Scudo Sports

Yol yarış bisikletlerinde disk frene geçilmeli mi?

Scudo
Kalın profil jantın aero yu bozup bir tarafa çektiğinden bahsediyoruz. Bence disk fren hem aero bozar hemde ağırlığı sıkıntı diğer arkadaşların dediği gibi
 
@pohuman
Yol yarışlarında ki kazalar mtb de geçirilen kazalarla bir değil. Yeri geliyor kazalarda bisikletleri bile birbirinden ayıramıyorlar ki, diskli jantların arasında bu tür bir kazanın sonuçları ne olur tahmin etmek zor değil.
 
Bence geçilmesi iyi birşey. Prof. Kullanımlarda eksikler daha çabuk kapatılır. Biz hep diyoruz yarış sırasında diski ortalamak zaman kaybı evet ama bu kaybın olmaması için firmalar mutlaka kendilerini geliştirmek zorunda kalacak belki bir kaç sene sonraki teknolojiyle disk ortalama diye bir kavram kalmayacak. Muhtemelen abs sistemi eklenecek vs vs. Yani bizim işimize yarayacak.
 
Yol bisikletinin günlük kullanımı konusunda veya yol yarış bisikleti sürüş performansı konusunda bilgili değilim ancak yıllardır kullandığım hd fren sisteminden sonra aldığım cyclocross ile v frene büyük soru işaretleri ve çekinmelerle geçiş yaptım. Sonuç: Bugüne kadar v fren ile her hangi bir sıkıntı yaşamadım. Bende herhangi bir güvensizlik oluşturmadı. İyi bir balata ve doğru ayarlar olduğu sürece benim için hd/V fren artık farketmeyecek. Ama denirse ki yağmur çamurda şöyle farkeder, böyle performans kaybı yaşarsın... bilemem, yağmurda çok fazla sürmedim.
 
Ben biraz gelenekselciyim. Gorunusu cok kotu bana göre. Faydalari elbette var islanan karbon yanakli frenlerin tutmamasi bunlardan biri. Ama dogru frenleme ile bence bunun da onune gecilir. kesinlikle aero degil konu marjinal kazanim oldugunda gitmenin durmaktan daha onemli oldugunu dusunuyorum. Sonra toplu kaza durumlarinda sikinti cikartma olasiligi da var. Bir diger dezavantaji da genel klasman iddialisi bir yariscinin lastigi patladiginda qr mil degil de sokma mil oldugundan cok degerli saniyeler kaybedebilir. Kisacasi bence gecilmesi cok buyuk bir ilerleme olmayacak diye dusunuyorum. Bence ilk asamada goturusu getirisinden cok cok daha fazla
 
Yarislarda şöyle bir durumun da olmasi söz konusu aynı Yarışçı iniş etaplarinda disk düz etaplarda v fren kullanabilecek böylece her iki sistemin avantajları daha verimli kullanılabilir
Ilerleyen günlerde yarış içinde bu tip değişiklikler zaman kaybi gibi görünse de teknik tercih olarak olası gibi görünüyor
 
Endurance sınıfı yol bisikleti araştırmalarım esnasında 2016 model Giant Defy Advanced modellerinin tamamen disk frenli olarak sunulduğunu görmüştüm.

Giant gibi sektör liderlerinin öncülüğünde satınalma maliyetlerinin de aşağıya çekilmesiyle disk frenlerin hızlı bir biçimde yaygınlaşması kesin gibi.

Kaza esnasında yaşanacaklar şeklindeki endişeler için basit koruyucu çözümler geliştirilebilir. Bunun karşısında disk frenin sağladığı etkili fren mesafesinin oluşacak kaza sayısının azalmasında çok daha etkili olacağı ortada.

Satınalma aşamasında olduğum bisiklet caliper fren sistemine sahip. Ancak keşke kadrosu disk frene uyumlu olsaydı diye içimden geçirmiyor değilim.

Şu an disk frenin, özellikle hidrolik frenlerin önündeki tek engelin fiyat dezavantajı olduğunu düşünüyorum.
 
@Erdal YILMAZ Bu videoda 2,13 de başlayan bölümde frenlemede lastikler kaydığından durmaya etkisi o kadar fazla değil disk frenin kaldıki bu hız 30 gibi. 40 larda ne olur bilinmez ama açık olan şu, disk fren kullanan bariz şekilde tedirgin çünkü duruşta bloke olduğundan arka lastik yerden kesildi. Birde hız azaldığında ani duruş gerçekleşiyor oysa diğerinde yumuşak duruş var. O yüzden hemen pedaldan çıkarıyor ayağını.
 
Genel olarak baktığımızda V fren daha basit bir sistem olduğu için hem teknisyenler için bakımı, tamiri daha kolay. Öte yandan bildiğimiz gibi v fren her zaman çok daha hafiftir. Ve son olarak da günümüzde aero hesaplamaları için mili wattlar dahi önemsenirken, kimse rotor istemez diye düşünüyorum. :)
 
Vallahi kimse kusura bakmasın Cyclist Bu konuyu hiçte detaylı ele almamış.

