaratıyordu bu jantlar? Metal yüzeyli jantlar ffwd - cosmic- dura ace 9100'e kadarki modeller metal çemberler sayesinde frenleme açısından karbonlara göre çok daha iyiydi. Ağırlık olarak da disk setinin ağırlığı kadar fark ettirmiyordu. Bu sevdadan vazgeçilme sebebini çözemedim. Ya da sadece metal yüzeyin oluşturduğu estetik kaygıdan mıydı birileri aydınlatırsa sevinirim.
 
yoksa yüksek ısılarda problem mi yaratıyordu bu jantlar?
Sebebin bu olduğunu zannetmiyorum,çünkü karbon fren yüzeyi her ne kadar farklı bir elementle kaplansada yüksek ısılarda daha çabuk deforme olup lif atmaları sıklıkla yaşanıyor,metal yüzeye göre daha kırılgan,zaten sırf bu yüzden karbon fren yüzeyine uygun bileşenli özel fren pabuçları bile üretildi,normal pabuçlara göre fiyatıda oldukça yüksek,dediğiniz gibi üretimi esnasında oluşabilecek maliyetler veya tüketime (çabuk yıpransın yenisini almak zorunda kalınsın) yönlendirme gibi sebeplerden dolayı olabilir,biliyorsunuz günümüz pazarlama ve tüketim şekli kullan at yenisini al şeklinde ilerliyor,son olarakta görsel açıdan hakikaten kötü.Ama yinede gerekli özen gösterilirse toz çamurdan arındırılıp binilirse ve zamanı gelince pabuçları değişirse karbon yüzeyinde uzun ömürlü olduğunu deneyimliyorum şu aralar.
Ayrıca iyi kalite bir pabuç ile frenleme konusunda ıslak kuru iyi performans almak mümkün mesela swisstop black prince pabuçlar :harika:
 
Geri