Scudo Sports

Yol yarış bisikletlerinde disk frene geçilmeli mi?

tdf 2019 18. etap sarı mayo lu julian alaphilippe yokuşta fark yedi ve inişe geçtiler. öndeki tüm bisiklet ler de klasik fren var. adam disk frenli bisikleti le öyle bir iniş yaptı ki geçen yılın şampiyonu dahil herkese bayağı geride başladığı inişte fark attı.

Fren kontrolü , geç frenaj gibi imkanı ile diskler v frenlare göre çok üstün. video site içinde açmıyor ama izlemeye değer adam iniş dersi veriyor resmen :)

 
  • Beğen
Tepkiler: theGenius
Scudo
Bence bu konu hakkında konuşmadan önce iyi bir hidrolik sistemi olan bisikleti test edip yorum yazmak gerekiyor. Ben zamanında hidrolik disk frene alıştım ve ondan sonra hep hidrolik disk frenli bisiklet aldım.Biraz maliyetli ama gülü seven dikenine katlanıyor. İnsan alışınca bir daha başka bir sistem ile sürmek istemiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: fahrettin akansu
2015 yılında seri üretim disk frenli ilk yol kadrosu olan bir bisiklet kullanıyorum,
aldığımda gerçekten ortam dutluktu diyebilirim, hatta dalga konusu, mtb ile kıyaslayan vs vs.

Epeyce uzun yazılmış,
Kişilere özel yazmayacağım ama doğru bilinen yanlışlar çok fazla burada okuduğum kadarıyla.
kendi görüşlerimi ve bazı kanıtlanmış pazar sonuçları ile örnekleyerek açıklamaya çalışacağım.

Kullandığım kadro 2015 Focus Cayo Disc Ltd,
M beden 552mm tt, 390mm reach, 547mm stack ölçüsünde, bazı markaların L kadrosuna yakın bir ölçü,
Kadrosu 880gr. maşası kesilmiş halde 340gr.
Kullandığım jantın ön göbeği 69gr. arka göbeği 212gr.
Profil ve ekstra geniş bir jant seti kullanıyorum ve sonuç 1.600gr altında.
Kimse çıkıp da hantallık yaratan ağırlık demesin lütfen bilmeden.

Aynı zamanda bugün en giriş seviyesi modeli aldık diyelim;
göbek ağırlığındaki 100gr farkın sürüş sırasında jant çemberindeki 5-10gr kadar etki yaratmayacağını ortaokul fen sorularıyla bile cevaplayabiliriz.

Bu kadronun red22 hrd ve zipp 303 disc kombinasyonu ile yüklü versiyonunu geliştirme ekibindeki CX şampiyonu Jeremy Powers bazı granfondo yarışlarında test için kullandı,
pedallar, suluk kafesleri, yol bilgisayarı dahil 6.8kg sınırındaydı.

Bütün bisiklet halinde “3.0 Ultegra 6800” ve “4.0 Rival 22” isminde iki model piyasaya sunuldu,
2.0 force ve 1.0 red modelleri piyasadaki koşullar sebebiyle 2015 senesinde mağaza satışı olmadı, en başlangıç modeli bile aluminyum gidon/sele borusu ve hafif olmayan bir jant ile bile 8kg altındaydı.

———

Bugün üretilen disk frenli yol bisikletlerinde neredeyse standartlaşan 12mm sokma mil dışında majör bir değişiklik de olmadı, kullandığım modelde 15mm mtb tipi mil var ve daha esnemez olduğu için açıkcası memnunum.

———

Disklerin kesmesiyle alakalı çoğu vakada sonradan aksi kanıtlandı, gündem yaratmak üzerine şişirilen kazaların çoğunda jant telleri suçlu çıktı.
Aero jantlarda kullandığımız aerolite ve cx-ray gibi tellerin yeni üretimlerinde artık bu keskinliği azalttıklarını görürsünüz,
Önceden çok daha ince ve keskin olduğunu biliyoruz, kendi bakımını yaparken çoğumuzun parmağını yaralamıştır geçmişte.

Başlangıçtaki yarış yasaklarına gelirsek,
UCI yeterince darlayan ve hatta çoğu kişiye göre sektörün gelişmesine ket vuran bir kuruluş.
Bu eski kafalılıklara rağmen, disk için izin vermelerinin sebebi artık bahanelerinin kalmamasıydı.

