Scudo Sports

Yol ve dağ bisikleti olanlar, aynı yoldaki ortalama hız farkınız % kaç oluyor?

Scudo
@Furkan TK ayarı yerinde merak etme. Ayarsız kişi ve cihazlardan uzak dururum zaten. ;)
 
@Sadettin Z. Benim görüşüme görede düz yolda mtb ile maksimum anlık 45 civarı görülebilir belki ama 50-60km'yi yapabilmesi için biraz eğim birde bazı 29er mtblerde gördüğüm 26-36-48 aynakol oranı olması gerekir, arkadaş bu hızı gördüysede ancak bu şekilde görmüşdür..

@antecurs sayaçlar strava verilerine göre %5'in üzerinde fazla gösteriyor, yada strava gerçeğe göre %5'den daha az gösteriyor :D

@bkarakas 70kg'da olup yıllarca çalışıp dağ bisikletiyle 27 ortalamayı tutturamayanlar varken, kilonuz 132 ise 80 kilo'ya indiğinizde karşınızda rakip olmaz, zaten bunu watt değerini net ölçen, yada tahmini ölçen strava tarzı uygulamalara kendi ve bisikletinizin toplam ağırlığını girdiğinizde istatistiklerde gözüken aşırı yüksek watt değeride anlatacakdır..
 
@emrah9700 Mantık olarak eğer teker çevrenizi tam olarak girdiyseniz sayaçların, telefonla kullandığınız GPS'lerden daha hassas olması gerekir.
 
@antecurs kullanılan sayaçların çoğunda inç olarak seçenekler mevcut, ama eğerki cm yada mm olarak teker çevresini girebileceğimiz sayaçlar olursa tabiiki onlar en doğru sonuç olur, şuanda gps li bir sayaç kullandığım ve bunuda stravaya atdığım için biraz düşük ölçme oluyor bunu yok etmek içinde hız sensörü almam gerekiyor,

gpslerin ve gps ile çalışan bu tarz uygulamaların bazılarında mesela runtastic programında bu sorunun önüne geçmek için seçmemiz gereken ''Gelişmiş gps filtreleme'' diye seçenek eklenmiş,

sanırım bu durumun sebebide gpslerin hafif iniş çıkış ve dönüşlerde tekerin dönüşünü sensör yardımı olmadan hassas bulamaması oluyor..
 
@emrah9700 İniş ve çıkışlarda GPS'ler sizin teker dönüşünüze ya da teker çapınıza göre ölcüm yapmazlar ama haklısınız uydulardan bir kaçını alamama durumu olursa hız ölçümlerinde hatalar olabilir. Sayaçlarda inch olması da çok etkilemez sonuçta 1 inch=2.54 cm

Bahsettiğiniz Gelişmiş gps filtresi nedir bilmiyorum açıkcası.
 
@antecurs işde iniş ve çıkışlarda teker dönüşünü almadığı için eksik çıkıyor olabilir gps'de sayaca göre,

bahsetdiğim sayaca şu kadar inç geliyor diye giremiyoruz, örneğin sayaçda 20 inçden 29 inçe kadar seçenek oluyor, senin bisikletin 26inç ise sen onu seçiyorsun oda 26x2.540mm'i çarpıyor sanırsam o değere göre hesaplıyor,

ama her 29-26-28 inç tekerin çevresi aynı mm gelmeyebilir,

bu yüzden bazı sayaçlarda mm girme yeri var ve yere çizgi çizerek sibopdan siboba tekerimizi bir tur attırdığımızda çıkan mm cinsinden sonucu girdiğimiz sayaç en doğru sonucu bulan olacakdır,

birimizinki 2,59.1mm gelirken birimizinki 2,59.9 gelse ikiside 2.59cm olacak ama bu aradaki 8mm'lik farkı 26 inçde 26 ile çarpsak biri 67.366 gelirken biri 67.574 gelecekdir ve bu aradaki 0.20.8mm'lik fark tekerin her bir turunda katlanacakdır, buda tekerimizin inç'ini seçebilme yetkimizin olduğu km ile tekerimizin çevresini mm'cinsinden girdiğimiz km'nin arasındaki fark olacakdır, iki teker arasındaki çevre farkı daha fazla olursa bu değer çok daha artacakdır.
 
  • Beğen
Tepkiler: emreasik
@emrah9700 hesabınızdan bir şey anlamadım. Sonuçta ikimizde sayaç hassasiyeti konusunda aynı, gps konusunda farklı şeyler söylüyoruz.

