Yol yarış bisikletlerinde disk frene geçilmeli mi?

taner07

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Nisan 2015
Mesaj
2.436
Tepki
4.946
Yaş
30
Şehir
Antalya
İsim
Taner Yılmaz
Bisiklet
b'Twin
@CevdetBilge Yarış camiası derken kastettiğiniz sadece bisiklet firmalarıdır herhalde zira ne yarışçılar ne de takım sahipleri bu işe pek sıcak bakmıyor, yakında sporcuların cevaplarından oluşan bir anket sonucu yayınlanacak o zaman daha net bir fikir sahibi olabiliriz :)
 
Scudo

Enes Dökmen

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Mayıs 2015
Mesaj
1.093
Tepki
769
Şehir
Bursa
İsim
enes dökmen
Bisiklet
Mosso
ben kaliper frenle bile kaç kez arka kaldırdım. disk olsa takla atarım herhalde bisiklet hafif diske ne gerek var
 

CevdetBilge

Forum Demirbaşı
Kayıt
28 Ağustos 2012
Mesaj
576
Tepki
576
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Colnago
@taner07 evet büyük oranda bisiklet firmaları ama UCI de bu konuda çok isteksiz davranmıyor gibi geldi. Anket sonuçlarını ben de merak ediyorum muhtemelen geleneksel şeklinde devam etmesi gerekir sonucu daha ağır basacaktır diye düşünüyorum
 

Enes Dökmen

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Mayıs 2015
Mesaj
1.093
Tepki
769
Şehir
Bursa
İsim
enes dökmen
Bisiklet
Mosso
@CevdetBilge bisikletçiler bisikletini hafifletmeye çalışır fakat disk fren olduğu zaman ağırlık artacaktır.
 

taner07

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Nisan 2015
Mesaj
2.436
Tepki
4.946
Yaş
30
Şehir
Antalya
İsim
Taner Yılmaz
Bisiklet
b'Twin
Ağırlık konusunda kimsenin derdi yok zaten bisikletler UCİ sınırına bisikleti çıkarabilmek için üzerine ağırlık bile koyuyorlar :)
 

CevdetBilge

Forum Demirbaşı
Kayıt
28 Ağustos 2012
Mesaj
576
Tepki
576
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Colnago
(link) konuya bakış açısından değerli olabilir
 

CevdetBilge

Forum Demirbaşı
Kayıt
28 Ağustos 2012
Mesaj
576
Tepki
576
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Colnago
@Hasan Saylık di2 konusu farklı bir konu olsa da o konu da bir süre tartışılmıştı ve takımların büyük çoğunluğu şu anda di2 kullanmakta.
Bu konu da benzer bir şekilde yarış camiasında önemli bir anlayış değişikliğine sebep olabilecek disk frenlerin kullanımını tartışıyoruz aşağıdaki linkten anlayabildiğim kadarı ile konuya cevap yazan herkes de benzer şeyler konuşuyor
(link)
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
Herkes aynı fren ile yarışır ise zaten gerek yok, DI2 çom önemli bir atılımdı, fakat disk fren olmasa ne olur, kazalar yoldan çıkmalar azalır mı ? Kullananlar, deneyenler dana iyi bilir. Sadece üreticiler bastırıyor kullanılırsa saçma olur. Maliyetler artacak mı , bakım masrafları ne olacak ? Hepsi ayrı soru ? klasiklerde kullanılınca sonuçlarını görürüz.
 

CevdetBilge

Forum Demirbaşı
Kayıt
28 Ağustos 2012
Mesaj
576
Tepki
576
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Colnago
(link) UCI teknik menejeri Mark Barfield'in yorumları
 

Gjankrow

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Ağustos 2014
Mesaj
1.719
Tepki
3.299
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Salcano
Gelenekselcilik mi ? Yenilikçilik mi ?

Bu soruyu hayatımızın her noktasında kendimize de soruyoruz galiba. Bir çok noktada hayatımızın akışına sirayet eden kararlara fikir temeli oluşturuyorlar. Bisiklet konusuna gelince ben biraz yenilikçi, biraz ise gelenekçi tavır alıyorum bu konuda. Bence disk frenler bir yarış sezonu boyunca denenmelidir. Bu fikrim yarışlar için geçerli. Hatta belkide bir sezonluk bile olsa tüm takımlara eşit bir mücadele şansı tanımak için disk fren kullanımı şart koşulabilir. Ondan sonra ne gibi sonuçlar doğuracağı kendiliğinden ortaya çıkacaktır zaten. Fakat öngörülerim açısından ben disk frenlerin sorun teşkil etmeyeceğini düşünüyorum.