Yoksa Cervelo P5x, DiamondBack Andean gibi teknoloji ve marjinal kazanımın doruk noktasındaki ürünler UCI yarışlarına katılamıyor hala, resmi sebebi de güvenlik değil asla.
———

Hatta bu korkuyla o dönemde mtb için üretilmiş ince soğutma yüzeyleri olan shimano icetech ürünleri de güncellendi ve yuvarlatıldı,

bu noktada shimano’nun pazarda üretim adedi lideriyken gereksiz muhafazakar davranıp, geç aksiyon alması da negatif etken.

Aynı durumu uzun yıllar satış adedi daha düşük olduğu için cx, gravel ve tur bisikletlerinde de yaptılar, 1x düzeni bile pazar kaybı yüzünden mecbur kaldıkları için daha yeni sundular.
———

Tarmac SL6, IzalcoMax2019, BMC TeamMachine, SuperSix2019 gibi güncel modellerde de inceleyebileceğiniz gibi,
artık lastikten bağımsız maşa açıklıkları hava kanalı yaratmak adına daha geniş, çoğu rüzgar tüneli tasarımının optimumda aynı sonucu vermesi ve kadroların tasarım benzerlikleri de bundan kaynaklı.

Daha geniş jant çemberi kullanabilmek, lastik basıncını azaltarak daha dayanıklı setler yapabilmek, kadro ve maşadaki fren pivotlarını kaldırarak stresi azaltıp daha az karbon kullanımı ile hafiflik sağlamak, chainstay gibi noktalarda esneklik kazanmak gibi sıralanabilecek çok nokta var,
Fren bağlantılarını halihazırda bisikletin en dayanıklı noktası olan droplara yaklaştırmak da bu açıdan büyük avantaj.
en son gördüğüm kadarıyla 2018 supersix evo kadrosu da doğrular şekilde disk seçeneğinde jant freninden daha hafifti.

———

Takla atma konusu ise tamamen başka bir beceri, 80’lerde atari oynar gibi tam gaz tam fren gidiliyorsa düşmek için disk kullanmaya gerek yok...

Klasik bisikletlerde ben de normal fren görüntüsünü seviyorum,
Disk standartlaşınca jant freni de illa çöp olmayacak öyle basit bir pazar değil.

Örneklemek gerekirse;
250km sürat yapabilen bir aracı asla hız sınırı 120 olduğu için nasılsa gerek yok diye daha düşük kapasiteli fren ve donanımla üretmezler.

-ama geleceğin bu olduğu ve kişisel estetik takıntıların, yazıldığı gibi kişiye özel olup geneli ve ihtiyacı değiştirmeyeceğini söylemek isterim.
 
Son düzenleme:
@tzeybek
Abs gibi sistemler ekstra mekanizma gerektirir. Baya bir ağırlık demek bu
 
bugün çok sert inişi olan bir etaptan geçtik.. ama cidden sert bir inişti. frenlerimden inanılmaz memnun kaldım. v freni olan herkesin elleri uyuşmuştu..
 
Kimse bilmeden konuşmasın diyen arkadaş kusura bakma. Ben fikrimi söylemiştim, sen bilgini ve sahip olduğuna emin olduğum tecrübeni konuşturmuşsun. Belki de mesleğindir. Saygılar
 
  • Beğen
Tepkiler: fahrettin akansu
@fatiaydin
açık konuşayım yazdığınızı okumamıştım, yorumunuzu görünce kalp mi kırdım diye isminizle aradım yorumları şimdi.

Benim yorumlarım tamamen kullanmadığı şeyler hakkında bir uzman gibi kesin yargılar dağıtanlara karşı,
ilk sayfalarda gayet güzel açılmış bir konuya cevap olarak yazılmış bolca boş bilgi var,
arada düzgün yorum yapanların çoğu bunu çürütmüş ama genel bir toparlayıp yazmak istedim.
Kafasında soruları olan var ise nacizane çözmek adına.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
Yol bisikletine hd fren yakışmıyor bana göre.
 