Teker çevresini ölçmek içi o kadar uğraşmaya gerek yok. Formülü 2πr dir. Yani lastiğinizin yarı çapını ölçmeniz yeterli. Sayaçlarda benim gördüğüm dediğiniz biçimde tablodan seçme var ama aynı zamanda diğer (OTHER) diyerek kendizde ölcü girebiliyorsunuz zaten de öyle olmalı. Lastiğin çevresinde 8mm fark varsa her turdaki fark da 8mm olur. Bunu 26'ile çarpmazsınız. Zaten birisi inch diğeri milimetre.
 
@antecurs eski bi sayacımda sadece hazır inç kalıpları vardı, ama seçeneği elle girilir şekile getirmenin bir yolu varsada bulamamışdım,

lastiğin çevresinde demek istediydim yani lastiğin çevresini sayaca inç olarak girdiğimiz ile mm olarak girdiğimiz arasındaki 10da bir lik değerden doğacak sonuç katlandıkça artar mm olarak girilen bu yüzden uzun mesafelerde maksimum hızlarda vs daha doğru sonuç çıkarır demek istedim.

bir inç 2.54cm yani 2.540mm ise, bu 2.54.1mm ile 2.54.9mm arasında 8mm fark olur, ama ikiside 2.54cm olarak geçer.

bi sayaca inç cinsinden yazdık birinede mm cinsinden yazdığımızı düşünürsek 2.590mm ile 2.598mm diyelim sonuçda ikiside 2.59cm olarak ölçülüp girilmişdir,

yani kısaca 10dalık olarak değer girilen sayaçlara, yada kalıp halinde hazır inç'lerin belirtldiği sayaçlara göre bi sıfır fazla olarak girilen sayaçlar daha net sonuçlar çıkarır demek istedim :)

gps konusundaki, ''gelişmiş gps filtreleme'' ayarınıda telefonunuza runtastic uygulaması kurup ayarlar bölümüne girdiğinizde görürsünüz, aktivitelerindeki değerleri düşük çıkan arkadaşlar o özelliği işaretleyerek sorununu azaltmışdı..
 
@emrah9700 ok. Yalnız gözden kaçırdığınız nokta elle değer girilmesi Milimetre olarak yapılıyor. Yoksa dediğiniz gibi sadece inch olarak girilse haklısınız.
 
geçtiğimiz yaz, Alibeyköy-sirkeci arası haliç sahil yolunu mtb, city bike ve yol bisikleti ile karşılaştırma şansım oldu.

veriler eski telefonda kaldı ama yanlış hatırlamıyorsam,
yol bisikletiyle 29 km/h lapierre (9,35 kg)
city bike ile 24 km/h carraro sportive (14,5 kg)
mtb ile 18 km/h bianchi (15,5 kg)

ortalama hız ile sirkeciye varmıştım. ama mtb performansında bisikletin eski ve çelik olmasının büyük faktörü vardı sanırım.

not: ağırlıklarda ve ortalama hızlarda minik sapmalar olabilir ama %2'yi geçmez.

bu durumda diyoruz ki ,yol bisikleti candır.
Not: city bike ile road bike arasında ağırlıkta %50'ye yakın fark olmasına karşın, performansta %18 gibi fark oluştuğu gözlenmekte. bunun açıklaması, yol bisikletinde ön attırıcıdaki ayarsızlık sebebiyle iki sefer zincir attı.
 
geçerli kıyas için, mtb ile yol bisikletinin (komponent,malzeme türü bakımından) aynı seviye bisikletler olması gerekir. öyle ki, ikisi arasındaki fark, neredeyse mtb deki amörtisöre ve iç-dış lastik kütleleri arasındaki farka indirgenmiş olmalı.

burada bir de aerodinami konusu var ki ,mtb nin dezavantajının aerobar veya gidon eklentileriyle yol bisikleti sürüşüne yakın hale getirilmiş olması gerekir. denebiilir ki mtb liği mi kaldı bisikletin? o zaman fark yaratacak durum olarak amortisör ile birlikte iki konu oluverir. ve yine , lastik türü ve basıncı benzer hale getirilmeli. sürücünün fiziksel formundaki değişkenliği zaten hariç tutmalıyız.

