Scudo Sports

Yol ve dağ bisikleti olanlar, aynı yoldaki ortalama hız farkınız % kaç oluyor?

Dağ ve yol bisikleti ile sürüşleri gerçekleştirdim. Anladığım kadarı ile gps'in biraz azizliğine uğradım. Zaten dün gerçekleştirdiğim dağ bisikleti sürüşü sonrası çıkan ortalamadan oldukça kıllanmıştım. :)
Dağ bisikletinde km saatini sıfırlamayı unuttuğum için malesef değerleri net veremiyorum:confused: Fakat sürüşten bir önceki gün yaptığım turla birlikte(en sondaki link o turun) değerler;
Hız ortalaması : 16,31 km/s
Sürüş süresi : 3:37:44
Katedilen mesafe : 59,21 km

Yol bisikleti km saatinde;
Hız ortalaması : 21,24 km/s
Sürüş süresi : 1:29:05
Katedilen mesafe : 31,45 km

(link)

(link)

(link)
 
Scudo
@Osman Yener bey uğraşınız için sağolun ama aynı yolda yapılmış olan strava kayıtlarınızda hiç bi fark göremedim, yalnız verdiğiniz rakamlara göre değerlendirirsek ikisi arasında %30 fark gözüküyor..
 
@Kudret Kurtcebe abi'nin konusudan alıntıdır.

dudullu- göçbeyli etab dereceleri
50 km basıldı bi sürü eğimde asla durulmadı

1- korcan 1 saat 56 dakika ,,yol bisikleti
2- erkan 2 saat yol bisikleti
3- kerim mtb - 2 saat 3 dakika
4- kudret hibrit 28 karbon 2 saat 5 dakika
5- furkan şehir bisikleti 28 -2 saat 7 dakika
6- bahtiyar hibrit- 28, 2 saat 10 dakika

Kısaca Kerim kardeşimizin 26 mtb'si ve Kudret abinin hybrit bisikleti yol bisikletlerinin zamanlarına ulaşmış.Kısaca hepimizin aklından yol bisikleti geçmiştir ancak görüldügü gibi 50 km performans sürüşünde bile 7 dk fark var.
 
@Ozan Güneri kişiler farklı kondisyonda olacağı için, bence deneme aynı yolda aynı kişi ile ve tek başına yapılmalı,

malum dağ bisikletiyle o değeri yapan kişi yol bisikletiyle ne yapar :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozan_ozaN
@emrah9700 bende bir ara hıza takmıştım.Artık hız o kadar önemli değil, önemli olanın varmak olduğunu kavradım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut
NEDEN DAHA HIZLI OLMALI

@Ozan Güneri gezi için düşündüğümüzde tabiiki öyle ne kadar rahat tempoda gidersen o kadar sürüşün ve doğanın tadına varıyorsun, tempolu sürüş tat almak yerine ızdırap veriyor

Lakin, bu bir yıl boyunca işe gidip gelme süresini sabah ve akşamdan kısaltarak sabah yola 7 de çıkabilmek için, kahvaltı giyim hazırlık vs. tam 6 da kalkıyorum bunu 15dk ileri alsam sabah hava aydınlayıp, ayazı kırıldıkdan sonra 15dkda fazla uyuyup daha geç vakitde yola çıkarım, akşamda aynı şekilde 5 de işden çıkıp 6 da eve gelmekdense 5:45 de gelmemde benim için iyi olur, bu birinci sebep

sonra bakıyorum biz dağ bisikletiyle 130km turu 7 saat sürüş süresinde, dinlene ihtiyaç gidere toplamda 10 saatde yapmışız yol bisikleti olanlar sabah 9 da çıkdımı 12:30'da evdeler 3,5-4 saat de daha az mola ihtiyacıyla yapıyor ve yorulmuyorlar.. bu ikinci sebep

