geçerli kıyas için, mtb ile yol bisikletinin (komponent,malzeme türü bakımından) aynı seviye bisikletler olması gerekir. öyle ki, ikisi arasındaki fark, neredeyse mtb deki amörtisöre ve iç-dış lastik kütleleri arasındaki farka indirgenmiş olmalı.
burada bir de aerodinami konusu var ki ,mtb nin dezavantajının aerobar veya gidon eklentileriyle yol bisikleti sürüşüne yakın hale getirilmiş olması gerekir. denebiilir ki mtb liği mi kaldı bisikletin? o zaman fark yaratacak durum olarak amortisör ile birlikte iki konu oluverir. ve yine , lastik türü ve basıncı benzer hale getirilmeli. sürücünün fiziksel formundaki değişkenliği zaten hariç tutmalıyız.
bir de muhterem üyeler,
düz yolda bir bisikleti belli bir hızdan ,belli başka bir hıza çıkarmak için gereken enerji, tekerlek çapına bağlı değilmiş. bununla ilgili şaşırtıcı bir fiziksel hesaba rastladım ve şaştım. sadece bisikletin (tekerlek ,cant ,kadro ve diğer komponentlerle beraber olan) genel kütlesine bağlı olduğu ispatlanıyordu. bu hesaplamada ,dönme kinetik enerjisi ifadesindeki yarıçapın kareleri birbirini götürüyordu. yani kütle, (benzer lastik kullanımı durumunda ) bütün sürüşteki harcanan enerjiyi belirleyen en önemli etken (aerodinami hariç, ki yukarıda dediğim gibi mtb nin dezavantajı yeterince bertaraf edilebilir ama tercih meselesi - bkz. aşağıdaki resim ) .
işin özeti, bisiklet türleri arasında kıyas yapmak için epey şartın yerine getirilmesi gerekir. en basitinden, kütlelerinin birbirine yakın olması lazım. buraya kadarki yorumlarınız çok subjektif.