bir de muhterem üyeler,

düz yolda bir bisikleti belli bir hızdan ,belli başka bir hıza çıkarmak için gereken enerji, tekerlek çapına bağlı değilmiş. bununla ilgili şaşırtıcı bir fiziksel hesaba rastladım ve şaştım. sadece bisikletin (tekerlek ,cant ,kadro ve diğer komponentlerle beraber olan) genel kütlesine bağlı olduğu ispatlanıyordu. bu hesaplamada ,dönme kinetik enerjisi ifadesindeki yarıçapın kareleri birbirini götürüyordu. yani kütle, (benzer lastik kullanımı durumunda ) bütün sürüşteki harcanan enerjiyi belirleyen en önemli etken (aerodinami hariç, ki yukarıda dediğim gibi mtb nin dezavantajı yeterince bertaraf edilebilir ama tercih meselesi - bkz. aşağıdaki resim ) .

işin özeti, bisiklet türleri arasında kıyas yapmak için epey şartın yerine getirilmesi gerekir. en basitinden, kütlelerinin birbirine yakın olması lazım. buraya kadarki yorumlarınız çok subjektif.

BontragerAeronBarEndMockUp.png
 
  • Beğen
Tepkiler: abdulkadir
26 mtb ye 1.5 lastik taksak aradaki fark nasil olur sizce
 
@gmfaruk ben geçen hafta taktırdım. Bariz farkediyor.
 
Selam,
Michelin Country Mud 2.0 ve Maxxis Detonator 1.50 lastikler var bende
Bisikletim Carraro CRS620 - 26" - Jantlar Shimano MT15 - SPD pedal var.
Michelin ile ancak 19 - 20 km/s sabit gidiliyor, daha fazlası da olur ama uzun süre sürdürmek benim şu andaki kondisyon seviyemde biraz zor.
Maxxis ile zorlanmadan 25 km/s seviyesinde 25 - 30 km kadar bu tempoyu koruyabileceğimi geçmiş sürüşlerimden söyleyebilirim.

Lastiğin slick veya düz olması standart mtb lastiklerine göre çok farkediyor.
Özellikle kadans 95 ve üzerine çıktığında gerçekten Maxxis vb. lastiklerle çok rahat ediyorsunuz ama dişli lastiklerle 85 kadansa düştüğünüzde tekrar yükselmek istediğinizde ciddi zorlanıyorsunuz.

Bu işin lastik seçiminden önce yüksek kadans ve performans ile ilgili olduğunu düşünüyorum.
Bence kadans ve nabız iyiyse lastik daha az önem arz ediyor, tabi ki 35 - 40 km ortalamalar için lastik ve bisiklet türü çok önemli ancak 30 km/s seviyesine kadar çok farkettiğini düşünmüyorum. :)
 
bu konu iyi ama çok dik yerlerde mtb alır gibi yol kullanmadım o yüzden biyerlerinden sallama gibi yorumlar alırsam şaşırmam :D oranlarına göre konuşuyorum aynı eğimde yarış olsun mtb belli bir süre sonra yolu geçer bence
 
Şu konuyu okudum da ''ben mi yavaş gidiyorum buradakiler çok mu iyi?'' diye soru belirdi kafamda. Bu nedir arkadaş 5-10 km lik yollarda ben de o ortalamalara ulaşıyorum fakat +30,40 dan sonrasında o ortalamaları yapmam imkansız dağ bisikletim var 2.10 lastikler takılı 1.50 yol lastiği de kullandım kaliteli denebilecek bi marka modeldi arada ahım şahım fark yok.Soruyorum sizlere yaşadığınız yerde hiç mi bayır yok rüzgar yok arkadaş? Normalde ben ön safları tutan insanım.Konuyu okuyunca şaşırdım. 60-70 km lik rotalarda 18 i geçemedim daha.Genellikle dağlık,tepelik,eğimli bölgeleri seçiyoruz.
 
@emre özbay emin olun bende sizle aynı düşüncedeyim şuan, ama şu kesin olan birşey ki asfalt çok farkediyor dişli asfaltda 20'yle giderken kaymak asfalta bi geçiyorsun hız hemen 25'i geçiyor, birde bu tarz durumlarda rüzgarında etkisi çok 1200 rakımdayım 900'e indiğimde veya 1400'e çıkdığımda 200 metre rakım yükselince bile hissedilir rüzgar farkı oluyor, rakımı düşük asfaltı kaymak istanbul gibi illerde daha yüksek ortalamalar tutturulabiliyor..
 
  • Beğen
Tepkiler: emre özbay
@emre özbay Dağ bisikleti ile yol bisikletini karşılaştırmayın ikisi apayrı.Kadro geometrisi,ağırlığı,frenler,oturuş durumu hepsi farklı onları göz önünde bulundurun.
 
Geri