en önemliside işlerine geldimi adı turizm merkezi olan kapadokyadaki nevşehir-ürgüp güzergahımda, bisiklet yolunu bırakın emniyet şeridini yok sayacağım bir ev iş güzergahım var, yolun kenarı 10 cm gelmez ve çakıl cam çivi vs berbat ve pay yok bi 5cm daha dışa kaysan yoldan çıkarsın, sağ şeritden gitsen dağ bisikletiyle uzun süre tempolu gidemiyorsun yol iki şerit arkadan arabalar 130-140km/h'le kapatıp geliyor, bi gün nüfusdan silecekler bizi :D , yol bisikletiyle daha yüksek tempoda gidersek risk katlanarak azalır diyorum, bunlar en önemli 3 sebep
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozan Güneri
@emrah9700 daha öncede belirttiğim gibi GPS verilerinde bir sıkıntı görünüyor dağ bisikleti sürüşünde. Örneğin gidilen yol aynı olsa bile iki sürüş arasında strava 0,5 km fark gösteriyor. Ama ortalama düşse düşse benim hesaplarıma göre 19,4 km/s civarına ancak düşüyor. Burada farkın bu kadar düşük çıkmasının benim düşünceme göre nedenleri;
- İlk günki zorlama ile ikinci gün performansım biraz düşmüş olabilir.(Gerçi bu yılki genel ortalamaya göre normal bir değer çıkmış)
- Henüz yol bisikleti için gerekli kuvvete ulaştığımı düşünmüyorum, kuvvetiniz yeterli seviyede değilse yol bisikletinin farkını yansıtmanız zor.
- Kullandığım antreman parkurum tamamen iniş ve çıkıştan oluşmakta, rampalarda iki bisiklet arasındaki farkın az olmasına neden oluyor.
Bu arada eski tip mıcır asfalt diye tabir ettiğimiz yoldada sürüşler yaptım. Bir kaymak asfalt rahatlığı olmasada yol bisikleti ile bu tarz yollarda yol almak rahatsız edici değil.
 
@emrah9700 yolunun stabil ve lastik açısından tehlikeli olduğunu varsayarsak cyclocross bisiklet senin işini görebilir.En azından mtb den hızlı ,yoldan yavaş ama lastik açısından daha güvenli.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emrah Demirci
@emrah9700
Emrah bey konunun tamamını okumadım normalde ortalama hız muhabbetlerine girmeyi istemem ama şu mesajınızı okuyunca bu olayı ciddi şekilde değerlendirdiğinizi düşünerek hem mtb hem yol bisikleti kullanıcısı olarak bildiklerimi yazayım umarım faydası olur.

öncelikle ortalama hız çok göreceli bir kavramdır kesinlikle takılmamanız gereken noktadır.Hava rüzgar sizin antreman durumunuz dinlenme durumunuz beslenme hatta psikolojinize kadar o kadar çok değişken vardır ki say say bitmez .Ben yazacaklarımı tüm şartların eşit olduğunu var sayarak birşeyler yazacağım.
Öncelikle yol bisikleti geometrisi hız için tasarlanmıştır fakat uygun pozisyonda sürmeyip gidonun üst tarafından yada stı kolların üstünden tuttuğunuz zaman üst vucud rüzgarı fazla alacağından yol bisikletinin bu nimetinden faydalanamazsınız ama başka nimetleri de vardır :)
yol bisikletinin ince ve yüksek psı hava basınçlı lastikleri mtb nin (29 er de olsa aynı ıncelikte lastik takamazsınız) kalın lastiklerine göre asfalt yolda çok daha akıcı ve hızlıdır buradan epey bir artı kazanırsınız.
yol bisikletleri mtb bisikletlere göre daha hafiftir buda size eğimlerde avantaj sağlayarak ortalamanızı arttıracak bir etkendir.
yol bisikletinin dişli oranları daha büyüktür bu da uygun eğimi ve hızlanmayı aldığınız zaman hızınızı daha uzun süre idame ettirmenizi sağlayarak yine ortalama hızınızı arttırır.
gelelim mtb ye şahsen antremansız bir yol bisikletçisini 26 er bisiklet ile antremanlı bir bisikletçi geçebilir.Kişileri de aynı saydığımız için 29 er bir bisiklete sabit maşa ince asfalt lastiği v 48 li bir aynakol hatta yol aynakolu taktığınız zaman yol bisikleti kadar olmasa da ona çok yakın ortalama cıkarmak mumkundur.

