Scudo Sports

Yol emniyeti, dikkat edilmesi gereken hususlar

MGuner

Üye
Kayıt
2 Haziran 2016
Mesaj
48
Tepki
47
Yaş
45
Şehir
Çanakkale
İsim
Mustafa Güner
Bisiklet
Trek
Bisiklet sadece bir eğlence ve spor aracı değildir. Gelişmiş kentlerin bir simgesi olan bisiklet, kent yaşamında giderek daha çok yer alacaktır. Bisikletin bir ulaşım aracı olarak benimsenmesi ve şehir yaşamında yer alması demek, bisikletin şehir trafiğinde bir otomobil gibi hareket etmesi demektir. Trafikte aktif olarak yer almak ise bisiklet kullanıcılarına hem kendilerinin, hem de başkalarının can güvenliğini gözetme sorumluluğu yükleyecektir.

Herkesin dikkat etmesi gereken kuralları burada paylaşabilirsiniz ☺️
 
Scudo
Trafikte olduğumuz savunuluyorsa bence mümkün mertebe kaldırımlarda sürüp hem kendi hem yaya güvenliğini tehlikeye atmamalıyız. Bir diğer husus ise kırmızı ışıkta duralım lütfen. Kırmızıda duracaksak bisikletin avantajı ne diyenler olabilir. Allah muhafaza bir gün bir araba çarpabilir ya da siz karşıya geçmekte olan bir yayaya çarpabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: sahbaz061
Kırmızı ışıkta beklemenin çok önemli olduğunu geçen haftasonu kendim tecrübe ettim çünkü 10 sn fark ile iki arabanın kazası arasında kalmaktan kıl payı kurtuldum...

Ne kadar emin olsak bile yoğun şehir trafiğinde kırmızı ışıklara dikkat etmeli bence de...
 
@Two_Wheels kaldırımlar darsa ne olcak peki

yandan cıkan arac veya 4 yol agızına gelirken dikkatle etrafınızı bakın
 
[QUOTE="MGuner, post: 2011117, member: 67826" bisikletin şehir trafiğinde bir otomobil gibi hareket etmesi demektir. Trafikte aktif olarak yer almak ise bisiklet kullanıcılarına hem kendilerinin, hem de başkalarının can güvenliğini gözetme sorumluluğu yükleyecektir.
Otomobil gibi hareket..??Allah Allah,adamlar emniyet şeridinde bile çarpıyor ve ölüme sebebiyet veriyorlar..Bisikletli her zaman dikkatlidir kurallara uyar .!!
Yayalar bile umursamazken.;Bisikletli ne yapsın..
 
  • Beğen
Tepkiler: bsklt07
@Two_Wheels kaldırımda sürersek yayaların hakkını çiğnemiş oluruz,bisikletin yasal olarak yollarda kullanılma hakkı vardır
 
  • Beğen
Tepkiler: ikraertas
@bsklt07 Kaldırımlarda sürülmemeli dedim zaten dar veya geniş farketmez:)

@HAYRO35 sürülmemesi gerektiğini söyledim zaten cümlemi tam okuyunuz. :)
 
1) En sağ şeritteki araç sinyal vermeden çok yavaş gidiyorsa yüzde 90 ihtimalle sağa sapar.
2) Arabaların arkasından giderken dikkatli olun çünkü, çukurları ortalayarak gittikleri için çukura düşebilirsiniz.
3) Kırmızı ışıklarda dururken şeridin en sağında kalın mümkünse kaldırıma ayağınızı koyacak kadar yakın durun. Çünkü arabalar mesefeyi tutturamayıp size çarpabilirler.
Aklıma gelenler bunlar :D
 
Birde sağ şeritte duran araba warsa %90 aynaya bakmadan kapiyi acarlar lutfen dikkatedelim.
 
  • Beğen
Tepkiler: MGuner
Geçen gün hızlı biraz şekilde kavşağın solundan gelen (cok hızlıydı nedense) arabayla selamlaşıyorduk neredeyse. Dikkatli olmalıyız :)
 
Motosikletten kendim icin gelistirdigim kurallar var. Onumdeki ve yanimdaki araclarin soforlerine bakarim. Yaslimi , delikanli mi ? Telefonlami konusuyor, sevgilisiyle mi oynasiyor ? Araba eski renault mu ? Sahin dogan mi ? Plakasi 17 ve 16 mi ?

Onumdeki arabaya, onunda onundeki arabaya bakarim.... 3 saniye sonra ne olacak onu kestirmeye calisirim....

Bisiklet, motosikletten kat ve kat daha tehlikeli Türkiye'de. Herkes bulundugu sehrin ozelliklerine gore kendi kurallarini gelistirmeli derim. ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: MGuner
Cok guzel bir konu. Simdi izninizle kirmizi isik ve bisikletciler hakkinda bi kac kelam etmek isterim. acikcasi kirmizida durmayan bisikletcilerimizi goruyorum sokaklarda, ozellikle sahil seridinde oturdugum icin cok sik karsilasiriz kendileriyle. bi cift sozum var, eger siz oturup sabah aksam bisikletli olumleri dursun, bizi fark edin, sag serit benim hakkim gibi sozler soyleyip, kirmizi isikta durmazsaniz; kusura bakmayin o saydiginiz hicbir hakki hak etmiyorsunuz. trafikte saygi gormek istiyosan saygi duyacaksin. sen ustune duseni yap, insanlar yapmazsa bu onlarin ayibi olsun. trafikte herkes kendi ustune duseni yapsa kimse sikinti yasamaz. daha gecenlerde sahilyolunda aracla sahile cikmak icin isikta beklerken, dort yol gibi yolda bisiklet durmadan yardirdi yol bisikletiydi birde, isik bize yesil yandi ve adam eziliyordu nerdeyse cunku onumdekiler fark edemedi adam cok hizliydi. he o orda ezilseydi uzulurmuydum? sanmam.
 