Yarış dünyasını bir kenara bırakıp şehir içi kullanıma geldiğimizde, en kötü mekanik frenin, şimdiki sistemden daha iyi sonuç vereceğine adım kadar eminim. Tabi ağırlık sevdalısı kullanıcı arkadaşlarımız bu durumdan hoşnut olmayabilirler. Hoş, onlar geleneksel parçalar kullanmaya devam edeceklerdir. Ancak güvenlik açısından daha önce yaşadığım bir tecrübeden yola çıkarak disk frenlerin daha güzel sonuçlar vereceği konusunda çok çok eminim. Peki elzem bir durum mudur ? Bence hayır. Yani disk frenli bisikleti kullanmayı bırakıp, yol bisikletine geçtikten sonra hemen kendinizi yeni bisikletinize uyum sağlamış olarak buluyorsunuz. O yüzden pek problem edilmemesi gereken bir husus olarak kalacaktır. Ancak ilerleyen zaman içinde bisikletlerin bir çoğunun disk frenlere geçmiş olduğunu hayretle izleyeceğiz.
 
  • Beğen
Tepkiler: CevdetBilge

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
Araçlarda nasıl ki kampana fren kalmadığı gibi kısa zaman için bisikletlerde de hd fren sistemleri ana fren sistemi olacaktır.
 

ilker

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Haziran 2011
Mesaj
640
Tepki
987
Yaş
50
Şehir
Zonguldak
İsim
İlker
Bisiklet
b'Twin
Merkezden gelen frenleme kuvveti zaten 15-20 tane olan yol bisikletlerinin jant tellerine nasıl bir yük bindirecek acaba? Özellikle de stress altındaki yarış koşullarında tel kopması, akort bozulmasına kadar gidebilecek hatta bu sebeple güvenliği bile sıkıntıya düşürecek durumlar oluşmaz mı?
 

Efe Yamac Yarbasi

Daimi Üye
Kayıt
18 Ekim 2013
Mesaj
366
Tepki
311
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cannondale
@ilker
göbekler de ona göre yapılıyor zaten, bu kısımda bir sorun olmaz.
herkesin ortak fikri şu zaten, kaliper frende elde edilebilen maksimum fren kuvveti aslında gayet yeterli ama ilk fren kuvveti alınan nokta ile tekerlerin kitlendiği nokta arasındaki mesafe diskte çok daha açık. bu da daha iyi bir kontrol sağlayacak, özellikle ıslak koşullarda.
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
@ilker pabuclu frenlerde tellere yuk biniyor asil jant cemberi uzerinden gobege kuvvet uygulamak icin araya teller giriyor , disk frenlerde ise kuvvet disk uzerinden direk gobege aktariliyor .

Benim anlamadigim sey v fren ile yengec frende cok farkli , yengec frenler cok daha zayif kaliyor v frene gore . hd yerine yol bisikletlerine v fren takilsa nasil olur acaba ?
 

ilker

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Haziran 2011
Mesaj
640
Tepki
987
Yaş
50
Şehir
Zonguldak
İsim
İlker
Bisiklet
b'Twin
105 kumpas frenli yol bisikleti kullanıyorum. İşin doğrusu frenleme kuvveti bırakın zayıf olmayı, korkutucu derecede yüksek ve dozajlı. O sebeple çok şaşırıyorum buradaki bazı yorumlara.
 

Edip D.

HTFU!
Kayıt
12 Haziran 2011
Mesaj
3.625
Tepki
5.376
Şehir
Sarıyer, İstanbul
Başlangıç
2000—01
Bisiklet
Diğer
Bisikletin basit ve mekanik bir sistem olması gerektiğini düşünüyorum.
Yolda sorun çıktığında 1 alyan ve 1 tornavida ile tamir edebilmeliyim.

Bu nedenle Di2, e-TAP,disk fren vs gibi sistemlere genelde çok sıcak bakmıyorum.
Örneğin Di2'nun tek çekici yanı trim ayarını otomatik olarak yapabiliyor olması bence :).
 

Ozan k.

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Haziran 2014
Mesaj
2.027
Tepki
2.738
Şehir
İstanbul
Bisiklet
KTM
Biri sram red kumpas, digeri disk frenli iki ayni marka model bisikleti karsilastirdilar kuruda ayni mesafede duran bisikletlerden diskli olani yagmurda veya bozuk yolda yani dozlamanin daha zor oldugu yerlerde net olarak daha iyi durdu.

Dolayisiyla diskle dozlamak kolay...
 
  • Beğen
Tepkiler: CevdetBilge

ilker

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Haziran 2011
Mesaj
640
Tepki
987
Yaş
50
Şehir
Zonguldak
İsim
İlker
Bisiklet
b'Twin
@furkan.zaman
Emin misiniz? Tur bisikletlerinde disk çok tercih edilmemesinin sebeplerinden birisi de benim dediğim gibi kuvvet yönünün tellere yük bindirmesidir oysa.
 
  • Beğen
Tepkiler: Berke Şahan

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
@ilker bir yerden okumadim :) fizik bilgim lise terk . fakat kuvvet aktarimini baska nasil aciklayabilirz bilmiyorum .