Aynı dergi ve aynı makaleden bahsettiğimiz konusunda şüpheye düştüm. İnanın ki bu forumda çok çok daha detaylı bilgiler edindim bu konu hakkında.

Pek te yeri ve konusu değil ama derginin içeriğini yeterli bulmuyorum, en azından bir aylık dergi için. Hep konuların üzerinden ''şöööyle bir'' geçiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: fahrettin akansu
Yazın iki ay her iki fren şeklini de kullanma imkanı bulmuştum. İkisi birden kullanıldığında farklar bariz bir şekilde ortaya çıkıyor. Net bir şekilde söyleyebilirimki disk frenler daha çabuk durduruyor. Disk fren için ''kilitleyebilir'' diye bir endişe dile getirmek çok yanlış. Zira U frene göre parmak hassasiyetine daha uygun. Şöyle bir örnek vereyim. Her iki freninde durdurma kabiliyeti eşit olsun. Disk freninki bir miktar daha iyi ama biz eşit kabul edelim. U fren 8 birimde durduruyorsa, disk 10 birimde durduyor. Üstelik her koşulda. Bir nevi ABS gibi yani.

Öte yandan dezavantajları da var. Bir defa belirli standartlara sahip değil. Herkes ayrı telden çalıyor. U fren gibi basit değil. Tamir ve değişimi kolayca yapılamıyor. Bu aynı zamanda yedek parça problemini de beraber getiriyor. Hangi uygun jantı almalıyım? gibi. Toplamda 300 gr kadar ağırlık etkisi var. Öte yandan grupça yapılan kazalarda nelere yol açabileceğini henüz bilmiyoruz.

Benim merak ettiğim şeyse Türkiye'deki yarışlarda disk fren kullanılabilecek mi?
 
Bir arkadaş 1000 km oldu sorun yaşamadım demiş. Düz yolda 5000 kmde de sorun yaşamazsınız ama yaşadığım coğrafyada Fethiye Babadağ'dan 3. inişte disk pabuçlarını unutun, tez zamanda araştırmalara başlayın. Hangi bisikletçi kaç para diyor, chainrectionsta kaç para, acaba aliexpresste var mıdır falan filan. Ama v frende 2 liralık pabuç ve 1 dklık ayar ile 50 defa çıkıp inersiniz. Ha yarışçısınızdır anlarım. Tek yarışta lastik değiştiren tiplerdenseniz amlarım ama günlük veya hobi kullanımı için v fren olmazsa olmaz. Zaten sorunsuzluğu nedeniyle de turcular v fren tercih eder, diskle turlayanı mumla aramak lazım.
 
Kimse bahsetmemiş ama disk frenle birlikte akort problemi de ortadan kalkıyor :) Yüksek hızlar istiyorsanız, yüksek bir frenleme gücü şart.. İlerisi için iyi bir yatırım olacaktır
 
Neredeyse tüm fren çeşitlerinin olduğu bisikletleri kullandım. ABS gibi bir şey olmadığı sürece hepsinde aynı şey oluyor. Frenler tutuyor ama bisiklet yoluna devam ediyor. Yarışlarda 1cm mesafe ile, 40-50 km hızla giderken olası ani frenlemelerde disk frenlerin de pek bir faydası olacağını sanmam. Pazarlaması yapılacaktır elbette.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege
Torunlarımıza bakılırsa gene hd fren i kötüleme görüyorum bende hd mtb ve şehir bisikletleri kullandım sonra yol a geçiş yaptı slr 500 kullandım sora vardı ustunde berbat ti uzun mesafede frenleme güven yok ama şimdi sucultura 5000 kullanıyorum ultegra set var 10 numara frenleri var ama genelde hd bin yerini tutamaz
 
Disk frenin ciddi kaza sonuçları olabilir lakin scott'ın rc pro tec tarzında dayanımı yüksek (ki zımpara ile test videoları vs. var) kumaşlar ile bu sorun çözülebilir sanki ve durum o raddeye varınca arkadaşların dediği gibi firmalar daha da gelişip gerekli çözümleri üretirler sanırım. Ama bence v fren daha iyi sanki. Yüksek hızlarda profesyonel atletler tecrübe ile freni iyi ayarlayabilir belki ama +40 hızlarda freni ayarlarmak zor olur amatör kesim için. Sonuçta ani duran bi jant sonucu 23'lük lastiklerde kayma kaçınılmaz olabilir. Sanırım bu mesele de yol/mtb tercihi gibi uzun ve sonuçlanmayan bi tartışmaya sebep olacak..
 
Herkesin beyninde benzer kaygılar olsa da yarış camiasındaki trend disk frenleri yarışlarda görmek yönünde gibi
Özellikle önemli bisiklet firmalarının disk frenler üstünde yoğunlaşması ve üst modelleri de disk frenli sunmaya çalışması da bu isteği karşılama yönünde önemli adım atmaya hazır olduklarının işareti düşünüyorum
 
Geri