şimdi birde yol bisikletinin işe gidip gelirken bana göre zararlarını yazayım.Trafikte frenlemesi zayıftır. ani manevra yeteneği mtb kadar değildir.ufak çukurlarda veya kaldırımda insanı rahatsız eder.Yani ben sadece işe gidip gelmek için alabileceğim en hızlı bisiklet araştırması yapsaydım flat gidonlu sabit maşalı bir şehir tur bisikleti tercih ederdim.Tabi bu tercih meselesi pek çok arkadaş da yol bisikleti ile her yere gidileceğini mtb ile asfaltta gezilebileceğini söyleyebilir bu tamamen kişinin ekonomık durumu ve tercih sebebine bağlıdır.

şimdi gelelim başlıktaki soruya bundan yıllar önce eskişehirden inegöle köfte yeme turları yapardım 26 jant ince yol lastikli bisiklet ile ve 230 km sonunda ortalama hız 28-29 olurdu yol bisikletine de ilk geçtiğim yıl aynı köfte turlarını 30-32 ortalama ile bitirmiştim tabi bunlar antreman yapmayıp sadece hafta içi mesaiye git gel haftasonu uzun mangal turlarına git gel zamanlarım.Buradaki 2-3 km ortalama hız farkı 230 km de yaklaşık 20 km fark yapar oda yaklaşık 40 dakıka eder ki 230 km de 40 dakıka cok da büyük bir fark değil.
 
29x2.25 lastiklere sahip bir mtb kullanıcısı olarak bazı kişiler 45 km hıza ulaşmanın mümkün olmadığını falan belirtmişler, ama düz yolda 3x7 viteste öne eğilip rüzgarı biraz azaltınca 45 km hızda ilerlenebiliyor. Tabi ne kadar süre bu korunabilir orası muamma. Bisikletin 27 vites olduğunu varsayarsak daha 2 dişli daha var ama 45 km den fazla bisikleti hızlandıramıyorsunuz, potansiyel var ama rüzgardan ve sürtünmeden dolayı hızlanamıyor.

Anca hafif yokuş aşağı eğimlerde(çok dik inişlerde hızlanmam, bunun birde durması var :) ), 24 ve 27 viteslerde 62 km yi görmüşlüğüm de var, sonrasında rüzgarı yenemiyorsunuz. yukarı doğrulunca resmen paraşüt etkisi yapıyor.
 
MTB'ler bu forumda neden bu kadar hor görülüyor anlayamıyorum. 29er MTB'ler ağır olabilir fakat 35x700c gibi bir asfalt lastiğiyle akıcılığı standart mtb'ye göre çok daha iyi oluyor. Misal ben kendi mosso 3.29'umda slick lastik, iyi bir aerodinamik pozisyon ve yüksek kadans ile hız ortalamamı 30'a çıkartmaya çalışıyorum. Anlık olarak da 44x11 oranında kullanırken yine yüksek kadansta birkaç saniyeliğine 60km'leri görmek mümkün. Bu arada yol bisikletçisi her zamana mtb'ciyi geçer diye birşey de yok. Ummadığınız bir mtb'ci altınızda yol bisikleti varken size kök söktürebilir, iş bacakta bitiyor :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Emrah Demirci
Arkadaşlar 11,5kg'lık 29er bisikletimden sonra,

Kendime 8.1kg'lık yeni yol bisikleti topladım 3.binişimde fark ortalaması şuan için %10 ile %15 civarı arasında değişiyor,

Şunuda belirtmeliyimki 19 mayısda dağ bisikletimin üzerindeki cst marka 1.75 genişlik 1000gr x 2 slick lastikleri çıkarıp,
2.20 kalınlığında 600gr x 2 continental race king 600gr x 2 dişli lastikleri takarak dönen aksamda yapdığım 800gr'mlık hafiflemede yine 19 mayıs tarihinden itibaren değerlerimi

yanlış duymadınız slick ince lastikden dişli kalın lastiğe geçsem bile dönen aksamdaki ağırlık azalımı ortalama hızımı aynı nabız oranında %10 artırmış.

ghjdc.jpg 11393113_10153444617334850_726015013907156104_n.jpg 11403344_10153444617549850_1437430994061246380_n.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Yavuz S.
Yol bisikleti ile 29.9 km ortalama..