  • Beğen
Tepkiler: MGuner ve bsklt07
- Güvenlik ekipmanları (kask, eldiven, fosforlu paça/bilek bandı vs)
- Görünürlük ekipmanları (yeterli şiddette ön-arka aydınlatma, reflektörler, uzaktan farkedilecek açık renkli veya fosforlu bantları olan kıyafetler)
- İkaz ekipmanları (zil, havalı korna - bence havalı korna olmadan özellikle yoğun trafiğe çıkılması son derece sakıncalı)
- Trafikle aynı yönde ilerlemek
- Özellikle birbirini kesen yollarda ani dönüşler yapan/yapabilecek araçları iyi takip etmek
- Her an güvenli bir şekilde durabilmeyi garanti edecek bir hızda seyretmek
- Yolun genel olarak sağında ilerlemek - ancak bazı durumlarda sol taraf kesintisiz devam ediyorsa sağdan dönenler, kapı açanlar vs. durumunda soldan devam ettiğim de oluyor.
- İki aracın zor sığdığı ve sağ tarafta park edilmiş yollarda gerekirse şerit kapatmak
- Kırmızı ışıkta durmak - ancak yolun güvenliğinden %200 eminseniz bazen kırmızıda geçmek daha güvenli olabiliyor.
- Ani karar değiştiren yayalara dikkat. Onlar da araçlar gibi bisikletin hayalet gibi içlerinden geçip gideceğini falan zannediyor.

Bunlar benim kendi uyguladıklarım. Bir de altını çizmek istediğim önemli bir konu, oturup minimum trafikli rota çalışmak. Diyelim işe gelip gidiyorsunuz, sokak araları bol rotaları tercih etmek lazım. Mesafe gerekirse biraz uzasın ama güvenlik için bu çok önemli. Ve son olarak tam dikkat ve yola odaklanmak...
 
  • Beğen
Tepkiler: MGuner
* kimse görmüyormuş gibi kullanın, kimsenin trafik kurallarına uyacagına güvenmeyin tedbir alın.
* bunu asagılamak için söylemiyorum çünki bende hem yaya, hem otomobil hem bisiklet sürücüsüyüm ama diğer insanları yaya yada şöför ; bilinçli insanmış gibi değerlendirmeyin. Mesela inekler insanın gözüne baka baka yola çıkar. Hiç kavga edip sinirleniyormuyuz. Kedi köpek önümüze atlar onlarlada kavga etmiyoruz. İnsanlarda farklı farklı bilinç , zeka ve dikkate sahip. Ben artık böyle görüyorum ve sinirlenemiyorum.
* önünüzdeki aracı yakın takip etmeyin. Araçlar zınk diye durabiliyor. Biz duramıyoruz ve arkadan her türlü çarpmada suc çarpanındır.
* karısık kavsaklarda sola döneceksem yada göbege gireceksem artık sağa çekiyorum. Bisikleti elime alıp yaya gibi geçiyorum. Böyle çok daha emniyetli.
* kaldırımdan yarım metre kadar mesafede kullanmaya çalışın. Cok yanasmayın, sıkıstıran olunca kacacak yer olmalı. Sıkışıp Kaldırıma sürtmek kötü kazaya sebep olabiliyor.
* sıkısık trafikte aracaraların arasına girmeyin. Musaitse en sagdan devam edin, musait degilse ıkı arac arasındaki hatta girmeyin çok ciddi sıkısabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: MGuner
Kırmızı ışık vs kısımları söylenmiş direkt geçiyorum ve tamamen kendi fikrimi belirtiyorum: Hızlı sürmelisiniz.Yani sağdan yavaş yavaş gitmek yerine arabaları yakalamanız gerekir.Yol bisikleti kullanırken hep arabalar ile aynı şeritte hep onların hızında gittim.(En fazla 50) Bu sayede yol'da ne göze battım, ne de sürekli yol istemek zorunda kaldım.Dönmem gerekince parmak ucumla yere doğru döneceğim yönü gösterdim ve döndüm.Dönerken elbette baktım arkaya da göz ucuyla.Yyol bisikleti'nin zaten en güzel yanı trafiğin akışına uyum sağlayan en güzel bisiklet türü olması bence.
 
Öndeki aracı takip ederken mutlaka sağ lastik hizasını görerek takip etmekte fayda var. Ayrıca bisiklet yolu yoksa ( yoktur eminim büyüklerimiz gösterişten başka birşey yapmıyorlar ) yolda gidiyorsak kask aynası çok faydalı oluyor. Yalnız onda da alışma mevzusu var bazen sürekli bakınca yolu unutabilirsiniz
 
Geçen pazar trafiğe kapatılmış 3.uluslararası bisiklet festivaline katıldım.Boğaz köprüsünden geçip kadıköye doğru yol aldık.Haydarpaşaya doğru yol alırken bir araç bisikletlilerin yanında gidiyordu.Arkadaşlardan birinin bisikletini altına aldı.Arkadaş iyiydi fakat bisikletin arkası haşat olmuştu.Diyeceğim o ki trafiğe kapalı bir alanda bile aracın altına girerken siz Türkiyede ne kadar kurallardan bahsederseniz bahsedin ülkede bu kadar hayvan varken bu kurallarda isimize yaramıyor.
 
Geri