Hidrolik fren mi yakışmıyor yoksa disk fren mi?
Örnek fotograftaki jant freni de hidrolik mesela...
@Yalnız Pedal

81E06C95-8EC6-4C95-BDF1-DB0824A86088.jpeg
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan
Gerek yok. Kapitalizm kendine yeni bir saha buldu. Bir önceki bisikletim disk frndi. Hep tedirgin olurdum sürerken arıza çıkaracak diye. Kumpas frenler hem bakımı kolay hem de yeterince iş görüyor. Dee
 
Diskin bir dezavantajını yaşıyorum size ondan bahsedeceğim,
Bayramın son günü aracımın arkasında bisikletim varken bi su tankeri bana sol arkadan çarptı. Bisikletim arka jantı zarar gördü.
sıkıntılar
1- jant seçeneğim çok az
2- olan seçenekler çok pahalı
3-jantı alsam bile rotorda değiştirmem gerekiyor...
Biz ölümlü insan oğlu için v frene sahip bir bisiklet için 1000 tl den 10.000 TL ye kadar jant var iken disk fren için 3000 tlden başlıyor rotorlarla vs 4000 tl yi buluyor....

Yeni bir bisiklet alsam kesinlikle ve kesinlikle v frenli alacağım. önceki mesajlarım geçersizdir ...
 
  • Üzgün
  • Beğen
Tepkiler: Metal06 ve Samsam
@BurakMehmet
3000 mi?
benzer kalitede vfren-disk fren jant setlerinin fiyatları arasında çok fark yok.
mavic aksium vfren 1300, mavic aksium disk fren 1500
(link)
(link)

Icetech xt rotorlar 230tl (link)


İsterseniz 1000TLye kaliteli parçalardan ördürebilirsiniz de.
(link)
(link)
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Samsam
@gezgin gezer
haklısınız eksik yazmışım.. benim jantlar bide qr değil sokma mil .
 
  • Beğen
Tepkiler: Samsam
@BurakMehmet sanırım bu anlık bir sinir. Çünkü kaza geçirmek her zaman için geçerli bir şey değil. Tıpkı disk frenin her zaman için lazım olmadığı gibi. Bu yüzden disk frenin artıları ve eksileri yönünden değerlendirmeli ardından size uyuyup uymadigina degerlendirme sonucuna göre karar verilmeli. Bir de mesajınızin biraz ağır ve kotuleyici olduğunu düşünüyorum. Bu sebeple disk fren almayı düşünen arkadaşlar için olumsuz örnek olmuş.
 
  • Beğen
Tepkiler: BurakMehmet
@BurakMehmet
Daha önce şu göbeklerden jant ördürmüştüm. bi stok sorun.
(link)
Veya bi tane şundan getirtirsiniz (link)
yaklaşık 1500TLye mis gibi dtswiss jant ördürürsünüz.
 
@Samsam
Aslında haklısınız. Çok canım sıkıldı. Kaza ayrı canımı sıktı kaza sonrası daha fazla sıktı... Bildiğiniz mayın gibi ülkede gezen sigortasız evraksız kamyonlar var.
 
  • Beğen
Tepkiler: Samsam
@BurakMehmet
Çok haklısınız, geçmiş olsun . Umarım bu olay sizi biskletten soğutmaz.
 
@Samsam
çok teşekkür ederim. sanırım soğutmaz. yeni jantlarım geldiğinde problem yaşamam umarım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Samsam
aynı yol bisikletinin disklisi ve v lisi arasında en az 250 gr fark vardır. bu fark 100 gr dan aşağı iner hatta eşitlenirse disk alınabilinir. yolda disk te v de kullandım. diskte kaza yaparsan resmen sıçtın. jantın yanında rotor ve veya disc bağlantısını da değiştirmen gerekirki bu da pahalı ve saçma bir olay. ayrıca disclerde kullanılan jant telleri genelde v lerdekilerden daha kalın aero tip yani basık değildir. aero tel avantajını kaybedersin. örneğin aero telli v frenli bir fulcrum 5 ten aynı tele sahip disc e geçmek istesen fulcrum 4 bile değil racing quattro falan alman gerekir. jant teknolojisi 2-3 yıl falan daha gelişince disc e geçmek daha mantıklı. hem jant fiyatları ve rotor fiyatları falan da düşer. ama para bende gani diyorsan al tabiiki duraace disc rotorlu, karbon jantlı, disc li bir yol ve bin.
 
  • Beğen
Tepkiler: makaram
Geri