(link)

Aynı yol hibrit bisiklet ile 25.9 ortalama. + olarak bu sürüşte 2 kişi sürdüm onunda bir pozitif etkisi var.

(link)

Kısaca %15 kadar bir fark oluştu :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Emrah Demirci
@Melih Çolak @ertanmrtz @Nefer Seti @uguryilmaz144 @Ferhat Köse [EMAIL='se@ismail.y'] @ismail.yüksel [/EMAIL][USER=44328]@Osman Yener
@Ozan Güneri
@Mehmet Levent @mehmet ulaş
@Ebubekir
@Gökhan BİROL @Tolga Uşaklı @gmfaruk @selim karan
@Umut Tekin
@beci @Yavuz S. @Fırat Y. @ERSN PK @Sadettin Z. @Furkan TK @Umut Tekin @ihsangencer @chnkrmz

ARKADAŞLAR HEPİNİZE KONUYA KATKILARINIZDAN DOLAYI TEŞEKKÜR EDİYORUM

YAPDIĞIMIZ ARAŞTIRMALARA GÖRE ŞUAN İÇİN YAKLAŞIK OLARAK ÇIKAN SONUÇ ;

(ASFALT YOLDA)

26 DAĞ İLE 29 DAĞ ARASINDA (asfaltda) ORT +%10
26 DAĞ İLE 28 HİBRİT ARASINDA ORT +%15
29 DAĞ İLE 28 HİBRİT ARASINDA ORT +%5
29 DAĞ İLE YOL BİSİKLETİ ARASINDA ORT +%15
28 HİBRİT İLE YOL BİSİKLETİ ARASINDA ORT %10
26 DAĞ İLE YOL BİSİKLETİ ARASINDA ORT %20 Civarı yaklaşık değerler gözlemleniyor,

Bunlar genel itibariyle değerler, son örneğimde gördüğünüz gibi bisikletinize vereceğiniz ufak bir aerodinami veya hafifletme, rüzgarın durumu, veya beslenmenizle bile değerler değiştirebiliyor..

Ama ne olursa olsun işin özü yine kondisyonda bitiyor

Ve yol bisikletinde verdiğin gücün çoğunu sonuç olarak aldığımızı düşünürsek, zannımca kondisyonu daha iyi olan birisi farkı daha çok açacakdır..[/USER]
 
@KAAN SEVER

Şöyle bir bisiklet hocam.

http://www.probikekit.co.uk/blog/wp-content/uploads/2014/01/aero-helmet.jpg


http://www.inploid.com/embedded/images/525/14cfa910-884e-43c7-b9b4-702f0333386b.jpg
 
Güzel bir inceleme olmuş teşekkürler, burada bisiklet faktörüde önemli sanırım, ruble, ayna kol, kadro ağırlığı, teker ve en önemlisi insan faktörü :) malum insanın bir günü diğer gününü tutmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emrah Demirci
değişkenlerin onlarca olduğu soruda kesin cevaplar arıyorsunuz.

Yol bisikletinin daha akıcı olacağı aşikar ama %kaç fark eder gibi spesifik bir cevabı uzun süren bilimsel deneyler olmadan vermek imkansız.

aynı yolda metresi metresine aynı gitseniz bile trafik durumu, yorgunluk haliniz, psikolojiniz, beslenme durumunuz ve en önemlisi rüzgar sonucu çok etkiler. rüzgar bile tek başına aynı bisikletle boş yolda giderken bile %30 sapmayı çok rahat oynatabilir.
 
Bütün yazılanları okudum. Sorum şudur:

Bende MTB 26 inch var, 13,5 kg düzeyinde, 26x1,5 lastik taktım. (link)

Şimdi yola en yakın olan Triban 500 FB almak istiyorum, düz gidon olduğu için. (11,4 kg diyor) (link)

Şehir içi kullanımda, biraz da performans ve hız için, 2. bisikleti almaya değer mi? Bu bisiklet, yol bisikleti ile (gidon hariç) aynı mıdır?

Daha hafif bir şey mi bakmalıyım? Herhangi bir yol bisikletini alıp, düz gidon taksam olur mu?

Teşekkürler
 
Geri